Vierboet
Gast
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 20-06-2009, 18:10:27 » |
|
Bij de SCH 32 staat ook: 1948 SCH 32 Jupiter Eig. Verre Viss.Mij . En de directeur hiervan was J.J. v.d. Toorn ("de Bril dus") Iets dergelijks blijkt trouwens met meer voormalige AT-loggers het geval te zijn geweest.
Gr. Vierboet
|
|
« Laatste verandering: 20-06-2009, 18:20:34 door Vierboet »
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Vierboet
Gast
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 20-06-2009, 18:41:16 » |
|
Dat staat er niet bij vermeld.
Bij de SCH 132 ook een voormalige AT-logger staat het volgende te lezen:
SCH 132 Saturnus eig. N.V. Red. v/h A. v/d Toorn, dir. J. & A.C. v/d Toorn 1959 SCH 132 Saturnus dir. J.J. & A.C. v/d Toorn 1962 SCH 132 Saturnus dir. J.J. & A. v/d Toorn, verhuurd aan Verre Visserij Mij.
Hier worden in die tijd zowel J.J. v.d. Toorn (1959/1962) als de Verre Visserij Mij (1962) vermeld.
Ook met de SCH 49 was iets dergelijks aan de hand.
Het lijkt er op dat J.J. rond 1960 bij AT "een hele dikke vinger (zo niet z´n hele hand) in de pap heeft gekregen".
Gr. Vierboet
|
|
« Laatste verandering: 20-06-2009, 21:07:06 door Vierboet »
|
Gelogd
|
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 21-06-2009, 12:25:45 » |
|
Ik heb indertijd zowel met A.T. als met J.J. vraaggeprekken gevoerd en heb daarvan de bandopnamen in mijn bezit. A.T. (in feite dus Arie) stopte in 1963 definitief. Intussen had J.J. al mede het roer een beetje in handen genomen. Dit heeft vermoedelijk te maken gehad met het geleidelijke terugtrekken uit het bedrijf van hun (voor de buitenwacht wat onzichtbare) oudste broer Jan. Die had in werkelijkheid tot dan toe de touwtjes stevig in handen. Maar op het laatst liet Jans gezondheid te wensen over waardoor J.J. - vaktechnisch gezien de meest bekwame van de vier broers, want er was óók nog een broer Wout - het rederijgebeuren meer en meer ging beinvloeden. Voor wat betreft de vloot van de Van der Toorns en de gegevens ervan liep de administratie van de twee rederijen ietwat door elkaar, vermoedelijk welbewust. A.T. heeft mij destijds het totale schriftelijke overzicht van zijn vloot gegeven vanaf hun start in 1889 tot aan hun laatste registratie in 1959. Deze werd verzorgd door Jan(tje), een van de zoons van A.T. Wellicht is het staken van de registratie door Jan(tje) na 1959 mede een teken dat vanaf toen de twee rederijen steeds meer met elkaar vervlochten raakten.
Piet Spaans
|
|
« Laatste verandering: 21-06-2009, 12:29:54 door Piet Es »
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 21-06-2009, 12:36:49 » |
|
Piet laat ons deze registratie,s eens zien??
Rinus, het betreft een handgeschreven vastlegging over 70 jaren, de vastlegging per jaar van alle schepen en per jaar van al hun reizen inclusief de schippers, inclusief de vangsten en de besommingen. Het is ondoenlijk om dit over te zetten, eens te meer omdat het grote vellen papier betreft. Er speelt hier bovendien een aspect mee dat vooral op een publiciteitstechnisch vlak ligt. Men kan mij echter wel gerichte vragen over de betrokken jaren stellen en ik ben graag bereid om dan grond daarvan - binnen redelijke grenzen - zo uitvoerig mogelijk daarop antwoord te geven. Piet
|
|
« Laatste verandering: 21-06-2009, 12:43:25 door Piet Es »
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 21-06-2009, 12:58:58 » |
|
begrijp het Piet toch bedankt voo0r je uit leg
Dank voor je begrip en daarnaast: altijd bereid tot het verstrekken van relevante informatie! Groetjes, Piet
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 21-06-2009, 14:01:18 » |
|
Sorry Bart, het overzicht blijft beperkt tot de jaren, de nummers en de namen van de loggers, hun aantallen reizen per jaar, de aanvoer in lasten per genoemd schip over dat jaar, idem de besomming over dat jaar en de namen van de schippers van dat jaar. Af en toe is er een bijzonderheid toegevoegd maar steeds op zaken van rederijbelang.
Groetjes,
Piet
|
|
« Laatste verandering: 21-06-2009, 16:01:01 door Piet Es »
|
Gelogd
|
|
|
|
demarico
Gast
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 21-06-2009, 15:36:52 » |
|
Hallo Piet leuk om te weten,maar stop het maar ver weg in de kast dan ligt het daar goed, nog wat jaartjes en niemand weet meer waar je het over hebt,prettige dag verder gr.Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Piet Es
Gast
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 21-06-2009, 16:09:06 » |
|
Hallo Piet leuk om te weten,maar stop het maar ver weg in de kast dan ligt het daar goed, nog wat jaartjes en niemand weet meer waar je het over hebt,prettige dag verder gr.Cor
Hallo Cor, Ik heb je berichtje verschillende keren overgelezen maar begrijp dit niet goed. Waarom ver weg in de kast wanneer je anderen zo nodig over iets kan informeren als daarom zou worden gevraagd? Met groet, Piet
|
|
« Laatste verandering: 21-06-2009, 16:25:14 door Piet Es »
|
Gelogd
|
|
|
|
demarico
Gast
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 21-06-2009, 18:11:49 » |
|
Hallo Piet zet stukjes over bepaald schip over besomming of bemanning of voorvallen neer die de moeite waard zijn om te weten, zonder te vragen het word in dankbaarheid afgenomen gr.Cor
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|