Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26-04-2024, 18:54:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  De facelift van Duindorp
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8 Omlaag Print
Auteur Topic: De facelift van Duindorp  (gelezen 93755 keer)
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 17-07-2009, 19:25:12 »

Hoogmoed komt ten val.

Den Haag aan zee.

In het zuiden van ons land is ook zo'n stad met zulke allures, n.l de plaats Sluis. Zij wilde zich ook erg graag Sluis aan zee noemen.
En zeker na de herindeling van Zeeuws -Vlaanderen , waarna plaatsen als Cadzand en Breskens welke wel aan de zee waren gelegen., tot deze gemeente gingen behoren.
De grootheidswaan van deze gemeente heeft een enorm begrotings tekort van vele tientallen miljoenen veroorzaakt. Het gevolg is nu dat deze gemeente onder curatele van de provinciale overheid is gesteld.

Al doende leert men.... ook Den Haag  ?

Vreemdeling
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 18-07-2009, 13:16:56 »

Den Haag aan zee.
=================

ik ken het je nog gekker vertellen.

rotterdam aan zee.
=================

dus maak je niet druk,dat zijn precies de 2 gehuchten waar ze een meter ongebluste kalk over heen moeten spuiten.
zier
Gelogd
omroepwest
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 18-07-2009, 13:42:05 »

Beste forum-lezer,

Even een reactie van een niet-arrogante-kwast-dus (al zeg ik het zelf). Ik ben verbaasd over de negatieve reacties op onze serie 'De facelift van Duindorp'. Ik vind ze ook niet terecht.
Een (1) punt ben ik wel met jullie eens: Duindorp ligt in Scheveningen. Dat hadden we in de intro van de serie beter moeten zeggen. Maar verder was het een keurig afgewogen portret van een wijk die in de rest van de wereld toch bekend staat om z'n rottigheid in het verleden (of dat nou terecht is of niet en of je dat nou leuk vindt of niet). We hebben laten zien dat er heel veel gebeurt, dat het nog steeds niet alleen maar rozegeur-en-manenschijn is; dat er gedoe is, maar dat er ook mooie dingen zijn, dat er bouwvallen zijn, maar ook mooie nieuwbouw, dat er bezorgde winkeliers zijn, maar ook gelukkige bewoners, dikke bier-buiken maar ook gewone (gezonde) mensen. Kortom: het beeld van Duindorp zoals dat bij 'de mensen' leeft is achterhaald; het is net zo'n wijk als elke andere in Den Haag. Mooi toch?

Jan van Vegchel
hoofdredacteur Omroep West
jan.van.vegchel@omroepwest.nl
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #18 Gepost op: 18-07-2009, 13:53:00 »

Best Jan van Vechel
 ik ben blij dat u reageert
 maar de opmerking van in de rest van de wereld ??
 dat zal wel meevallen  en de rottigheid was is ook altijd in een gedeelte van de wijk maar straal uit over heel de wijk  wat natuurlijk jammer is
 voor de bewoners daar
 gr Rinus.N
 p.s geen duindorper maar ken dat gevoel van negatief nieuws over de buurt waar je woont heb het aan de lijfe meegemaakt en daar doen zulke uitzendingen en stukjes in de krant geen goed aan
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Piet Es
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 18-07-2009, 14:57:01 »

Het lag in de lijn der verwachtingen dat Omroep West zou reageren zoals ze heden reageert. Daarom het volgende antwoord.

Beste Jan van Vegchel,

Omdat ik de aanstichter en aanjager ben van de topic ‘De facelift van Duindorp’, wil ik op persoonlijke titel óók de verantwoordelijkheid hiervoor op mij nemen en jou persoonlijk antwoorden. Ik stel voorop dat ik Omroep West een goed hart toedraag en dat ik vele malen op jullie verzoek commentaar heb gegeven op allerlei zaken die betrekking hadden op  Scheveningen, ongeacht wanneer jullie mij daarom vroegen. Ik heb ook meerdere malen in jullie radiostudio gezeten om aan presentatoren als Ben, Conny, Debby en anderen van wie de namen mij niet meer te binnen schieten te vertellen over Scheveningen, over zijn visserij, zijn klederdracht, zijn dialect en zijn historie. Ik deed dat altijd met veel genoegen omdat Scheveningen en zijn achtergronden mij lief zijn, evenzeer als jullie als regionale omroep mij dierbaar zijn. Dit vooropgesteld, hieraan nog toevoegend dat ik me distantieer van bepaalde persoonlijke kwalificaties in jouw richting welke door jou in de aanvang van je tekst worden gesignaleerd.

