Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-04-2024, 16:15:52
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Herinneringën deel 1
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: Herinneringën deel 1  (gelezen 913503 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #60 Gepost op: 06-07-2009, 10:58:56 »

rinus ik ree een zaterdag langs de haven ,de nieuwe haven het dwarskantje en een stuk waar die sportvissers lege,dat meurde lyk hel het leek wel een beer put.
zier
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #61 Gepost op: 06-07-2009, 11:04:16 »

Rinus N,
Zojuist bekeek ik weer eens het boek'' Nieuwe Schepen "
Uitgave Amstleven 1954.

In dit boekwerk staat een aquarel van de IJM.74  Martha.
Ik kom deze motortrawler-haringlogger niet tegen in de side "Schepen van IJmuiden.

Hier wat gegevens
van de N.V Visscherij Ond. v.h. J.C. Pronk te IJmuiden
1948 N.V. Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.
B.R.T. 230   N.R.T  100   L.33.6 m.  B. 7.0 m.  H. 3.5 m.
Lading 900 kantjes..
Geen motor vermogen vermeld.

Vreemdeling

 dit klopt de Martha was de 2 de nieuwe logger van deze Mij na de gorredijk IJM 75 die in mei 1948 in de vaart kwam en de Martha volgde in oktober van het zelfde jaar
 de Gorredijk vaart nu nog als Maria bij de red. Groens als sportvisser

  de IJm site is nog steeds niet compleet  dus als je van een nummer geen foto er op ziet heb ik die helaas nog niet in mijn bezit
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #62 Gepost op: 06-07-2009, 11:50:39 »

rinus ik ree een zaterdag langs de haven ,de nieuwe haven het dwarskantje en een stuk waar die sportvissers lege,dat meurde lyk hel het leek wel een beer put.
zier

 ja zier dat meurt daar lekker zeker met dit warme weer is ook een klacht van de kroege daar
 de staandewantvissers (niet allemaal) kijken niet vzo nauw met het schoonhouden van hun netten
maar zijn dan wel boos als ze daar weg moeten
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #63 Gepost op: 06-07-2009, 13:37:07 »

Zier,
Zo kreeg ik de haring ook van mijn vader.
Je kreeg toch ook een hele gekookte schol op je bord bij het middag eten.
En eet jij nog wel eens "sied haring ".
Dat was toch vroeger ook normale kost !

Vreemdeling



Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #64 Gepost op: 06-07-2009, 16:16:57 »

Piet Es.

Ik mag dan een heel eind van Scheveningen afwonen, maar nog steeds niet verdwaald.

Ik hoop zeer binnen kort weer eens naar mijn geboorte plaats te komen !

Ben ik nog wel welkom. ?

Het was wel een oude Scheveningse gewoonte om te worden "welkom geheten " bij binnenkomst vanaf de visserij.

Ook was het een goede traditie bij de oudere generatie om hun zonen en kinderen bij vertrek naar zee  "Zegen en Bewaring "toe te wensen

Vreemdeling

Sinterklaas is altijd welkom!

Piet Es
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: 06-07-2009, 16:29:14 »

 Grin Grin


* sint19.gif (20.05 KB, 198x150 - bekeken 1876 keer.)
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: 06-07-2009, 16:44:44 »

 Grin Grin Grin Grin
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 06-07-2009, 17:43:19 »

Het is weer een leuke Schub .

Ja Zier ik ben een Kegge . Mijn vader was Gerard , misschien zegd je dat meer .

Groetjes Henk K.
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: 06-07-2009, 19:07:41 »

 En als hij over die brug komt, dan met een donkere bril en liefst in een geblindeerde auto  bang dat hij herkent word Grin Grin Grin

Waar waren jullie nou, zonder donkere bril en gewoon lopend.
Eenmaal over de brug, heb ik een ventje een euro gegeven, hij moest in Duindorp gaan vertellen, dat De Schub er aan kwam, lege straten was het gevolg.
Terug over de brug, aan de goeie kant zeg maar, kwamen ze uit hun huizen en begonnen te schelden. Grin Grin Grin Grin


* DSCF2434_Medium.JPG (87.62 KB, 800x519 - bekeken 1950 keer.)
Gelogd
bomme
Gast
« Antwoord #69 Gepost op: 06-07-2009, 19:12:49 »

Het heeft mij nu wel te lang geduurd, dat er dagelijks shit over Duindorp word verteld.Hier is nog een echte geboren en getogen Duindorper. Geboren in de Flakkeesestraat 65 en nu nog wonende in Duindorp. Ik kom uit een familie van 8 kinderen, twee meiden en 6 jongens. Iedereen heeft het over haring, hoe lekker die is. Nou ik heb daar een fobie van over gehouden, ik was de jongste van het gezin. Mijn vader werkte in de vis, en mijn 5 broers vaarde op de vleetloggers en trawlers. Bij binnenkomst van mijn broers was ik als jongste van het gezin, altijd de lul om de haring naar de buren of familie te brengen. In die tijd wis je niet anders, maar om te zeggen die goeie ouwe tijd  In die tijd speelde het geloof/ en politiek een grote rol in Duindorp. Mijn vader was een communist, wist jij veel wat dit in hield als kind zijnde.  Ik heb potverdomme nog de Waarheid rond gebracht, en ik weet dat ik veel naar het eiland moest fietsen. Ik kan mij nog herinneren dat ik als een jonge van 15 jaar wilde werke bij de PTT, maar omdat je vader in  die tijd links was werd ik afgewezen. Maar mijn vader heeft altijd de goede waarde en normen aan mij gegeven. Vecht voor de arbeiders, en gebruik je stem.

