Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
01-07-2022, 05:50:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 ... 66 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 807820 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #465 Gepost op: 05-05-2013, 16:21:43 »

SCH233 Dirk

De logger Dirk is in 1916 als zeillogger gebouwd bij Scheepswerf Gebr. v/d Meer te Vlaardingen voor rekening van A. v/d Toorn Jz.
 
Inhoud: 112,92 BRT na verlenging werd dit 170,08 BRT
Afmetingen: 25,23(34,93)  x 6,72 x 2,84 m
Motor:  2 cil Brons 50 pk later vervangen door een Brons motor van 240 pk

Geschiedenis:
1916  SCH 233 Dirk eig. A. v/d Toorn Jzn.
1927  SCH 233 Dirk motor ingezet
1928  SCH 233 Dirk N.V. Red. v/h A. v/d Toorn Jzn
1933  GDY 233 Mewa XII eig. Mij. Mewa
1941  GDY 233 Mewa XII gevorderd
1946  SCH 233 Dirk N.V. Rederij v/h A. v/d Toorn Jzn, dir. A.C. & Joh. v/d Toorn
1949  SCH 233 Dirk verlengt en hermeten + wijziging motor
1959  SCH 233 Dirk dir. A.C. & J.J. v/d Toorn
1962  SCH 233 Dirk dir. A. & J.J. v/d Toorn verhuurd aan N.V. Verre Visserij Mij.
1964  KW 188 Kniertje Jacoba eig. Fa. C. & A. Klinkenberg

Jan


* SCH233-Dirk_150kB.jpg (143.87 KB, 800x802 - bekeken 1840 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #466 Gepost op: 06-05-2013, 22:08:23 »

Prachtig weer Jan m,n complimenten.


gr.Dirk.

p.s. Doe je moeder de groeten.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #467 Gepost op: 11-05-2013, 11:41:07 »

SCH16 Aafke

De Aafke is in 1959 onder bouwnr. 440 gebouwd bij Reparatiewerf De Hoop te Leiden voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen  te Scheveningen.
Het schip kwam in augustus  1959 in de vaart.

Inhoud: 331 BRT
Afmetingen: 43,50/40,60 x 7,62 x 3,76 m
Hoofdmotor:  2 x 8 cil. Stork  976 pk

Op 25 mei 1973 is het schip gezonken na aanvaring met het Duitse motorschip Osenberg.  Na lichting is het schip weer in bedrijf gesteld. In 1974 verkocht naar Denemarken en herdoopt in Dissingdal. In datzelfde jaar verkocht aan Viktor G. Rasmussen P/R te Hirtshals in Denemarken en kreeg het de naam Likiva. In 1975 kreeg het schip een nieuwe hoofdmotor (8 cil. Alpha van 800pk. In 1981 werd het schip wederom verkocht en kreeg het de naam Benny Dorthe.

Jan


* SCH16-Aafke_150kB.jpg (145.26 KB, 800x636 - bekeken 1827 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 189


Bekijk profiel
« Antwoord #468 Gepost op: 12-05-2013, 21:49:27 »

foto van een schilderij van de SCH 11, gisteren tegengekomen op een vlooienmarkt in Waddinxveen


* SCH_11.jpg (147.63 KB, 640x427 - bekeken 1671 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #469 Gepost op: 20-05-2013, 20:21:32 »

Beste mensen,

Ik heb mijn schilderijen eens op een rijtje gezet.  Je kunt ze vinden op www.jandereus.nl

Uiteraard blijf ik ook op dit forum actief.

