Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 21:03:46
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  De facelift van Duindorp
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 8 Omlaag Print
Auteur Topic: De facelift van Duindorp  (gelezen 93723 keer)
Piet Es
Gast
« Gepost op: 17-07-2009, 12:06:35 »

Duindorp en de facelift

Met gemengde gevoelens heb ik de serie ‘De facelift van Duindorp’ van Omroep West bekeken. Opnieuw viel de zwart-wit opstelling op die de media innemen wanneer het om Duindorp gaat. Gemakshalve wordt het een Haagse wijk genoemd terwijl het toch heel expliciet een wijk is die deel uitmaakt van het stadsdeel Scheveningen. Heel ongenuanceerd werd bij de dagelijkse opening van de serie als eye-catcher, naast een flits van wat nieuwbouw, gebruik gemaakt van de afgetakelde hoven, de dichtgetimmerde ramen en deuren, een geblakerde auto, de vele troep op en in de straten en een te dikke man in T- shirt, compleet met getatoeëerde armen. Vervolgens haakte men en passant in - met 'toepasselijke' beelden - op een tendentieus programma dat SBS ooit van Duindorp maakte. De begeleidende gesproken tekst wreeft het nog even extra in.

Terwijl het betwiste stukje wijk waar in het verleden het een en ander heeft plaatsgevonden slechts een vijfde deel uitmaakt van de totale wijk, bleven straten als de Vlielandsestraat, Tesselsestraat, Tholensestraat, Puttensestraat, Voornsestraat, Bruinbankstraat, Terschellingsestraat - en ga zo nog maar even door - heel consequent buiten beeld, aangezien deze straten het alsmaar opgeroepen beeld van dat 'asociale' Duindorp hinderlijk (want in meer gunstige zin!) zouden kunnen beïnvloeden. Voor wat betreft de middenstand werd uitgerekend een zwaar gebarricadeerde kruidenierswinkel gefilmd, dit vanwege de vele inbraken, terwijl er naast deze middenstander toch ook legio anderen, en dit onder gunstiger omstandigheden, binnen Duindorp hun nering drijven. Zo bezocht ook een wijkagent ‘Het Trefpunt’ en, jawel hoor: twee luie mannen – half hangend, half liggend met de beide benen op een tafeltje, flesje in de hand – mochten dienen als het visitekaartje van dit wijkcentrum.

Gelukkig kwamen er ook positief gestemde mensen aan het woord zoals Jaap Spaans (inderdaad familie!) van de wijkvereniging Duindorp en Max en Wilma Spaans (geen familie!) van de bekende viszaak aan de Westduinweg. Zij gaven een realiteit weer die meer overeenkomt met de werkelijkheid van het echte Duindorp zoals Duindorpers en oud-Duindorpers dat kennen en kenden. En Wilma Spaans-den Heijer verwoordde het uitstekend toen ze voor de camera zei dat ze als huidige bewoonster van Duindorp ‘weer was thuisgekomen’. De vraag ligt voor de hand: wanneer houden de media op, alsmaar ongenuanceerd en zwart-wit op Duindorp in te zoomen?

En tot slot en voor de goede orde: ik ben geen Duindorper maar voel me sterk verwant met alles wat Scheveningen is en belijdt. En Duindorp is en doet dat zéker!

Piet Spaans
historisch publicist en auteur
« Laatste verandering: 17-07-2009, 23:16:08 door Piet Es » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 17-07-2009, 12:11:37 »

neem kontakt op met TV West
 en vraag of ze ook deandere kant willen laten zien Piet
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
C. Bal
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 17-07-2009, 12:36:35 »

Ik heb maar 3 afleveringen gezien van TV West Duindorp. En het eerste wat mij opviel was , de Haagse Wijk Duindorp  : Toen had ik al een raar gevoel, zo van het is Scheveningen. Zouden die mensen opdracht krijgen om dat  te zeggen de Haagse Wijk Duindorp.
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 17-07-2009, 12:43:44 »

Het past wondergoed in de strategie van Den Haag om zoveel als mogelijk de naam Scheveningen weg te poetsen. Kijk maar naar het Rozenconcours en het concours hippique in het Haagse Westbroekpark. Immers; met Scheveningen ertussen wordt je nooit een Stad aan Zee! Weg dus met die naam Scheveningen. Wat overigens opvalt is dat één ding altijd erg Schevenings blijft in de media, namelijk de Scheveningse gevangenis en die ligt nota bene veel verder noordoostwaarts dan dat Haagse Westbroekpark. Gek hé?

