Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 21:03:07
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Herinneringën deel 1
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: Herinneringën deel 1  (gelezen 910752 keer)
C. Bal
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 05-07-2009, 18:50:10 »

Schub,
Ik hoop dat jij achter je gepubliceerde gedicht staat.
Als het een geintje is, dan is het misplaatst.

C.Bal
Antwoord op uw vragen.
Punt 1   Ik geloof nog steeds en ben vanmorgen naar de kerk geweest.
Punt 2   Ik ben niet in Duindorp geboren. Had u kunnen constateren uit de reactie van Schub, al is hij dan zelf geen Duindorper.

Vreemdeling
Ik vraag
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: 05-07-2009, 18:55:32 »

]Toen jij uit de kerk kwam , toen ging ik naar huis. Maar is vreemdeling geen Roker Undecided
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 05-07-2009, 19:14:54 »

nee hoor ik ben geen Vreemdeling . En ik ben geboren aan de haven  Grin Grin Grin

Groetjes Henk K
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 05-07-2009, 19:28:52 »

Schub,
Ik hoop dat jij achter je gepubliceerde gedicht staat.
Als het een geintje is, dan is het misplaatst.

Dat sta ik zeker Vreemdeling.

Persoonlijk ben ik van mening dat je moet kunnen zeggen wat je vindt, alleen daar is dit forum niet voor bedoeld.

Ik vind ook dat je zekere krachttermen hier niet moet gebruiken, omdat je daar mensen mee kan kwetsen, ik ben niet roomser dan de paus, geloof me, ik kan aardig het evangelie achterstevoren opzeggen.

« Laatste verandering: 06-07-2009, 06:44:48 door Schub » Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 05-07-2009, 20:00:42 »

en ik weet dat ik veel naar het eiland moest fietsen.

Was er ook voor overnachting gezorgd Cor, was toch wel een afstand, Duindorp/Eiland Grin Grin Grin
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 05-07-2009, 21:55:16 »

dat bronovo waar lag dat dan .??
zier

Bronovo ligt aan de Bronovoaan en de Oranje kliniek lag aan de parkweg volgens mij. Kan het mis hebben en de Nebo lag aan de Scheveningseweg. Er is veel veranderd in al die jaren maar sommige dingen niet.

Witkwast 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 05-07-2009, 22:09:06 »

Nou ik hoop dat alles weer een beetje geluwd is. Ieder heeft zijn zegje gedaan Herinneringen of Nostalgiesche gedachten. Één ding is zeker en dat blijkt uit alle reacties !

Wij houden van Duindorp, en Scheveningen of in andere volgorde maar wij houden in ieder geval van onze geboorte plek.

 " Scheveningen Leeft "

Witkwast
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #52 Gepost op: 05-07-2009, 23:21:05 »

Het is niet mijn broer maar toch een zoon van mijn vader, ra ra wie ben ik? En wie is de dominee?
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
Piet Es
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 05-07-2009, 23:30:26 »

Het is niet mijn broer maar toch een zoon van mijn vader, ra ra wie ben ik? En wie is de dominee?

Het is een vreemd'ling zeker,
die verdwaald is zeker,
'k zal hem gauw eens vragen naar zijn naam!

Refrein...

Piet Es
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #54 Gepost op: 06-07-2009, 07:33:34 »

Piet Es.

Ik mag dan een heel eind van Scheveningen afwonen, maar nog steeds niet verdwaald.

Ik hoop zeer binnen kort weer eens naar mijn geboorte plaats te komen !

Ben ik nog wel welkom. ?

Het was wel een oude Scheveningse gewoonte om te worden "welkom geheten " bij binnenkomst vanaf de visserij.

Ook was het een goede traditie bij de oudere generatie om hun zonen en kinderen bij vertrek naar zee  "Zegen en Bewaring "toe te wensen

Vreemdeling
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #55 Gepost op: 06-07-2009, 08:08:12 »

 Een citaat uit het boek "The Humble Dutch Herring "
Hoofdstuk  "The New Herring "

Dotted throughout most towns in Holland there were, in the days of peace, herring stalls on the streets, where for a few cents, working men and members of the white-collar brigade, poor and not poor would buy their herring and eat it then and there on the street.
But for so special a delicacy a special method of consumption was evolved.

Every member of the little crowd around the stall would grasp the two end of his herring's tail between thumb and forefinger of each hand.
Then , flipping the herring over its own axis, a firm wrench would remove half the flesh from the bone. This was eaten with zest.
The other half would then be filleted with another firm movement, and consumed with gusto.

In fact, only recently an escape from Holland who, because of his unusual accent, aroused suspicion, was tested bij given a herring to eat bij the Netherlands authorities in London who were interrogating him.
All suspicion vanished when, with three expert movements, he filleted the herring in true Dutch style; a more reliable indication of origin than the pronunciation of the word "Shibboleth "given as a test by Jeptha"s men to those suspected of being Ephraimites.

Het gaat hier dus over hoe vroeger de haring aan de stalletjes werd geserveerd. Schoongemaakt maar met graat er nog in.

Ook wordt hier een passage uit de Bijbel geciteerd. n.l. het boek Richteren uit het oude testament.

Het boek The Humble Dutch Herring werd in 1944 uitgegeven in Melbourne/ Australie en is geschreven in the Engelse taal

Vreemdeling
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #56 Gepost op: 06-07-2009, 10:46:29 »

nee hoor ik ben geen Vreemdeling . En ik ben geboren aan de haven  Grin Grin Grin

Groetjes Henk K

zou de K voor kegge staan.??
zier
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 06-07-2009, 10:54:34 »

Het gaat hier dus over hoe vroeger de haring aan de stalletjes werd geserveerd. Schoongemaakt maar met graat er nog in.

====================================================================

dan werdt de haring met beide handen met beide handen met duim en wijsvinger beet gepakt een keer over de kop geslingerd en van elkaar af getrokken ,dan bleef de graad aan de rug zitten,die 2 stripjes van de buik kon je graadloos naar binnen laten glijden en had je 2 handen om de rug beet te pakken en at je de rug van de graad af.
zier


ik denk ik maar weer ff naar vlaaring ga.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #58 Gepost op: 06-07-2009, 10:54:49 »

Ja Zier roker is een nazaat van de rokers club van Kegge
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 06-07-2009, 10:56:01 »

ja ik dog et wel.
zier
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!