Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25-06-2021, 15:17:36
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  Koopvaardijschepen en Coasters verleden
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 ... 32 Omlaag Print
Auteur Topic: Koopvaardijschepen en Coasters verleden  (gelezen 369320 keer)
Tina
Gast
« Antwoord #255 Gepost op: 23-11-2012, 16:28:18 »

Amarapoora, gebouwd in 1920 voor de Henderson Line uit Glasgow.
Een schip met een lengte van bijna 142 meter en een breedte van ruim 18 meter.
9342 Brt en een snelheid van 13 mijl.
Het maximale aantal passagiers was 480.
Het schip onderhield, samen met het zusterschip Pegu (in 1939 op de Mersey River bij Liverpool omhoog gelopen en in tweeën gebroken) een lijndienst op Birma (British & Burmese Steam Navigation Co).
In 1939 werd de Amarapoora door de Britse regering gevorderd en ingericht als hospitaalschip.
In 1946 werd het schip opgekocht door Britse ministerie van Transport en ingericht voor emigranten schipr naar Australië.
Op verzoek van de Nederlandse regering heeft het schip in 1949 en 1950 op twee van haar reizen vanuit Australië in Indonesië repatrianten opgepikt en mee genomen naar Amsterdam.
Het schip is in 1959 in Japan gesloopt


* amarapoora1920.jpg (194.89 KB, 1024x633 - bekeken 3331 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #256 Gepost op: 23-11-2012, 16:38:43 »

.


* pasteur.jpg (73.34 KB, 1024x658 - bekeken 2901 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #257 Gepost op: 27-11-2012, 09:39:04 »

Baarn KNSM
Bouwjaar 1945
Werf Oregon Shipbuilding Corporation, Portland U.S.A. BOUW
In de vaart als Clark Victory
Brt 7.667
LxBxH in meters: 138,69 x 18,94 x 10,51
Accomodatie voor 12 passagiers
Aantal bemanningsleden 50
In 1946 werd het schip aan Argentinië verkocht en kreeg het de naam Tropero
In 1949 aangekocht door de KNSM en onder de naam Baarn in de vaart gekomen.
Verkocht in 1966.
In 1971 op Taiwan gesloopt


* BaarnBJ1945.jpg (131.75 KB, 1002x645 - bekeken 2639 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #258 Gepost op: 27-11-2012, 14:12:41 »

De Dego van Gouwens. Gebouwd bij Kerstholt in 1964 No 356 . Laadvermogen 980ton en voortgestuwd door een Industrie.
Het schip kwam in de vaart voor Scheepvaart Mij Diana te Wassenaar als Diana. 1966 ging ze naar Frankrijk als Tourmalin(e) 1982 werd het Dego .
In 1985 strandde zij bij Les Sables d,Olonne en zonk de volgende dag.


* dego_1.jpg (65.6 KB, 700x526 - bekeken 2568 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #259 Gepost op: 27-11-2012, 14:17:51 »

Oceaan 1955


* oceaan1955498brt5up.jpg (93.53 KB, 604x396 - bekeken 2751 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #260 Gepost op: 27-11-2012, 14:32:11 »

.


* sch21lx8.jpg (95.11 KB, 694x600 - bekeken 2635 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #261 Gepost op: 03-12-2012, 16:03:52 »

IDNo: 5193462 Year: 1938
Name: KOPARA Type: Cargo ship Flag: NZL
Tons: 679
LPP: 58.9 Country of build: GBR
Builder: Robb
Location of yard: Leith
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
End: 1988
Subsequent History:
66 SARANG - 69 CHERRY CHEPAT - 84 SEE HAI HONG I



* Kopara.jpg (69.82 KB, 629x486 - bekeken 2881 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #262 Gepost op: 03-12-2012, 16:08:42 »

.


* Senegalkust_AF_pna_zpsa29d23b6.jpg (132.86 KB, 1023x632 - bekeken 2623 keer.)

* tsenegalbeschrijving_zpsa67860cb.jpg (63.03 KB, 616x354 - bekeken 2579 keer.)
« Laatste verandering: 03-12-2012, 16:11:45 door Tina » Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #263 Gepost op: 03-12-2012, 16:14:40 »

Ahoy,
Hier weer een oudje, de ALABA ex ORLANDA uit 1919.
't Is maar goed dat ze roet blazen met wat tegenwind,want anders konden ze de gangmatten weer opnieuw gaan schoonmaken, die nu te luchten/drogen liggen op de bomen van het tussendek.


