$db_last_error = 1713390703; ?> oude visserij foto,s Barry
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-04-2024, 11:30:54
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  oude visserij foto,s Barry
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 [9] 10 11 12 Omlaag Print
Auteur Topic: oude visserij foto,s Barry  (gelezen 129735 keer)
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #120 Gepost op: 11-04-2019, 12:39:30 »

 J.H hartelijk bedankt voor de tijd en moeite,voor het plaatsen v/d foto Cool.
 Ik snap allleen dat verhaal niet v/die automatische afhouder op de sch32 ,had daar ook graag een foto v gezien,maar ik begrijp,dat de bemannings leden te weinig verdienden om een foto toestel te kopen Grin Grin.
 nog maals Hartelijkdank voor het plaatsen.
Hg.
Adje.


* jupiter_en_.gif (352.93 KB, 800x518 - bekeken 794 keer.)
« Laatste verandering: 01-05-2019, 08:39:54 door Rinus.N » Gelogd

J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #121 Gepost op: 11-04-2019, 13:02:49 »

J.H hartelijk bedankt voor de tijd en moeite,voor het plaatsen v/d foto Cool.
 Ik snap allleen dat verhaal niet v/die automatische afhouder op de sch32 ,had daar ook graag een foto v gezien,maar ik begrijp,dat de bemannings leden te weinig verdienden om een foto toestel te kopen Grin Grin.
 nog maals Hartelijkdank voor het plaatsen.
Hg.
Adje.
Hallo Dekzwabber,.
De eerste Foto was wel akelig klein maar deze is beter dacht ik .
de Sch-32-had geen automatische afhouder, die had een verlengstuk op de winchhandle naar het raam aan stuurboord aan de voorkant brug, en de schipper kon aan dat ding trekken en duwen en verder stond met je platte bek gewoon achter de winch de reep in te halen, maar Maart had op de Sch-89 een automatische afhouder, hoe dat er uit zag weet ik ook niet precies , het waren, dacht ik , een paar schuine horizontale lange rollen en daar zullen ze de reep dan tussen gedouwd hebben. Ik denk meer dat ze hun zakgeld voor Dieppe enz. bewaarde i.p.v. een fototoestel te kopen,dan konden ze soep enz kopen Grin Grin
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 11-04-2019, 13:24:19 door J.H. » Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #122 Gepost op: 11-04-2019, 13:23:08 »

Sch-32-Jupiter.
Hallo Adje, nou je krijgt toch nog gelijk, de Sch-32 had na mijn tijd toch een automatische afhouder, dat hebben ze denk ik gedaan omdat ze nooit meer zo'n goede afhouder als ik was hebben kunnen krijgen.. Cool, of ze dachten die gozer was verloren geld, we zijn beter af met een automaat.
Het is ook nog een bijzondere foto want de Sch-104-Adriana staat op de foto met de kleuren in de  pijp van J.de Jong maar met het embleem van J,J,van der Toorn.
Gr.
Jan.
« Laatste verandering: 11-04-2019, 14:17:24 door J.H. » Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #123 Gepost op: 12-04-2019, 09:53:03 »

 Hallo Jan.
 Niet ik had gelijk,maar jij,toen ik dat artilel v jou en maart las dacht ik onmiddelijk wat een lul verhaal,ik heb daar op gereageerd,maar mijn reactie een dag erna er weer afgehaald omdat ik toch ging twijfelen,dus slik ik bij deze m,n woorden weer in Grin.
Op de foto kan je die constructie goed zien zitten,en zekers als de de foto uitvergroot.
 Alweer Hartelijk Bedankt voor tijd en moeite.
All the best.
Adje.
Gelogd

J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #124 Gepost op: 13-04-2019, 21:22:29 »

 Grin Grin
Hallo Adje.

jij dacht die gasten zitten een beetje stom te praten over een automatische afhouder die geen lanen kan boenen, ja het klinkt ook raar, ik denk dat de naam van dat geval ook een beetje verkeerd is gekozen maar ja de afhouder viel af. Het is net zoiets als met de "IJzeren Man" de stuurautomaat, die kon lang en goed sturen maar verder had je er ook niets aan maar het scheelde in het verschiet  wel een paar matrozen, die waren pleitte dankzij de ijzeren man. En waar de navigatie het niet toe liet werd ook die IJzeren niet ingepikt.
gr.
Jan.
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #125 Gepost op: 14-04-2019, 10:15:18 »

