Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 11:17:06
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  biologische zoon telg redersfamilie van der zwan
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: biologische zoon telg redersfamilie van der zwan  (gelezen 9173 keer)
Heidi
Gast
« Gepost op: 04-03-2015, 13:06:50 »

Een ietwat gevoelige zaak misschien, maar de oorsprong ligt al bijna een eeuw terug......
Volgens familie overlevering zou een (91jarige) oom van mij de biologische zoon zijn van een van der Zwan uit de redersfamilie uit den Haag/Scheveningen. De betreffende man zou de moeder van mijn oom wel hebben willen trouwen maar het zou vanwege het standsverschil (een gegoede rederstelg tov een failliete groentehandelaar) niet zijn doorgegaan.
Ik weet dat mijn oom zelfs nu nog heel graag zou weten wie zijn biologische vader was. Nu vind ik op internet enerzijds een blog van der Zwan http://willemvanderzwan.blogspot.be/p/tijdsbeeld-historie-overgrootvader.html
en een auteur Jaap van der Zwan die verschillende boeken over de (zijn) redersfamilie heeft geschreven. Ik vind het echter geen email adressen. Ik zou hen graag vragen of er in hun familie iets over deze geschiedenis bekend is. Dit heeft zich dus begin jaren 20 van de vorige eeuw afgespeeld.
Kan iemand mij verder op weg helpen.
Met vriendelijke groeten
Heidi
Gelogd
aat taal
Schipper
*****
Berichten: 261


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 04-03-2015, 16:57:30 »

ik kan je wel helpen aan het e-mail adres van de schrijver Jaap van der Zwan en dat is

drjjz@pandora.be

aat taal
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 04-03-2015, 17:10:57 »

Heidi die oom leeft die nog?.
Gelogd
Heidi
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 05-03-2015, 12:25:57 »

Ja die oom leeft nog, is nu 91! Ik aarzelde om dit zo op internet te zetten, maar gezien zijn leeftijd is het zaak haast te maken als ik nog iets wil achterhalen.
Gelogd
Heidi
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 05-03-2015, 12:26:32 »

ik kan je wel helpen aan het e-mail adres van de schrijver Jaap van der Zwan en dat is

drjjz@pandora.be

aat taal

Bedankt Aat, ik stuur hem een mailtje, groeten
Heidi
Gelogd
Heidi
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 06-03-2015, 10:20:20 »

Helaas, ik hoor van de auteur dr. J.J. van der Zwan dat er 6 redersfamilies van der Zwan waren aan het begin vd vorige eeuw, met de nodige nakomelingen. Moeilijk om nog uit te vinden wie de mogelijke vader is. Toch hoop ik nog op een gouden tip, iemand ideeën hoe ik verder kan komen?
met vriendelijke groeten
Heidi Jonkman
Gelogd
j.d.
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08-06-2016, 22:31:29 »

De ' draad ' is meer dan een jaar oud maar toch even een berichtje.

Zaak is dat er van je oom DNA bewaard blijft.
Er zijn stichtingen die dan de DNA van je oom kunnen vergelijken
met de DNA van aangespoelde lichamen zonder naam.

De namen van die stichtingen kan ik niet zo vlug achterhalen.
De " politie " heeft dat ook toegepast en dan heet het verwanten onderzoek.

Een ieder mag hier zijn licht over laten schijnen en aanvullen of corrigeren.

Gr.:jan

P.S.: Belangrijk in deze is ook de naam van de moeder en die mis ik.
De familie van der Zwan zwijgt liever, oneerbiedig gedacht misschien,
maar de familie van je oom kan hier wat makkelijker over denken.
Voorbeeld: http://www.ad.nl/binnenland/dna-onderzoek-katwijk-kan-verdronken-vissers-een-naam-geven~acdf3f44/
« Laatste verandering: 08-06-2016, 23:05:09 door j.d. » Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!