Nu jouw reactie: wanneer je daarin stelt dat jullie programma een afgewogen portret was van een wijk die in de rest van de wereld toch 'bekend staat om z’n rottigheid in het verleden' (jouw woorden!), dan val je in je eigen zwaard. Een ieder beleeft zijn eigen werkelijkheid maar die van Omroep West was in dezen een subjectieve en een selectieve met een kwalijk geurtje van sensatie, hoe je dit ook meent te moeten ontkennen. Je hebt bovendien mijn argumenten niet goed tot je genomen want het gewraakte stukje wijk waarom het gaat is hoogstens 20% van een veel groter geheel waar niets mee mis is en waar het verder goed toeven is. Het beeld van Duindorp ‘zoals dat bij de mensen leeft’ (jouw woorden!) is een beeld dat door sensatiezoekende media is gecreëerd. Jullie hebben nooit willen kijken naar de grote meerderheid van de Duindorpers die niet in de publiciteit komen omdat zij daaraan geen behoefte hebben en die een zwijgende meerderheid vormen. Maar hebben jij, en je staf, en de andere media zich in jullie subjectiviteit wel eens gerealiseerd dat die zwijgende meerderheid - net als jij en de anderen - ook kinderen heeft die echter tot hun schade en schande moeten ervaren dat zij worden gestigmatiseerd omdat zij moeten vertellen dat ze uit Duindorp komen wanneer om hun adres wordt gevraagd? De gevolgen laten zich raden weet ik uit eigen ervaring; mijn kleinzoon uit Den Haag zat daar op een middelbare school en hij vertelde met een zekere aversie dat sommige klasgenoten uit Duindorp kwamen... Wist hij veel! Ik heb een en ander tegenover hem meteen en duidelijk rechtgezet maar kijk, dit is tekenend. Hebben jullie als programmamakers daar wel eens aan gedacht?

Met groet,

Piet Spaans
historisch publicist en auteur 
« Laatste verandering: 19-07-2009, 10:25:07 door Piet Es » Gelogd
omroepwest
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 18-07-2009, 17:55:45 »

Beste Piet Spaans en andere forum-lezers,

Ik snap jullie niet. Duindorp werd vanuit het verleden, maar ook nog wel in het heden, geassocieerd met een wijk met veel gedoe. Dat kan onterecht zijn, dat kan veroorzaakt zijn door sensatiebeluste media etc. etc., maar het is en blijft wel gewoon een feit dat heel veel mensen buiten Duindorp dat beeld hebben. Uw kleinzoon is echt niet de enige. Dat is dus geen Omroep-West-werkelijkheid, maar een werkelijkheid die breed leeft.
Omroep West heeft bedacht, -blijkbaar met uw hulp, hartelijk dank daarvoor-, om een serie te maken om een wat genuanceerder, en dus hopelijk wat beter, beeld van de wijk te schetsen. Dat betekent dat wij voor een serie van vijf afleveringen de wijk zijn ingegaan en dat wij hebben gefilmd wat we zagen. Het resultaat is een mix van leuke dingen ('geemigreerde' Duindorpers die voelen weer thuis te komen) en rottigheid (dicht gespijkerde slooppanden, bierbuiken, een winkelier die zich niet happy voelt). Maar dat is toch de werkelijkheid. We hebben niks verzonnen. Alles wat we hebben gefilmd bestaat echt. Dat is niet altijd leuk, maar wel de waarneembare waarheid (die overigens niet heel veel anders is dan bij mij in Zuid-West, dus conclusie: Duindorp is een gewone wijk). 

Groet en nogmaals dank,

Jan van Vegchel
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 18-07-2009, 18:08:41 »

Beste Jan Veghel,

Eerst wilde ik niet reageren maar als ex Duindorper en daar gewoond te hebben tot anno 1972  wil ik mededelen dat Duindorp zekers tot in die jaren een rustig en zeer sociaal en een iets beter gesitueerd deel van Scheveningen was ! Echter door de sanering van een slecht deel van Scheveningen en die bewoners weer op een kluitje te plaatsen heeft de gemeente iets gecreérd wat te voorspellen was. Jammer genoeg heeft de gemeente die ex bewoners destijds niet in het Belgiesch park  geplaatst  want dan had u Ma Flodder daar kunnen filmen !

