$db_last_error = 1713390703; ?> Aan de Kant/ Kade verleden
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18-04-2024, 08:22:22
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Aan de Kant/ Kade verleden
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 67 68 69 70 [71] 72 73 74 Omlaag Print
Auteur Topic: Aan de Kant/ Kade verleden  (gelezen 767396 keer)
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1050 Gepost op: 30-06-2015, 20:34:19 »

Dekzwabber,

Ik heb niets over looddieven in mijn archief.
Trouwens ik heb geen archief.
Jan Harteveld zou hierop wel antwoord kunnen geven, maar hij is momenteel op vacantie in Schotland en komt pas in September terug.
Ik ben onder tussen verhuisd en probeer weer in mijn oude ritme terug te keren.
Ik wist niet dat verhuizen op 86 jaruge leeftijd zo vermoeiend was..
Mijn installatie moet ook hoognodig worden vernieuwd en hierna probeer ik weer wat te gaan schrijven.
Groeten aan allen en een prettige zomer.

Cor.
Beste Cor.
Hartelijkdankvoor uw reactie,ik wist niet dat U ook al zo"n hoge leeftijd bekleede schatte U jonger in,om het echte verhaal nu eindelijk eens boven water te krijgen doet de site een beroep op scheveningers die het originele verhaal nog weten,al dan niet in het bezit v/comp,maar geholpen door fam die dit zouden kunnen publiceren,zodat het onder echte schev verhalen/stories valt ,maar de spoeling wordt.
 dunner al naar de jaren verstrijken.
Veeeeeele hebben genoten van u vertalingen omtrent diverse onderwerpen inhoudende de zeevaart,en veeeeeele wachten tot u weer snel op de site terug zal komen met nieuwe verhalen/vertalingen.
Misschien dat er onder de lezers nog wel een redelijk oude goedwerkende comp/laptoppie overbodig op een zolder staat en deze lezer
ook een genieter is van uw vertalingen, u misschien aan vervangende apperatuur kan helpen, ik zelf kan het niet omdat ik 1 dezerdagen tot de labbekakken zal gaan behoren maar
 je weet maar nooit waar een berichtje op deze site toe kan leiden Grin.
Cor sterkte met het wederopbouwen v/e nieuw onderkomen,en dat je weer spoedig terug mag zijn in ons midden  ;Dzodat wij weer kunnen genieten Grin

Hg van de Dekzwabber.

« Laatste verandering: 30-06-2015, 21:09:36 door dekzwabber » Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1051 Gepost op: 30-06-2015, 20:54:46 »

lang geleden heb ik het volgens mij hier ergens gelezen , 2 kattekers in de buurt van de ouwe kerk
midden in de nacht betrapt , zoiets ??
geniet van het mooie weer cor

Klopt jacobus,ook ik weet niet meer  hoelang geleden dat verhaal geplubliceerd is,er gaat ooknog een andere storie nl:dat die katukkers het lood v/d vleet gejat hadden,en nog een ander verhaal is dat Katukkers het lood v/e Kerk gejat hebben,welke is nou het echte verhaal?alleen de laatste der mohikaanse scheveningers kunnen dat ons nog vertellen zolang de tijd hun rest.
een :(beschamende loodief Grin
 Hg
Adje
Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1052 Gepost op: 01-07-2015, 19:52:26 »

Die kattekers 2 man waren weze stappen in de keizerstraat en waren op gepakt voor dronkenschap,en bij het leeg halen van der zakken om dat ze de cel in moesten,had er 1 een paar loodjes van de onder speerep in zen zak,maar die dag was er lood gestolen op het land.
Dus 1 + 1 = 2 .
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1053 Gepost op: 02-07-2015, 17:16:18 »

