Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 06:31:22
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Eiland Vlook " van GZV
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 ... 39 Omlaag Print
Auteur Topic: Eiland Vlook " van GZV  (gelezen 470650 keer)
C. Bal
Gast
« Antwoord #405 Gepost op: 18-02-2012, 09:00:52 »

Hier nog een klein rugge steuntje Dicky denk Zandstra


* straten_en_namen_1950a.jpg (108.46 KB, 600x903 - bekeken 3165 keer.)
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #406 Gepost op: 18-02-2012, 09:54:05 »

Tjibbe heeft toch niet op de Zeesluisweg gewoond, volgens mij was dat Boeistraat???
Gelogd
Ben.turfboer
Gast
« Antwoord #407 Gepost op: 18-02-2012, 11:19:26 »

Kranenburgweg 218 fam J.Turfboer, 216 v.d.Wiel verder moet ik even na gaan waar er nog meer kan en op welke nummers ze woonden.

Groet Ben
Gelogd
johanh
Gast
« Antwoord #408 Gepost op: 18-02-2012, 13:36:42 »

boeistraat 11,fam.oosterbaan en ernaast[9of13] fam.plugge.vrgr johanh.
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #409 Gepost op: 18-02-2012, 14:09:15 »

Tjibbe heeft toch niet op de Zeesluisweg gewoond, volgens mij was dat Boeistraat???

Tjibbe is getrouwd vanuit Boeistraat 19,  met Lien Ros de oudste dochter,
en heeft daar tijdelijk ingewoond, tot ze een huisje schuin aan de overkant
in de Boeistraat 26 kregen. 
                                              gzv
                               
Gelogd

IVMVEBWL
dicky
Gast
« Antwoord #410 Gepost op: 18-02-2012, 20:02:30 »

Hoi Gerrit,

Zoals je weet hielden eilanders wel van verhuizen...die lijst met namen en adressen

zijn van 1950...zelf ben ik in 1955 op het eiland komen wonen...zal alleen het stukje nemen

van nr.14 t/m19 die ik het langste heb meegemaakt.

nr.14 Fam.v d Zwan
nr.15 Fam.Bergwerf  daarvoor Boeistr.
nr.16 Fam.De Bruin
nr.17 Fam. Harteveld  daarna Fam.Zoutenbier....Fam.Harteveld is verhuisd naar Zeesluisweg 201
nr.18 Fam. Verhey, ik dus met mijn ouders en broers
Nr.19 Fam. Kuiper en daarna Fam. Koppers.

Groetjes Dicky
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #411 Gepost op: 18-02-2012, 20:12:34 »

Ik dacht laat ik maar weer eens wat schrijven want dat is lang geledenen ook dat ik weinig bekende van mij ziet,ja ik ben al 72 en daar zijn er denk ik niet zoveel van op de WEB dat is het zelfde dat ik gevoetbald in Scheveningen en dat was nog op Filmstad (bij windhondenrenbaan),en daarna naar Duinhorst in de Zaterdagmiddag en het oprichten van profvoetbal meegemaakt.Maar wie ben ik ,ik ben Koos Zandstra en heb op de Zeesluisweg gewoond 207 na de oorlog tot ongeveer 1959.
Ik heb een broer Jan en die is getrouwt met Tienie Hofland die woonde op de Kranenburgerweg naast de poort (eerste huis),haar vader was invaliede en ze had nog een broer en zus.Mijn schoonzus woont in Lemmer
Naast ons woonde Nelly Dijkhuizen,had nog een broer en zus.
Naast de winkel Boot woonde de fam van de Zwan o.a.Alie en An
naast de poort woonde opa en oma.

