Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:54:05
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  De facelift van Duindorp
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 [8] Omlaag Print
Auteur Topic: De facelift van Duindorp  (gelezen 93431 keer)
Metser
Gast
« Antwoord #105 Gepost op: 30-03-2010, 21:55:38 »

Laat Scheveningen en zijn geschiedenis met rust en ga, wanneer u zo graag ‘Bella Mares’ wilt verkopen, naar Middellandse en Adratische zeekusten of daaromtrent, maar blijf van deze, ons zo vertrouwde, naam af. Je vraagt je in gemoede af hoe iemand zo’n naam door zijn strot kan krijgen.

Ik dacht toch dat, ook in het verre verleden, er wel meer exotische namen aan gebouwen in Scheveningen werden gegeven. Forumleden, weet u er een paar? Ik denk aan von Wied, des Galaries, d’Orange en Rauch. Die laaste naam is natuurlijk verdwenen in verband met het rookverbod. Verrassend is voorts de naam ”Kurhaus”. Als men bedenkt wat de Duitsers in 40-45 Scheveningen hebben aangedaan zou men die naam ook niet meer uit de strot moeten kunnen krijgen.

En dan: "Boulevard"?
« Laatste verandering: 30-03-2010, 22:04:41 door Metser » Gelogd
Metser
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: 30-03-2010, 21:59:16 »

Ik ben eens gaan kijken naar 'een huis met mooie voortuin' volgens de makelaar.

Meneer Wybe, waar tovert U die tuin vandaan? Op de site van de makelaar zie ik dat niet. Of kijk ik niet goed?
Gelogd
Metser
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: 30-03-2010, 22:37:50 »

In elk geval waren de makelaars zekere ‘Real Estate Partners’ uit Den Haag die zich etaleerden als ‘Betrokken’, ‘Betrouwbaar’ en ‘Bewezen’. Maar dan valt je klus open, want dan zie je vervolgens de ‘bewezen betrouwbare betrokkenheid’ van deze moneymakers. Zij blijken in hun internetpresentatie de historische naam ‘Zeerust’ te hebben verkwanseld voor de naam ‘Bella Mare’. Je vraagt je dan in gemoede af hoe iemand zo’n naam door zijn strot kan krijgen.

Met ”zij” wordt bedoeld de makelaar waarover laatdunkend wordt geschreven. Er begint hier al meteen de onduidelijkheid en een mate van gebrek aan kennis van het wereldje van onroerend goed want deze duiding van verantwoording  is onjuist. Een makelaar treedt op namens zijn principaal. Het is deze principaal (de projectontwikkelaar of een latere eigenaar) die de boosdoener is. Ook hier wordt tegen de verkeerde schenen geschopt en wordt de makelaar onheusch bejegend. Een verontschuldiging aan de makelaar lijkt mij op zijn plaats.

Doodt niet de brenger van het slechte nieuws.
« Laatste verandering: 31-03-2010, 01:09:10 door Metser » Gelogd
Metser
Gast
« Antwoord #108 Gepost op: 30-03-2010, 22:38:41 »

Zo, en nu even een bakkie doen. Smiley
Gelogd
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: 30-03-2010, 23:27:46 »

Meneer Wybe, waar tovert U die tuin vandaan? Op de site van de makelaar zie ik dat niet. Of kijk ik niet goed?
Dit speelde zich jaren geleden af in de buurt van Waddinxveen Meneer Metser.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 6 7 [8] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!