Groeten,

Jan
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
jacobcramer
Schipper
*****
Berichten: 1246


bijna


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #470 Gepost op: 21-05-2013, 01:11:40 »

hallo jan , ik heb ff stiekem naar je galerij gekeken maar dat ziet er
prachtig uit allemaal , je huis hangt van voor tot achter helemaal vol ??

gr jacob
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #471 Gepost op: 21-05-2013, 19:18:39 »

Bedankt Jacob,

Nee, mijn huis hangt niet vol met schilderijen want dan krijg ik last met de directie Knip oog

Groeten,

Jan
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #472 Gepost op: 25-05-2013, 12:20:35 »

SCH248 Prinses Margriet

Dit schip werd in 1960 gebouwd te Leiden door de Scheepswerf Boot onder bouwnr. 1444 voor rekening van de Verre Visserij Mij.  Het schip kwam in de vaart op 9 december van datzelfde jaar.

Zusterschepen waren de Pollux SCH7, Jaap SCH60 en Arie SCH249.

Deze schepen waren zowel uitgerust voor de uitoefening van de trawlvisserij en de haring-drijfnet-visserij. Het tonnenruim beschikte over een laadcapaciteit van 204 kantjes; het nettenruim, dat daarvoor ook benut kan worden, heeft eveneens een laadcapaciteit van 204 kantjes.  Het visruim heeft een capaciteit van 816 kantjes of 2000 kisten van 50kg. De schepen beschikte over een kampagnedek van 15 m lengte. Het op het kampagnedek aangebrachte dekhuis bevat de kombuis en een messroom. Onder het kampagnedek bevinden zich de verblijven voor totaal 15 personen.

Afmetingen: 41,48/38,33 x 7,12 x 3,39 m.  Inhoud: 270 BRT
Hoofdmotor: 12 cilinder Brons van 900 pk.  In 1973 is deze vervangen door een Brons van 1500 pk.

Het schip is in 1975 gesaneerd en afgevoerd.

Jan


* SCH248-Prinses-Margriet_150.jpg (147.57 KB, 800x640 - bekeken 1419 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #473 Gepost op: 01-06-2013, 15:03:42 »

SCH73 Vertrouwen

Deze grote stoomtrawler werd in 1938 gebouwd in Duitsland bij de werf Wesermunde A.G. Weser Werk Seebeck onder bouwnr. 620  voor rekening van de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde.  Het schip had toen de naam Jan Mayen PG544.

Inhoud: 654 BRT
Afmetingen: 59,75 x 8,58 x 4,40 m
Vermogen stoommachine: 1000 pk

In 1941 kwam de Jan Mayen in dienst bij de Kriegsmarine als vorpostenboot V401. Op 21 aug 1944 is het schip voor de kust van Bayonne (Frankrijk) tot zinken gebracht. In 1946 gelicht en toegewezen aan Frankrijk waar het schip als Cap Nord F1025 in de vaart kwam voor de Societe Fecampoise de Peche te Fecamp.  De inhoud van de Cap Nord was 694 brt.
In 1957 werd  de Cap Nord in Amsterdam verbouwd tot motortrawler en kreeg het schip een 6 cil. Werkspoor dieselmotor van 1260 pk.

In 1960 is het schip aangekocht door de firma D. Joh. Krijger uit IJmuiden en kreeg het de naam ’s Gravenhage IJM 26.  In 1966 ging het schip over naar de Rotterdamsche Hypotheekbank en in 1967 werd het schip verkocht aan de N.V. Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het schip de naar Vertrouwen SCH73.  Deze naam werd in 1971 gewijzigd in Albatros SCH97 waarna het schip voor de vrachtvaart werd ingezet.

 In 1974 verkocht aan J.H. Bootsma welke het schip doorverkocht aan Al-Tros S.A. Panama. In Amsterdam is het schip aan de ketting gelegd. In augustus 1974 gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge vertrokken.  De naam werd veranderd in Laga. Na verkoop aan Copania Extre S.A. te Panama kreeg het schip de naam Felicitas II.

