Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 16:08:18
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 ... 71 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 926786 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #720 Gepost op: 03-09-2016, 13:52:24 »

SCH135 Cornelia Maria

 De motortrawler SCH135 Cornelia Maria werd in 1960 gebouwd bij Scheepswerf ‘De Industrie’ van de Gebr. Boot te Alphen a/d Rijn onder bouwnr. 1287 in opdracht van Cornelis Vrolijk Visserij Mij te IJmuiden. De tewaterlating vond plaats op 27 april 1960 en schip kwam in de vaart op 25 juni van datzelfde jaar.
 
inhoud: 326 bruto ton
lengte:  44,63/41,73 m,
breedte: 7,52 m
holte: 3,75 m.

De hoofdmotor  was een 8 cil. Industrie dieselmotor met een vermogen van 1000 pk.

Geschiedenis:
De Cornelia Maria heeft tot 1970 gevaren voor Cornelis Vrolijk en is daarna verkocht naar Zuid Afrika  (Kuttelfish (SNA)(Pty) Ltd uit Kaapstad en herdoopt in Zeeland CT. 535. In 1976 overgegaan naar Viking Fishing Co (Pty) uit Kaapstad en herdoopt in Benguella Viking.

Jan


* SCH135-Cornelia-Maria2_150k.jpg (148.3 KB, 700x531 - bekeken 2005 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #721 Gepost op: 09-09-2016, 17:01:29 »

HKS De Hoop

Het Hospitaal Kerkschip De Hoop was eigendom van de in 1898 opgerichte Nederlandsche Vereeniging ten behoeve van Zeelieden van elke Nationaliteit. Deze vereniging heeft als doelstelling het verlenen van medische, religieuze en technische hulp op zee en heeft in totaal 4 schepen gehad waarvan dit de laatste was.

Het schip is in 1964 gebouwd bij Scheepsbouwwerf Gebr. Pot te Bolnes. De tewaterlating vond plaats op 25 juli 1963 en de overdracht was op 14 april 1964 te Rotterdam

Inhoud: 1105 bruto ton
Lengte: 62,60/54 m
Breedte: 10,22 m
Holte: 6,70 m

Het schip beschikte over een  Bolnes dieselmotor een vermogen van 900 pk en een elektromotor van 200pk. Hiermee kon een max snelheid van 12 knopen worden behaald.

Het schip is verdeeld in 5 waterdichte afdelingen: voorpiek, kerk-en recreatiezaal, hospitaal en werkplaats, machinekamer en achterpiek. In de kerk was plaats voor 55 personen. De bemanning bestond uit 24 koppen plus een arts en een predikant.

Het schip heeft tot 1988 dienst gedaan als hospitaal kerkschip en is daarna verkocht aan een Griekse reder voor toerische tochen op de Egeïsche Zee.

Jan


* HKS-De-Hoop_150kB.jpg (145.02 KB, 800x644 - bekeken 2008 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #722 Gepost op: 15-09-2016, 20:50:48 »

TX38 Branding IV

De kotter TX38 Branding in 1999 gebouwd voor rekening van Vof Jac. Betsema uit Oudeschild bij de werf Stocznia Polnocna in Gdansk (casco) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam onder bouwnr. 564. De tewaterlating was op 9-november 1999 en de officiële overdracht vond plaats op 6 mei 2000.

Inhoud: 494 brt
Afmetingen: 42,21 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Deutz dieselmotor met een vermogen van 1998 pk (1470 kW)

Jan


* TX38-Branding-IV_150kB.jpg (149.19 KB, 800x669 - bekeken 1925 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #723 Gepost op: 23-09-2016, 10:52:16 »

IJM99 Egmont

De motortrawler IJM99 Egmont is in 1960 gebouwd bij de Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge (bouwnr 498)  in opdracht van de N.V. Visserij Maatschappij Batavia.
De tewaterlating vond plaats op 16 juli 1960 en het schip kwam in de vaart op 9 november van datzelfde jaar. De Egmont was de eerste vriestrawler van Nederland.

Bruto inhoud:      457 ton
Afmetingen:        lengte 51,90/49,44 m breedte 8,72 m holte 3,47 m
Motor:                  8 cil. Dieselmotor fabrikaat Deutz 1200 pk

Tot 1966 heeft de Egmont gevaren voor de Visserij Maatschappij Batavia daarna kwam de Egmont in exploitatie van de rederij Visserijonderneming v/h J.C. Pronk.

In 1969 is het schip verkocht naar Zuid-Afrika. De nieuwe eigenaar werd Riverport Seafood Ltd te Walvisbaai. Naam bleef ongewijzigd.

Jan


* IJM99-Egmont2_150kB.jpg (145.57 KB, 800x662 - bekeken 1803 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #724 Gepost op: 29-09-2016, 19:33:58 »

SCH106 Noordzee

De hektrawler SCH106 Noordzee werd in 1967 als SCH110 Ali gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z80  voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen.  Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH33 Maria (bouwnr Z79) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81).  Deze laatste was van een ander type.