Hallo Jan.
 Niet ik had gelijk,maar jij,toen ik dat artilel v jou en maart las dacht ik onmiddelijk wat een lul verhaal,ik heb daar op gereageerd,maar mijn reactie een dag erna er weer afgehaald omdat ik toch ging twijfelen,dus slik ik bij deze m,n woorden weer in Grin.
Op de foto kan je die constructie goed zien zitten,en zekers als de de foto uitvergroot.
 Alweer Hartelijk Bedankt voor tijd en moeite.
All the best.
Adje.
Goeie murrege Ad het is geweun een tweede kop voor de de kop die je normal gebruikt en word uit de brug bedient
Gr Maart
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #126 Gepost op: 14-04-2019, 12:41:52 »

  Goeiemiddag Maart.
 Ik heb het gezien,einde automatische afhouwer Grin Grin,word het weer stil op de site Sad.
 Nog een fijne zondag en de groeten aan Kirsteen.
 Gr Ad.
Gelogd

J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #127 Gepost op: 29-04-2019, 22:38:48 »

Sch-95-Bonefaas-


* index_1.jpg (151.65 KB, 800x533 - bekeken 860 keer.)
« Laatste verandering: 01-05-2019, 08:22:59 door Rinus.N » Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #128 Gepost op: 29-04-2019, 23:54:52 »

  Goeiemiddag Maart.
 Ik heb het gezien,einde automatische afhouwer Grin Grin,word het weer stil op de site Sad.
 Nog een fijne zondag en de groeten aan Kirsteen.
 Gr Ad.

Nou nee, nog even. Ik was in 1963 reepschieter op de SCH 102 'Maarten'  Met een automatische afhouder. De reep ofwel rêp ging niet door het grote gat de rêpkee in maar door een kokertje in het dek tussen de kop van de winch en de 'hulprol' in.  Ik moest in de rêpkee de reep wel zelf deun houden, wat anders de afhouder deed. De ouwe op de brug reageerde op het roepen van -STA- en zetten de winch stop wat daarvoor ook de afhouder deed. Lekker makkelijk als tie even aan het zenden was ! Later in de teelt kwam er toch een afhouder aan boord want  er moest toch een beetje haring opgeraapt worden nietwaar. Ik meen dat Maarten Letsch als eerste in 1961/1962 met de automatische afhouder met de SCH 102 naar zee ging.

vr. groet, Bert van der Toorn
===
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #129 Gepost op: 30-04-2019, 10:12:56 »

heb foto van barry verkleint zo dat de rest ook weer tezien is
1911-Kw-172-Jacoba-, Geb bij. Boot.
1928-KW-13-Jacoba.
Welf, Duitsland.
Barö, Zweden.
Huh


* index.gif (278.32 KB, 800x533 - bekeken 760 keer.)
« Laatste verandering: 02-05-2019, 10:56:16 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #130 Gepost op: 01-05-2019, 08:17:14 »

die ben ik kwijt sory vergeten op te slaan
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #131 Gepost op: 03-05-2019, 13:50:01 »

Hallo Jan.

Ik zou best eens willen weten in wat voor functie de Bonefaas hier uitvoert,is het een reddings vaartuig,gezien de sloepen en het aantal zoeklichten  op de brug.

Dirk.
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #132 Gepost op: 03-05-2019, 15:00:47 »

Hallo Dirk.
Alweer een tijdje geleden, ik ben nog steeds bezig geweest voor die Sch-402, verschillende mensen zouden er naar kijken maar verder kom ik dan ook niet, ik zal ze nog eens oppoken Dirk.                                                                                       
Uit het Noors vertaald is het vissen met een "Zegen" maar het is in ieder geval geen reddingsboot, ze hadden allemaal 2-3 grote sloepen hangen met een  stokanker voorop.Gigantische vangsten deden die "Knutten en Olav's 'met die loggers.
vr.gr.
Jan.
« Laatste verandering: 03-05-2019, 15:29:44 door J.H. » Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #133 Gepost op: 03-05-2019, 15:03:49 »

Hallo Jan.

Ik zou best eens willen weten in wat voor functie de Bonefaas hier uitvoert,is het een reddings vaartuig,gezien de sloepen en het aantal zoeklichten  op de brug.

Dirk.
Eey Dirk, longtime ago men,alles zeuver met jou en Toos?
Hg Adje.
Gelogd

Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #134 Gepost op: 03-05-2019, 18:46:17 »

Jan en Adje zeker een poos geleden,heb ook een klote tijd achter de rug met een ernstige ziekte,maar knap alweer aardig op!!

gr.Dirk.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 [9] 10 11 12 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!