Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 09:28:49
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Sint aldegonde plein en om geving
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 ... 64 Omlaag Print
Auteur Topic: Sint aldegonde plein en om geving  (gelezen 656873 keer)
jenny
Gast
« Antwoord #300 Gepost op: 08-02-2012, 18:25:32 »

Hallo allemaal,

Ook ik was vaak op de Hokij te vinden. Iedere donderdagavond en op zondagmiddag, toen ging schaatsen nog vanzelf.
Volgens mij was er op donderdag avond disco schaatsen!
Nu ben ik heel erg bang om te vallen, dus ik begin er niet meer aan.
Kan me ook nog herinneren, dat het een keer zo erg gevroren had dat wij het plein om konden schaatsen.
En glijbanen maken op het plein, en er zo hard mogelijk op glijden, net zolang tot de baan echt spiegelde!
Toen was het allemaal gewoon, maar moet je me nu voorzichtig zien lopen!

Nu voor de open haard, wachten op de wedstrijd van ADO, dus ik hou me lekker binnen!!

groeten,

Jenny
 Cheesy Cheesy
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #301 Gepost op: 08-02-2012, 19:09:31 »

Op de Hokij heb ik het schaatsen geleerd. Woensdagmiddag, vrijdagavond, zaterdagavond. En dan een patatje met zo'n dunne mayonaisse erover. Vaak zo koud als het ijs. Een enorm sjagerijnige kerel in een blauwe stofjas stond daar patat te verkopen. In de pause reed hij op de dwijlmachine.
Er was ook een kantine en daar heb ik voorhet eerst in mijn leven een biertje gedronken (er zouden er nog vele volgen) en ik vond het niet te drinken en een Cabalero cigaret gerookt, bah!!! Grin.
Ook veel plezier gehad bij de ijshockey wedstrijden van HIJS en RAAK. Zaten er soms tot 3000 man op de tribune en enorme knokpartijen op het ijs. Ja dat was prachtig.
Nel goed dat je aan de vogels denkt. Bij mij zitten momenteel 3 Kaapse eenden in de voortuin. Denken dat ze in een soort hotel zijn terechtgekomen. Lekker eten en drinken!! Ze schijten de hele boel vol maar ik mag er niks van zeggen.
Ik denk niet dat die elfsteden tocht doorgaat. Ik gun het de Friezen best maar de Hollanders gaan er met de eer vandoor!!

Groeten PK


* Kaapse_eenden.jpg (107.96 KB, 800x600 - bekeken 801 keer.)
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #302 Gepost op: 08-02-2012, 21:12:20 »

Mooi Nel die nostalgie, ik denk dat we allemaal wel iets van vroeger hebben. Zekers die glijbanen in auto loze straten waar je ook putten tik en buutje verlos, vliegende brandweer en noem maar op. Ach waar is die tijd gebleven,  ja zestig jaar terug zou je zeggen.   
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #303 Gepost op: 09-02-2012, 19:53:44 »

Ja Nel, er zijn talloze dingen om op te noemen zoals ook ruitje tik wat toch meest in de winter c.q. najaar deed want het moest wel donker zijn om je verscholen te houden.  Maar er is ook weinig speel ruimte op straat voor de jeugd. En wij hadden natuurlijk ook de duinen als de kinderen nu over het prikkeldraad klimmen krijgen ze gelijkmet buro Halt te maken omdat de natuur beweging aan alle kanten loopt te schreeuwen. Wij als jongens zaten ook vaak in de bunkers en dat is helaas nu onmogelijk.   Cry  Cry
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #304 Gepost op: 09-02-2012, 23:17:22 »

Allemaggies, wat een jetsers van eenden PK.!!! Shocked Shocked En zo te zien red je het niet met één sneetje brood, het zijn tupperwaredozen vol.!
Maar: goed bezig.! Cheesy

Ja de HOKIJ, was altijd leuk. Ook leren schaatsen daar en natuurlijk volop sjanzen, dan ging je later met je verovering hand in hand schaatsen.
Ook met een hele groep hangen tegen de railing op het ijs. En in de veegpauzes, jongens gingen sneeuw schuiven, cola drinken in de kantine. Die kantine was ook niet veel aan dus dan maar op de tribunes zitten, aan de overkant was een soort hok waar de DJ zat en draaiden dan plaatjes van Dave Berry, The Kinks, The Motions, The Golden Earrings.
Als de vegers klaar waren dan van de tribune af, van de banken afspringen met je schaatsen aan, en tot aan het einde rondjes schaatsen.
Eigenlijk was het niet veel bijzonders maar voor ons, als jeugd, volop vertier.

De meisjes hadden ook een soort trend met hun schaatsen, ik heb rode veters gehad, zwarte strepen erop geverfd en ook een tijdje: belletjes..!!! Cheesy Cheesy

Wat een nostalgie.!
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #305 Gepost op: 09-02-2012, 23:23:56 »

En ja: glijbanen...!
Die zie je toch helemaal niet meer tegenwoordig.! Undecided
Die van ons waren altijd legendarisch, het was een strijd wie de mooiste, langste en gladste glijbaan had..!
En maar glijen tot laat op de avond.! Meestal bij een lantaarnpaal anders zag je geen bal.
Dan met knalrooie wangen naar huis, zat je in de huiskamer bij de kolenkachel helemaal soezerig te worden.

