Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
27-04-2024, 18:22:59
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  De facelift van Duindorp
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 Omlaag Print
Auteur Topic: De facelift van Duindorp  (gelezen 93765 keer)
Piet Es
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 22-07-2009, 20:13:16 »

Ik zat meer aan de dierenambulance te denken Piet Grin Grin

Ja, maar die hebben alleen (auto)radio en geen televisie!  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy,
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 22-07-2009, 20:25:05 »

Jij woont zo dicht bij dat Rotterdam Zier, ik dacht dat jij dan wel een fan zou zijn
=============================================================
schub het is zo dat ik ken dat woord nog niet eens door me'n strot krijgen.

als het een half uur benzine boven de kuip zou regenen en 5 tellen later de bliksem der in zou slaan zou ik zegge he he.
zier
Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 22-07-2009, 20:54:40 »

Beetje rustig Zier anders kom ik even een verbouwinkje doen daar in MS.  Karel
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #48 Gepost op: 23-07-2009, 09:41:40 »

Nou dat kan je wel vergeten schub, dan heb ik het het zwaard van Damocles boven mij hangen  Grin

kijk en daarom praten de meesten mensen niet in Duindorp
 en geven ze teweinig tegen gas op de sensatie zoekers
 maar dat is niet alleen in duindorp hoor
 
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #49 Gepost op: 23-07-2009, 09:54:24 »

Piet Es heeft helemaal gelijk met een radio programma kan je niets meer ongedaan maken wat de TV al uitgezonden heeft want dat is visueel en blijft beter bij de mensen hangen.Radio is oor in oor uit  Karel
 zegt Garent
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 23-07-2009, 11:02:10 »

Heren,
Het geven van reactie is vrij simpel.
Vergeet echter niet dat het ook hier vaak om mensen gaat.
Uitdrukkingen  als 5 liter benzine etc. is mensonterend.
Er zal al gauw worden gezegd..... Ziet u nu wel, dit zijn ook weer die Scheveningers die ook kritiek hebben op de uitzendingen over Duindorp.
Probeer dit te voorkomem. Vaak gebeurd het als een geintje, maar het kan verstrekkende gevolgen hebben.

Probeer in ieder geval van Scheveningen te houden. !
Vreemdeling
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 23-07-2009, 11:12:17 »

Er zal al gauw worden gezegd..... Ziet u nu wel, dit zijn ook weer die Scheveningers die ook kritiek hebben op de uitzendingen over Duindorp.
======================================================================

vreemdeling dit is echt niet enkeld in scheveningen,maar landelijk.

as het volgende week goed weer is denk dat ik dan maar weer is ga kijken achterin de markensestraat kikke of er nog een plekje vrij is want ik vond dat het er wel geschikt uit zag .
zier
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 23-07-2009, 11:19:04 »

Uitdrukkingen  als 5 liter benzine etc. is mensonterend.


Misschien had ik moeten zeggen dat het hier om een mopje ging Vreemdeling.
U hebt met uw vertrek uit Scheveningen, toch niet uw gevoel voor humor achtergelaten.
Nu krijgen we natuurlijk weer een discussie over wat humor is Huh
« Laatste verandering: 23-07-2009, 11:23:24 door Schub » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #53 Gepost op: 23-07-2009, 11:21:46 »

dat zal wel SCHub
 en dan sneewt het onderwerp weer onder natuurlijk
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
C. Bal
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 23-07-2009, 11:47:01 »

Er zal al gauw worden gezegd..... Ziet u nu wel, dit zijn ook weer die Scheveningers die ook kritiek hebben op de uitzendingen over Duindorp.
======================================================================

vreemdeling dit is echt niet enkeld in scheveningen,maar landelijk.

as het volgende week goed weer is denk dat ik dan maar weer is ga kijken achterin de markensestraat kikke of er nog een plekje vrij is want ik vond dat het er wel geschikt uit zag .
zier
Hoi Zier ik heb altijd een parkeer plekje voor jou in de parkeergarage  Grin

De enige echte en geboren en getogen Duindorper, en die houd ook van Scheveningen  Kiss  Maar de literprijs van benzine is nu al € 1, 38 per liter, dus graag aanleveren in 10 liter jerrycans  Grin Grin
« Laatste verandering: 23-07-2009, 11:49:31 door C. Bal » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 23-07-2009, 12:08:03 »

ja ik was er al der is langs gereden ,wat ze aan de west kant neergezet hebben ziet er goed uit een mooie steen ziet er sjiek uit en een iets andere bouw.
de volgende keer zal ik er eens van die gloeikop afstappen en rondloopen,you never no.
zier
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #56 Gepost op: 23-07-2009, 12:12:31 »

Zier maar hou je helm op
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 23-07-2009, 16:15:33 »

Schub,
Mijn gevoel voor humor heb ik zeker niet achtergelaten bij mijn vertrek uit Scheveningen.
Het zal in de loop der jaren misschien iets zijn afgenomen en wat dan nog !
Verstand komt toch in de loop der jaren !
Het fatsoen, door mijn ouders ingeprent, heb ik gelukkig nog steeds behouden.

