Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 22:27:32
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Eiland Vlook " van GZV
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 39 Omlaag Print
Auteur Topic: Eiland Vlook " van GZV  (gelezen 470586 keer)
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 15-11-2008, 17:55:21 »

Fam Dijkhuizen.
De Fam Dijkhuizen heeft in 1948 / 1950 gewoond in Boeistraat 4.  ( het z.g.n. kleine Boeistraatje)
Het tweede huisje vanaf de Hellingweg. (links)  Of zij naderhand naar de overkant in het portiekje
nr 3. 5. of 7. zijn verhuisd weet ik niet,
wel dat ze naderhand op de Steigerweg woonde. En volgens mij voer hij op de Koopvaardij.
                                                                                            gzv
« Laatste verandering: 11-12-2010, 17:25:05 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
dicky
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 15-11-2008, 20:18:26 »

Fam Dijkhuizen.
De Fam Dijkhuizen hebben in 1948 / 1950 gewoond in Boeistraat 4.  ( het z.g.n. kleine Boeistraatje)
Het tweede huisje vanaf de Hellingweg. (links)  Of zij naderhand naar de overkant in het portiekje nr 3. 5. of 7. zijn verhuisd weet ik niet,
wel dat ze naderhand op de Steigerweg woonde. En volgens mij voer hij op de Koopvaardij.
                                                                                            gzv
Hoi Gerard en gzv,

Volgens mij hebben zij op allebei de adressen gewoond in de boeistr.


En later op de Steigerweg tegenover de Fam. Bosman

Groetjes Dicky

Gelogd
koosje1
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 30-11-2008, 21:45:42 »

lang geleden heb ik al eens een stukje geschreven en weinig reacties gehad (komt denk ik omdat er weinig mensen van mijn leeftijd 70 jaar op de web zitten)
Direct na de oorlog zijn wij vanuit spoorwijk naar de zeesluisweg verhuist de zeesluisweg werd van het eiland het eerst bewoond,wij woonden op nr 207,naast ons op 205 woonde Nelly Dijkhuizen en oudere broer Simon en jongere zus Anneke?
In de winkel kwam Boot en ik speelde veel met zijn zoon en speelde veel in de poort bij boot.
In het eerste huis naast de winkel woonde de fam v.d.Zwan,met oa.alie en Annie ,hun oma woonde naast de poort.
Op 203 woonde de fam v.d.Wiel,en op de hoek Hellingweg de Bruin.
Koos en Teun Batenburg,volgens mij kreeg Teun verkering met Mientje
Ik heb nog een broer Jan en die is getrouwd met Tieni Hofland van de Kraneburgerweg.
Nou zomaar eens een stukje van mij. Koos Zandstra
Gelogd
anton1311
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 30-11-2008, 22:52:10 »


Op de gordingweg het tweede huisje van af de kranenburgweg daar woonden Jan v.d. Toorn  en Immetje v.d.Toorn  den Dulk. Ze hadden  toen 9 kinderen  Emmy die met Jan v,d Zwan was getroudt  woonden ook bij hun in  dan kreeg je johanna , leen, jan,aatje,bepie, sophia, kees , bert en dan rob die is in de Doggersbankstraat geboren. De jongens hebben allemaal gevoetbalt bij kranenburg en duindorp.
Gerard , er woonde nog een v.d.Zwan op de Gordingweg en die heette Jan Hij woonde vanaf de Kranenburgweg de tweede deur en die is ook van onze leeftijd en die voetbalde ook met ons. En ik weet niet of Piet een broer heeft die Jan heette. Piet heeft bij de socialewerkplaats gewerkt als vakbondsvertegenwoordiger. En ook Martin de Roode werkte daar die is nog net zo frele zoals hij toen ook was.


groetjes ,

Ben
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 05-12-2008, 22:20:14 »

Zie allerlei familienamen de revue passeren van het "Eiland Vlook",heb er zelf niet gewoond
maar wel de familie van mijn schoonvader en die heette Leen de Jager. heb met zijn vader
en nog andere gezinsleden samengewerkt bij Vredestein op Loosduinen. Meen dat zij ook op de Hellingweg woonden. Graag reacties. gr. Leen Spaans.
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 06-12-2008, 12:07:20 »


Fam de Jager
De fam de Jager die ik heb gekend woonde op Hellingweg 13 op de hoek van de Boeistraat, dat is in de jaren 50 geweest.
In mijn herinnering hadden zij een dochter en een zoon die nu ook rond de 70 moeten zijn, de dochter was ouder dan de zoon.
Ik kan me nu alleen geen voornamen meer herinneren.
Wij woonde toen in de Boeistraat.
                                                            gzv
Gelogd

IVMVEBWL
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 06-12-2008, 17:16:25 »

