Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 17:21:48
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Eiland Vlook " van GZV
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 ... 39 Omlaag Print
Auteur Topic: Eiland Vlook " van GZV  (gelezen 470556 keer)
eleke
Gast
« Antwoord #390 Gepost op: 15-02-2012, 15:49:49 »

hoi  eilanders hier een berichtjte van elleke dejong zus van basje dejong en de rest haha watleuk om dat te lezen en de foto',s me huis op de
hellingweg 1 tezien ik woon alweer 40 jaar in ijmuiden maar over het eiland dan gaat je hart weer open ja ik kan best nog wat namen  grada en sjors van de aardweg  bas woond op bonaire  die zit daar wel goed kaka roos uit de boeisrtaat fam hofland blancheen willie tjibbe die liep met zurebommen op strand hahha ja fijne jeugd gehad daar ik kom wel weer langs op de site groetjes van zal ook eens kijken naar foto.s daaaaaaaaaaaaaaaag
Gelogd
K DAK
Schipper
*****
Berichten: 399


koos


Bekijk profiel
« Antwoord #391 Gepost op: 15-02-2012, 16:48:21 »


 willie tjibbe had nog een zus wiesje als ik het goed heb
 toen waren de keien er nog bij het havenhoofd,en de bunkers
 en het kleine tentje van Arie de bruin
 koos
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #392 Gepost op: 15-02-2012, 18:46:30 »

hoi  eilanders hier een berichtjte van elleke dejong zus van basje dejong en de rest haha watleuk om dat te lezen en de foto',s me huis op de
hellingweg 1 tezien ik woon alweer 40 jaar in ijmuiden maar over het eiland dan gaat je hart weer open ja ik kan best nog wat namen  grada en sjors van de aardweg  bas woond op bonaire  die zit daar wel goed kaka roos uit de boeisrtaat fam hofland blancheen willie tjibbe die liep met zurebommen op strand hahha ja fijne jeugd gehad daar ik kom wel weer langs op de site groetjes van zal ook eens kijken naar foto.s daaaaaaaaaaaaaaaag


Hallo Elleke
Ja als de verhalendoos over het  "Eiland " weer open gaat komen er altijd weer herinneringen boven.
Ik kwam vroeger veel bij jullie thuis, al zal jij je dat niet meer zo herinneren, ( denk ik Qa leeftijd).
Ik was in die jaren kameraad met jullie Jaap, en waren veel aan de havenkant toen je vader nog met het kruisnet viste.
Maar alle Eilanders zijn verstrooid zoals ze in Den Haag graag wilde, dus laten we maar proberen om het op de
moderne manier (PC)  een beetje te herbeleven, en in herinnering te houden.

                                                           gzv
   
Gelogd

IVMVEBWL
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #393 Gepost op: 15-02-2012, 18:49:22 »


 willie tjibbe had nog een zus wiesje als ik het goed heb
 toen waren de keien er nog bij het havenhoofd,en de bunkers
 en het kleine tentje van Arie de bruin
 koos

Tjibbe had geen zusje (hier), Wiesje was zijn schoonzusje.
                           ( Mischien had hij wel een zusje maar die woonde dan in Friesland)

                                                    gzv
Gelogd

IVMVEBWL
Cor
Gast
« Antwoord #394 Gepost op: 15-02-2012, 19:52:59 »

hoi  eilanders hier een berichtjte van elleke dejong zus van basje dejong en de rest haha watleuk om dat te lezen en de foto',s me huis op de
hellingweg 1 tezien ik woon alweer 40 jaar in ijmuiden maar over het eiland dan gaat je hart weer open ja ik kan best nog wat namen  grada en sjors van de aardweg  bas woond op bonaire  die zit daar wel goed kaka roos uit de boeisrtaat fam hofland blancheen willie tjibbe die liep met zurebommen op strand hahha ja fijne jeugd gehad daar ik kom wel weer langs op de site groetjes van zal ook eens kijken naar foto.s daaaaaaaaaaaaaaaag
Hoi Elleke
Ben Cor Bosman woonde op de Steigerweg,woon nu al jaren naast je zus Co in de Potgieter
hebben het vaak over het eiland,zien op verjaardagen bij Co nog wel eens meer familie van jou
groetjes Cor en Jo
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #395 Gepost op: 15-02-2012, 20:03:47 »

Hoi Elleke,

Welkom op het topic...leuk dat je de site heb gevonden...en mee wil praten
over onze jeugd herinneringen...het is al een tijdje stil misschien komt er nu wat leven in de brouwerij
je kent mij natuurlijk wel...ik heb op Hellingweg 18 gewoond...heb in december nog wat zussen van je gezien op het feest van Ankie...misschien was jij er ook...dan heb ik je overhet hoofd gezien...maar ik dacht het niet...het was inderdaad een hele leuke tijd...je broer Bas woont lekker warm op Bonaire ik weet dat Kaka Roos op Curacau woont...zou leuk zijn als je nog wat foto,s zou hebben...we zien het wel

Groetjes Dicky
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #396 Gepost op: 15-02-2012, 20:06:52 »


 willie tjibbe had nog een zus wiesje als ik het goed heb
 toen waren de keien er nog bij het havenhoofd,en de bunkers
 en het kleine tentje van Arie de bruin
 koos

Tjibbe had geen zusje (hier), Wiesje was zijn schoonzusje.
                           ( Mischien had hij wel een zusje maar die woonde dan in Friesland)

                                                    gzv
Gerrit,had Tjibbe geen zoon die ook Tjibbe heette...en een dochter Wiesje?kan mij vergissen natuurlijk.

