Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 23:55:12
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Eiland Vlook " van GZV
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 ... 39 Omlaag Print
Auteur Topic: Eiland Vlook " van GZV  (gelezen 470603 keer)
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #135 Gepost op: 22-10-2009, 19:12:54 »

Hier nog een overzichtfoto van het begin van de "Norfolk " haven.

                                                                  gzv


* Begin_Norfolk.jpg (76.86 KB, 768x530 - bekeken 2856 keer.)
« Laatste verandering: 22-10-2009, 19:14:26 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #136 Gepost op: 22-10-2009, 19:53:37 »

Zo te lezen is 20 jaar alweer een aardig tijdje . Dat de animo wat afneemt komt volgens mij omdat er weinig nieuws naar voren komt of iets wat erg aanspreekt. In het begin heb je allemaal wat te vertellen en dat verstomt op een gegeven moment. In het begin zat ik ook veel te kijken heb zelfs oproepen geplaatst van school kameraden die op het eiland woondden maar in Duindorp op school zaten. De enigste reactie die ik kreeg was van de Fam. Tingeling.
Hebben jullie geen foto's van die reunies of zo. Probeer daar een reportage van te maken of een DVD.

Witkwast Aad
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #137 Gepost op: 22-10-2009, 20:15:22 »

Zo te lezen is 20 jaar alweer een aardig tijdje . Dat de animo wat afneemt komt volgens mij omdat er weinig nieuws naar voren komt of iets wat erg aanspreekt. In het begin heb je allemaal wat te vertellen en dat verstomt op een gegeven moment. In het begin zat ik ook veel te kijken heb zelfs oproepen geplaatst van school kameraden die op het eiland woondden maar in Duindorp op school zaten. De enigste reactie die ik kreeg was van de Fam. Tingeling.
Hebben jullie geen foto's van die reunies of zo. Probeer daar een reportage van te maken of een DVD.

Witkwast Aad


Hoi Aad,als er geen nieuw bloed bij komt houd het een keer op...zo is het gewoon...helaas heb ik geen foto,s van de reunie
jij bedoelt w.s de fam. Singerling..die op de zeesluisweg woonden...we wachten maar af...soms bloed iets gewoon dood het is niet anders
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #138 Gepost op: 22-10-2009, 20:19:56 »

Hoi Gerard,

Volgens mij was die reunie in de Beatrijs straat...het staat ook ergens op het topic

ook het jaartal, met mij is alles goed hoor. Smiley

gr Dicky
Gelogd
jolanda68
Gast
« Antwoord #139 Gepost op: 24-10-2009, 22:01:33 »



Hoi Aad,als er geen nieuw bloed bij komt houd het een keer op...zo is het gewoon...helaas heb ik geen foto,s van de reunie
jij bedoelt w.s de fam. Singerling..die op de zeesluisweg woonden...we wachten maar af...soms bloed iets gewoon dood het is niet anders

[/quote]

er is in ieder geval 1 iemand die onze achternaamgoed schrijft Grin
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #140 Gepost op: 24-10-2009, 23:24:39 »

er is in ieder geval 1 iemand die onze achternaamgoed schrijft .

Excusses van mij zijde spreek ook van een 50 jaar geleden. Volgens mij heb je toen ook op mij vraag gereageerd want ik ik had het destijd over Jan of Ton Singerling , maar die bleek inmiddels overleden te zijn weet het ook niet meer precies.
Heb ook toen een oproep geplaats van Wim Spaans had ook nog een broertje en volgens mij heette die Kees.

Witkwast ( Aad )
Gelogd
jolanda68
Gast
« Antwoord #141 Gepost op: 25-10-2009, 01:54:45 »

geef niet hoor die naamsverbasteringen zijn we gewend hyaha de leukste is wel slingerstring Grin(stond op een pakketje) die postbode zal wel gedacht hebben... Undecided
jan is inderdaad overleden en rinus ook,,,en ton is me vader
die leef nog wel gelukkig.
gr jolanda
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #142 Gepost op: 25-10-2009, 16:21:38 »

geef niet hoor die naamsverbasteringen zijn we gewend hyaha de leukste is wel slingerstring Grin(stond op een pakketje) die postbode zal wel gedacht hebben... Undecided
jan is inderdaad overleden en rinus ook,,,en ton is me vader
die leef nog wel gelukkig.
gr jolanda
[/quote

Hoi Jolanda,

De namen van je ooms en vader,ken ik nog wel maar Rinus is mij het meest bijgebleven.
Groetjes Dicky
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #143 Gepost op: 25-10-2009, 17:43:06 »

er is in ieder geval 1 iemand die onze achternaamgoed schrijft .

Excusses van mij zijde spreek ook van een 50 jaar geleden. Volgens mij heb je toen ook op mij vraag gereageerd want ik ik had het destijd over Jan of Ton Singerling , maar die bleek inmiddels overleden te zijn weet het ook niet meer precies.
Heb ook toen een oproep geplaats van Wim Spaans had ook nog een broertje en volgens mij heette die Kees.

Witkwast ( Aad )



   De laatste Reunie van  de  " Eiland "  bewoners
               was 8 Mei 1987  in de Beatrijsstraat.


