Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 17:12:34
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Nieuwsbericht.
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 ... 53 Omlaag Print
Auteur Topic: Nieuwsbericht.  (gelezen 607852 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #450 Gepost op: 27-02-2015, 10:14:41 »

Zo......gisteravond hebben ze het kaft van het koren geschijden.
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #451 Gepost op: 29-04-2015, 14:06:39 »

Schevenings Vissersvrouwenkoor naar Aalten.
Dinsdag 5 mei  zal het Schevenings  Vissersvrouwenkoor optreden op het Bevrijdingsfeest  in Aalten. Tussen 10.00 en 12.00 uur zal o.a. het koor optreden voor 70 jaar Bevrijding op de Markt in Aalten.  In het kader van de Dorpenband Scheveningen-Aalten was het koor al in 1995 en 2010 eveneens  uitgenodigd door de gemeente Aalten.                                                                                                  Belangstellenden uit Scheveningen zijn op 5 mei welkom. Het is bijzonder dit gebeuren in het dorp mee te maken.                                                                                                                                                            Een bezoek aan het Onderduikers-en Verzetsmuseum, eveneens op de Markt, met een ingerichte Scheveningse  Opkamer ter  herinnering aan de 500 Scheveningers die in het dorp Aalten en buurtschappen zijn geëvacueerd, is aanbevelingswaardig.                                                                                   Evert de Niet, voorzitter van de Dorpenband Scheveningen-Aalten, zal door  de verhindering van de wethouder Scheveningen, namens Scheveningen een kort woord voeren.


* Aalten-5-mei-2010-Piet-de-G.jpg (272.97 KB, 900x600 - bekeken 1314 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #452 Gepost op: 29-04-2015, 15:38:45 »

Nou ben ik tog benieuwd hoeveel vrouwen er van de foto nog echt het ijzer dragen.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #453 Gepost op: 29-04-2015, 22:49:35 »

Nou ben ik tog benieuwd hoeveel vrouwen er van de foto nog echt het ijzer dragen.


ik gok op 2

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #454 Gepost op: 26-07-2015, 13:23:15 »

Goede middag panden,
Heb weer een prachtige fietsroute klaar  Muziek man Muziek man Muziek man
http://www.allesoverscheveningen.nl/wandel-fiets/index.php?id=23
U kunt alvast met een slide show de prachtige  route verkennen.

Fijne zondag allemaal
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
lfcvanderbrugge
Gast
« Antwoord #455 Gepost op: 26-07-2015, 15:30:17 »

Vind het effe er geen weer voor .
Wat een bakken komen er uit de hemel zetten.
Niet leuk meer.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #456 Gepost op: 27-07-2015, 20:38:46 »

Nou ben ik tog benieuwd hoeveel vrouwen er van de foto nog echt het ijzer dragen.


ik gok op 2

K

Iets meer K. maar niet meer dan 10 De rest draagt het alleen met optreden van het vrouwen visserskoor Scheveningen welke een paar jaar geleden nog 80 leden bedroeg maar inmiddels ook weer dunner geworden door overleden leden.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #457 Gepost op: 27-07-2015, 20:40:34 »

Vorig jaar is nog een jong stel in traditionele klederdracht gehuwd.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #458 Gepost op: 23-08-2015, 19:28:04 »

Weederom 3 punten dankzij de scheidsrechter of wat er ook voor door moet gaan,dat is al 9 punten dank zij dat zootje ongereegeld,zo kan je ook boven aan staan ook al heb je een zootje brandhout.
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #459 Gepost op: 26-08-2015, 11:19:51 »

Ik neem aan dat Feyenoord gewonne heb Zier ik heb met je te doen pand Grin
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #460 Gepost op: 26-08-2015, 11:26:57 »

Zo win je altijd maart dit is de 3de wedstrijd al ,gewonnen door de scheidsrechter,hebben ze het aldoor over omkooping ze kunnen beter dat zuure zootje der is beter controlleeren.
Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #461 Gepost op: 26-08-2015, 13:20:23 »

Zier ik hoorde je niet toen die 020 scheidsrechter aan 010 een rode kaart gaf was dat ook omkoping maar ja later bleek de rode kaart onterecht en moet die 020 scheidsrechter op de blaren zitten
Gelogd
John79
Schipper
*****
Berichten: 453



Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #462 Gepost op: 26-08-2015, 14:16:36 »

Pingel tegen Utrecht was terecht, die bij Cambuur uit vraag ik me hard af hoe ze op hands komen terwijl die van Cambuur de bal niet eens met z'n hand raakte, en die van afgelopen weekend was ook terecht, zouden we die bij Cambuur niet gehad hebben, won Feyenoord alsnog met 0-1, zijn ook gewoon 3 puntjes meer naar Rotterdam  Grin
Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #463 Gepost op: 26-08-2015, 20:23:31 »

Een 020 scheidsrechter die 010 lijdt mot tog niet gekker worden,waar de scheidsrechters van daan komen intereseert me meestal niet ik constateerd enkeld maar waneer die weer een klootzake streek uit haalt.
En de laatste wedstrijd 2-0 als de eerste niet geschonken wordt moet je maar afwachten of de 2de ooit gemaakt wordt.
Ik zeg altijd maar waar rook is is ook vuur ,en bij 010 is er altijd een hoop rook,voorig jaar was er al er eens rook maar nu de eerste 3 wedstrijden is er al rook ben beniewd aanstaande weekend.
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #464 Gepost op: 29-08-2015, 00:21:09 »

Persbericht Bark EUROPA vertrekt naar de Kaap Hoorn

 

Hoorn – Op 8 september 2015 vindt het bijzondere vertrek van de Bark EUROPA plaats voor de reis rond Kaap Hoorn. Vooruitlopend op de feestelijkheden rond het 400 jarige jubileum van de ontdekking van Kaap Hoorn in 2016 vaart de EUROPA van Hoorn naar Kaap Hoorn inclusief een poging tot een officiële Kaap Hoornronding. Normaal gesproken begint een reis met de EUROPA ook daadwerkelijk aan boord van de EUROPA. Maar vanwege de geschiedenis wordt hier een uitzondering op gemaakt. Net zoals vroeger worden de trainees nu aan boord gebracht door platbodems, vanuit Hoorn naar de  wachtende EUROPA op de Texelse Rede.

 

Historisch begin

Vroeger lagen de grote schepen op de Texelse Rede te wachten op vracht, bemanning en goed weer.  Na een geslaagd Sail Amsterdam en een korte onderhoudsperiode gaat  de EUROPA ook op weg naar de Texelse Rede om te wachten op haar nieuwe trainees. Met deze reis staat de EUROPA stil bij de historische reis die Schouten en LeMaire 400 jaar geleden hebben gemaakt, waarbij zij de kaap ontdekte en hem zijn naam gaven.

Zeilende Beloodsing

Minstens net zo historisch is de geplande beloodsing door de enige nog zeilende loodsbotter in Nederlands, de Texelstroom. Het loodswezen zorgt dat de loods van boord wordt gehaald voordat de EUROPA het ruime sop kiest voor de etappes naar het zuiden en de uiteindelijke Kaap Hoorn reis. 


Kaap Hoorn ronding

In 2013 heeft de EUROPA een succesvolle Kaap Hoornronding gemaakt van West naar Oost zoals de schepen voeren tussen Australië en Europa met wol en graan. De Nederlandse Vereniging voor Kaap Hoornvaarders heeft de bemanning beloond voor deze prestatie. Deze keer, zeilend van Oost naar West, is het moeilijker omdat er tegen de heersende stromingen en wind gevaren wordt. De poging rond Kaap Hoorn wordt gedaan volgens de regels van de Traditional Cape Horners Society of Captain in St. Malo, Frankrijk. Met andere woorden: de ronding is onderdeel van een oceaanreis waarbij ten minste 3000 zeemijlen zeilend worden afgelegd tussen de 50ste breedtegraad op zowel de Zuid Atlantische oceaan en Zuid Pacifische oceaan.

Zeilervaring niet nodig

De Bark EUROPA is een zeiltrainingsschip. Iedereen aan boord wordt ingedeeld in het wachtsysteem. Het meedoen aan het reilen en zeilen aan boord vormt een reëel onderdeel van beleving aan boord van de Bark EUROPA. Voorafgaande zeilervaring is niet nodig. Al doende legt de bemanning alles uit.


* photo-Jordi-Plana-2-kopie.jpg (108.23 KB, 800x476 - bekeken 1063 keer.)
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Pagina's: 1 ... 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 ... 53 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!