Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 [10]
|
91
Gepost op: 03-08-2025, 20:37:07
|
Gestart door reiger - Laatste bericht door teun kuiper
|
Hello bedankt voor de informatie, hoeveel kinderen hadden Martijntje Grootveld en Cornelis Pronk T Kuiper
|
|
92
Gepost op: 26-07-2025, 12:45:57
|
Gestart door reiger - Laatste bericht door vuurbaak
|
Teun, Bedoel je Gerrit Zier Grootveld en Neeltje Vrolijk?? Zij hebben samen 12 kinderen. 1. Martijntje (Vrolijk), geb. 19 maart 1853, volgt IX.3. 2. Maria, geb. 27 jan. 1857, overl. 20 nov. 1857. 3. Chiel, geb. 6 nov. 1858, volgt IX.4. 4. Jansje, geb. 10 nov. 1859, overl. 15 dec. 1859. 5. Jannetje, geb. 5 okt. 1860, overl. 19 dec. 1864. 6. Gerrit Zier, geb. 26 febr. 1863, overl. 12 maart 1868. 7. Johanna, geb. 6 juli 1865, overl. 5 sept. 1871. 8. Doodgeboren zoon, 14 juli 1866. 9. Doodgeboren zoon, 3 sept. 1867. 10. Gerrit Zier, geb. 30 nov. 1868, overl. 12 juli 1869. 11. Gerrit Zier, geb. 28 aug. 1870, overl. 7 okt. 1870. 12. Cornelia Johanna, geb. 19 nov. 1874, overl. 7 sept. 1875.
|
|
93
Gepost op: 25-07-2025, 19:19:08
|
Gestart door reiger - Laatste bericht door teun kuiper
|
Hello hoeveel kinderen hadden Neeltje Vrolijk en Maarten Grootveld? Bedankt, Teun Kuiper
|
|
94
Gepost op: 23-07-2025, 15:03:20
|
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
|
SCH73 Vertrouwen
Deze grote stoomtrawler werd in 1938 gebouwd in Duitsland bij de werf Wesermunde A.G. Weser Werk Seebeck onder bouwnr. 620 voor rekening van de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde. Het schip had toen de naam Jan Mayen PG544.
Inhoud: 654 BRT Afmetingen: 59,75 x 8,58 x 4,40 m Vermogen stoommachine: 1000 pk
Geschiedenis: In 1941 kwam de Jan Mayen in dienst bij de Kriegsmarine als vorpostenboot V401. Op 21 aug 1944 is het schip voor de kust van Bayonne (Frankrijk) tot zinken gebracht. In 1946 gelicht en toegewezen aan Frankrijk waar het schip als Cap Nord F1025 in de vaart kwam voor de Societe Fecampoise de Peche te Fecamp. De inhoud van de Cap Nord was 694 brt. In 1957 werd de Cap Nord in Amsterdam verbouwd tot motortrawler en kreeg het schip een 6 cil. Werkspoor dieselmotor van 1260 pk.
In 1960 is het schip aangekocht door de firma D. Joh. Krijger uit IJmuiden en kreeg het de naam ?s Gravenhage IJM 26. In 1966 ging het schip over naar de Rotterdamsche Hypotheekbank en in 1967 werd het schip verkocht aan de N.V. Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het schip de naar Vertrouwen SCH73. Deze naam werd in 1971 gewijzigd in Albatros SCH97 waarna het schip voor de vrachtvaart werd ingezet.
In 1974 verkocht aan J.H. Bootsma welke het schip doorverkocht aan Al-Tros S.A. Panama. In Amsterdam is het schip aan de ketting gelegd. In augustus 1974 gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge vertrokken. De naam werd veranderd in Laga. Na verkoop aan Copania Extre S.A. te Panama kreeg het schip de naam Felicitas II. Jan
|
|
95
Gepost op: 16-07-2025, 15:13:21
|
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
|
H323 Loch Eriboll
De Engelse motortrawler H323 Loch Eriboll is in 1960 onder bouwnr 275 gebouwd bij de werf Brooke Marine Ltd te Lowestoft (UK) voor rekening van rederij Loch Fishing Co of Hull Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 22 september 1960 en de oplevering was in december van datzelfde jaar.
Inhoud 734 bruto ton Lengte: 180 ft ( 70,2 m) Breedte: 32 ft (12,7 m) Diepgang: 16 ft (4,88 m)
Het schip beschikte over een 8 cilinder dieselmotor van het fabrikaat Werkspoor type 4SA met een vermogen van 1450 pk.
Geschiedenis: 1966 Overgenomen door Hellyer Bros Ltd uit Hull 1979 Gesloopt
Jan
|
|
96
Gepost op: 10-07-2025, 09:45:32
|
Gestart door zier - Laatste bericht door Hans
|
Me complimenten 
|
|
97
Gepost op: 09-07-2025, 19:11:09
|
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
|
ARM22 Klaas Adriana
Deze kotter is in 1993 in Polen gebouwd bij Stocznia Gdynia Shipyard te Gdynia (casco) onder bouwnr. 8098/2 voor rekening van Gebr. H&B Marijs uit Arnemuiden. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyards BV te Stellendam (bouwnr.508). Het schip kwam in 1994 in de vaart.
Inhoud: 549 BRT Afmetingen: 43,99 x 9,00 x 5,30 m Motor: Caterpillar Diesel type 3606 DI-TA met een vermogen van 1996 pk (1467 kW).
Geschiedenis: 2004 eigenaar wordt V.O.F. Gebr. H&B Marijs uit Arnemuiden
Jan
|
|
98
Gepost op: 04-07-2025, 14:26:31
|
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
|
GY29 Velinda
De stoomtrawler GY29 Velinda is onder bouwnr 916 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Atlas Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby. De namen van de trawlers van deze rederij begonnen altijd met de letter ?v?.
Het schip is op 12 juli 1956 te water gelaten en was de eerste in Beverly gebouwde trawler waarvan de bemanningsaccommodatie aan bakboordszijde geheel was doorgetrokken.
Inhoud: 788 bruto ton Lengte: 185 ft ( 56,3 m) Breedte: 32,5 ft ( 10 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.
Geschiedenis: De Velinda is in 1966 verkocht aan Northern Trawlers Ltd te Grimsby.
Op 12 februari 1975 is het schip op de thuisreis naar Grimsby in aanvaring gekomen met de H267 Ross Canaveral. Omdat reparatie te duur was is het schip vervolgens opgelegd en uiteindelijk in mei 1975 verkocht voor de sloop.
Jan
|
|
99
Gepost op: 18-06-2025, 09:21:31
|
Gestart door vuurbaak - Laatste bericht door reiger
|
Bedankt voor jouw positieve reactie.
|
|
100
Gepost op: 17-06-2025, 19:33:17
|
Gestart door zier - Laatste bericht door Jan de Reus
|
H52 Marbella
De stoomtrawler H52 Marbella is onder bouwnr 902 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.
Het schip is op 11 februari 1955 te water gelaten en kwam in juni van datzelfde jaar in de vaart.
Inhoud 793 bruto ton Lengte: 185,11 ft (56,4 m) Breedte: 32,5 ft (9,9 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.
In 1965 is het schip verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en hernoemd in Arctic Brigand. In 1967 was het de eerste trawler die de Hull Distant Water Challenge Shield won (hoogste waarde aangevoerde vis)
In 1975 is het schip verkocht naar Belgi? voor de sloop.
Jan
|
|
Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 [10]
|
|