Op de hoek van de zeesluisweg -hellingweg woonde de fam.de Bruin.
Op de Hellingweg Teun Batenburg met zijn broer.
Zo dat is een klein stukje misschien is er wat bekends voor iemand bij

Groetjes Koos Zandstra

Gerrit, Koos Zandstra heeft ook hier op het topic geschreven...ik heb hem niet gekend
Groetjes Dicky
« Laatste verandering: 18-02-2012, 23:00:07 door Dicky » Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #412 Gepost op: 19-02-2012, 12:09:06 »

Ik dacht laat ik maar weer eens wat schrijven want dat is lang geledenen ook dat ik weinig bekende van mij ziet,ja ik ben al 72 en daar zijn er denk ik niet zoveel van op de WEB dat is het zelfde dat ik gevoetbald in Scheveningen en dat was nog op Filmstad (bij windhondenrenbaan),en daarna naar Duinhorst in de Zaterdagmiddag en het oprichten van profvoetbal meegemaakt.Maar wie ben ik ,ik ben Koos Zandstra en heb op de Zeesluisweg gewoond 207 na de oorlog tot ongeveer 1959.
Ik heb een broer Jan en die is getrouwt met Tienie Hofland die woonde op de Kranenburgerweg naast de poort (eerste huis),haar vader was invaliede en ze had nog een broer en zus.Mijn schoonzus woont in Lemmer
Naast ons woonde Nelly Dijkhuizen,had nog een broer en zus.
Naast de winkel Boot woonde de fam van de Zwan o.a.Alie en An
naast de poort woonde opa en oma.

Op de hoek van de zeesluisweg -hellingweg woonde de fam.de Bruin.
Op de Hellingweg Teun Batenburg met zijn broer.
Zo dat is een klein stukje misschien is er wat bekends voor iemand bij

Groetjes Koos Zandstra

Gerrit, Koos Zandstra heeft ook hier op het topic geschreven...ik heb hem niet gekend
Groetjes Dicky

Hallo Dicky

Ik kan me die Zandstra ook niet meer zo herinneren, wij zijn in de zomer van 1953 naar de
Zeesluisweg 199 verhuist. Waarschijnlijk woonde die familie Zandstra toen al op de Kranenbugwerg,
ook al omdat hij het over de Fam de Bruin heeft, en die was daar in 1953 al vertrokken. 
Hij is ook een aantal jaren jonger dan ik, en in die leeftijd heb je allemaal je kameraadjes waar je mee
omgaat van je eigen leeftijd.  Maar met Tjibbe hadden ze zeker geen banden.    (vanwege de naam)

                                                                                                  gzv
   
Gelogd

IVMVEBWL
fireman
Gast
« Antwoord #413 Gepost op: 02-03-2012, 17:18:19 »

Hallo allemaal
Mag ik mij even voorstellen, ik ben Gerrit dijkhuizen, 65 jaar en woonachtig in Brussum Limburg, en heb gewoond op het eiland vlook tot 1950.
Ik woonde op de stijgerweg (ik dacht op nummer 5 of 7). Mijn vader Cor dijkhuizen, en was visventer met een haringkar, mijn moeder was Beb Taal.
Ik woonde er met mijn broer Kees en mijn zusters Beb en Tina (bijde zussen zijn getrouwd met een Raats uit duindorp) mijn oudste zuster Nel was al uit huis en was getrouwd met Arend winterswijk uit de Pluvierstraat.
Zijn er nog mensen die ons gekend hebben?
Gaarne reacties.

P.s ik heb genoten van het geplaatste filmpje over het eiland
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #414 Gepost op: 02-03-2012, 19:04:54 »

Beste Gerrit,

Welkom op de leukste site van Scheveningen. Een vraagje kloppen de jaartallen want als je al in 1950 bent weggegaan van Eiland was je net 3 jaar, als je nu 65 bent. En Arend Dijkhuizen uit de Pluvierstraat welk deel v/d Pluvierstraat. Heb je ook op de namen lijst gekeken van het Eiland  deze is al een paar maal bijgewerkt door Eiland bewoners en soms zoals nu komt er weer een reactie van jou. Veel Scheveningers die in de loop der jaren vertrokken zijn komen steeds meer onze site opzoeken nogmaals wellekom en er zal best wel reactie op je vragen komen van oud Eiland bewoners die jouw of je zusters herkennen.     