Echter .... wat is humor.

Zou de uitzending "Facelift van Duindorp " soms ook een "geintje "zijn van Omroep West ? Misschien vinden zij zo iets wel humor

Het is een kwestie van interpreteren.

Vreemdeling

Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: 23-07-2009, 17:59:42 »

Schub,

[...] Het fatsoen, door mijn ouders ingeprent, heb ik gelukkig nog steeds behouden. [...]

Vreemdeling



Ik kende je ouders; dat waren inderdaad keurige mensen.

Piet Es
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: 24-07-2009, 11:21:20 »

Duindorp krijgt tweede wijkagent er bij.

22 juli 2009 12:23 | Geschreven door: Jill van Calsteren


 
 Rachida Nafid en Henry Stegehuis
 
De wijkagent is het boegbeeld van zijn of haar wijk. Goed contact tussen de wijkbewoners en de wijkagent is daarbij zeer belangrijk. Eén van die boegbeelden is Henry Stegehuis, wijkagent van één van de beruchtste wijken in Scheveningen: Duindorp. Over een paar maanden krijgt hij versterking van wijkagente Rachida Nafid, die samen met Henry op pad gaat in Duindorp.


“Dat Duindorp berucht is komt hoofdzakelijk door dat SBS-programma van een paar jaar geleden”, vertelt Stegehuis. “Een paar rotte appels werden toen in beeld gebracht, terwijl het overgrote deel van Duindorp daar helemaal niets mee te maken heeft. Dat zijn juist eerlijke en hardwerkende mensen die wonen in het mooiste wijkje van Scheveningen.”
Henry Stegehuis zit al ruim dertig jaar bij de politie. Naast ongeveer twaalf jaar surveillance in Scheveningen en ongeveer dertien jaar bij de recherche te hebben gezeten, is hij nu al bijna zeven jaar wijkagent van Duindorp. “We komen hier in Duindorp dezelfde soort zaken tegen als in andere wijken van Scheveningen. Sociale problematiek, onenigheid tussen buren, geluidsoverlast en overlast door de jeugd. Op het moment hebben we ook geregeld overlast in het sloopgebied, veel brandjes bijvoorbeeld”, somt Stegehuis op. “Ondanks die zaken is Duindorp toch wel de parel van Scheveningen. Het wordt met de jaren steeds mooier en rustiger. Dat heeft in zekere mate ook te maken met de nieuwbouw, van wat ik hoor zijn de mensen zeer tevreden met hun woning.”
Aan het eind van het jaar zal Duindorp een tweede wijkagent erbij krijgen. Rachida Nafid is bijna 12 jaar werkzaam geweest bij bureau De Heemstraat. “Twee jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar bureau Scheveningen en voorlopig ga ik niet weg”, lacht Nafid.
Na een stageperiode van zeven maanden in Duindorp heeft de wijk haar hart gestolen. “Duindorp is een mooie wijk om te werken. Het leeft daar echt, de mensen zijn direct en zeggen wat ze op hun hart hebben. Die sfeer vind ik erg prettig.” “Het is echt nog een dorp”, valt Stegehuis bij. “Er is een grote sociale controle. En al heerst er af en toe nog een ‘horen, zien en zwijgen mentaliteit’, uiteindelijk horen we het toch wel.”
Iedere donderdag van 9.00 tot 10.00 uur zijn de wijkagenten ook present bij het spreekuur in ’t Trefpunt waar ook Vestia, maatschappelijk werk en een ouderenconsulent aanwezig zijn. “Dit doen we sinds 2004. We bespreken zorgwekkende zaken en kijken hoe die het beste opgelost kunnen worden. Het is een goede samenwerking met korte lijnen”, weet Stegehuis.
Naast het spreekuur is vijf jaar geleden ook een buurtpreventieteam opgericht in Duindorp. De wijkagent werkt nauw samen met het team en zorgt voor begeleiding. “Met ongeveer zeven dames gaan we iedere week de wijk door. Ze noteren dan bijvoorbeeld verkeerd aangeboden grofvuil en kapotte dingen, ik zorg dan dat die meldingen bij de goede instanties terechtkomen. Het is een goede zaak dat de buurt zelf dit soort dingen oppakt”, aldus Stegehuis.
 
« Laatste verandering: 24-07-2009, 11:27:17 door C. Bal » Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!