Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27-04-2024, 20:42:26
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  De facelift van Duindorp
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Omlaag Print
Auteur Topic: De facelift van Duindorp  (gelezen 93766 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 24-07-2009, 11:37:30 »

Zier maar hou je helm op

rinus is dat voor dat ik niet herkent wordt of slaan ze je daar de hersens soms nog in.??
zier

p/s ik heb die filmpjes zitten bekijken van tv west maar als je nou de filmpjes begint met ïn den haag lig een wijk duindorp ,ja dan laat je tog blijken dat je wijnig verstand van zaken heb.
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: 24-07-2009, 11:38:29 »

Duindorp krijgt tweede wijkagent er bij.


[...] “Dat Duindorp berucht is komt hoofdzakelijk door dat SBS-programma van een paar jaar geleden”, vertelt Stegehuis. “Een paar rotte appels werden toen in beeld gebracht, terwijl het overgrote deel van Duindorp daar helemaal niets mee te maken heeft. Dat zijn juist eerlijke en hardwerkende mensen die wonen in het mooiste wijkje van Scheveningen.” [...]




Kijk, en dát heb ik nou alleen maar bedoeld te zeggen!

Piet Spaans
« Laatste verandering: 24-07-2009, 12:11:12 door Piet Es » Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 02-08-2009, 18:24:21 »

Mijn advies voor diegene die in deze topic muziek of zelf verkeerde muziek blijken te horen en daarbij ook nog eens iets te flink tussen de regels door  kunnen lezen waar bij de stemmingswissel het aantal wissels op de "Kijfhoek" overtreft, ........... zet de deuren en of ramen van uw bedompte computerruimte open en neem een nuchterende koude douche, relativeer uw gebreken en ga morgen 'Specsavers' voor een optiek en audiologischonderzoek gelijk daarna door naar een leverancier voor een groter beeldscherm om uw gebrek te compenceren tevens zou ik u aanraden uw psychiater in een consult  te vragen u van uw onderkruip gevoel af te helpen. In uw geval kenbaar op deze site door aanvallen op een bekend persoon is het verschuilen achter uw psedoniem. Als u het lef in uw bast bezit, laat u de aangespokene weten met welke persoon  hij vandoen heeft en voor de lezer van deze topic of site is u dan een duidelijk individu. Voor mij en andere komt u nu over als een laffe onderkruiper die zijn mening niet met open visier durft te ventileren!

PS. Wenst u met een persoon van gedachte te wisselen. Gebruik dan de mogelijkheid op deze site via een PB. Het zorgt in iedergeval dat wij als leden en bezoekers van deze site van onnodige persoonlijke rommel worden bespaart!

Bart Westerduin
B@rtW.
« Laatste verandering: 02-08-2009, 18:57:25 door B@rtW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
schubbereet
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: 02-08-2009, 20:41:07 »

Want voor de historicus en auteur Piet Spaans heb ik zeer veel respect.


Dan spijt het me te zeggen dat je daar dan weinig van laat merken Vierboet
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 03-08-2009, 10:16:00 »

laten we blij zijn dat er iemand is die door historieel onderzoek + die toegang heeft tot bepaalde archieven,de geschiedenis met ons wil delen.
dan blijven de verhalen voortgaan in de toekomst.
mee eens..stuur kritiek via pb.

groet Rob
Gelogd
HP
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 12-09-2009, 22:12:15 »

Ik ben het met Jan van Veghel eens. Het beeld van Duindorp, zoals dat bij de mensen leeft is achterhaald. Dat “achterhaalde beeld” is de fantoompijn die de  Duindorper, zoals ik, voelt bij de afbraak van het Dorp. “Iedereen die daar heeft gewoond, of zelfs nog woont, loopt nog steeds rond met dat onbenoembare gevoel van nostalgie, die hang naar vroeger (….) Piet Spaans.

Duindorp bestaat niet meer. De herstructurering van Duindorp heeft het dorp van zichzelf doen vervreemden. Ik pleit ervoor om Duindorp los te koppelen van wat het nu is: een ontzield lichaam. Inderdaad, noem het gewoon een Haagse wijk en laat Duindorp zijn voor wat het was: een sfeervolle gemeenschap achter de duinen.