Piet Spaans
« Laatste verandering: 17-07-2009, 23:00:05 door Piet Es » Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 17-07-2009, 12:50:01 »

ik denk toch dat je bij de programa makers moet zijn
 deze komen allemaal van buiten de regio en weten
 niet het verschil tussen Den haag en Scheveningen
 doen hun huis werk dus niet goed
 gebeurt vaak met journalisten
 weten ook vaak het verschil niet tussen een zeilboot en olietanker
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
C. Bal
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 17-07-2009, 12:52:12 »

Het past wondergoed in de strategie van Den Haag om zoveel als mogelijk de naam Scheveningen weg te poetsen. Kijk maar naar het Rozenconcours en het concours hippique in het Haagse Westbroekpark. Immers; met Scheveningen ertussen wordt je nooit een Stad aan Zee! Weg dus met die naam. Wat overigens opvalt is dat één ding altijd erg Schevenings blijft in de media, namelijk de Scheveningse gevangenis en die ligt nota bene veel verder noordoostwaarts dan dat Haagse Westbroekpark. Gek hé?

Piet Spaans
Daar zitten ik weet niet hoeveel Scheveningers.  Lips Sealed Maar ik zit nu te wachten, tot dat ze zeggen de Haagse Boulevard.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 17-07-2009, 12:53:39 »

Het past wondergoed in de strategie van Den Haag om zoveel als mogelijk de naam Scheveningen weg te poetsen. Kijk maar naar het Rozenconcours en het concours hippique in het Haagse Westbroekpark. Immers; met Scheveningen ertussen wordt je nooit een Stad aan Zee! Weg dus met die naam. Wat overigens opvalt is dat één ding altijd erg Schevenings blijft in de media, namelijk de Scheveningse gevangenis en die ligt nota bene veel verder noordoostwaarts dan dat Haagse Westbroekpark. Gek hé?

Piet Spaans
Daar zitten ik weet niet hoeveel Scheveningers.  Lips Sealed Maar ik zit nu te wachten, tot dat ze zeggen de Haagse Boulevard.

 ook dat klopt niet meer .
 is over genomen door???
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
C. Bal
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17-07-2009, 12:57:58 »

Het past wondergoed in de strategie van Den Haag om zoveel als mogelijk de naam Scheveningen weg te poetsen. Kijk maar naar het Rozenconcours en het concours hippique in het Haagse Westbroekpark. Immers; met Scheveningen ertussen wordt je nooit een Stad aan Zee! Weg dus met die naam. Wat overigens opvalt is dat één ding altijd erg Schevenings blijft in de media, namelijk de Scheveningse gevangenis en die ligt nota bene veel verder noordoostwaarts dan dat Haagse Westbroekpark. Gek hé?

Piet Spaans
Daar zitten ik weet niet hoeveel Scheveningers.  Lips Sealed Maar ik zit nu te wachten, tot dat ze zeggen de Haagse Boulevard.

 ook dat klopt niet meer .
 is over genomen door???
Rinus ik bedoel daar werken een hele boel Scheveningers sorry.
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 17-07-2009, 13:03:31 »

Beste Piet toch nog even een reactie over onder staande.

Deze straten de Vlielandsestraat, Tesselsestraat, Tholensestraat, Puttensestraat, Voornsestraat, Bruinbankstraat die jij benoemd, hebben de afgelopen jaren vanaf de sloop zch nooit geprofileerd tot uitspraken of actie. Het was altijd of deze straten niet bestonden, lochies natuurlijk ver van mijn straat show. Dus ik vraag mij toch wel als Duindorper af, of deze mensen een hegonomie met Duindorp hebben.

Terwijl het betwiste stukje wijk waar in het verleden het een en ander heeft plaatsgevonden maar een vijfde deel uitmaakt van de hele wijk, bleven straten als de Vlielandsestraat, Tesselsestraat, Tholensestraat, Puttensestraat, Voornsestraat, Bruinbankstraat - en ga zo nog maar even door - heel consequent buiten beeld, aangezien deze straten het alsmaar opgeroepen beeld van dat asociale Duindorp hinderlijk (want in meer gunstige zin!) zouden kunnen beïnvloeden. Voor wat betreft de middenstand werd uitgerekend een zwaar gebarricadeerde kruidenierswinkel gefilmd, dit vanwege de vele inbraken, terwijl er naast deze middenstander legio anderen, en dit onder gunstiger omstandigheden, te Duindorp hun nering drijven. Zo bezocht ook een wijkagent ‘Het Trefpunt’ en, jawel hoor: twee luie mannen – half hangend, half liggend met de beide benen op een tafeltje, flesje in de hand – mochten dienen als het visitekaartje van dit wijkcentrum.
« Laatste verandering: 17-07-2009, 13:06:01 door C. Bal » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 17-07-2009, 13:07:11 »

Ohhhhhhhh en over dit.

