Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11-07-2025, 09:43:06
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Recente berichten
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10

 1 
 Gepost op: Gisteren om 09:45:32 
Gestart door zier - Laatste bericht door Hans
Me complimenten Cool

 2 
 Gepost op: 09-07-2025, 19:11:09 
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
ARM22 Klaas Adriana

Deze kotter is in 1993 in Polen gebouwd bij Stocznia Gdynia Shipyard te Gdynia (casco) onder bouwnr. 8098/2 voor rekening van Gebr. H&B Marijs uit Arnemuiden. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyards BV te Stellendam (bouwnr.508). Het schip kwam in 1994 in de vaart.

Inhoud: 549 BRT
Afmetingen: 43,99 x 9,00 x 5,30 m
Motor: Caterpillar Diesel type 3606 DI-TA met een vermogen van 1996 pk (1467 kW).

Geschiedenis:
2004 eigenaar wordt V.O.F. Gebr. H&B Marijs uit Arnemuiden

Jan


 3 
 Gepost op: 04-07-2025, 14:26:31 
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
GY29 Velinda

De stoomtrawler GY29 Velinda is onder bouwnr  916 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Atlas Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby.  De namen van de trawlers van deze rederij begonnen altijd met de letter ?v?.

Het schip is op 12 juli 1956 te water gelaten en was de eerste in Beverly gebouwde trawler waarvan de bemanningsaccommodatie aan bakboordszijde geheel was doorgetrokken.

Inhoud: 788 bruto ton
Lengte: 185 ft ( 56,3 m)
Breedte: 32,5 ft ( 10 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

Geschiedenis:
De Velinda is in 1966 verkocht aan Northern Trawlers Ltd te Grimsby.

Op 12 februari 1975 is het schip op de thuisreis naar Grimsby in aanvaring gekomen met de H267 Ross Canaveral. Omdat reparatie te duur was is het schip vervolgens opgelegd en uiteindelijk in mei 1975 verkocht voor de sloop.

Jan

 4 
 Gepost op: 18-06-2025, 09:21:31 
Gestart door vuurbaak - Laatste bericht door reiger
Bedankt voor jouw positieve reactie.

 5 
 Gepost op: 17-06-2025, 19:33:17 
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
H52 Marbella

De stoomtrawler H52 Marbella is onder bouwnr 902 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 11 februari 1955 te water gelaten en kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 793 bruto ton
Lengte: 185,11 ft (56,4 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

In 1965 is het schip verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en hernoemd in Arctic Brigand. In 1967 was het de eerste trawler die de Hull Distant Water Challenge Shield won (hoogste waarde aangevoerde vis)

In 1975 is het schip verkocht naar Belgi? voor de sloop.

Jan

 6 
 Gepost op: 17-06-2025, 17:21:13 
Gestart door vuurbaak - Laatste bericht door vuurbaak
Reiger, het is toch wel bijzonder om dit te vinden.

 7 
 Gepost op: 17-06-2025, 14:28:20 
Gestart door Hans - Laatste bericht door Hans
Toppie Cool

 8 
 Gepost op: 17-06-2025, 14:10:15 
Gestart door vuurbaak - Laatste bericht door reiger
Ja jaap, bevestigd mijn gegevens.

 9 
 Gepost op: 17-06-2025, 11:45:16 
Gestart door vuurbaak - Laatste bericht door vuurbaak
OPGELOST

 10 
 Gepost op: 16-06-2025, 09:14:19 
Gestart door Hans - Laatste bericht door reiger
Nee, ik heb het boek ontvangen.
.
Ben ik erg blij mee.  na na na na na

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!