Sorry Cor, ik denk dat jij dat klusje van mij overgenomen hebt. Schub beseft niet dat je voor een paar kranten heel duindorp door moest en dan ook nog het kanaal over bij de sluizen om naar eiland vloek te fietsen. en vooral in de winter was dat een rot eind in het donker, je was al gauw anderhalf uur bezig. Ik denk dat jij wat jonger bent dan ik.


groeten, Fred
Gelogd
bomme
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: 06-07-2009, 19:16:14 »

Schub, als je mijn vader en moeder ziet doe ze dan even de groeten.

Fred
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 06-07-2009, 19:29:18 »

Schub.
Waarschijnlijk heeft u gelijk.
In mijn stukjes" herinnering" praat ik over de periode voor 1940.
Aangezien uw leeftijd, momenteel 61 jaar, kan en mag u daar niet over oordelen. Ons leeftijd verschil is 20 jaar
Dat u het MOMENTEEL een "verfoeilijk " dorp vindt , kan ik u geen ongelijk in geven.
Maar het is NOG STEEDS uw geboorte dorp, in welke wijk u ook geboren en opgegroeid mag zijn.

Wees daarom blij en trots dat u SCHEVENINGER bent.
Ik ben het ook als ben ik sedert 1958 in deze plaats niet meer woonachtig.

Dus toen ik vertrok uit Scheveningen was u net 10 jaar oud en toen was Scheveningen al aan het veranderen.

groeten.

Misschien wel in uw ogen een zeer vreemde "VREEMDELING "



verrek schub jij ziet er jonger uit dan je bent  Grin Grin Grin Grin
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #72 Gepost op: 06-07-2009, 19:33:49 »

Het heeft mij nu wel te lang geduurd, dat er dagelijks shit over Duindorp word verteld.Hier is nog een echte geboren en getogen Duindorper. Geboren in de Flakkeesestraat 65 en nu nog wonende in Duindorp. Ik kom uit een familie van 8 kinderen, twee meiden en 6 jongens. Iedereen heeft het over haring, hoe lekker die is. Nou ik heb daar een fobie van over gehouden, ik was de jongste van het gezin. Mijn vader werkte in de vis, en mijn 5 broers vaarde op de vleetloggers en trawlers. Bij binnenkomst van mijn broers was ik als jongste van het gezin, altijd de lul om de haring naar de buren of familie te brengen. In die tijd wis je niet anders, maar om te zeggen die goeie ouwe tijd  In die tijd speelde het geloof/ en politiek een grote rol in Duindorp. Mijn vader was een communist, wist jij veel wat dit in hield als kind zijnde.  Ik heb potverdomme nog de Waarheid rond gebracht, en ik weet dat ik veel naar het eiland moest fietsen. Ik kan mij nog herinneren dat ik als een jonge van 15 jaar wilde werke bij de PTT, maar omdat je vader in  die tijd links was werd ik afgewezen. Maar mijn vader heeft altijd de goede waarde en normen aan mij gegeven. Vecht voor de arbeiders, en gebruik je stem.

Sorry Cor, ik denk dat jij dat klusje van mij overgenomen hebt. Schub beseft niet dat je voor een paar kranten heel duindorp door moest en dan ook nog het kanaal over bij de sluizen om naar eiland vloek te fietsen. en vooral in de winter was dat een rot eind in het donker, je was al gauw anderhalf uur bezig. Ik denk dat jij wat jonger bent dan ik.


groeten, Fred
Hallo Fred jeetje dat is ook leuk dat jij het voor mij heeft gedaan.  Het leukste vond ik altijd als er verkiezingen in aantocht waren, gingen we altijd plakken. Ik zal nooit vergeten dat we iemand tegen kwamen van de KVP, die was aan het flyeren en belde bij mensen aan voor een praatje. Toen hebben wij zonder dat hij het wist, een pamflet van de CPN op zijn rug geplakt. Dus als hij klaar was met een praatje en zich omdraaide om weg te gaan, zagen de mensen in eens een pamflet van de CPN op zijn rug  Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Ohhh en schub is een hele grote vriend van mij, wij hebben altijd de grootste humor, hier is hij met zijn donkere bril op in Duindorp  Grin Grin Grin


* brad_007.jpg (146.5 KB, 600x800 - bekeken 1935 keer.)
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #73 Gepost op: 06-07-2009, 19:33:55 »

Schub, als je mijn vader en moeder ziet doe ze dan even de groeten.

Fred
Zal ik zeker doen Fred, Ruud ook? Grin
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 06-07-2009, 19:34:46 »

verrek schub jij ziet er jonger uit dan je bent


Dat is is alleen maar de buiten kant Henk Grin
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!