Zo bezocht ook een wijkagent ‘Het Trefpunt’ en, jawel hoor: twee luie mannen – half hangend, half liggend met de beide benen op een tafeltje, flesje in de hand – mochten dienen als het visitekaartje van dit wijkcentrum.

Daar betalen wij nou belasting voor
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 17-07-2009, 13:50:26 »

Beste Piet toch nog even een reactie over onder staande.

Deze straten de Vlielandsestraat, Tesselsestraat, Tholensestraat, Puttensestraat, Voornsestraat, Bruinbankstraat die jij benoemd, hebben de afgelopen jaren vanaf de sloop zch nooit geprofileerd tot uitspraken of actie. Het was altijd of deze straten niet bestonden, lochies natuurlijk ver van mijn straat show. Dus ik vraag mij toch wel als Duindorper af, of deze mensen een hegonomie met Duindorp hebben.


Beste Cor,

Ik ben een aantal jaren actief geweest binnen het toenmalige Werkverband Opbouw Scheveningen (WOS) en had ook dáár de ervaring dat slechts een klein deel van de dorpelingen zich druk maakte om datgene wat met Scheveningen gebeurde; tenzij het hun straat of hun trottoir betrof. Het wilde niet zeggen dat ze niet betrokken waren maar dat ze niet de moeite namen om dat luid en duidelijk kenbaar te maken aangezien anderen dat wel voor hen zouden doen! Dat geeft media evenwel niet het recht, een zwijgende meerderheid op een ongenuanceerde manier te kijk te zetten zoals dat hier gebeurt.

Met groet,

Piet
« Laatste verandering: 17-07-2009, 14:19:01 door Piet Es » Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 17-07-2009, 15:33:45 »

neem kontakt op met TV West
 en vraag of ze ook deandere kant willen laten zien Piet

Hallo Rinus,

Ik heb een al te lange ervaring opgedaan dat iets dergelijks paarlen is voor de zwijnen. Men bijt in het algemeen liever de tong af dan toe te geven dat men het (misschien) bij het verkeerde eind zou kunnen hebben of iets genuanceerder had kunnen zijn. Dus ik wacht liever af of men zelf zal reageren.

Met vr. groet,

Piet
« Laatste verandering: 18-07-2009, 11:32:17 door Piet Es » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 17-07-2009, 15:59:39 »

Beste Piet,

Weet jij wel hoeveel mensen uit deze straten naar de Duinstrip zijn verhuist. En nog gaan verhuizen naar de andere nieuwbouw.

Vlielandsestraat, Tesselsestraat, Tholensestraat, Puttensestraat, Voornsestraat, Bruinbankstraat

Dit zijn allemaal koophuizen, denk dat ze voor de sloop waren  Sad
« Laatste verandering: 17-07-2009, 16:03:03 door C. Bal » Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 17-07-2009, 16:12:19 »

Ik heb de vrijheid genomen om tv West een mailtje te sturen met oa een link van deze topic en om een reactie gevraagd.
Ik kreeg net dit automatische antwoord.

Geachte mevrouw, meneer,

Hartelijk dank voor uw email.

Gezien het grote aantal mailtjes dat wij per dag ontvangen kunnen wij helaas niet alle mail persoonlijk beantwoorden. Daarom ontvangt u deze automatische reply. Wij bekijken al onze mail en wegen de inhoud zorgvuldig. Mochten we besluiten aandacht te besteden aan het door u aangedragen punt dan nemen we zelf contact met u op. Heeft u een telefoonnummer vermeld onder uw bericht?

Hartelijk dank,

Jan van Vegchel

Hoofdredacteur


Ben benieuwd Knip oog
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 17-07-2009, 16:40:05 »

Vergeet het maar Schub. Het zijn arrogante kwasten.
Ze denken alles te mogen en kunnen, maar oh wee als je ze een strobreed in de weg leg; dan gaan ze mauwen.
Kijk maar naar AIVD en de "heren" van de Telegraaf. Kan die naam bijna niet uit m'n strot krijgen Grin Grin

K
« Laatste verandering: 17-07-2009, 16:43:08 door Jan Jansen » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!