En dan de wanten.
Die waren bij ons thuis niet aan te slepen breien, die werden nat en gedroogd op de kachel met als gevolg...gekrompen dingen.
En m'n moeder maar breien. Cheesy
Was met echte wol en geen sajet.! Roll Eyes Tongue Cheesy
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #306 Gepost op: 09-02-2012, 23:28:41 »

...er zijn talloze dingen om op te noemen zoals ook ruitje tik, zei Aad.

Jongens bij ons in de straat deden ook weleens deurknoppen van voordeuren aan elkaar vastbinden, dan bellen en weglopen..!! Boos Tongue

De jongens hoor want de meidus deden zulke dingen niet. Roll Eyes
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #307 Gepost op: 10-02-2012, 22:53:49 »

tuig van de richel gajus van de straat allemaal jullie en nu ouwehoeren dat de jeugd zo hard rijdt op de scooter onze brommers reden niet zo hard en wij trapte geen lantaarnpalen uit en wij gooide niet de ramen onder met eieren
peet ken je die eenden niet vangen en aan de chinees verkopen ken die er pekingeend van maken zijn groot genoeg die dingen maltijdje voor 4 personen er zijn er drie dus je ken nog een paar mensen uitnodigen ook als je wilt of die chinees mot een goeie prijs betalen als we hier brood gooien hebben we aleen maar meeuwen mot je zomers doen als de buurvrouw de was heb opgehangen praat ze nooit meer tegen je denk ik of op het dak van de auto van die buurman die altijd loopt te zeiken leuke dingen allemaal
gr jochem
Gelogd
Iggypop
Gast
« Antwoord #308 Gepost op: 11-02-2012, 10:38:53 »

Niets van al het bovenstaande heb ik aan mee gedaan.
Ik zat ook regelmatig totaal onschuldig op het politiebureau.

Toen ik eens door de politie naar school werd gebracht bleek dit op een misverstand te berusten. Ik dacht dat het zaterdag was.  Huh

Wel vaak met een stuk karton van hoog lindoduin afgesjeest en de hokij iedere vrijdagavond geschaatst. Gratis drinken kreeg ik altijd van iedereen, want ik was daar altijd met mijn mooie zusjes.
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #309 Gepost op: 11-02-2012, 12:20:41 »

jaja ik zouw je bijna geloven ouwe punker
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #310 Gepost op: 11-02-2012, 17:07:57 »

Hallo allemaal

Nog steeds goed koud. Vanochtend in Leidcshendam om 8 uur nog -12.
In ieder geval geen muggen op de voorruit.
Nel, ik zit gelukkig niet bij KPN want dat is tegenwoordig dus een ramp als je niet kunt mailen.
Zo zie je we zijn allemaal veroordeeld tot het internet.
Als het goed is gaat het morgen dooien en dat vind ik helemaal niet erg.
Sterker nog van mij mag het warm water gaan regenen.
Die eenden zitten nog steeds hier in de tuin want die zijn natuurlijk niet achterlijk.
Volop eten en drinken, als de dooi doorzet dan ga ik ze natuurlijk wel terugsturen naar de sloot hier zo'n 300 meter vandaan. Hoe dat moet weet ik nog niet. Met een buks of zo?

Groeten
PK




















Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #311 Gepost op: 11-02-2012, 18:15:37 »

Moet je aan die chinees vragen die weet het wel
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #312 Gepost op: 14-02-2012, 16:39:23 »

ik hoera met je mee nel heb je ooit nog eens uitgezocht wie ik was bij jautze
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #313 Gepost op: 17-02-2012, 01:54:21 »

hoi allemaal
hoi nel als eerste gefeliciteerd  allebei en ook beterschap
als we een maandje verder zijn hebben we hen zonnetje wel denk ik neem lekker je slaapmutsje van paracetamol schijn je ook goed te slapen
slaap er ook heerlijk op heb ze de hele week genomen nu weer zonder zal afkicken worden waar zijn de andere pleiners eigenlijk 
welterust voor de gene die nog wakker zijn en die slapen droom zacht
gr jochem
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #314 Gepost op: 20-02-2012, 20:32:12 »

hoi allemaal
aangezien er niemand wat te melden heeft schrijf ik maar effe wat
onze job afgetreden en de temperatuur gaat omhoog nel dus de druifies en hyacinten zullen wel harder gaan groeien was vandaag heerlijk weer lekker zonnetje en wat minder wind gaan de goeie kant uit en dan willen die mafkezen aan het werk hebben lukt ze de eerste 3 weken niet woensdag de hechtingen eruit en dan zien we wel verder  de groetjes
jochem
Gelogd
Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 ... 64 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!