Groetjes Dicky
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #397 Gepost op: 16-02-2012, 18:11:14 »


 willie tjibbe had nog een zus wiesje als ik het goed heb
 toen waren de keien er nog bij het havenhoofd,en de bunkers
 en het kleine tentje van Arie de bruin
 koos

Tjibbe had geen zusje (hier), Wiesje was zijn schoonzusje.
                           ( Mischien had hij wel een zusje maar die woonde dan in Friesland)

                                                    gzv
Gerrit,had Tjibbe geen zoon die ook Tjibbe heette...en een dochter Wiesje?kan mij vergissen natuurlijk.

Groetjes Dicky


Hallo Dicky
Wat jij stelt zou natuurlijk ook kunnen, maar ik dacht dat we het hier over de
Tjibbe die met Lien Ros getrouwd was hebben.
En of Tjibbe en Lien een jongen gehad hebben die ook Tjibbe genoemd was,
en een dochter die ze Wiesje noemde, heb ik nooit van gehoord. (maar kan natuurlijk altijd)
al lijkt het mij erg ver gezocht
Ik weet wel dat een jonger zusje van Lien  Wietske heette en Wiesje werd genoemd.
Zij was de 4e dochter in het gezin Ros, en was dus een schoonzus van de Tjibbe
waar we het dacht ik over hebben.       (De zurebommen verkoper)

                                                                                    gzv
« Laatste verandering: 27-03-2015, 19:13:41 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
johanh
Gast
« Antwoord #398 Gepost op: 16-02-2012, 18:48:11 »

hallo allen ik heb met een meisje op de thabor school gezeten die hete hiltje of heeltje die had een oudere broer die hete tjibbe ,woonden toen op het eiland en later in het pluvierhof.vrgr johanh.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #399 Gepost op: 16-02-2012, 20:25:38 »

hallo allen ik heb met een meisje op de thabor school gezeten die hete hiltje of heeltje die had een oudere broer die hete tjibbe ,woonden toen op het eiland en later in het pluvierhof.vrgr johanh.

Hallo Johanh,

Je hebt mijn geheugen weer even laten werken...de naam Heeltje komt mij bekend voor

was voor die tijd een hele aparte naam...het zelfde met Tjibbe natuurlijk hadden wij ook nog

nooit van gehoord...weet jij ongeveer wat haar leeftijd is?

groetjes Dicky
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #400 Gepost op: 16-02-2012, 20:35:22 »

Hoi Gerrit,

Ik weet niet hoeveel kinderen Lien en Tjibbe hadden...die waren jonger dan ik

in mijn belevenis...waren het Wiesje,Tjibbe en wat Johan zegt Heeltje...

denk dat zij in de 50 tiger jaren geboren zijn

van de fam.Ros kan ik mij alleen Sigurd,Martin,Aukje en Lien herinneren

die waren weer ouder dan ik...maar misschien leest er iemand mee die het weet!

Groetjes Dicky
Gelogd
johanh
Gast
« Antwoord #401 Gepost op: 16-02-2012, 21:27:58 »

dicky,denk dat heeltje van myn leeftyd [56] is en tjibbe 2 jaar ouder,zat met myn zus in de klas.staat me iets by dat ze zijlstra met de achternaam heten .vrgr johanh.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #402 Gepost op: 17-02-2012, 13:56:44 »

dicky,denk dat heeltje van myn leeftyd [56] is en tjibbe 2 jaar ouder,zat met myn zus in de klas.staat me iets by dat ze zijlstra met de achternaam heten .vrgr johanh.

Hoi Johan,ik wist wel dat ze wat jonger waren dan ik...zat er niet zoveel naast

de achternaam weet ik niet meer...maar stra op het eind zal het zeker wezen

een echte friese achternaam eindigd op stra, in ieder geval bedankt voor je informatie

Groetjes Dicky
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #403 Gepost op: 17-02-2012, 20:45:12 »

Van Rinus Bil heb ik gehoord dat hij Kleinstra heet. Knip oog
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #404 Gepost op: 17-02-2012, 22:10:37 »

Van Rinus Bil heb ik gehoord dat hij Kleinstra heet. Knip oog

Bedankt Schub, stra was in ieder geval goed...er gaat me weer een lichtje branden Smiley
Gelogd
Pagina's: 1 ... 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 ... 39 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!