Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 13:42:53
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Sint aldegonde plein en om geving
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 ... 64 Omlaag Print
Auteur Topic: Sint aldegonde plein en om geving  (gelezen 656803 keer)
joop de lange
Opper-stuurman
****
Berichten: 103


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #255 Gepost op: 25-12-2011, 08:50:50 »

Hai pleiners,

Bedankt voor weer een gezellige middag (avond). Geniet met alles om je heen van deze dagen en tot snel.

Groet,

Joop
Gelogd
jenny
Gast
« Antwoord #256 Gepost op: 25-12-2011, 09:47:50 »

Sluit me helemaal aan bij Joop!
Wat was het weer ouderwets gezellig!!

Fijne kerst allemaal,


Jenny en Piet
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #257 Gepost op: 25-12-2011, 12:46:28 »

en dat er nog maar veel van die avonden mogen volgen
gr jochem
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #258 Gepost op: 25-12-2011, 14:15:41 »

http://94.100.115.67/1453200001-1453250000/1453235101-1453235200/1453235123_6_Mr_H.jpeg
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #259 Gepost op: 25-12-2011, 17:08:45 »

Hallo Pleiners

Was inderdaad erg gezellig en je hoort nog eens wat nieuwtjes.
Volgend jaar zeker weer overdoen.
Was nog niet eerder in The Switch geweest (natuurlijk wel meer dan eens bij Piet de Vreugd) maar het biertje smaakte prima!
 
Gr
PK
Gelogd
joop de lange
Opper-stuurman
****
Berichten: 103


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #260 Gepost op: 25-12-2011, 17:32:31 »

Heren en dames,

De foto's staan op mijn hyves.

Groet,

Joop
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #261 Gepost op: 27-12-2011, 22:22:32 »

Beste pleiners,

Ja ik als niet niet pleiner kijkt toch af en toe wel bij jullie dat het rustig weet ik niet te verklaren maar het valt op dat het dan op elke topic rustig is zal met een aantal factoren te maken hebben. Natuurlijk moet er ook iets te melden of te vertellen zijn wat de aandacht vraagt. Het is de laatste tijd gelukkige rustig in de buurt.  Af en toe was er een onwijs harde knal te horen maar dat valt de laatste dagen ook weer mee. en bekeuringen ? nee ik ze bij ons in de v. Egmondstr. nog niet gezien maar zie wel veel auto's uit de andere straten waardoor ik zelfs m'n auto niet kwijt kan. Als nou iedereen die een bedrijfs auto heeft  deze op de laan of langs het kanaal zet kunnen we per gezin 1 auto kwijt  de twede of derde auto i/h gezin tja dat is luxe zet die maar ergens ginder. 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #262 Gepost op: 27-12-2011, 22:36:43 »

Beste Nel,

Ik pikte dit even op :  het Pleintje is letterlijk verleden tijd, Het is niet meer zoals in onze tijd. Zou de jeugd later ook nog herrinneringen hebben , verhalen van het plein? `k Denk dat wij de laatste zijn,

Misschien is het wel een optie om zekers met  inbreng van jullie foto's en etc. een film te maken net als het Eiland  of Duindorp.  Weet dat ik onzettend veel reacties heb ontvangen van beide films de meeste reacties van de film  ( documantere ) van Eiland . Zelf heb ik nagenoeg geen materieel van de omgeving v/h pein dus dat moet echt van jullie komen. De film v/h Eiland is zekers te danken aan vele die daar hun foto's voor stuurden.  Het antwoord is aan jullie, kijk allen nog even naar beide films die voor alle Scheveningers herineringen oproepen.
Witkwast Aad
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #263 Gepost op: 28-12-2011, 14:33:53 »

dat vis fileren en garent pellen uien schoonmaken en noem maar op dit als thuis arbeid werd niet alleen op het plein gedaan ik denk dat een ieder van ons dat vlak na de oorlog wel heeft mee gemaakt ik wel en woonde niet op het plein
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #264 Gepost op: 28-12-2011, 15:25:47 »

Beste Aad je hebt wat in mij WAKKER GEMAAKT een stukje nostalgie

Lieve Nel, Zoals Rinus al zegt, wij hebben dat allemaal meegemaakt.  Bij ons werd garnt gepeld  de schillen werden geloosd bij het zandje in de tholense/Vlielandsestraat en wij waren niet de enigen die dat deden. Als de rommel thuis was opgeruimt werd er 4711 op een bordje gesprenkeld en in brand gestoken was gelijk de vis lucht weg.

