Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:43:51
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Sint aldegonde plein en om geving
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 ... 64 Omlaag Print
Auteur Topic: Sint aldegonde plein en om geving  (gelezen 656879 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #735 Gepost op: 16-09-2013, 20:21:35 »

Ja de herfst heeft dit jaar zijn intrede niet onder stoelen of banken geschoven. Klimatologisch was de herfst dit jaar al vrij vroeg begonnen maar we hebben toch nog een paar mooie dagen mee kunnen nemen. Tja we kunnen nu de T shirts in de garderobbe kast opbergen en het wintergoed voor de dag halen. Dagen zoals vandaag en gisteren dan is het vroeg donker. Dus maar weer kaarsjes aansteken voor een gezellig sfeertje in huis en geeft ook nog en klein beetje warmte. En nu maar hopen dat volgend jaar de lente ook een goede intree heeft, dan kunnen we weer rekenen op een lekker haringkie. 
   
« Laatste verandering: 16-09-2013, 20:24:33 door witkwast » Gelogd
joop de lange
Opper-stuurman
****
Berichten: 103


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #736 Gepost op: 18-10-2013, 15:14:39 »

Hai Nel,

Alles wat van De Lange komt of kwam is goed en lekker.

Groet,

Joop (de Lange) trouwens geen familie van de bakker
Gelogd
kootje33
Gast
« Antwoord #737 Gepost op: 18-10-2013, 15:33:26 »

Hallo Allemaal.
is ook zo , het brood was heerlijk, nu moet je zoeken voor een goed en lekker brood, soms is dat brood zo vies klef vooral in die Supermarkten. Wij rijden  10 km voor een lekker brood bij een ouderwets bakkertje, dan nemen wij er een paar mee de viezer is groot genoeg. Bakker de Lange zal nu veel uitgebreider zijn  als ruim 65 jaar geleden, toen was er niet zoveel Luxe, als het brood maar lekker was dat was het voornaamste. groetjes nel.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #738 Gepost op: 18-10-2013, 15:41:22 »

Bij ons in Duindorp zat  de Lange i/d Goereesestraat toen mocht je pas na tienen vers brood verkopen wij haalden meestal dat tijgerbrood dat vonden altijd erg lekker ook dat Franse brood wat zij verkochten en een enkele keer haalden we een Fluit dat was een heel groot luchtig brood maar wel lekker.  De puntjes waren toen nog knapperig dat kom je nergens meer tegen.
      
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #739 Gepost op: 18-10-2013, 15:53:08 »

bakker de lange bestaat al een poosje niet meer
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
jochem
Gast
« Antwoord #740 Gepost op: 19-10-2013, 12:31:07 »

hoi allemaal
bakker de lange om het hoekie daar zatte we vaak in het zonnetje een beetje kaarten wat te eten of te drinke halen was een beetje een hangplek
gr jochem
Gelogd
Metser
Gast
« Antwoord #741 Gepost op: 22-10-2013, 02:01:47 »

Bij ons in Duindorp zat  de Lange i/d Goereesestraat toen mocht je pas na tienen vers brood verkopen wij haalden meestal dat tijgerbrood dat vonden altijd erg lekker ook dat Franse brood wat zij verkochten en een enkele keer haalden we een Fluit dat was een heel groot luchtig brood maar wel lekker.  De puntjes waren toen nog knapperig dat kom je nergens meer tegen.
      


Aad, daar gingen wij ook altijd. Dat Franse brood heette "Franse Knip" en dat bakken ze haast nergens meer. Ik kocht het nog aan de Damlaan in Leidschendam maar sinds een broodbakker met pensioen ging maken ze het daar ook niet meer. In de Keizerstraat verkopen ze zogenaamd Franse Knip maar dat is niet van de kwaliteit van de Lange, bij lange na niet. Smiley
Hieronder een afbeelding, maar die van de Lange was witbrood, iets platter maar zeker langer. Onderweg naar huis lopend haalden we die scherpe puntjes eraf om op te eten. Wat een nostalgie weer. Weet iemand waar dat brood nog gebakken wordt?


* Franse_Knip.gif (36.46 KB, 254x176 - bekeken 693 keer.)
« Laatste verandering: 22-10-2013, 02:03:20 door Metser » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #742 Gepost op: 22-10-2013, 12:24:17 »

Weet iemand waar dat brood nog gebakken wordt?

Misschien nog bij die bakker in de Badhuisstraat zal m'n licht ereens opgooien. Zij hebben die zaak overgenomen v/d Lange.
Heemskerk i/d Keizerstraat had ook lekker brood toen ik in de stad woondde ging ik zatersdag op de fiets daar m'n brood halen maar ook die is weg. 
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #743 Gepost op: 23-10-2013, 07:59:11 »

dat is nu al een tijd nomans hofje die hebben ooit buding en heemskerk over genomen
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #744 Gepost op: 23-10-2013, 13:24:33 »

dat is nu al een tijd nomans hofje die hebben ooit buding en heemskerk over genomen

Budding zat toch aan de overzijde Rinus  of vergis ik me ?
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #745 Gepost op: 23-10-2013, 22:39:25 »

Ik kom oorspronkelijk uit Duindorp Nel, Ik haalde altijd een bonkie bij Looykens in de Tesselssestrat hoek Terschellingsestraat. Kostte toendertijd een dubbeltje. Ondansk de armoe in die tijd was er veel warmte kwam vaak m'n opoe tegen die naar haar zus ging hoek Zeezwaluwstraat / Meeuwenstraat tegen over die groenteboer Spaans. Ik kreeg dan meestal een dubbeltje van haar om een bonkie te halem maar mijn ja opoe is er niet meer en Looykens ook niet meer. Twee maanden geleden heb ik ze bij Plasman op de Fred gehaald en die waren ook goed.
   
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #746 Gepost op: 24-10-2013, 09:58:09 »

Voor een varkenspootje kenne ze me snachts porren.ook voor eenbord reistepap.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #747 Gepost op: 24-10-2013, 12:04:09 »

de kippesoep tent staat er al een poos niet meer helaas
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #748 Gepost op: 24-10-2013, 12:43:33 »

Ik denk 2 maanden geleden bij c1000 2 stuks ongekookt verpakt en wel ff gekookt heerlijk het was ook nog 27 gr. De reuzel liep je reet uit.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #749 Gepost op: 24-10-2013, 14:42:54 »

Ja er wordt hier weer lekker ouderwets gegeten. Varkenspootjes je ziet haast nergens meer mijn moeder deed altijd 2 halve varkenskoppen in de snert. En Nel met zalm mis je toch wel wat hoor !
Gelogd
Pagina's: 1 ... 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 ... 64 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!