Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
12-12-2024, 07:38:50
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1028337 keer)
denis
Gast
« Antwoord #390 Gepost op: 25-09-2012, 21:35:36 »

Boeier in de haven van Zierikzee


* Boeier.JPG (59.26 KB, 448x335 - bekeken 2582 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #391 Gepost op: 27-09-2012, 21:28:09 »

H 227 Cape Otranto

De H227 Cape Otranto is onder bouwnr 972 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Hudson Brothers Ltd uit Hull en is de grootste zij trawler die de werf heeft gebouwd.

Het schip is op 28 juli 1961 te water gelaten en kwam in 1962 in de vaart.

Inhoud 823 bruto ton
Lengte: 198 ft (60,3 m)
Breedte: 34,5 ft (10,5 m)

Het schip beschikte over een diesel elektrische voorstuwing fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 2775 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

De Cape Otranto is in 1965 hernoemd in Ross Otranto.
In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H227-Ross-Ontranto_150kb.jpg (149.05 KB, 800x581 - bekeken 2600 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
denis
Gast
« Antwoord #392 Gepost op: 03-10-2012, 18:23:00 »

Zuidwalbotter olie op canvas BU 109


* foto_4.JPG (31.99 KB, 433x336 - bekeken 2456 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #393 Gepost op: 04-10-2012, 20:45:47 »

H77 Prince Charles

De H77 Prince Charles is onder bouwnr 929 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij St Andrew’s Steam Fishing Ltd uit Hull.

Het schip is op 10 december 1957 te water gelaten en kwam in maart 1958 in de vaart.

Inhoud 691 bruto ton
Lengte: 176,5 ft (53,8 m)
Breedte: 32,3 ft (9,84 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1350 pk waarmee een max. snelheid van 14 knopen kon worden behaald.

De Prince Charles is in maart 1960 verkocht aan F&T Ross Ltd Hull. In februari 1962 is het schip overgegaan naar Premier Steam Fishing Co Ltd eveneens uit Hull. In juni 1965 is het schip vervolgens verkocht aan Robins Trawlers Ltd uit Hull en daarna in februari 1974 overgenomen door Boston Deep Sea Fisheries Ltd, eveneens uit Hull.  In maart 1976 is het schip van Hull naar Grimsby overgegaan.

In 1960 werd het schip de winnaar van de Silver Cod Trophy (grootste aanvoer voor dat jaar).

In 1978 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H77-Prince-Charles-150kB.jpg (137.67 KB, 800x597 - bekeken 2584 keer.)
« Laatste verandering: 04-10-2012, 20:51:06 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #394 Gepost op: 04-10-2012, 21:27:01 »

Tis weer een smul Jan.



gr.Dirk.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #395 Gepost op: 12-10-2012, 19:43:17 »

SCH159 Martina

Deze motorlogger is in 1916 als SCH159 Noorderlicht gebouwd bij Hertog & Leeuwenstein te Hardinxveld  voor rekening van rederij  A. van der Ende  te Scheveningen.

Inhoud: 162 brt (na verlenging)
Afmetingen: 33,87 x 6,69 x 2,77 m
Motor: 2 cil. Brons 50pk eerst vervangen door een 2 cil. Brons 60-70pk later vervangen door een  4 cil. Brons 200pk

1921 SCH 159 Hoogerheide C. den Dulk Jzn
1923 SCH 159 Adriana Pieternella D. de Jong & A. Taal.
1924 SCH 159 Martina M. den Dulk Gzn.
1944 SCH 159 Martina gevorderd door Duitse Weermacht
1945 SCH 159 Martina vrijgegeven te IJmuiden
1949 SCH 159 Martina verlengt en wijziging motor
1952 SCH 159 Martina wijziging in firma: Fa. M. den Dulk Gzn.
1959 SCH 159 Martina wijziging in N.V. M. den Dulk Gzn N.V.
1970 SCH 159 Martina bestemd voor de sportvisserij. Sportvisser II N.V. Sportvisserij"Noordzee"

Jan


* SCH159-Martina_150kB.jpg (134.72 KB, 800x629 - bekeken 2284 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #396 Gepost op: 13-10-2012, 10:36:42 »

Klasse Jan

Maart
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #397 Gepost op: 18-10-2012, 20:55:41 »

H116  St. Dominic

De H116 Saint Dominic is onder bouwnr 925 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de bekende rederij Thomas Hamling & Co uit Hull.