Aad Taal
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 18-07-2009, 19:33:32 »

Beste Piet Spaans en andere forum-lezers,

[...] Omroep West heeft bedacht, -blijkbaar met uw hulp, hartelijk dank daarvoor-, om een serie te maken om een wat genuanceerder, en dus hopelijk wat beter, beeld van de wijk te schetsen. Groet en nogmaals dank [...]

Jan van Vegchel

Beste Jan van Vegchel,

Die hulp is dan kennelijk meer schijnbaar geweest dan blijkbaar want ik weet van niets. Had me vooraf écht maar gebeld zoals jullie dat eerder ook deden dan had je met écht genuanceerde werkelijkheden en achtergronden te maken gekregen. Verdere discussies krijgen een never ending line dus wil ik maar eindigen met succeswensen voor de series van de verdere wijken. Ik hoop dat die bewoners er blijer van zullen worden dan Duindorp en zijn aanhang! Laten we tot slot maar niet omzien in wrok en er - Schevenings! -  zand over strooien...

Met vriendelijke groet,

Piet Spaans
« Laatste verandering: 19-07-2009, 10:19:51 door Piet Es » Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 18-07-2009, 20:19:15 »

beste piet s en witkwast de beelden spreken toch voor zich dus waar vallen jullie die man aan hij zendt de werkelijk heid uit ik kan het weten ik ben ook een oud duindorper die al krijgt hij een milioen nooit meer terug gaat groet en laat de beelden spreken doei henk
Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 20-07-2009, 12:45:51 »

Beste Jan van Vegchel,
Die hulp is dan kennelijk meer schijnbaar geweest dan blijkbaar want ik weet van niets. Had me vooraf écht maar gebeld zoals jullie dat eerder ook deden dan had je met écht genuanceerde werkelijkheden en achtergronden te maken gekregen. Verdere discussies krijgen een never ending line dus wil ik maar eindigen met succeswensen voor de series van de verdere wijken. Ik hoop dat die bewoners er blijer van zullen worden dan Duindorp en zijn aanhang! Laten we tot slot maar niet omzien in wrok en er - Schevenings! -  zand over strooien...
Met vriendelijke groet,
Piet Spaans
[/quote]..........Hallo Piet ik had al eerder iets van scheveningen oa Duindorp en heer Norder(zon)vermeld betreft het masterplan...alsmede andere plannen. Ook Duindorp word straks met de bouw  van de Zeemeeuw nog mooier. Maar volgend jaar als die PVDA het niet red  met de verkiezingen en op moet rotten voor de PPV... wat komt er dan moeten we dan helemaal terug naar af .... en alles laten verpauperen      Er zijn toch goede projecten gerealiseerd de afgelopen jaren......Ik ben het je eens dat vele problemen in verschillende wijken niet op de juiste manier worden uitgevoerd... Duindorp word goed onderhanden genomen en het kan alleen maar mooierworden. Hopelijk worden straks de juiste beslissingen genomen met het Nordfolk terrein.

   ...............Triest dat TV West Duindorp zo negatief  brengt, ipv de mooie kant van Duindorp te belichten, maar zo als de TV West Duindorp nu presenteerd weerspiegeld de ondeskundigheid van TV West management en de TV West redactie. Misschien is het mogelijk SBS te benaderen om juist nu een uitzending te maken welk Duindorp in een positief standpunt plaatst voor de rest van Nederland. Want tenslotte is TV West alleen maar regio gebonden. MVG Teun.
« Laatste verandering: 21-07-2009, 13:02:43 door T.Visser » Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 20-07-2009, 13:40:49 »

Hallo Teun,

Goed je hier te horen en dank voor je sympathieke en eerlijke reactie. Jouw in het rood afgedrukte tekst geeft goeddeels mijn gevoelens weer. Ik denk zelf dat we de media verder maar beter buiten beeld kunnen laten. Van SBS heb ik in dat opzicht ook weinig hoge verwachtingen en hun verslaggeving leidt wellicht tot nieuwe reuring terwijl Duindorp juist nu het meest is gediend met rust.

