Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 00:42:41
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Eiland Vlook " van GZV
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 ... 39 Omlaag Print
Auteur Topic: Eiland Vlook " van GZV  (gelezen 470609 keer)
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #225 Gepost op: 03-11-2009, 18:45:20 »

Hallo Cor en C.Bal
Bedankt voor de aanvulling, zal het voorlopig in mijn eigen lijstje wijzigen.
Dat bedoel ik nou met z`n  allen weten we meer als alleen.

                                                 gzv
« Laatste verandering: 04-11-2009, 17:26:19 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
gerard1941
Gast
« Antwoord #226 Gepost op: 03-11-2009, 20:15:54 »

nog 2
op steigerweg 20 woonde na v d heuvel krijn harteveld en op hellingweg 18 groen daarna familie verhey
gr gerard
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #227 Gepost op: 03-11-2009, 22:28:23 »

Op Hellingweg 11 staat de naam Moreau ? moet zijn Morauw
Hoi gzv Op de Hellingweg 11 heeft ook Aad de Bruin gewoond, volgens zijn zoon Marco. Ik denk zelf na de periode Morauw.
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #228 Gepost op: 03-11-2009, 22:37:40 »

Op Hellingweg 11 staat de naam Moreau ? moet zijn Morauw
Hoi gzv Op de Hellingweg 11 heeft ook Aad de Bruin gewoond, volgens zijn zoon Marco. Ik denk zelf na de periode Morauw.

Lieve Cor Kiss

Aad de bruin heeft gewoond op nr.16 zie pagina 46...in dezelfde periode als de Fam Morauw

Heb je Aad en Riet al de groeten van mij gedaan?
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #229 Gepost op: 04-11-2009, 11:30:13 »

Op Hellingweg 11 staat de naam Moreau ? moet zijn Morauw
Hoi gzv Op de Hellingweg 11 heeft ook Aad de Bruin gewoond, volgens zijn zoon Marco. Ik denk zelf na de periode Morauw.

Lieve Cor Kiss

Aad de bruin heeft gewoond op nr.16 zie pagina 46...in dezelfde periode als de Fam Morauw

Heb je Aad en Riet al de groeten van mij gedaan?
Hoi Dicky ik heb Aad en Riet nog niet gezien, ik kom niet zo vaak meer buiten wegens pijn in mijn regge. Maar Marco zij tegen mij, dat hij op de Hellingweg nr 11 was geboren. Dus ik heb maar weer een mailtje terug gestuurd of dat wel echt waar is. Ik zit met 1 probleem wat betreft de naam koppens is dat niet de fam kops, die later in de Pluvierstraat zijn gaan wonen. Boven ben de kapper zo ver als ik dat nog weet. Ik ben daar in mijn jeugd veel geweest.


gr Cor
Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #230 Gepost op: 04-11-2009, 12:17:31 »

De Familie Koppers heeft eerst Hellingweg 15 gewoond en daarna Hellingweg 19  dat was de familie waarvan de vader in een invalide wagen reed.                                       Karel
Gelogd
gerard1941
Gast
« Antwoord #231 Gepost op: 04-11-2009, 12:31:49 »

klopt helemaal karel, en ze hadden 2 dochters dacht ikze zijn na ons op 19 komen wonen

gr gerard
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #232 Gepost op: 04-11-2009, 14:36:47 »

De Familie Koppers heeft eerst Hellingweg 15 gewoond en daarna Hellingweg 19  dat was de familie waarvan de vader in een invalide wagen reed.                                       Karel

Klopt helemaal Karel,

De dochters heette Ieneke en Gientje...volgens mij zijn zij later naar de
Rivierenbuurt in Den Haag verhuist.[/color]  Dicky
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #233 Gepost op: 04-11-2009, 14:47:34 »

In 1965 ben ik weggegaan van het eiland...mijn ouders hebben er tot het laatst gewoond.

woonde in het stukje Hellingweg tussen de Boeistr. en de Steigerweg.