Jan


* SCH73-Vertrouwen_150kB.jpg (146.64 KB, 800x808 - bekeken 1583 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Zeester
Gast
« Antwoord #474 Gepost op: 01-06-2013, 19:50:08 »

Jan ik ga jou niet meer roemen!!!'Maar hij is weer voor z'n Roodkopere!!PRACHTIG Gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Willem.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #475 Gepost op: 08-06-2013, 11:48:39 »

SCH46 Frank

De Frank is in 1940 in Engeland gebouwd als stoommijnenveger voor de Engelse Marine onder de naam Birch T93.  Het schip behoorde tot de ‘Isles’ klasse.
In 1952 is het schip verkocht aan Vosper Ltd te Portsmouth.  Het schip werd verbouwd tot motortrawler en kreeg de naam Magniola P14. De exploitatie was in handen van St. Andrew’s Steam Fishing Co. Ltd te Hull.
In 1962 ging het schip over in Nederlandse handen en werd eigendom van N.V. v/h Frank Vrolijk en kreeg het de naam Frank. Het kwam in augustus 1962 in de vaart.
 In 1970 ging de Frank over naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij waarna het in november 1971 werd opgelegd.
In 1972 werd het schip voor de sloop verkocht naar België.

Inhoud: 445 BRT
Afmetingen: 50/46,90 x 8,43 x 4,10 m
Hoofdmotor: Werkspoor dieselmotor   820 pk

Jan


* SCH46-Frank_150kB.jpg (143.5 KB, 800x812 - bekeken 1358 keer.)
« Laatste verandering: 13-06-2013, 22:38:36 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #476 Gepost op: 08-06-2013, 12:43:50 »

Prachtig schilderij weer Jan.


Dirk.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #477 Gepost op: 13-06-2013, 22:53:24 »

Kleuren van de SCH107 Scheveningen

Beste forumleden,

Ik heb een verzoek ontvangen om een schilderij van de SCH107 te maken. Dit schip was eigendom van de  rederij v/d Toorn en Pronk. Graag zou ik de kleur willen weten o.m. dekhuis, bovenkant van de verschansing, masten, ventilatiekokers, brug enz.

Alvast bedankt voor de moeite.

Jan


* SCH107_Scheveningen_2.jpg (70.17 KB, 800x556 - bekeken 1850 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #478 Gepost op: 15-06-2013, 11:32:05 »

H145 Kingston Topaz

De H145 Kingston Topaz is onder bouwnr 827 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd. te Hull.

Het schip is op 28 september 1950 te water gelaten en kwam in december 1950 in de vaart.

Inhoud 794  bruto ton
Lengte: 188,8 ft (57,5 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1200 ipk waarmee een max. snelheid van 13  knopen kon worden behaald. 

In 1966 is het schip verkocht aan Hellyer Bros Ltd. te Hull.
In 1975 is de Kingston Topaz  verkocht voor de sloop.

Jan


* H145-Kingston-Topaz_150kB.jpg (147.34 KB, 800x594 - bekeken 1892 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 549


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #479 Gepost op: 22-06-2013, 12:24:53 »

SCH 242 Huibertje

De Huibertje werd in 1958 gebouwd te Leiden bij de Scheepsbouw- en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot onder bouwnr. 1439 voor rekening van Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Deze rederij liet in datzelfde jaar bij dezelfde werf ook het zusterschip Frank Vrolijk bouwen.  De Huibertje werd op 9 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,34/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 6 cil. Deutz van 750 pk

In 1970 is de Huibertje overgegaan naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. en in datzelfde jaar verkocht naar Goedereede waar het als Ora et Labora GO5 in de vaart kwam voor H. Tanis te Goedereede. In 1973 is de motor vervangen door een Deutz van 1500 pk.

1980 herdoopt in Deo Volente GO51.
1981 Deo Volente GO51 eigenaar C. Nobel uit Nieuw Beyerland
1981 Ora et labora IJM51 C. Nobel
1982 Deo Juvante UK367 Zeevisserijbedrijf Deo Juvante te Urk
1983 Atlantic UK375 Atlantic Ocean Corp. BV te Urk
1984 motor vervangen door Stork dieselmotor 2000 pk

Jan


* SCH242-Huibertje_150kB.jpg (142.55 KB, 800x623 - bekeken 1831 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 ... 66 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!