Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-04-2024, 13:53:29
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Herinneringën deel 1
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: Herinneringën deel 1  (gelezen 914014 keer)
reuzekee
Gast
« Antwoord #180 Gepost op: 13-07-2009, 12:51:46 »

maar dat is dan ook een nieuwe hoge nol
 en zal niet mee vallen om daar na een bezoek aan het
 zeemanshuis tegen op tekomen
Maar het is wel lekker korter om daar te komen, en ook naar de boulevard. Heerlijk die iedeen van Norder, ik steun hem wel daar in. Grin En tol betalen johhhhhhhhh oud duindorper die JE was, je woont nu zeker op strand.  Grin Grin

... Ha die Cor ..... Grin Grin.. inderdaad vlak bij het strand en duin.....maar jij toch ook !!! allien je blijft een maatje van Norder ..... ook zo'n rooie rakker Grin Grin Grin
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #181 Gepost op: 13-07-2009, 12:53:58 »

Norder is alleen in woord een rooie rakker maar niet in daden

 maar we dwalen af van de topic
 Norder is helaas nog geen Herrinering
« Laatste verandering: 13-07-2009, 12:55:50 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #182 Gepost op: 13-07-2009, 13:05:51 »

Wat voor idioot gaat nu containers op het strand zetten Sad Sad Sad Sad
Het wordt tijd dat hij in een container komt te wonen met een zooi allochtonen : Sad Sad Sad Sad Sad Sad

De vernieuwing van Scheveningen  is afbraak Boos Boos Boos
Maar het geld moet uitgegeven worden Boos Boos Boos Sad Sad

Zo ziet de de politiek in mekaar Sad Sad Sad Sad Sad
Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
reuzekee
Gast
« Antwoord #183 Gepost op: 13-07-2009, 13:06:48 »

Norder is alleen in woord een rooie rakker maar niet in daden

... als je PVDA stemt, stem je ook voor de principes van de PVDA en moet je ook je maten (lees rooie rakkers ) steunen ... of iet???......ik ben blij als die PVDA oprot hoewel diverse plannen welke samen met andere wethouders zijn gemaakt toch niet slecht waren....... Maar als die PVDA oprot wat komt er dan  Huh Huh Shocked... kunnen we dan helemaal terug naar af .... en alles laten verpauperen  Shocked Shocked Shocked Shocked Er zijn toch ook wel mooie projecten gerealiseerd de afgelopen jaren......Ik ben het je eens dat vele problemen in verschillende wijken niet op de juiste manier worden uitgevoerd....maar desondanks is Duindorp goed onderhanden genomen .....en word het alleen maar mooier.... Grin Grin Grin ......
Het plan van de kustverhoging gaat gewoon dooor ... daar kan ook Norder geen moer aan veranderen  aan de provincie plannen met de rijkswaterstaat.....
Als Norder maar rekening houdt met de verkeersproblematiek rondom al die plannen. Shocked Shocked
Teun.
« Laatste verandering: 13-07-2009, 13:45:16 door T.Visser » Gelogd
zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #184 Gepost op: 13-07-2009, 13:09:43 »

Hoi Rinus
Als het op verkeerde topic staat,dan verplaats ik het wel ?
Groet Zeepaard
Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #185 Gepost op: 13-07-2009, 13:19:10 »

Als Norder op rot.Wie krijgen dan een.Vogelaar Grin Grin Grin Grin Grin
Dan wodt het wwer een prachtstrand Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Met leuke dames erbij Shocked Shocked Shocked Shocked
En toch maar weer een goktent erbij Sad Sad Sad Sad
« Laatste verandering: 13-07-2009, 13:53:49 door zeepaard » Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
C. Bal
Gast
« Antwoord #186 Gepost op: 13-07-2009, 13:22:14 »

Nog een mooie herinnering uit de jaren 60. Als de grote vakantie begon van de lagere school, kon je vader of moeder je in laten schrijven voor de groepen. Je kon dan de gehele week mee met deze groepen, richting zandtje of groene-veld of strand. Ik ging altijd naar de Duinrandschool of wel 400, dit zal ik nooit vergeten. Wat een grote armoe was dit, met 30 graden naar het zandtje in de duinen, hoe verzinnen ze dat toen. Ik kwam met dat mooie weer nooit op het zandtje, ik sloeg altijd rechtsaf richting strand samen met mijn broers. Grin Grin Kunnen we dit nog herinneren  Tongue
Gelogd
zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #187 Gepost op: 13-07-2009, 13:22:47 »

Teun en Cor een mooie dag nog verder Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
« Laatste verandering: 13-07-2009, 13:24:20 door zeepaard » Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
reuzekee
Gast
« Antwoord #188 Gepost op: 13-07-2009, 13:39:18 »

Nog een mooie herinnering uit de jaren 60. Als de grote vakantie begon van de lagere school, kon je vader of moeder je in laten schrijven voor de groepen. Je kon dan de gehele week mee met deze groepen, richting zandtje of groene-veld of strand. Ik ging altijd naar de Duinrandschool of wel 400, dit zal ik nooit vergeten. Wat een grote armoe was dit, met 30 graden naar het zandtje in de duinen, hoe verzinnen ze dat toen. Ik kwam met dat mooie weer nooit op het zandtje, ik sloeg altijd rechtsaf richting strand samen met mijn broers. Grin Grin Kunnen we dit nog herinneren  Tongue