De SCH110 Ali kwam in 1967 in bedrijf.

Inhoud: 362 bruto ton
Afmetingen: 49,75/46,18 x 8,52 x 5,40 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 1180 pk.

Op 13 januari 1972 is de Ali in aanvaring gekomen met het Oostenrijkse schip Salzachtal en gezonken. Het schip is vervolgens gelicht, hersteld en herdoopt in SCH106 Noordzee.

Op 15 januari 1979 is de Noordzee nabij Plymouth (UK) gekapseisd en gezonken.

Jan


* SCH106-Noordzee2_150kB.jpg (143.25 KB, 800x639 - bekeken 1777 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #725 Gepost op: 07-10-2016, 15:41:24 »

H303 Southella

De stoomtrawler H303 Southella  is in 1946 onder bouwnr 768 gebouwd bij de  Engelse werf Cook, Welton & Gemmell uit Beverly, UK voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 2 juli 1946 te water gelaten en werd op 2 september 1946 in dienst gesteld.

Inhoud 536 bruto ton
Lengte: 166,9 ft (50,8 m)
Breedte: 27,27 ft (8.4 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte keten en een  triple expansie  stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmesmet een vermogen van 1000 IHP. Hiermee kon een max. snelheid van 12,9 knopen worden behaald.

Geschiedenis:
De Southella heeft tot 1965 gevaren voor J. Marr & Son Ltd en is toen verkocht voor de sloop aan Van Heyghen Freres te Gent (BE).

Jan


* H303-Southella_150kB.jpg (146.68 KB, 800x641 - bekeken 1634 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #726 Gepost op: 13-10-2016, 18:34:44 »

Vlaardingse trawlers

In de periode 1963 – 1965 is bij de Sleephelling Mij. Scheveningen een serie van 5 trawlers voor Vlaardingen gebouwd. De serie bestond uit de volgende schepen:
1963 VL73 Elly voor de Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen
1964 VL34 Anita voor Visserij Mij. Vlaardingen
1964 VL105 Elizabeth voor de Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen
1965 VL1 Ursinus van de Zeevisserij Mij. Holland
1965 VL90 Caroline van de Visserij Mij. Vlaardingen

Op het schilderij staan vier van de vijf trawlers afgebeeld afgemeerd aan de visafslag te IJmuiden.

Jan


* VL-loggers_150kB.jpg (149.19 KB, 800x666 - bekeken 1704 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #727 Gepost op: 18-10-2016, 16:55:25 »

SCH302 Willem van der Zwan

De hektrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1973  in opdracht van Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V.   gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk.  Zusterschip was de SCH54 Franziska welke in 1974 bij dezelfde werf is gebouwd.

Inhoud: 477 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02  meter 
Holte:  5,74 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Deutz van 2000 pk.

In 1980 werd het schip verlengd tot 61,93 meter. De inhoud van de Willem van der Zwan  werd daarmee vergroot tot 565 BRT.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. De SCH302 Willem van der Zwan  kreeg toen de naam Azangar  met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan


* SCH302-Willem-van-der-Zwan3.jpg (148.32 KB, 800x647 - bekeken 1540 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #728 Gepost op: 21-10-2016, 16:26:01 »

KW88 Pelikaan

De kotter KW88 Pelikaan is in 1998 als UK153 Lub Senior bij Polnocna Shipyard te Gdansk (Polen) als casco gebouwd voor rekening van Zeevisserijbedrijf Orion BV uit Urk. De afbouw vond plaats bij Maaskant te Stellendam (briefnr. 559)

Inhoud: 508 BRT
Afmetingen: 42,40  x 8,50 x 5,15 m
Hoofdmotor: Deutz dieselmotor met een vermogen van 1999 pk

Geschiedenis:
In september 2007 is de Lub Senior verkocht aan rederij H. van Duin en zonen uit Katwijk en omgedoopt in KW88 Pelikaan. In augustus 2011 is de Pelikaan omgebouwd tot pulsvisser en is tevens voorzien van een portaalmast achterop het schip.

Jan


* KW88-Pelikaan_150kB.jpg (148.3 KB, 800x637 - bekeken 1511 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #729 Gepost op: 27-10-2016, 15:19:10 »

H161  Joseph Conrad

De stoomtrawler H161 Joseph Conrad is onder bouwnr 924 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Newington Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

Dit  was de laatste stoomtrawler die voor Hull is gebouwd.

Het schip is op 27 augustus 1957 te water gelaten en kwam in januari 1958 in de vaart.

Inhoud 823  bruto ton
Lengte: 185,2 ft (56,4 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en  stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1350 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5  knopen kon worden behaald.

In 1972 werd de stoommachine vervangen door een Stork Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1500 pk.

In 1978 is het schip opgelegd en in 1980 is de Joseph Conrad verkocht voor de sloop.