Simon Plugge


Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 16-09-2009, 09:56:51 »

Pluvierstraat viert feest op zaterdag 19 September a.s.

Van 13.00 en 20.00 uur

Zaterdag 26 september a.s. is het Landelijke  Burendag,
maar in de Duindorpse Pluvierstraat is het komende zaterdag al feest!
Dan organiseren de straatbewoners een groots straatfeest voor alle bewoners, jong en oud!
Er kan gejumpt worden op luchtkussens, er wordt een wedstrijdje 'gladiatoren' gehouden, er is schminken en er zijn leuke sportwedstrijdjes, muziek, een goochelaar, een kleurwedstrijd, een 'speeddate', bingo met leuke prijzen, stokken vangen, sjoelen en ..............nog veel meer!

« Laatste verandering: 17-09-2009, 15:59:41 door C. Bal » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #67 Gepost op: 16-09-2009, 11:09:07 »

Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 17-03-2010, 21:39:46 »

Ik wilde even geen nieuwe topic openen want er zijn er best al veel en deze sluit al aan met wat ik wil aan vullen Allereerst wil ik Piet Spaans bedanken voor zijn verhaal in het Scheveningertje.

En daar wil ik gelijk weer op aansluiten op 25-06-'99 Schreef ik ook al in het Scheveningertje dat het afbreken v/d Ducdalfstraat beter bekend als de Magneetstraat een voorbode was van verdere sanering en toen ook geschreven. Nu heeft zich inmiddels al aangekondig dat een deel dat aan de Kompasstraat grenst gesaneerd moet worden ik heb toen ook aangeraden als u nog wat wilt terug kijken om zoveel mogelijk foto's temaken. Als de Kompasbuurt zijn sanerings process heeft ondergaan komt het andere deel vanzelf aan de beurt.
Ik kom hier nog op terug en hopelijk onze geschied schrijver Piet ook.

Witkwast ( Aad )
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #69 Gepost op: 18-03-2010, 09:38:10 »

ik wil je ook bedanken piet s ja die shaks gaan maar door ik wou dat er meer waren zoals jij konden we misschien toch een vuist maken maar dat is een illusie jammer nogmaals bedankt henk de spienet
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #70 Gepost op: 18-03-2010, 10:27:00 »

de sloop van de Magneet was een aktie van de hr Maaswinkel (vestia)
 vertel je nog wel eens de ware rede aad
« Laatste verandering: 18-03-2010, 10:28:31 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 20-03-2010, 13:29:15 »

 Het doet me goed weer eens een reactie te zien op de site door Piet Spaans. Welkom Piet hopelijk laat je weer iets meer van je horen. Overigens heb ik zelf nog aardig wat voetstappen liggen in beide wijken , Duindorp en de Magneet, vanuit mijn functie bij het openbaar vervoer en zoals in iedere wijk in iedere stad of wat grotere plaats zijn er wel eens problemen. Toen ik daar met menig wijkbewoner, mensen van wijkberaad en politie contacten had viel het altijd op dat men zo betrokken was met de buurt in positieve zin en iedereen probeerde in zijn eigen wijk er alles aan te doen om van zijn wijk een gezellige en schone wijk te maken waar het goed was om te wonen voor iedereen. Het is altijd jammer dat een paar onverbetelijken het imago van een wijk naar beneden halen maar gelukkig wil het overgrote deel samen een wijk leefbaar houden op een goede sociale manier en of het nu Duindorp heet of de Magneet maakt niet uit. Wij blijven trots op Scheveningen !!! Groetjes Leen.
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: 20-03-2010, 17:09:27 »

Op verzoek van Aad kom ik even terug. Ik moest in het Scheveningertje even mijn boosheid kwijt en men heeft dit kennelijk gelezen. Voor degenen die het niet kunnen lezen omdat ze die krant niet krijgen hierbij de tekst:

Verloochening

Iemand maakte mij attent op een nieuw op te leveren penthouse dat ergens aan de boulevard van Scheveningen te koop zou zijn voor anderhalf miljoen euro. Nu zou het mij eerlijk gezegd worst geweest zijn wie voor zo’n bedrag aan de boulevard zou gaan wonen, maar ik was wel erg nieuwsgierig geworden naar de locatie waarom het ging. In elk geval waren de makelaars, volgens internet, zekere ‘Real Estate Partners’ uit Den Haag die zich via dit medium etaleerden als ‘Betrokken’, ‘Betrouwbaar’ en ‘Bewezen’. Hun aanbod betrof een topappartement binnen een ons vertrouwd gebouw op de hoek van de Keizerstraat en de boulevard van Scheveningen, meer concreet het voormalige hotel ‘Zeerust’. Het pand had, naar de foto’s via internet aangaven, een gedaanteverwisseling ondergaan. Maar dan valt je klus open, want dan zie je vervolgens de ‘bewezen betrouwbare betrokkenheid’ van deze moneymakers. Zij blijken in hun internetpresentatie de historische naam ‘Zeerust’ – een naam met een lange geschiedenis en direct verwant aan de grote Maas uit Schevenings bloeiendste 19de eeuwse  haringvisserijperiode  –  te hebben verkwanseld voor de naam ‘Bella Mare’. Je vraagt je dan in gemoede af hoe iemand zo’n naam door zijn strot kan krijgen terwijl van de oorspronkelijke naam nota bene de historie afstraalt! Zijn die projectontwikkelaars en hun makelaars helemaal van de pot gerukt? Laat Scheveningen en zijn geschiedenis met rust en ga, wanneer u zo graag ‘Bella Mares’ wilt verkopen, naar Middellandse en Adratische zeekusten of daaromtrent, maar blijf van deze, ons zo vertrouwde, naam af.

Want was het al niet erg genoeg dat betweterige, terzake totaal ondeskundige, dagdromers indertijd de kop van de Keizerstraat kunstmatig lieten benoemen tot ‘Kalhuisplaats’ terwijl deze plek in het dorp al sinds eeuwen de naam ‘Kerkwerf’ droeg? Zelfs gemeentelijke stukken vermeldden destijds die naam en gaven deze historische oprel daarmee een bijna officiële naam en status. Scheveningen, plaatselijke bewonersorganisaties en – met het dorp symphatiserende – politieke partijen: wordt wakker! Dit ons vertrouwde dorp wordt door een vreemde vogel (hoog op de poten, kaal in de veren en met een grote bek!) meer en meer uitgehold. En reken er maar op: over een aantal jaren is de naam Scheveningen gegarandeerd weggepoetst. Want waar wil die vreemde vogel precies naar toe? Dat zal ik u vertellen: naar Den Haag met, jawel, het predicaat ‘stad aan zee’. De eerste stap is ook hier al gezet: het luxe appartement met zijn zicht op zee heeft als adres Keizerstraat 5E te ’s-Gravenhage. Megalomanie: dat is het enige woord wat hierop van toepassing kan zijn. En de Haagse wet- en prethouders – met in hun kielzog de regelneven, de projectontwikkelaars en de makelaars – zijn hiervan de concrete uitbaters. En dit dan allemaal in het belang van Scheveningen? Ammehoela!

Piet Spaans
historisch publicist en auteur

Verder laat ik het weer hierbij dus vrienden, gegroet!   



« Laatste verandering: 20-03-2010, 17:11:58 door Piet Es » Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #73 Gepost op: 20-03-2010, 17:28:27 »

Ha die Piet . Fijn weer eens wat van je te horen . Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je vrouw .

Groetjes Henk K
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 20-03-2010, 18:18:45 »

piet ik heb gehoort dat het gebouw zeerust blijft en de appartementen bella mare wat er van waar is het is volgens mij vernachelarij piet blijf maar scherp misschien helpt het al heb IKDAAR EEN HARD HOOFT IN ZE DRIJVEN HUN ZIN TOCH DOOR  groet
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!