Maar ondanks heb je een verhaal verteld waar de heden daagse jeugd geen weet van heeft. Vele van ons hebben het in die jaren erg zwaar gehad en het kerst koijn werd toen niet bij de poelier gehaald en in de roomboter met witte wijn gebakken. Toch blijf ik aan die tijd op een bepaalde manier kleven.  Misschien iets  om een topic met verhalen bijvoorbeeld Mijn Nostalgie waarop een ieder zijn verhaal van vroeger kwijt kan.

Lieve Nel, Een hele fijne jaar wisseling met je dierbare gewenst.
Aad
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #265 Gepost op: 28-12-2011, 15:28:24 »

ja en met je 14 de naar zee was ook geen pretje maar daar ben je nu pas achter toen was het normaal
 maar toch als il terug kijkt niet zo,n slechte jeugd gehad hoor
 je moet dat zien in het tijds beeld van na de oorlog weinig luxse en hard werken
 toen was een stofzuiger al lux en het snoepje van de week daar keek je naar uit
 je wist niet beter een ieder had het zo
« Laatste verandering: 28-12-2011, 15:31:42 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #266 Gepost op: 28-12-2011, 22:20:37 »

ja en met je 14 de naar zee was ook geen pretje

Daar kunnen vele van onze generatie en die daarvoor over mee praten Rinus. Maar achteraf had ik het nooit willen missen. en het eten aan boord was beslist geen vettepot. Ik denk dat het goed is als de jongelui van tegenwoordig verplicht wordt om een jaartje of wat naar zee tegaan ( zoals vroeger wel te verstaan ).  Maar de boeren hadden het ook zwaar alleen zij hadden het voedsel dichtbij huis.

Nogmaals allen de beste wensen voor 2012     
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #267 Gepost op: 29-12-2011, 16:07:11 »

Beste mensen.
Leerzame en oprechte verhalen hieronder. Prachtig dat ik dat hier mag lezen.
Ik ben 54 maar ik ben me zeer bewust dat de generatie van mijn ouders het zeer zwaar heeft gehad ten opzichte van hoe hun kinderen leven.
Mijn moeder is bijna 86 en heeft het goed, heeft altijd hard moeten werken maar is nog steeds dankbaar voor het kleinste cadeautje en kan met haar AOW prima uitkomen. Of je nu met een bloemetje aankomt of een zak aardappelen van 5 kilo ze is er altijd tevreden mee want ook zij heeft armoe en honger gekend. Wat dat betreft is mijn generatie en zeker de huidige jeugd erg verwent als ik al niet verpest mag zeggen. We worden momenteel door de politiek de recessie in gepraat, alles wordt duurder, slechter en onbetaalbaar. Laat het echter een les zijn dat de kinderen van onze kinderen het weer beter zullen hebben dan wij. Dat is altijd zo gegaan en zal zo blijven (ik lijk wel een dominee!!). Vandaag heb ik in Leidschendam al weer sneeuwklokjes en narcissen gezien, de lente komte eraan en wij pellen hier aan de tafel garnalen voor de lol die we lekker zelf opeten!! Ik wens alle Pleiners en lezers een fatastisch en gezond 2012.

PK
« Laatste verandering: 29-12-2011, 16:11:58 door PK » Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #268 Gepost op: 29-12-2011, 21:20:34 »

Ja Nel en alle andere, ook ik zat met m'n vijftiende op de logger.  Begon als afhouwer en 't jaar daarop als jongste scheelde toch weer een rang en betaalde ietsje meer als reepschieter.  Heb ook door de site 1 oud visser en  op oud vissersdag ook 1  terug gevonden en heb af en toe contact met ze. 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #269 Gepost op: 29-12-2011, 21:35:13 »

Beste Nel,

Ik weet niet wat je broertje voor zwaars heb meegemaakt één ding het leven was hard op de logger, bijna geen sanitaire voorzieningen en hygienne was helemaal ver tezoeken ook het eten zoals ik al eerder zei was niet je van het. Tja en als je, je niet goed verdedigen kon dan was je vaak de klos.  De reepschieter bij ons aan boord was ook regelmatig 't haantje. Wij als gezonde jongens werden daar wel hard gemaakt. Hopelijk heeft je broertje toch iemand gehad die zich een beetje over hem ontfermde. Zoals jezelf weet was de jeugd vroeger ook hard tegen elkaar. En op de logger was je toch op elkaar aangewezen en je werd niet gespaart.  Des ondansk heb ik het ook weer als iets anders beleefd en zou nu niet willen dat ik het niet meegemaakt zou hebben. Ik zeg vaak tegen jonge collega's dat ik de koperen kraan in keuken niet vergeten ben.

Aad   
Gelogd
Pagina's: 1 ... 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 ... 64 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!