Jan


* H161-Joseph-Conrad3_150kB.jpg (147.48 KB, 800x637 - bekeken 1492 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #730 Gepost op: 28-10-2016, 16:21:47 »

BR57 Maria Helena

Deze fraaie kotter is in 1986 gebouwd bij Scheepswerf Metz in Urk onder bouwnr. 75 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam (bouwnr. 419 B) voor rekening van Rederij Fenijn Breskens B.V. uit Breskens.

Inhoud: 544 Bruto ton
Afmetingen: 45,57 x 9,01 x 5,11 m,  diepgang: 3,8 m
Hoofdmoter: Deutz dieselmotor met een vermogen van 4460 pk (3280 kW); in 1990 is het vermogen van de motor teruggebracht naar 3800pk (2795 kW).

Geschiedenis
Op 31-12-2002 is de Maria Helena gesaneerd en uitgeschreven uitgeschreven, ingenomen door Maaskant in Stellendam en opgelegd voor de verkoop
Maart2004: naam schip gewijzigd in "Maria Helena II"
April 2006: verkocht aan Rederij Groen uit Scheveningen
Juni 2006: Naamswijziging  en als offshore vessel onder de naam "4-Winds" van Rederij Groen uit Scheveningen onder Panamese vlag gebracht.

Jan


* BR57-Maria-Helena_150kB.jpg (144.66 KB, 800x642 - bekeken 1377 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #731 Gepost op: 04-11-2016, 15:11:09 »

KW171 Jan Maria

De hektrawler KW171 Jan Maria werd in 1973  in opdracht van Rederij De Samenwerking (D. Parlevliet & D. van der Plas) uit Katwijk. Onder bouwnr. Z98 gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk.

Inhoud: 475 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02  meter 
Holte:  5,74 meter
Hoofdmotor: 8 cil. dieselmotor Industrie van 2300 pk.

Geschiedenis:
In 1986 is de hektrawler onder Duitse vlag gebracht en kreeg het visnummer BX776.
In 1987 is het schip verkocht naar Peru. DeKW171 Jan Maria kreeg toen de naam Tungasuca  met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan


* KW171-Jan-Maria2_150kB.jpg (142.42 KB, 800x632 - bekeken 1272 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #732 Gepost op: 16-11-2016, 19:50:47 »

ARM4 Jozina

De kotter ARM4 Jozina is in 1987 gebouwd bij Stocznia im. Komuny Paryskiej in Gdynia (bouwnr. 428) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam voor rekening van fa. W. van Belzen en zonen uit Arnemuiden.
Afmetingen:
45,68 x 9,01 x 5,11 m, diepgang: 3,8, inhoud: 560 BRT
Motor:
Deutz dieselmotor met een vermogen van 3835pk (2820 kW)

Geschiedenis:
22-12-1987 geregistreerd als ARM 4 Jozina van fa. W. van Belzen en zonen uit Arnemuiden
4-3-2005 uitgeschreven,
5-4-2005 PD 359 Morning Dawn van David Morgan uit Peterhead, l.o.a. 44,98, GT 565, motor vermogen: 2038 pk (1500 kW)

Jan


* ARM4-Jozina_150kB.jpg (148.87 KB, 800x643 - bekeken 1324 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #733 Gepost op: 23-11-2016, 20:08:16 »

KW32 Sakina Martine

De motortrawler KW32 Sakina Martine is voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk onder bouwnr 489 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.

De Sakina Martine kwam op 19 oktober 1957 in de vaart.

Inhoud: 272 bruto ton.
Afmetingen:  41,67/39,36 x 7,32 x 3,51 m.
De hoofdmotor was een 6 cilinder Deutz van 750 pk.

In 1973 is de Sakina Martine overgenomen door T. van der Keulen uit Urk en kreeg de naam Cornelis Lubbetje UK201. In 1975 is het schip afgevoerd vanwege sanering.

Jan


* KW32-Sakina-Martine_150kB.jpg (147.97 KB, 800x637 - bekeken 1232 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 613


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #734 Gepost op: 26-11-2016, 12:22:26 »

BX680 Düsseldorf

De Duitse motortrawler Düsseldorf is in 1961 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 874 voor rekening van Rederei Nordsee te Bremen. De Düsseldorf was het laatste schip uit een serie van zes trawlers die in de periode 1959 – 1961 bij deze werf zijn gebouwd. De andere trawlers waren:

NC443 Augsburg (1959)
NC444 Hagen (1960)
NC445 Minden (1960)
NC450 Würzburg (1960)
BX674 Nordenham (1960)

Afmetingen: 65,93 x 10,32 x 4,88 m.
Inhoud: 972,5 bruto ton register.

Hoofmotor: dieselmotor met een vermogen 2200 pk
Max. snelheid: 14,7 knopen

In 1978 is de Düsseldorf gesloopt.

Jan


* BX680-Dusseldorf2_150kB.jpg (148.03 KB, 800x640 - bekeken 1148 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 ... 71 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!