Witkwast
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #415 Gepost op: 02-03-2012, 23:15:05 »

Hallo allemaal
Mag ik mij even voorstellen, ik ben Gerrit dijkhuizen, 65 jaar en woonachtig in Brussum Limburg, en heb gewoond op het eiland vlook tot 1950.
Ik woonde op de stijgerweg (ik dacht op nummer 5 of 7). Mijn vader Cor dijkhuizen, en was visventer met een haringkar, mijn moeder was Beb Taal.
Ik woonde er met mijn broer Kees en mijn zusters Beb en Tina (bijde zussen zijn getrouwd met een Raats uit duindorp) mijn oudste zuster Nel was al uit huis en was getrouwd met Arend winterswijk uit de Pluvierstraat.
Zijn er nog mensen die ons gekend hebben?
Gaarne reacties.

P.s ik heb genoten van het geplaatste filmpje over het eiland


Beste Fireman

Hallo Gerrit
Als jij nu 65 jaar bent en in 1947 geboren zal je denk ik niet zoveel van het " Eiland "  kunnen herinneren, denk ik.
Daarom wordt je interesse zeker wel gewaardeerd, en het is alleen maar leuk dat je deze site hebt gevonden.
Maar na de oorlog werd het  "Eiland "  pas  eind 1948 weer bewoond, toen was het net hersteld van de oorlogsschade.
Dus was jij 1 jaar toen je er ging wonen, en 3 jaar toen je er weer weg ging, want in 1950 kwam
Steigerweg nr 7 de Fam. Tuit wonen.  En ik denk dat de familie s van die er toen woonde, daar zijn er nog maar weinig van.   
Ik woonde in die tijd met onze ouders in Boeistraat 12, ik herinner mij o.a. wel b.v. de Fam . Schaap Steigerweg 1 
die vlakbij jullie woonde, en de Fam. Hofland bij jullie achter in de poort. Misschien zegt je dat iets.

                                                                                          gzv 

 
« Laatste verandering: 03-03-2012, 17:50:10 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
fireman
Gast
« Antwoord #416 Gepost op: 03-03-2012, 02:01:15 »

Beste GZV

ik zelf ben geboren in 1946, naast ons woonde een fam. met twee zonen en aan de andere kant woonde er een man die mank was.
Als ik het poortje van de hellingweg inliep dan was het tweede of derde huis om de bocht.
Dit kan ik me nog herinneren.
Groetjes Gerrit
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #417 Gepost op: 03-03-2012, 17:06:07 »

Beste GZV

ik zelf ben geboren in 1946, naast ons woonde een fam. met twee zonen en aan de andere kant woonde er een man die mank was.
Als ik het poortje van de hellingweg inliep dan was het tweede of derde huis om de bocht.
Dit kan ik me nog herinneren.
Groetjes Gerrit

Hallo Gerrit

Wat je nu vertelt kan niet, want de poort achter de Steigerweg met de nummers die jij noemt liep van de Kranenburgweg naar de Zeesluisweg    (zie plattegrond)  en die had niks met de Hellingweg te maken.

                                           gzv


* Plattegrond_eiland_2_fireman.jpg (132.6 KB, 922x653 - bekeken 3002 keer.)
Gelogd

IVMVEBWL
schubbereet
Gast
« Antwoord #418 Gepost op: 03-03-2012, 17:58:30 »

Als je al 62 jaar weg bent van het Eiland, dan is een vergissing gauw gemaakt Knip oog
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #419 Gepost op: 03-03-2012, 20:51:40 »

Beste Gerritten. Hopelijk kunnen jullie het geografisch problem oplossen het zou triest zijn als Fireman zich eindelijk na jaren gevonden geboorte grond niet kan plaatsen laten we hem helpen waar hij destijds gewoond zou hebben. Hem de helpende hand toe steken zou vanuit ons forum wel zo hoffelijk zijn. En Gerrit jij als oud  Eiland bewoner kan dat volgens mij als de beste  Knip oog 
Gelogd
Pagina's: 1 ... 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 ... 39 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!