Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
13-11-2024, 04:03:25
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1019129 keer)
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #495 Gepost op: 08-07-2013, 00:28:34 »

hallo maart  jouw pollux was 41.45 meter ,de maarten Jacob , een kotter is 42 meter
de Columbia was 56.30 meter maar met meer mensen als ik het goed begrijp
maar toch wel krappies voor jullie

gr jaap
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #496 Gepost op: 08-07-2013, 09:59:47 »

 Grin Grin Grin

Maart
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #497 Gepost op: 08-07-2013, 13:51:52 »

Maart ik weet niet wat voor logger type jij bedoeld,maar ik heb tog meer vertrouwen in de types van de scheveningse helling als in dat dubbele brug geval hier boven.
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #498 Gepost op: 08-07-2013, 20:34:42 »

Wat doeje Zier vergeleke met die drijven eilande hadde wij toch garrundvlette op die cruise schepen kon je billard speulen met een stikje of 7 Grin

Maart
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #499 Gepost op: 08-07-2013, 22:22:44 »

Maart die garentvlette van de helling die vielen best mee hoor.
Ik heb het al der eens gezegd,in 57 hebben we een halve reis op ijsland gedaan met de 210 waar ik me enkeld nog elende van herinerd ,ik denk dat we toen aan de ZW of de ZO kant gezetten hebben.
Der was weinig visserij der zatten maar een paar van die bakbeesten bij ons,toen we aan die vis schipper vroegen waar al die trawlers waren zij die die zitten bij groenland,toen vroegen we waarom dezen niet toen zij de man die vertrouwen ze der niet,waar op donder aai zij nou dan hoeven wij helemaal niet te gaan,waar op de vis schipper zij zeg het maar schipper we trekken alles aan dek en dan gaan we ,met dit schip durf ik overal naar toe,en de man zat net een dag of 6 aan boord.
Als je de foto goed bekijkt en je voorsteld dat je in slecht weer komt en ook wat kan gebeuren een beetje vorst,dan denk ik dat je tog gouw in de problemen kunt komen,neem enkeld al die davidsen van de sloepen  en dan heb ik het nog niet eens over die dubbele kloote brug.
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #500 Gepost op: 09-07-2013, 09:52:56 »

Ik lees een hoop rapporten over die schepen Zier van gaste die er op gevaren hebben en vermelden dat het goeie zeeschepen waren het ijs afzetting daar doe je weinig an al vaar je op een plank met een masje dat hoopt ook op , maar ik snap waar je vandaan komt Zier maar toch ben ik kniftig op dat sort schepen ken ik ook niks an doen Grin

Maart
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #501 Gepost op: 14-07-2013, 13:22:16 »

H77 Prince Charles

De H77 Prince Charles is onder bouwnr 929 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij St Andrew’s Steam Fishing Ltd uit Hull.

Het schip is op 10 december 1957 te water gelaten en kwam in maart 1958 in de vaart.

Inhoud 691 bruto ton
Lengte: 176,5 ft (53,8 m)
Breedte: 32,3 ft (9,84 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1350 pk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

De Prince Charles is in maart 1960 verkocht aan F&T Ross Ltd Hull. In februari 1962 is het schip overgegaan naar Premier Steam Fishing Co Ltd eveneens uit Hull. In juni 1965 is het schip vervolgens verkocht aan Robins Trawlers Ltd uit Hull en daarna in februari 1974 overgenomen door Boston Deep Sea Fisheries Ltd, eveneens uit Hull.  In maart 1976 is het schip van Hull naar Grimsby overgegaan.

In 1960 werd het schip de winnaar van de Silver Cod Trophy (grootste aanvoer voor dat jaar).

In 1978 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H77-Prince-Charles2_150kB.jpg (147.89 KB, 800x664 - bekeken 2276 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #502 Gepost op: 21-07-2013, 15:18:07 »

H161  Joseph Conrad

De H161 Joseph Conrad is onder bouwnr 924 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

Deze was de laatste stoomtrawler die voor Hull is gebouwd.

Het schip is op 27 augustus 1957 te water gelaten en kwam in januari 1958 in de vaart.

Inhoud 823  bruto ton
Lengte: 185,2 ft (56,4 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

In 1972 werd de stoommachine vervangen door een Stork Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1500 pk.

In 1978 is het schip opgelegd en in 1980 is de Joseph Conrad verkocht voor de sloop.

Jan


* H161-Joseph-Conrad2_150kB.jpg (144.39 KB, 800x644 - bekeken 2221 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #503 Gepost op: 21-07-2013, 23:05:43 »

Ik lees een hoop rapporten over die schepen Zier van gaste die er op gevaren hebben en vermelden dat het goeie zeeschepen waren het ijs afzetting daar doe je weinig an al vaar je op een plank met een masje dat hoopt ook op , maar ik snap waar je vandaan komt Zier maar toch ben ik kniftig op dat sort schepen ken ik ook niks an doen Grin

Maart

Als je de verhalen van Vreemdling leest dan kan je, je gaan afvragen  of die schepen wel zal goed waren als wordt beweert. Ik weet het niet ga ook geen discussie voeren maar de realistiesche conclusie van Zier zet wel tot nadenken ! 