De vader van mijn schoonvader heette Teun de Jager en zijn zijn vrouw heette Gerritje,achternaam
onbekend. Zij hadden 3 zoons, Leen, Arie en  Teun en 3 dochters Huif, Bep en An. Arie was meen ik licht gehandicapt en zijn zus  Bep zat op een zangkoor. Zus An was getrouwd met ene van Rooyen die vroeger een winkel hadden op de Westduinweg, ik meen in manufacturen. Had zelf bijna geen contact met de familie, was ook maar aangetrouwd. Zoon Teun zat als ik me goed herinner op de koopvaardij. gr. Leen Spaans.
Gelogd
jolanda68
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 20-12-2008, 23:34:05 »

Hoi Jolanda,

De enige naam die mij bij gebleven is Rinus Singerling.....

moet nog wat dieper graven....voor meer namen....

gr.Dicky
Hoi Jolanda,
Klopt de naam Rinus Huh

Gr.Dicky

sorry in verband met het overlijden van mijn moeder in oktober heb ik het verschrikkelijk druk en ben af entoe een beetje de weg kwijt.

maar inderdaad de naam rinus kan wel kloppen.
rinus woonde al jaren in rotterdam maar is een jaar of 2 geleden overleden dan had hij ook een broer jan die is 10 jaar geleden overleden er waren nog meer broers...peter,nol en ton)ton is me vader)er is ook een simon en een hennie maar die laatste 2 heten anders met hun achternaam.

groetjes jolanda
« Laatste verandering: 20-12-2008, 23:35:51 door jolanda68 » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 21-12-2008, 08:52:51 »

Hoi Jolanda,

De enige naam die mij bij gebleven is Rinus Singerling.....

moet nog wat dieper graven....voor meer namen....

gr.Dicky
Hoi Jolanda,
Klopt de naam Rinus Huh

Gr.Dicky

sorry in verband met het overlijden van mijn moeder in oktober heb ik het verschrikkelijk druk en ben af entoe een beetje de weg kwijt.

maar inderdaad de naam rinus kan wel kloppen.
rinus woonde al jaren in rotterdam maar is een jaar of 2 geleden overleden dan had hij ook een broer jan die is 10 jaar geleden overleden er waren nog meer broers...peter,nol en ton)ton is me vader)er is ook een simon en een hennie maar die laatste 2 heten anders met hun achternaam.

groetjes jolanda
Jolanda nog gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 21-12-2008, 11:28:14 »

Hoi Jolanda,

De enige naam die mij bij gebleven is Rinus Singerling.....

moet nog wat dieper graven....voor meer namen....

gr.Dicky
Hoi Jolanda,
Klopt de naam Rinus Huh

Gr.Dicky

sorry in verband met het overlijden van mijn moeder in oktober heb ik het verschrikkelijk druk en ben af entoe een beetje de weg kwijt.

maar inderdaad de naam rinus kan wel kloppen.
rinus woonde al jaren in rotterdam maar is een jaar of 2 geleden overleden dan had hij ook een broer jan die is 10 jaar geleden overleden er waren nog meer broers...peter,nol en ton)ton is me vader)er is ook een simon en een hennie maar die laatste 2 heten anders met hun achternaam.

groetjes jolanda
Simon en Henny heette Meyer.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 22-12-2008, 12:35:20 »

Wens alle oudeilanders,

Fijne Feestdagen toe Cheesy Cheesy Cheesy

en vooral een gezond 2009!!!   Kiss Kiss Kiss
« Laatste verandering: 22-12-2008, 12:38:47 door Dicky » Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 22-12-2008, 12:37:43 »

Hallo allemaal,

Wanneer worden jullie weer wakker uit de winterslaap Huh Huh Huh

Groetjes Dicky
Gelogd
kootje
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 22-12-2008, 17:33:03 »

Dicky! De winter is net begonnen!!!!!Dus zal je lang moeten wachten. gezellige Kerstdagen en een heel fijn 2009. Ik heb niets met  Eiland Vlook maar vindt het leuk om te lezen.
groet Nel.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 22-12-2008, 20:45:35 »

Dicky! De winter is net begonnen!!!!!Dus zal je lang moeten wachten. gezellige Kerstdagen en een heel fijn 2009. Ik heb niets met  Eiland Vlook maar vindt het leuk om te lezen.
groet Nel.

Nel,inderdaad de winter is net begonnen....dus dacht ik zij komen

toch wel uit hun winterslaap voor de feestdagen...daarna mogen ze

wel weer gaan slapen...het is zo stil hier...vandaar...Nel ik heb niks met

het Sint Aldegonde Plein...maar ik lees het wel..gezellig toch Smiley Smiley Smiley


Nel wens jou...hele fijne Kerstdagen en een gezond 2009!!!


Groetjes Dicky
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 25-12-2008, 12:35:31 »

Hier nog een platetgrond van het eiland.


* plattegrond_eiland_01.jpg (116.71 KB, 600x805 - bekeken 4937 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 39 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!