Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 17:21:49
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  jacob den heijer
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: jacob den heijer  (gelezen 13476 keer)
vlaardingen
Gast
« Gepost op: 03-10-2016, 14:00:57 »

ik ben een gebore Scheveninger(12/06/1937), oudste zoon van Maarten den Heijer en Klara Harteveld. Mijn vader was schipper op verscheiden SCH loggers:hij was de jongste van 6 broers die allemaal schipper zijn geweest. M'n ouders zijn in 1951 naar Zuid Afrika ge-emigreert. Ik ben een afgetrede professor in Dierkunde. Mijn navorsingsspecialiteit is nog steeds de taxonomie van de mijtfamilie Cunaxidae. Behalve mijn professie houd ik me bezig met de genealogie van mijn beide ouders en spoort mijn familie terug tot ongeveer 1640. Ik ben een nazaat van Cornelis Arijens den Heijer (de Kat) en Krijn Harteveld. Behalve genealogie heb ik ook de familieramp beschreven van mijn oom Jacob den Heijer die in 1936-ramp met de SCH 68 (waarop hij schipper was) bij IJmuiden is verdronken. Ook heb ik de ervaringen van mijn vader op schrift gestelt. Ik zou graag willen meewerken indien ik meer data zou hebben als wat er bekend is. Mijn foto staat op Facebook onder Jacob den Heyer
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 27-11-2016, 15:32:55 »

Is dat maarten den heijer die op de nettenfabriek op het paardeneiland gewerkt heeft.
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28-11-2016, 22:11:08 »

Zier, ik neem aan dat iedereen dat wel weet maar ik niet, het Paardeneiland waar was dat ? 
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 29-11-2016, 08:29:35 »

Jan aan de oost kant van de containerhaven net in de bocht naar milnerton toe naar boven,ik denk de benamming noch stamt van de tijd van de boeren.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 29-11-2016, 10:58:41 »

paardeneiland


* paardeneiland.JPG (139.08 KB, 887x678 - bekeken 1225 keer.)
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #5 Gepost op: 29-11-2016, 12:58:46 »

zuid afrika toch
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 29-11-2016, 13:11:11 »

krijg bedien weer heimwee.
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 29-11-2016, 17:28:35 »

Ja dat zal wel Zier. toch niet voor straf steentjes moeten bikken op de Tafelberg ?

Gosjelief, het Paardeneiland is een paar haltes verder met lijn 11 dan dat ik had  gedacht, ik zat meer te denken aan iets aan de Havens in Schev. wel te verstaan.

Maar in ieder geval bedankt voor de uitleg.
Gr.
Jan.
Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 29-11-2016, 23:00:12 »

Was Maarten den Heijer zoon van Willem den Heijer en Cornelia Verheij? En diens grootouders Pieter den Heijer en Immetje Beekhuizen? Mijn overgroot moeder was Cornelia den Heijer, dochter van Cornelis den Heijer en Johanna Maria Taal. Cornelis was volgens mij een oom van uw vader en cornelia dus een nicht.

Teunis Korving

Hallo Teun,
Dat klopt helemaal. Mijn grootmoeder was Immetje den Heijer, ook een dochter van Cornelis den Heijer en Johanna Maria Taal. Hij werd - volgens mijn moeder- Knelis van Piet de Schar genoemd.

vr. groet
Bert v.d. Toorn
===
Gelogd
TYK1986
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 30-11-2016, 19:22:19 »

Hallo Bert
Dat ga ik aan mijn opa vragen. Kijken of hij dat nog weet. Cornelis en Johanna heeft hij nog gekend maar Immetje niet omdat hij te jong was toen zij overleed. Alleen Martina, Jacobus en Cornelia waren nog in leven na 1950 volgens mij.

Gr. Teunis.
Gelogd
TYK1986
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 12-12-2016, 12:27:23 »

Cornelis en Johanna hebben bij mijn opa gewoond in de Terschellingsestraat toen hij jong was. Hij droeg volgens mijn opa altijd een bolhoed en zat vaak bij de prinses julianakerk bij de vlielandsestraat.

Een van zijn zoons, Jacobus, heeft nog in het wanthofje gewoond en toen hij ouder was ergens op de Frederik Hendriklaan in een soort van verzorgings tehuis. Martina heeft me vader wel eens bezocht.

Teunis
Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #11 Gepost op: 13-12-2016, 22:41:41 »

Cornelis en Johanna hebben bij mijn opa gewoond in de Terschellingsestraat toen hij jong was. Hij droeg volgens mijn opa altijd een bolhoed en zat vaak bij de prinses julianakerk bij de vlielandsestraat.

Een van zijn zoons, Jacobus, heeft nog in het wanthofje gewoond en toen hij ouder was ergens op de Frederik Hendriklaan in een soort van verzorgings tehuis. Martina heeft me vader wel eens bezocht.

Teunis


Teun,
Dat klopt mijn moeder zei dat vroeger ook. Terschellingsestraat 9. Hij was mn moeder's opa en zat inderdaad vaak op het muurtje van de PJ-kerk een psalmpje te zingen, volgens mijn moeder.  Van z'n vrouw Johanna Maria Taal heb ik wel een foto maar van haar man Cornelis den Heijer ben ik al jaren naar op zoek.

gr. Bert v.d. Toorn
===


Gelogd
TYK1986
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 14-12-2016, 20:55:20 »

Hallo Bert.
Ja dat klopt nummer 9. Ik denk dat ze ook lang op Stuurmanstraat 86 hebben gewoond. Mijn opa is dus een neef van uw moeder. Hij is de jongste kleinzoon van Cornelis en Johanna. Ik weet dat een nicht van uw moeder en mijn opa bij ons in de Oesterstraat woonde. Ik heb volgens mij ook wel eens een foto van Johanna gezien. Ik zal wel vragen of me opa er een van Cornelis heeft.

Groeten Teun.
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!