... ja ...hoe verzint men dat met 30graden..... Shocked Shocked Shocked ... of het idee in de zomervakantie met de groeppe .... kon het woord alleen maar uitpoeppe ..... Grin Grin.. ik zat liever op strang of an de eve...of wij ginge zwemmen in de buiten vervursing .... later toen we een beetje konden zwemmen in de vervursing .... en van de brug afduiken .... mijn moeder zei toen ... "ben je helemaal beleetifeld om tussen de ratten te zwemmen"...nouja het water stonk een beetje .. Grin Grin maar de buitenvervursing was ook soms gevaarlijk.... vooral als ze gingen spuien ... Shocked Shocked Shocked ... toen ik 16jr werd gingen wij vaak tussen de keien .. op het eiland .... Grin Grin Tongue Tongue
« Laatste verandering: 13-07-2009, 13:43:27 door T.Visser » Gelogd
reuzekee
Gast
« Antwoord #189 Gepost op: 13-07-2009, 13:42:40 »

ik heb vernomen dat het bestuur van duindorp inwoners van dorp toestemming geven van de winter bij sneeuwval gebruik te mogen maken van de hoge nol om sleetje te rijden ,mits ze met een origineele schev. slee komen,komen ze met een bob slee moet dat eerst aangevraagd worden op het stadhuis.
zier
... yoi..... allefe sudeet .....au jij je geweun maar kallum .... jij moet eirst een paspoort anvrige ...in maasluis....om in ons durrup te komme Grin Grin
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #190 Gepost op: 13-07-2009, 17:20:52 »

Wat voor idioot gaat nu containers op het strand zetten     
Het wordt tijd dat hij in een container komt te wonen met een zooi allochtonen : 
===========================================================

dan las ik de deur wel voor je dicht.
zier   

Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #191 Gepost op: 13-07-2009, 17:40:46 »

Nog een mooie herinnering uit de jaren 60. Als de grote vakantie begon van de lagere school, kon je vader of moeder je in laten schrijven voor de groepen. Je kon dan de gehele week mee met deze groepen, richting zandtje of groene-veld of strand.
====================================================================
zeg dat wel cor...de groepen.....wat heb ik dat toen vervloekt,maar ja het was niet anders.
wat voor jaar precies weet ik niet meer maar het was in de jaren feertig,was me'n vader binnen gebracht met een maagbloeding met de 402 ,ik denk die toen een jaar of 2 aan de wal geweest is en die tijd zal ik de groepen wel beleeft hebben.
die andere jaren ging ik altijd mee met de logger ,ik blij en me'n moeder ook blij, want daar werdt je ook niet vrolijk van als er iedere avond 1 an de deur stond.
maar die jaren van de groepen ,er tussen uitknijpen was er ook niet bij want er werd speciaal op je gelet ,het enigste wat ontbrak waren de handboeien.
zier
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #192 Gepost op: 13-07-2009, 21:57:29 »

Nog een mooie herinnering uit de jaren 60. Als de grote vakantie begon van de lagere school, kon je vader of moeder je in laten schrijven voor de groepen. Je kon dan de gehele week mee met deze groepen, richting zandtje of groene-veld of strand. Ik ging altijd naar de Duinrandschool of wel 400, dit zal ik nooit vergeten. Wat een grote armoe was dit, met 30 graden naar het zandtje in de duinen, hoe verzinnen ze dat toen. Ik kwam met dat mooie weer nooit op het zandtje, ik sloeg altijd rechtsaf richting strand samen met mijn broers. Grin Grin Kunnen we dit nog herinneren  Tongue

... ja ...hoe verzint men dat met 30graden..... Shocked Shocked Shocked ... of het idee in de zomervakantie met de groeppe .... kon het woord alleen maar uitpoeppe ..... Grin Grin.. ik zat liever op strang of an de eve...of wij ginge zwemmen in de buiten vervursing .... later toen we een beetje konden zwemmen in de vervursing .... en van de brug afduiken .... mijn moeder zei toen ... "ben je helemaal beleetifeld om tussen de ratten te zwemmen"...nouja het water stonk een beetje .. Grin Grin maar de buitenvervursing was ook soms gevaarlijk.... vooral als ze gingen spuien ... Shocked Shocked Shocked ... toen ik 16jr werd gingen wij vaak tussen de keien .. op het eiland .... Grin Grin Tongue Tongue

Ja Teun,tussen de keien...op het eiland mocht je volgens mij niet onder de zestien...meisjes mochten met 14..15 jaar wel.

spreek uit ervaring...was altijd erg gezellig Grin Grin Grin

ik ben ooit eens een keer met de groepen...mee geweest...in de duinen bij de water toren...maar was niet aan mij besteed.

vond de kom...en het verversings kanaal interressanter...lekker tussen de ratten...en lekker warm water.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #193 Gepost op: 13-07-2009, 22:10:51 »

maar we dwalen af van de topic
 Norder is helaas nog geen Herrinering.

Nou voorlopig staat ie al bij menigeen in het geheugen gegrift.

Witkwast
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #194 Gepost op: 13-07-2009, 22:15:18 »

Nog een mooie herinnering uit de jaren 60. Als de grote vakantie begon van de lagere school, kon je vader of moeder je in laten schrijven voor de groepen. Je kon dan de gehele week mee met deze groepen, richting zandtje of groene-veld of strand. Ik ging altijd naar de Duinrandschool of wel 400, dit zal ik nooit vergeten. Wat een grote armoe was dit, met 30 graden naar het zandtje in de duinen, hoe verzinnen ze dat toen. Ik kwam met dat mooie weer nooit op het zandtje, ik sloeg altijd rechtsaf richting strand samen met mijn broers. Grin Grin Kunnen we dit nog herinneren  Tongue

Als wij de groepen langs zagen komen zomers en dat waren er toendertijd niet weinig . Dan stonden wij ze toe te roepen ! Groepen poepen !

Witkwast
Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!