Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 11:15:44
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  Vlaardingse Visserij toen
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Vlaardingse Visserij toen  (gelezen 37601 keer)
Wim
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 19-11-2014, 15:46:16 »

Jacobus

Ik heb je bericht met de foto doorgestuurd naar mijn neef en hopelijk komt er positief nieuws uit. Ik laat het je weten


Jan

Dat van het boek wist ik niet maar het is hier in de Belg.Ardennen niet te verkrijgen. Men is hier frans talig.Maar zal het proberen via mijn neef te krijgen die er aan mee gewerkt heeft denk ik.

Ik heb hem het gehele familie album toegestuurd via de mail. En er zullen best wel wat opnames zijn die gebruikt zijn. Zijn vader en mijn vader waren broers en hebben lange tijd op de Vlaardingse visserij gevaren totdat ze naar de koopvaardij gingen.

Wim
Gelogd
Wim
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 20-11-2014, 14:55:47 »

Jacobus

Ik kreeg dus het volgende antwoord van mijn neef Ijsbrand:

Hallo Wim,

De VL 92 Balder, is een zusterschip van de VL 54 waar onze opa IJsbrand Plokker in 1918 op verdronken is. Ik weet dat het vlak totaal vernieuwd is en nog meer. Het schip was rijp voor de sloop, dat vond men toch een beetje zonde, maar het geld was er gewoon niet om het schip te restaureren. Met veel pijn en moeite is één ander toch voor elkaar gekomen. Wanneer de masten geplaatst worden weet ik niet. Ik ken wel iemand, een oud-collega, die bij de renovatie meeloopt, maar ik weet niet waar hij in Vlaardingen woont. Hij heet Hogendijk en daar lopen er nog wel een paar van rond in Vlaardingen. Tenminste dat vertelde hij tijdens het oud-werknemers reisje in september. Ik zal eens rondvragen. Ik kan het antwoord je niet één, twee, drie aanleveren.

groeten,

IJsbrand


Helaas dus nog niet veel verder maar als ik iets zal horen zal ik je het vertellen

Groet

Wim
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #17 Gepost op: 20-11-2014, 15:11:43 »

http://www.scheveningen-centrum.nl/yabbse/index.php?topic=2823.0

kijk hier voor meer in fo en je vragen over de balder
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Wim
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 20-11-2014, 17:37:56 »

Dag Rinus

Dank voor je spontane reactie. Tot op vandaag wist ik dus niet dat de VL97 een zusje was van de VL54. Op dit schip schijnt mijn Opa Plokker dus te zijn verdronken. Ik weet nog steeds niet wat de juiste oorzaak is. Het was de vader van mijn vader en deze heft nooit iets willen vertellen? Waarom vraag mij het niet ik weet het niet.

De een zegt op een mijn gelopen en de ander zegt hij was "over zeild"  en daarom om gegaan. Ik weet het niet maar als kleinzoon zou ik het graag willen weten van mijn Opa. Maar daarom voor mij is het voor mij interessanter in de BALDER te verdiepen om te zien wat voor soort schip het was

Dank in ieder geval

Wim
Gelogd
jacobus
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 20-11-2014, 20:08:49 »

Jacobus

Ik kreeg dus het volgende antwoord van mijn neef Ijsbrand:

Hallo Wim,

De VL 92 Balder, is een zusterschip van de VL 54 waar onze opa IJsbrand Plokker in 1918 op verdronken is. Ik weet dat het vlak totaal vernieuwd is en nog meer. Het schip was rijp voor de sloop, dat vond men toch een beetje zonde, maar het geld was er gewoon niet om het schip te restaureren. Met veel pijn en moeite is één ander toch voor elkaar gekomen. Wanneer de masten geplaatst worden weet ik niet. Ik ken wel iemand, een oud-collega, die bij de renovatie meeloopt, maar ik weet niet waar hij in Vlaardingen woont. Hij heet Hogendijk en daar lopen er nog wel een paar van rond in Vlaardingen. Tenminste dat vertelde hij tijdens het oud-werknemers reisje in september. Ik zal eens rondvragen. Ik kan het antwoord je niet één, twee, drie aanleveren.