Met vriendelijke groet,

Piet Spaans
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 21-07-2009, 12:02:43 »

Gisteravond, maandag 20 juli jl, zowel om 20.00 als om 22.00 uur, werd ik gebeld door mevrouw Laura Bianchi van de Omroep West met de vraag of ik, met nog niet genoemde anderen, wilde meewerken aan een (discussie?)programma over Duindorp, dit naar aanleiding van de topic over Duindorp op onze site. Alleereerst dank aan Schub die op 17 juli jl. om 16.12.19 uur de Omroep West attent maakte op de ontstane reuring over de serie ‘De facelift van Duindorp’. Het had tot gevolg dat de hoofdredacteur van de Omroep West, Jan van Vegchel, zich persoonlijk tot ons richtte om ons zijn mening over de geleverde commentaren te geven. Hij sprak daarbij onder meer over een ‘keurig afgewogen portret van een wijk’. Ik wil daarop verder niet ingaan; wat op t.v. getoond is, is getoond en wat daarna hier gezegd is, is gezegd.

Ik heb wél bedankt voor de deelname aan het voorgestelde programma. Als mijn mening heb ik aangegeven dat ik dit beschouw als het aan de gasten aanbieden van een aperatiefje na het nuttigen van het diner. Zoals ik al eerder schreef heb ik in het verleden vele malen toelichting en uitleg gegeven aan de Omroep West waar het Scheveningen en zijn historie betrof; in het geval van de serie was het wellicht evenzeer verstandig geweest wanneer men zich in deze zin had vergewist van de diverse achtergronden en ontwikkelingen.

Ik voel mij nu niet meer geroepen, achteraf over allerlei zaken rond Duindorp te gaan spreken of daarover te gaan discussiëren. Mijn mening over de serie heb ik hier al weergegeven. Ik weet verder uit ervaring dat dergelijke gesprekken als hier voorgesteld regelmatig uitmonden in het veelvuldig door elkaar praten en door het aanhoren van vaak niet-relevante of wel-emotionele opmerkingen vanuit de groep, iets waarvoor ik als bijzittende dan mogelijk verantwoordelijk zou kunnen worden gehouden. Ik vind het bovendien bevreemdend dat de hoofdredacteur enerzijds in een eerdere reactie sprak over een ‘keurig afgewogen portret van een wijk’ terwijl de redactie anderzijds en achteraf toch kennelijk over die ‘keurige afweging’ wenst te gaan spreken of dicussiëren. Ik heb hieraan geen behoefte meer en ik zou de Omroep West het advies willen geven, het onderwerp ‘Duindorp’ nu achter zich te laten en daaromtrent verder rust en stilte te betrachten. Op de tot slot door hen gestelde vraag heb ik geantwoord dat ik, waar nodig en zoals in het verleden, altijd bereid ben om de Omroep West van dienst te zijn waar het achtergrondinformatie inzake Scheveningen en zijn historie betreft. 

Piet Spaans
historisch publicist en auteur
« Laatste verandering: 21-07-2009, 13:28:37 door Piet Es » Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 21-07-2009, 14:06:25 »

Piet Es,
U wilt nog weleens een spreekwpprd gebruiken.
Geldt ook hier niet.... Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Het getuigt niet van veel moed om de aangeboden discussie uit de weg te gaan.

Scheveningers van jou generatie hadden vroeger meer lef en ben ook van mening dat de huidige generatie deze lef ook heeft.

Sorry , je hebt de boot gemist.

Vreemdeling
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 21-07-2009, 14:20:26 »

Vreemdeling,

Die 'gemiste boot' was al op voorhand een zinkend schip... Wellicht moet u beter leren lezen en beter leren begrijpen alvorens over iemands moed e.d. te oordelen.

Piet Spaans
« Laatste verandering: 21-07-2009, 15:44:25 door Piet Es » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 21-07-2009, 16:27:03 »

neem kontakt op met TV West
 en vraag of ze ook deandere kant willen laten zien Piet

Hallo Rinus,

Ik heb een al te lange ervaring opgedaan dat iets dergelijks paarlen is voor de zwijnen. Men bijt in het algemeen liever de tong af dan toe te geven dat men het (misschien) bij het verkeerde eind zou kunnen hebben of iets genuanceerder had kunnen zijn. Dus ik wacht liever af of men zelf zal reageren.

Met vr. groet,

Piet

Snapt u het nog? Ik in elk geval niet.

Vierboet
Ik denk dat iemand de boot heeft gemist  Grin
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!