Bijlage:

ALABE1948 ex ORLANDA1921(Large).jpg [ 82.2 KiB | 757 keer bekeken ]




IMO: 1180676
Year: 1921
Name: ORLANDA
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Date of completion: 2.21
Tons: 1288 Yard No: 375
LPP: 72.7
Country of build: DEU
Beam: 11.5
Builder: Krupp Germania
Location of yard: Kiel
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-10
End: 1958
Subsequent History:
45 EMPIRE CONINGTON - 48 ALABE

Disposal Data:
BU Sunderland 13.2.58



* ALABE194820ex20ORLANDA1921Large.jpg (82.2 KB, 1024x629 - bekeken 2634 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #264 Gepost op: 03-12-2012, 16:21:50 »

Owner: Hain SS Co Ltd GBR London
IDNo: 5368017 Year: 1953
Name: TREMAYNE Type: Cargo ship Flag: GBR
Tons: 5608 DWT: 9300 Length overall: 138.8
Country of build: GBR Builder: Hamilton
Location of yard: Glen Yard
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12.5
Subsequent History:
68 VIRGY - 75 ILION
Disposal Data:
beached near Manora LH, Karachi 7.8.79 & BU in situ



* Tremayne.jpg (52.85 KB, 900x469 - bekeken 2881 keer.)
Gelogd
Tina
Gast
« Antwoord #265 Gepost op: 03-12-2012, 16:24:44 »

Probably downbound in the Detroit River, the 'J. T. Reid' with a full deckload of late 1920s automobiles.(T-Fords)
A Great Lakes whaleback bulk carrier, she was completed in 1892 by Alexander McDougall's American Steel Barge Company at West Superior, Wisconsin for its own account.
Sold in the same year to the Minneapolis, St. Paul & Sault Ste. Marie Railway (the Soo Line), she loaded mostly grain cargoes from the upper to the lower Lakes.
Renamed 'James B. Neilson' when purchased by the Rockefeller owned Bessemer Steamship Company in 1896, she carried ore and coal, usually towing the barge 'John Scott Russell'. The Bessemer fleet was integrated into United States Steel's Pittsburgh Steamship Company, the 'Tin Stack Fleet', on its formation in 1901. Rebuilt in 1909.
Sold to the Spokane Steamship Company of Detroit in 1927 and renamed 'J. T. Reid', she had a timber platform constructed on deck over the hatches and was utilized to transport new automobiles from Detroit to Cleveland.
Age and business conditions during the Great Depression caused her to be retired in 1936. She was then scrapped at Cleveland.




* j_t_reid.jpg (116.17 KB, 1023x602 - bekeken 2787 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2185


Bekijk profiel
« Antwoord #266 Gepost op: 04-12-2012, 11:59:33 »

Geb. bij Sir Raylton Dixon & Co, Sunderland.
1897-Mediana, UK.
1912-Signe, Zweden,
1921-Robert, Duitsland.
1937-Mydol, UK.
1938-Annita, Griek.
1939-Carthage, Frankrijk, thuishaven Tunis.
02-02-1953 gestrand te Scheveningen, zware bodemschade opgelopen door golfbrekers, Delftse hoofden.
Doordat de mrb Arthur niet naar buiten kon komen was gedurende de stranding de mrb Neeltje Jacoba standby,een vergeefse zware reis.
24-04-1953-vlot getrokken door Wijsmuller slbten en versleept naar R'dam
Verkocht naar Frans Rijsdijk, Hendrik Ido Ambacht.
04-1954-doorverkocht naar een sloper te  Vlissingen.
04-1954-gearrv. te Terneuzen en aldaar gesloopt.
2 oorlogen en 57 oud.


* Carthage-fb.jpg (100.39 KB, 900x600 - bekeken 2554 keer.)
« Laatste verandering: 07-12-2012, 00:24:26 door J.H. » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #267 Gepost op: 04-12-2012, 16:21:41 »

Helaas was ik toen nog te jong om zoiets te filmen.  Voor de bemanning niet leuk maar voor ons hobbyisten is zoiets natuurlijk een ware happening. Zekers met de apperatuur die we nu ter beschikking hebben. 
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2685


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #268 Gepost op: 06-12-2012, 15:45:05 »

kon je toen al een camera vast houden, laat staan er een kopen in die tijd Aad
 
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 767


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #269 Gepost op: 06-12-2012, 18:55:08 »

Hij zegt zelf dat ie te jong was Rinus, camera ho..maar, maar z'n Po had ook een handgreep en vandaar die mooie bruin/blauwe ogen van Aad. Grin Grin Grin
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
Pagina's: 1 ... 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 ... 32 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!