De trawler stond bekend om haar markante schoorsteen.

Het schip is op 20 mei 1958 te water gelaten en kwam in oktober van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 829  bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 34,5 ft (10,5 m)

Het schip beschikte over een diesel elektrische voorstuwing welke bestond uit 3 dieselmotoren, fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 3 x 760 pk en een elektromotor, fabrikaat Metropolitan Vickers Ltd .  Hiermee kon een max. snelheid van 13,5  knopen  worden behaald.

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H116-St-Dominic_2_150kB.jpg (137.38 KB, 800x649 - bekeken 2173 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #398 Gepost op: 25-10-2012, 22:50:54 »

Ook een mooie! Knip oog


* indexCA0GBT5M.jpg (132.82 KB, 800x502 - bekeken 2174 keer.)
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #399 Gepost op: 25-10-2012, 22:54:13 »

Nog ientje. Knip oog


* indexCAG1SSJP.jpg (181.09 KB, 800x511 - bekeken 2330 keer.)
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #400 Gepost op: 27-10-2012, 14:36:20 »

KW49 Schout Velthuys

De KW49 Schout Velthuys is in 1973 gebouwd bij T. van Duivendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z96 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 14 april 1973 in de vaart.

Inhoud: 447 bruto ton
Lengte: 54,3 m
Breedte: 10 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1986 is het schip verkocht aan Pesquera Mar Azul te Mar del Plata, Argentinië onder de naam Mar del Sud

Jan


* KW49-Schout-Velthuys_150kb.jpg (144.13 KB, 800x629 - bekeken 2098 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #401 Gepost op: 03-11-2012, 11:29:38 »

H 84 Thornella

De stoomtrawler H84 Thornella is onder bouwnr 906 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 20 mei 1955 te water gelaten en kwam in september van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 793 bruto ton
Lengte: 190,3 ft (58 m)
Breedte: 32,5 ft (9,9 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

In 1956 was het schip een van de topschepen van Groot Brittannië (jaarbesomming £129.563)

In 1973 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H84-Thornella_150kb.jpg (145.48 KB, 800x651 - bekeken 1965 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #402 Gepost op: 10-11-2012, 11:47:52 »

SCH23 Jacob van der Zwan

Begin zeventiger jaren bouwde de Sleephelling Mij 'Scheveningen' een serie hektrawlers. Tot die serie behoorde ook de SCH23 Jacob van der Zwan.

De serie bestond uit de volgende schepen:
SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971),
SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
SCH120 Poseidon (1973),
SCH90 Onderneming I (1973)
SCH21 De Hoeker (1974),
VL89 Monica (1974) ,
SCH108 Onderneming II (1974).
SCH22 De Buis (1975),

De Jacob van der Zwan is onder bouwnr 1474/220 gebouwd bij Scheepswerf Boot-Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Jaczon & Rederij en Haringhandel uit Scheveningen. 

Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 2000 pk.

In 1984 is het schip verkocht naar Nigeria en toen onder de naam Ekirose gaan varen voor de rederij Apapa Trawlers Ltd uit Lagos.

Jan


* SCH23-Jacob-van-der-Zwan_15.jpg (138.81 KB, 800x640 - bekeken 2508 keer.)
« Laatste verandering: 16-12-2012, 11:52:22 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 635


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #403 Gepost op: 17-11-2012, 11:45:53 »

H98 Northella

De trawler H98 Northella is onder bouwnr 931 gebouwd bij de bekende Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 10 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud 789 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een dieselmotor  van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 1700 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

In 1961 werd de Northella winnaar van de Silver Cod Trophy (grootste aanvoer op jaarbasis).

In 1963 kreeg het schip de naam Primella omdat de naam Northella werd vergeven aan een nieuwe hektrawler.

In 1977 werd het schip opgelegd na een brand in de machinekamer en datzelfde jaar  is het schip verkocht voor de sloop.

Jan


* H98-Northela_150kb.jpg (147.13 KB, 800x798 - bekeken 2508 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Iggypop
Gast
« Antwoord #404 Gepost op: 17-11-2012, 14:47:31 »

Hij is weer eens prachtig Jan. Ik vind het vooral zo mooi dat je kan zien dat het schip al een tijdje in de vaart is met die roestige achterkant.

Daarom hield ik vroeger ook niet van Startrek en vond Starwars veel realistischer
Gelogd
Pagina's: 1 ... 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!