Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 12:58:44
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  ik heb een vraag
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 ... 112 Omlaag Print
Auteur Topic: ik heb een vraag  (gelezen 1266561 keer)
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #465 Gepost op: 02-06-2012, 13:28:42 »

't Water loopt uit m'n mond

K
Van de haring???of Grin Grin Grin
Gerard.

 Grin Grin Grin Wat denk je

K
ik denk van de uien.
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #466 Gepost op: 02-06-2012, 18:33:30 »

Een Hollandse nieuwe is een haring zonder Hommetje of Kuitje.
Daarom is hij zo Extra lekker,met een Uitje. Grin Grin Grin
Gerard.
« Laatste verandering: 02-06-2012, 18:49:22 door GerardKnoester » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #467 Gepost op: 03-06-2012, 13:25:04 »

In aansluiting op Gerard verhaal Nieuwe Haring is eigenlijk zeer jonge Haring waarvan het geslacht nog niet van bepaald is. Het is net als vee en gevogelte het zijn zeer jonge dieren die op jeugdige leeftijd het malste vlees hebben.
Maar mijn mening is anders wat betreft uien op nieuwe Groen Haring, die laat ik zo heerlijk zacht naar binnen glij'en. Uiteraard zonder uien moet wel de haring proeven  en geen ui.   Knip oog Knip oog
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #468 Gepost op: 03-06-2012, 13:31:55 »

groene is er niet meer hoor staan tegen wordig langer in het zout
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #469 Gepost op: 03-06-2012, 16:18:29 »

Het zout begint pas in te trekken als je de emmers laat ontdooien. Zolang de haring diep ingevroren is trek er geen zout in. En misschien heb ik het mis maar volgens mij wordt de nieuwe toch lichter gezouten dan de latere haring.

Zodra een kennis van mij die haring inkoper is van een bekende fa uit Scheveningen terug is uit Noorwegen ga ik bij hem eens te rade. Zolang het nieuw haring proces loopt verblijft hij in Noorwegen meestal 1à 2 maanden. Ben al een paar jaar bezig om met hem mee af te rijzen maar Noorwegen is nogal een duur land. Naast het verlof wat ik moet opnemen levens onderhoud en noem maar op gaat dat aardig in de euri's lopen. Misschien dat de site deze film opnames wil sponseren. Ik heb aardig wat interresante beelden gezien van het process daarzo. 
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #470 Gepost op: 03-06-2012, 16:45:07 »

ik zal je het vrijdag onder het genot van een pilsje wel eens vertellen aad
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #471 Gepost op: 04-06-2012, 10:39:25 »

witkwast je heb gelijk hoor,het water van de noordzee is zouter als de pekel van de emmertjes.
ik heb het jaren geleden is geproeft,ik had emmertjes gehaald bij de walvis en die waren nog niet ingevroren,ik zou ze thuis in vriezen,nou ik heb er 1 ingevroren en die andere heb ik bedeen koud gemaakt,die haring was rel vers iets aan de vlouwe kant maar wel lekker,maar als je 6 weken geen vreten gehad heb is knoraap ook lekker.
daarom liet ik ze ook atijd ontdooien in de koelkast en 24 uur in de koelkast staan dan waren ze lekker hartig.
maar tegenwoordig ben ik een beetje lui dus haal ik ze schoongemaakt maar moet ik er wel voor naar vlaardingen.

en wat uien betreft och........wat zel ik er van zege.....een goede haring waar niets aan mankeerd eet je zo....en een haring die iets te verbergen heb ja daar gooi je dan een kwak uien op....der zijn er die gooien er augurken bij ...het leg er maar aan hoe gestoord ben je.

ze moze maar naar de rechter gaan,en met een kort geding uitspraak vragen,as die dan zeit van met ui kenne we aldoor lekker teugen de draad in gaan.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #472 Gepost op: 04-06-2012, 10:59:00 »

Waarom Ga je helemaal naar Vlaardingen Zier?
Heb je geen À.H. In de buurt.
Daar kan je ze ook schoongemaakt krijgen en de uien zijn apart verpakt Grin Grin Grin Grin

k
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #473 Gepost op: 04-06-2012, 11:46:03 »

mijn god hoe diep ken je gezonken wezen als je haring uit een supermarkt eet,ik eet ze nog niet eens uit een viswinkel want die gooien ze ook na het schoonmaken weer in de koeling,en god mag weten hoelang ze daar liggen.
nou weet ik wel dat als een viszaak goed loopt dan liggen ze er niet lang maar een haring die schoongemaakt is hoort niet meer in de koeling maar bedeen opgegeten te worden.

het is net als met bier als je in een kroeg komt met tap bier en der word weinig gebruik van gemaakt en je bestelt er 1 dan is het meestal niet te kannen dan zit er een bittere smaak aan.
daarom had je vroeger altijd een lekker biertje bij aai spaans ten eerste was het amstel en ten tweede stond dat bier nooit lang in die leiding.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #474 Gepost op: 04-06-2012, 16:48:44 »

ik zal je het vrijdag onder het genot van een pilsje wel eens vertellen aad

Is goed Rinus tis allang geleden dat we ff en praatje maakten. 'k heb trouwens gisteren nog gekeken of ik je zag bij het Semafoor.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #475 Gepost op: 13-06-2012, 11:01:30 »

Wie help me uit de brand met het goede antwoord op mijn vraag.??

Zijn dit scheveningers of (ik krijg het maar net uit me,n strot) Hagenezen.

Dik advocaat
Aad de mos
Van jol weet ik dat het een scheveningers is,die andere 2 de namen en de koppen kloppen om scheveningers te wezen.
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #476 Gepost op: 13-06-2012, 12:38:05 »

aad is scheveninger dick niet
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #477 Gepost op: 13-06-2012, 13:05:00 »

ja bedankt spienet weten we dat ook weer.
vroeger woonde er in de doggersbankstraat ook een fam. advocaat dus had het mogenlijk kunnen wezen.
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #478 Gepost op: 13-06-2012, 13:19:21 »

In hun jeugd en als aankomend talent kwam Dick Advocaat uit de Majubastraat en Aad de Mos (ook een talent?) woonde op de Moerweg
Gr Gerrit
Gelogd
Nico
Volmatroos
***
Berichten: 73


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #479 Gepost op: 13-06-2012, 19:47:33 »

Hallo Zier,

Zaterdag 3 emmertjes gekocht bij Lorijn in vlaardingen geweldig!

Adres: hoekerstraat 8 of aan de haven in vlaardingen daar zit een winkel van Lorijn

Mt.Vr.Gr. Nico Kuijt
Gelogd
Pagina's: 1 ... 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 ... 112 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!