Witkwast
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #504 Gepost op: 22-07-2013, 09:54:29 »

Dat is merendeels in de artic Aad zijn maar weinig hollandse schepen die daar viste dat is verschrikkelijke arremoe daar

Maart
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 199


Bekijk profiel
« Antwoord #505 Gepost op: 29-07-2013, 14:55:08 »

potloodtekening Sch 56 Poolster. Naam vd tekenaar staat, niet zichtbaar, rechts onderaan, onder het geknoopte lijstje en is vermoedelijk W. Groen


* Sch-56_Poolster.jpg (204.62 KB, 640x468 - bekeken 2254 keer.)

* SCH_56_Poolster.jpg (100.07 KB, 640x448 - bekeken 2238 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #506 Gepost op: 16-08-2013, 15:52:17 »

SCH196 Helena

De Helena is in 1955 onder bouwnr. 118 gebouwd bij Sleephelling Mij Schevening voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen  te Scheveningen. Het schip kwam in augustus  1955 in de vaart.
Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,85/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor:  8 cil. Industrie  600 pk; in 1959 is deze opgevoerd tot 680 pk
Het schip is in 1975 afgevoerd en gesaneerd.

VL 142 Voorwaarts

De Voorwaarts was de tweede uit een serie van drie schepen  die voor rekening van de Doggermaatschappij uit Vlaardingen zijn gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.  De overige schepen waren de VL16 Voorloper en VL103 Voorbode welke in 1960 resp. 1963 werden opgeleverd .  De tewaterlating van de Voorwaarts vond plaats op 27 maart 1961 waarna het schip op 23 mei 1961 in dienst werd gesteld. 
Inhoud: 291 bruto ton.
Afmetingen:  44,20/41,70 x 7,34 x 3,54 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Deutz van 1000 pk.
In 1974 is de Voorwaarts verkocht naar Argentinië en is het schip onder de nieuwe naam  San Benildo op 28 maart 1974 vertrokken uit de  haven van IJmuiden.

SCH126 Adriana

De Adriana is in 1961 onder bouwnr. 165 gebouwd bij Sleephelling Mij. te Scheveningen voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen. Het schip kwam 22 september 1961 in de vaart.
Inhoud: 307 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,87 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk
In 1966 is het schip overgenomen door Adriana Ltd, te St. John’s New Foundland, Canada en kreeg de naam Zebrinney.
In 1973 kwam het schip weer terug naar Scheveningen, nu als SCH57 Zeezwaluw voor de rederij Den Dulk-van Leeuwen. In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd.

Jan


* SCH196-Helena2_150kB.jpg (145.41 KB, 800x799 - bekeken 1964 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #507 Gepost op: 16-08-2013, 21:16:00 »

Jan het is een pracht je ken trots weze op je klauwtjes Grin

Maart
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #508 Gepost op: 31-08-2013, 11:02:36 »

H322 Stella Leonis

De motortrawler H322 Stella Leonis is onder bouwnr 944 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Charleson-Smith Trawlers Ltd. uit Hull.

Het schip is 29 maart 1960 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 775 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een 6 cilinder turbo charged dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

In 1963 en 1964 werd de Stella Leonis winnaar van de Silver Cod  trofee voor de grootste hoeveelheid aangevoerde vis. 
Op 26 november 1965 werd de naam gewijzigd in Ross Leonis.
Op  1 oktober 1967 werd het schip verkocht aan de rederij Hudson Bros (Trawlers) Ltd. te Hull.
Op 13 december 1976 is voor de kust van Noorwegen brand uitgebroken aan boord; het schip moest toen naar Harstadt voor reparatie en is daarna weer in de vaart genomen.

In 1978 is het schip voor de sloop verkocht.

Jan


* H322-Stella-Leonis_150kB.jpg (144.13 KB, 800x591 - bekeken 2604 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #509 Gepost op: 14-09-2013, 12:04:01 »

H194 Westella

De motortrawler H194 Westella is onder bouwnr 956 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is 18 november 1959 te water gelaten en kwam in maart 1960 in de vaart.

Inhoud: 779 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een 6 cilinder turbo charged dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day  met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Op 22 november 1978 is het schip verkocht naar Canada en kreeg het de naam Sea Shepherd met als bestemming het bestuderen en beschermen van zeedieren. In 1979 is de Sea Shepherd voor de Portugese kust geramd door de walvisvaarder Sierra. Na terugkomst in de haven van Leixoes (Portugal) voor het repareren van de schade is het schip door saboteurs tot zinken gebracht .

Het schip is uiteindelijk gelicht en verkocht voor de sloop.

Jan


* H194-Westella_150kB.jpg (146.76 KB, 800x801 - bekeken 2404 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!