Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 15:35:22
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  ik heb een vraag
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 ... 112 Omlaag Print
Auteur Topic: ik heb een vraag  (gelezen 1266597 keer)
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #765 Gepost op: 14-02-2013, 16:05:25 »

Hoe maak ik op een gemakkelijke manier mijn frituurmandje schoon,vooral het bovenste tralie werk of hoe je dat noemt.

Zie https://www.google.com/search?q=frituurmand+schoonmaken

Maar waarom wil je dat glimmend schoonmaken Zier, je verpest de smaak.


Nou kijk dan maar eens naar de smaak politie. 
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #766 Gepost op: 15-02-2013, 14:03:18 »

Is iedereen soms an het vis bakken in het kolenhok,as je klaar ben kan je ze doorsturen.
Weet iemand soms of er een url is waar je zeekaarten of iets wat er op lijkt graties kan down loaden,het mot wel voorniks wezen want ze hebben ons pas genaaid met het pensioen dus komt het niet uit de lengte dan maar uit de breedte.
Het is voor de kust van ijsland kenne we een beetje zien waar alles zich een beetje af speelde.
Gelogd
Iggypop
Gast
« Antwoord #767 Gepost op: 15-02-2013, 15:52:50 »

Verder nog niet veel verder gekomen dan dit Zier.

http://marine.geogarage.com/
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #768 Gepost op: 15-02-2013, 16:50:19 »

http://www.zoeken.nl/ggn/a6400/gratis%20zeekaarten/

hier maar eens kijken zier
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #769 Gepost op: 15-02-2013, 18:00:52 »

ja bedankt daar ben ik wel ff zoet mee,ik zoek iets waar toch een paar namen opstaan.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #770 Gepost op: 15-02-2013, 18:56:00 »

je kan ook gewoon even zeekaart in type bij google dan zie je er nog meer
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #771 Gepost op: 17-02-2013, 02:08:01 »

(Voor vis te bakken zonnebloemolie) schreef Witkwast

Voor het bakken van platvis gebruik ik al jaren de zelfde koekenpan en doe dat op een electrische kookplaat en als het nodig is met twee. Ze stammen uit de jaren 70 van de vorige eeuw en werken nu nog perfekt. Ik doe dit altijd op het balkon waar ik een opklapbare werkplank heb gemaakt en voor aanvang de muren en vloer tegen oliespatten heb afgedekt.
Vooraf gaande aan het moment van bakken van de visjes gaan ze een aantal minuten in de melk met daarin een hoeveelheid zout met uitzondering van sliptongetjes.
Als de olietemperatuur goed is ongeveer tussen de 150/170 graden gaan ze er in. Ik bak in de Arachideolie zoals we dat vroeger in de zaak gewend waren. Ook Wijting en Schelvis worden op die manier gebakken. Om het visvlees van de Tong/Sliptong niet te veel te laten inbranden halen ik deze door een niet te dikke pap van speciaal Visbakmeel.
Verse Haring gaat na te zijn schoongemaakt alleen bestrooit met wat peper en zout zonder verdere toevoegingen gelijk de pan in. Dat kan dan behoorlijk spetteren.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat vanwege het gespetter en de heerlijke smaak uit naar gebakkenbokking maar de daarvoor Blanke droog Gerookte Haring is op Scheveningen niet te krijgen en dat vind ik ontzettend jammer.
Kibbeling, Mosselen, Lekkerbek en Scholfilets bak ik ook zelf en doe dat door een oude ronde frituurpan waarvan het elektrische element in de bodem is verwerkt met enkele liters olie te vullen. Het is dan van belang dat het papje van speciale visbakmeel wat steviger is dan bij de tong gebruikelijk is. Deze bloem vormt tijdens het bakken een prachtig mooi en knapperig laagje om het visvlees.
Ik kocht de Visbakmeel in 1 Kilo verpakking voor de consument bij de visboer in Voorburg maar weet niet of andere vishandelaren ze ook verkopen. Als iemand weet waar dit produkt ook verkocht wordt zou ik dat graag willen weten.

Vooralsnog wil ik niet de indruk wekken op mijn balkon een visbakkerij te bestieren, het gaat hier om produkten voor eigen eten
                                       maar dan wel zo lekker! Grin Grin Tongue Tongue Knip oog

B@rtW.
« Laatste verandering: 19-02-2013, 22:22:35 door B@rtW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
De spienet
Gast
« Antwoord #772 Gepost op: 17-02-2013, 09:48:25 »

bart bij wout taal en in de visloods kan je zakken van 10 en 25 kg kopen groet.henk
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #773 Gepost op: 17-02-2013, 11:13:02 »

Leuk Henk,
ik wist ook van deze verpakkingseenheden maar het is zeker niet mijn bedoeling ze in die maten aan te schaffen. Met nadruk gaat het hier om de 1 kilogram Visbakmeel verpakking. Het visbakken wat ik doe is voor eigen eet en dat moet wel leuk blijven. Ik hoef geen mensen van de vroegere 'Hinderwet' nu 'Wet Milieubeheer' bij mij op de stoep.  CoolShocked Shocked Cheesy
Groet
B@rtW.
« Laatste verandering: 18-02-2013, 12:56:19 door B@rtW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #774 Gepost op: 17-02-2013, 16:35:45 »

O.....ik wou al langs kome.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #775 Gepost op: 17-02-2013, 16:40:55 »

Is iedereen soms an het vis bakken in het kolenhok,as je klaar ben kan je ze doorsturen.


Misschien hem maar es om advies vragen  Grin Grin Grin

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #776 Gepost op: 17-02-2013, 16:45:00 »

Vooralsnog wil ik niet de indruk wekken op mijn balkon een visbakkerij te bestieren

Beste Bart ik vond jouw zinnetje wel zo leuk dat ik hem een beetje heb aangepast :
Vooralsnog wil ik de indruk wekken op mijn balkon een visbakkerij( proeverij )  te beginnen om site lezers van mijn bakkunst te laten genieten. 
    
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #777 Gepost op: 17-02-2013, 16:46:24 »

O.....ik wou al langs kome.

Jij ook al Zier !   Knip oog Grin 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #778 Gepost op: 17-02-2013, 16:48:31 »

Ik bak in de Arachideolie

Wat is dat voor olie Bart ?  Ik weet op de logger bakte je in de goedkoopste olie en was altijd goed.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #779 Gepost op: 17-02-2013, 17:18:50 »

Ik bak in de Arachideolie

Wat is dat voor olie Bart ?  Ik weet op de logger bakte je in de goedkoopste olie en was altijd goed.

Arachideolie  oftewel Pindaolie

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Pagina's: 1 ... 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 ... 112 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!