groeten,

IJsbrand


Helaas dus nog niet veel verder maar als ik iets zal horen zal ik je het vertellen

Groet

Wim
Vanmorgen gebeld met de rederij vanmiddag werd er vergaderd wanneer de masten geplaatst worden, morgen ga ik bellen dan weten we meer 15 dec moet die in vlaardingen liggen. bron rederij gr jacobus


* DSC05375_900x501.jpg (159.25 KB, 900x501 - bekeken 1626 keer.)
Gelogd
Bert van der Toorn
Schipper
*****
Berichten: 169



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #20 Gepost op: 20-11-2014, 23:17:47 »

Dag Rinus

Dank voor je spontane reactie. Tot op vandaag wist ik dus niet dat de VL97 een zusje was van de VL54. Op dit schip schijnt mijn Opa Plokker dus te zijn verdronken. Ik weet nog steeds niet wat de juiste oorzaak is. Het was de vader van mijn vader en deze heft nooit iets willen vertellen? Waarom vraag mij het niet ik weet het niet.

De een zegt op een mijn gelopen en de ander zegt hij was "over zeild"  en daarom om gegaan. Ik weet het niet maar als kleinzoon zou ik het graag willen weten van mijn Opa. Maar daarom voor mij is het voor mij interessanter in de BALDER te verdiepen om te zien wat voor soort schip het was

Dank in ieder geval

Wim

Beste Wim,
Misschien wordt hier iets wijzer van:
http://www.vissersnamenmonumentscheveningen.nl/detail/1918-421-mars-vl-54-mogelijk-door-oorlogsomstandigheden-vergaan

vr. groet
Bert v.d. Toorn
====
Gelogd
Wim
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 22-11-2014, 15:18:25 »

Bert

Dank voor je reactie. Ik heb het aandachtig zitten lezen. Men heeft al gezegd in de familie vermoedelijk op een mijn gelopen en met man en muis vergaan. zou ergens bij de Doggersbank moeten zijn gebeurd.

Maar bedankt in ieder geval

Wim
Gelogd
Wim
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 22-11-2014, 15:21:48 »

Jacobus,

Dank voor het toesturen van de Balder. Ben heel benieuwd hoe ze er uit zal gaan zien als het geheel kompleet is. Als ze naar Vlaardingen gaat zal het wel een vaste ligplaats krijgen voor het visserij museum. Ik hoop dat er vele foto's geplaatst zullen worden.

Voor mij is het een beetje te ver om foto's te maken Vlaardingen en een goeie 3/3,5 uur rijden voor mij

Maar bedankt nogmaals en goed weekend

Wim
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 22-11-2014, 20:51:14 »

Wim op dit filmpje zie je de Balder nog even buitengaats.

http://www.scheveningen-haven.nl/info/film/oud-vissers-2007.wmv
Gelogd
Wim
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 23-11-2014, 09:10:55 »

Dank je Witkwast. Heel leuk dat filmpje waarbij d Balder in volle glorie op zee

bedankt

Wim
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 23-11-2014, 12:47:57 »

Graag gedaan.
Gelogd
jacobus
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 24-11-2014, 20:24:52 »

Laatste info, 4 dec worden de masten geplaatst rond 1uur
hopelijk is het dan goed weer  Cheesy
Gelogd
Wim
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 25-11-2014, 14:48:19 »

Jacobus

Dank voor de info hopelijk kan je mooie plaatjes maken. Zie ze graag komen

Wim
Gelogd
jacobus
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 04-12-2014, 20:18:03 »

Vandaag zijn de masten geplaatst, filmpje volgt later.


* DSC06632_900x708.jpg (177.65 KB, 900x708 - bekeken 1316 keer.)

* DSC06624_900x506.jpg (138.76 KB, 900x506 - bekeken 1359 keer.)
Gelogd
jacobus
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 05-12-2014, 12:05:41 »

https://www.youtube.com/watch?v=jHaBxlzS1Tw
vl-92 balder filmpje 4-12-2014


* DSC06598_900x499.jpg (141.99 KB, 900x499 - bekeken 1205 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!