Op nr.14 de Fam.v d Zwan,nr.15 Fam.Bergwerf,nr.16 Fam.de Bruin,nr.17 Fam.Zoutenbier

nr.18 Fam. Verhey ik dus...en op nr.19 Fam.Koppers.

gr. Dicky
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #234 Gepost op: 04-11-2009, 17:51:06 »

De Familie Koppers heeft eerst Hellingweg 15 gewoond en daarna Hellingweg 19  dat was de familie waarvan de vader in een invalide wagen reed.                                       Karel

Fam  Koppers
Het was wel een gemotoriseerde invalidewagen, met een extra zadel op de achterkant.
Waar meestal als ze weggingen zijn vrouw op plaatsnam. Als kind zijnde vond je dat toen
wel (vreemd) bijzonder ,zodoende is dat altijd blijven hangen.
Ze woonde toen bij ons achter, in de zelfde poort maar zijn wagen kon daar nooit door,
daarom stond hij  altyd onder het raam aan de voorkant.
En door dat soort dingen blijft die familie daar door toch altijd in je herinnering.

                                                                                                      gzv                                                 
Gelogd

IVMVEBWL
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #235 Gepost op: 04-11-2009, 18:50:31 »

Zij zijn naar Transvaal verhuist en daarna naar de Rivierenbuurt en op het laatst weer naar Scheveningen de Neptunusstraat.Div.kinderen van hun wonen nog op Scheveningen waarvan oa de oudste dochter Ineke en Gieneke woont in de hofstad.    Karel
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #236 Gepost op: 04-11-2009, 21:54:04 »

Op Hellingweg 11 staat de naam Moreau ? moet zijn Morauw
Hoi gzv Op de Hellingweg 11 heeft ook Aad de Bruin gewoond, volgens zijn zoon Marco. Ik denk zelf na de periode Morauw.

Lieve Cor Kiss

Aad de bruin heeft gewoond op nr.16 zie pagina 46...in dezelfde periode als de Fam Morauw

Heb je Aad en Riet al de groeten van mij gedaan?
Ja Dicky Aad de Bruin heeft gewoond op Hellingweg 16  Grin
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #237 Gepost op: 05-11-2009, 21:08:42 »

Beste Eilanders, Ik heb iemand gevonden die vroeger ook op het eiland gewoond heeft Ron Morauw Hellingweg 10 tot ze weg moesten. ( het is een collega van me ) Ik heb hem attent gemaakt van deze site zal hem morgen nog even pressen, om ook een blik te werpen op deze site. Hopelijk gaat ie dan zelf reageren.

Witkwast
Gelogd
gerard1941
Gast
« Antwoord #238 Gepost op: 06-11-2009, 14:10:23 »

Beste Eilanders, Ik heb iemand gevonden die vroeger ook op het eiland gewoond heeft Ron Morauw Hellingweg 10 tot ze weg moesten. ( het is een collega van me ) Ik heb hem attent gemaakt van deze site zal hem morgen nog even pressen, om ook een blik te werpen op deze site. Hopelijk gaat ie dan zelf reageren.

Witkwast

ron heeft toch ook een broer joop
gr gerard
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #239 Gepost op: 06-11-2009, 17:21:37 »

Beste Eilanders, Ik heb iemand gevonden die vroeger ook op het eiland gewoond heeft Ron Morauw Hellingweg 10 tot ze weg moesten. ( het is een collega van me ) Ik heb hem attent gemaakt van deze site zal hem morgen nog even pressen, om ook een blik te werpen op deze site. Hopelijk gaat ie dan zelf reageren.

Witkwast

ron heeft toch ook een broer joop
gr gerard

Volgens mij is Joop een oudere broer van hem.
Hij zal nu tegen de zeventig zijn denk ik.

                                                             gzv
Gelogd

IVMVEBWL
Pagina's: 1 ... 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 ... 39 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!