Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 20:12:24
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  ik heb een vraag
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 108 109 110 111 [112] Omlaag Print
Auteur Topic: ik heb een vraag  (gelezen 1266667 keer)
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1665 Gepost op: 14-01-2021, 15:47:08 »

Hallo Adje.
Ik zei zomaar wat uit balorigheid maar waar zou dat eigenlijk vandaan komen dat 8e gedoe, komt dat van met 16 man varen, maar als de loggers trawlde dan hadden ze een man of 10 en dan ging het nog steeds in 8e. Ik had 3/8e ,dus onderaan de balk er was geen 8e meer over tenzij de schipper met zijn 16/8 een 8e had ingeleverd Cool om mijn schamele gage wat op te vijzelen maar dat deed de goeie zooiensteker dus niet.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 14-01-2021, 15:49:15 door J.H. » Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1666 Gepost op: 14-01-2021, 17:28:42 »

Hallo Adje.
Ik zei zomaar wat uit balorigheid maar waar zou dat eigenlijk vandaan komen dat 8e gedoe, komt dat van met 16 man varen, maar als de loggers trawlde dan hadden ze een man of 10 en dan ging het nog steeds in 8e. Ik had 3/8e ,dus onderaan de balk er was geen 8e meer over tenzij de schipper met zijn 16/8 een 8e had ingeleverd Cool om mijn schamele gage wat op te vijzelen maar dat deed de goeie zooiensteker dus niet.
Gr.
Jan.
Cheesy Cheesy :DEey Jan.
E,en prachtige uitdrukking(zooiesteker Grin),hoe dat nou  in elkaar zat,weet ik ook niet precies,want ik zat nog lang voor die tijd in m,n vaders verrekijker,dat de bemannings leden,per achste voeren,zal wel te maken hebben,met het begin v/d teelt,en de rederijen ook niet wisten,wat er aan het eind v/h jaar besomd zou worden,vandaar de uit drukking Behouden Teelt,waar van de eind besomming verdeeld werd over de bemmannigs leden,die dan een Eind afrekening kregen,die dan afhankelijk v/d vangsten waren voor de aanlanding,v/d haring,uitgaande v/d loggertijd,hoe hoger de rang,hoe meer in 8e men kreeg,je begon als afhouwer,daarna reep schieter,dan als jongste,oudste,en dan matroos,het gedilplomeerde personeel had wat meer.
Bel anders effe Eef op,die kan je wat meer uitleg geven omtrent dit onderwerp.
Hg.
Adje.
Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1667 Gepost op: 15-01-2021, 18:31:20 »

Interesant stukje,over het wegen v/d aangevoerde vangsten,voor de schepen met een Engels Nr.
Zie/lees www.visserijnieuws.nl
bron www.visserijnieuws.nl
Gelogd

J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #1668 Gepost op: 15-01-2021, 20:30:46 »

Nou Adje dat is zeker een hele rompslomp, die mensen zijn eigenlijk , na een week van hard werken, bang om binnen te lopen, een klein foutje in de administratie en ze liggen er af, moeten ze buiten rondjes gaan draaien, valt mee dat de gehele bemanning niet voor straf in de vismarkt in een hoek moeten gaan staan, wat een ellende, als je dat allemaal leest dan begin ik hier gewoon te zweten. Hopelijk wordt het wat handzamer in de toekomst voor die visserlui.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 15-01-2021, 20:39:06 door J.H. » Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1669 Gepost op: 26-02-2021, 23:43:22 »

Besten,
Wie weet hoe het met de SCH 167 Jan van der Toorn is afgelopen nadat het nog in 1971 vanuit IJmuiden aan sportvisserij deed.

groet, Bert van der Toorn
g.vandertoorn@ziggo.nl
Gelogd
Pagina's: 1 ... 108 109 110 111 [112] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!