Die kattekers 2 man waren weze stappen in de keizerstraat en waren op gepakt voor dronkenschap,en bij het leeg halen van der zakken om dat ze de cel in moesten,had er 1 een paar loodjes van de onder speerep in zen zak,maar die dag was er lood gestolen op het land.
Dus 1 + 1 = 2 .
Grin Grin ;Doeps Zier,dat zal de mens toch weer effe aan het denken zetten Cheesy Cheesy,twie kattekurs waarschijnlijk in de lorem,jatten een paar loodjes v/e onderreep,aangenomen(hoewel mogelijk),dat ze niet op het wantveld(wat vroeger langs de weg v/d gevangenis lag),hoe die weg hiet weet ik niet,maar ik doch de v alkemadelaan(thans).
De Keizerstraat zat vol met kroegen,en ik denk,dat die twie Looddieven niet verder gekomen zijn dan een kroegje of 4,voorts telt ook mee in welke tijd dat was,was het de tijd v/d bomschuiten,dan lijkt het mij onwaarschijnlijk,dat de mannen een paar gulden/spie opzak hadden,want ,de armoede vierde hoogtij in die tijd,dus elke penny mos 5x omgedraaid worden voor het gezin,sluit niet uit dat de mannen vrijgezel waren want dan kan deze situatie natuurlijk wel.
Lood gestolen op het land,ik neem aan dat er een 500/700 meter onder reep gepeld is toen die tijd als dat op het wantveld gebeurd zou zijn(weet niet de afstand tussen die looden eitjes,maar op een afstand v 5 tot 700 meter zal dat nog een aardig gewicht geweest zijn.
Sprake is ook,dat er een scheveninger toen gepakt is,en er voor veroordeeld is(misschien een onschuldige man op de verkeerde plaats,krijg meer de indruk,dat er toen die tijd al verry clevere jongens uit de stad waren die daar een handeltje in zagen,en dat die twie lood(ja met recht want het bewijs was daar)en die scheveninger tenonrechte opgepakt zijn.
Het is nog wel misschien terug te halen uit oude archieven v/d Haagse courant,maar dat weet ik niet zeker,en de rapporten uit toen die tijd waren ook eenvoudig,ik denk dat de scheveningse Hermandad blij waren dat de zaak was opgelost.
Des al niet temin heb ik het stempel Loodief hier op Scheveningen,en het heb een voordeeltje:De Meeeeeste Kenne me Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
 Hg
 Adje.
Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1054 Gepost op: 02-07-2015, 20:44:29 »

Je hoor mijn niet zegge dat ze lood van de netten hebben gestolen,hij had het in zen zak.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #1055 Gepost op: 02-07-2015, 22:44:24 »

lang geleden heb ik het volgens mij hier ergens gelezen , 2 kattekers in de buurt van de ouwe kerk
midden in de nacht betrapt , zoiets ??
geniet van het mooie weer cor


Dat klopt Jacob, maar ik weet niet meer op welke topic dat was. Ik dacht dat ik het een keer op de topic van het Hospitaal Kerkschip de Hoop was aangeroerd door het kerkorgeltje wat ergens in Katwijk schijnt te huizen. Ga die topic wel van voor naar achteren lezen of eigenlijk andersom want ik moet bij pagina 1 beginnen dus van voor af aan.
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1056 Gepost op: 03-07-2015, 07:29:17 »

Als je terug moet naar de tijd van het orgeltje aat,dan moet je terug naar de tijd van kniertje.
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #1057 Gepost op: 03-07-2015, 22:30:07 »

Als je terug moet naar de tijd van het orgeltje aat,dan moet je terug naar de tijd van kniertje.

   Zag  afgelopeen week Knier nog. Maar die Knier zal jij wel niet bedoelen.   
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1058 Gepost op: 09-07-2015, 23:04:13 »

Ik heb vandaag henk de kleine hoed nog gesproken,was wel veranderd sints 1958 een beetje ouder.
We hebben nog verhalen opgehaald van de keizerstraat bij zondag avond.
Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1059 Gepost op: 10-07-2015, 22:47:05 »

Ik heb vandaag henk de kleine hoed nog gesproken,was wel veranderd sints 1958 een beetje ouder.
We hebben nog verhalen opgehaald van de keizerstraat bij zondag avond.

Je kan die verhalen ook hier op de site zetten Zier; genieten wij ook

K Cheesy Cheesy
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #1060 Gepost op: 11-07-2015, 10:18:47 »

As ik dat doet karel staat half nederland aan farizeeers eer het midag is hier voor de deur.
« Laatste verandering: 11-07-2015, 10:20:58 door zier » Gelogd
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1816



Bekijk profiel
« Antwoord #1061 Gepost op: 11-07-2015, 21:42:04 »

As ik dat doet karel staat half nederland aan farizeeers eer het midag is hier voor de deur.

 Grin Grin Grin
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #1062 Gepost op: 06-11-2015, 21:37:33 »

Vleetloggers aan de kant maar waar??

Foto, Michaelb.


gr.Dirk.



* Vleetloggers.jpg (216.78 KB, 1053x622 - bekeken 1632 keer.)
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #1063 Gepost op: 07-11-2015, 19:43:24 »

Dieppe? Huh
Gelogd
poon
Gast
« Antwoord #1064 Gepost op: 07-11-2015, 21:41:08 »

hartlepool
Gelogd
Pagina's: 1 ... 67 68 69 70 [71] 72 73 74 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!