Ik heb wel een Familie C. Spaans gekend die woonde in de jaren  1950 / `60 in de Boeistraat .
Hij werkte toen ook op de sleep, die hadden volgens mij 2 kinderen ,
een meisje Corry, en ze hadden ook een jongen maar daar weet ik de naam niet meer van.     

                                                 gzv 
Gelogd

IVMVEBWL
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #144 Gepost op: 25-10-2009, 18:23:28 »

er is in ieder geval 1 iemand die onze achternaamgoed schrijft .

Excusses van mij zijde spreek ook van een 50 jaar geleden. Volgens mij heb je toen ook op mij vraag gereageerd want ik ik had het destijd over Jan of Ton Singerling , maar die bleek inmiddels overleden te zijn weet het ook niet meer precies.
Heb ook toen een oproep geplaats van Wim Spaans had ook nog een broertje en volgens mij heette die Kees.

Witkwast ( Aad )



   De laatste Reunie van  de  " Eiland "  bewoners
               was 8 Mei 1987  in de Beatrijsstraat.


Ik heb wel een Familie C. Spaans gekend die woonde in de jaren  1950 / `60 in de Boeistraat .
Hij werkte toen ook op de sleep, die hadden volgens mij 2 kinderen ,
een meisje Corry, en ze hadden ook een jongen maar daar weet ik de naam niet meer van.     

                                                 gzv 

De jongen was Ment Spaans (zijn Vader hete Cor), de familie verhuisde van de Boeistraat naar de Kranenburgweg in de late vijftiger jaren.


Het waren onze buren, wij woonde op nummer 221 op de Kranenburgweg..
Ment zat ook bij mij in de klas op school in de Tesselse straat op de openbare school.
 





Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #145 Gepost op: 25-10-2009, 18:58:50 »

er is in ieder geval 1 iemand die onze achternaamgoed schrijft .

Excusses van mij zijde spreek ook van een 50 jaar geleden. Volgens mij heb je toen ook op mij vraag gereageerd want ik ik had het destijd over Jan of Ton Singerling , maar die bleek inmiddels overleden te zijn weet het ook niet meer precies.
Heb ook toen een oproep geplaats van Wim Spaans had ook nog een broertje en volgens mij heette die Kees.

Witkwast ( Aad )



   De laatste Reunie van  de  " Eiland "  bewoners
               was 8 Mei 1987  in de Beatrijsstraat.


Ik heb wel een Familie C. Spaans gekend die woonde in de jaren  1950 / `60 in de Boeistraat .
Hij werkte toen ook op de sleep, die hadden volgens mij 2 kinderen ,
een meisje Corry, en ze hadden ook een jongen maar daar weet ik de naam niet meer van.     

                                                 gzv 

De jongen was Ment Spaans (zijn Vader hete Cor), de familie verhuisde van de Boeistraat naar de Kranenburgweg in de late vijftiger jaren.


Het waren onze buren, wij woonde op nummer 221 op de Kranenburgweg..
Ment zat ook bij mij in de klas op school in de Tesselse straat op de openbare school.
 

Zo zie je maar weer Cloggy                     ( hoe kom je an zo n naam )
Samen komen we er toch uit, met elkaar weten we toch heel veel van de geschiedenis terug te halen.
Corry was ongeveer van mijn leeftijd en haar broer was jonger, zij woonde in de Boeistraat schuin
tegen over ons ,in die jaren. 
                                                  gzv


Gelogd

IVMVEBWL
Metser
Gast
« Antwoord #146 Gepost op: 25-10-2009, 19:03:29 »

Het waren onze buren, wij woonde op nummer 221 op de Kranenburgweg..
Ment zat ook bij mij in de klas op school in de Tesselse straat op de openbare school.

Kent U dan ook Jaap en Ilonka Keus (ik meen nummer 213) die ook op de Tesselse 63 zaten?
Gelogd
Cloggy
Scheepsjongen
**
Berichten: 29


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #147 Gepost op: 25-10-2009, 20:06:05 »

Het waren onze buren, wij woonde op nummer 221 op de Kranenburgweg..
Ment zat ook bij mij in de klas op school in de Tesselse straat op de openbare school.

Kent U dan ook Jaap en Ilonka Keus (ik meen nummer 213) die ook op de Tesselse 63 zaten?
Ik heb de Internet naam Cloggy omdat ik al dertig jaar in Engeland woon.
Helaas zeggen de namen van Keus niets (slecht geheugen).
De namen die ik me wel kan herrineren zijn; Jos Hoppe, Sjors van de Aardweg, Tonny en Keesje Overduin, Henk en Jantje Pronk, Basje de Jong. 
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #148 Gepost op: 25-10-2009, 20:08:27 »

Cloggy
Dat was mijn erenaam in de enige echte Ierse pub in Den Haag Knip oog
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #149 Gepost op: 25-10-2009, 21:41:58 »

We zijn weer terug bij af Jolanda het was Jan want hij was de enigste van de Fam. Singerling die op de Tesselsstr. 63 heeft gezeten als ik het goed heb. Jouw vader is volgens mij ook ouder als jan.

Tussen haakjes de topic komt weer een beetje tot leven.

Aad
Gelogd
Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 ... 39 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!