Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26-04-2024, 05:29:49
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Scheveningse gerechten
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Scheveningse gerechten  (gelezen 45201 keer)
JaapvD
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 11-03-2010, 18:36:09 »


 Allien de lucht al  Grin Grin

            grts Jaap
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 11-03-2010, 20:00:01 »

Het is allemaal wel lekker die gerechten Zoals Jan in de zak zou met geen mogelijk meer weten hoe m'n vader dat maakte. Maar ik zie maar weing echte gerechten waar je als resaurant wat mee kan doen. Ten eerste het moet betaal baar blijven anders komt er geen hond. Ten twede de jeugd krijgt men daarmee niet naar binnen. Ten derde gelof ik niet dat jullie daar iedere dag daar gaan eten omdat men daar raasdonders serveert en een ommekantje garent kan je al bij veel tenten op Scheveningen halen.
De enigste tip die ik kan geven is zorg dat het betaalbaar blijft dure tenten genoeg op Scheveningen en een goede naam behoeft geen reclaam ! 
Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 11-03-2010, 20:39:37 »

JE ZAL ZE ZELF MOETEN DROGEN NEL EEN PAAR KILOTJES SCHAR HALEN LEKKER IN DE PEKEL LEGGEN EN DAN AAN DE WAS LIJN ALS HET DROOG IS LEKKER EEN ZONNETJE ER OP SMAKELIJK
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 11-03-2010, 20:52:41 »

JE ZAL ZE ZELF MOETEN DROGEN NEL EEN PAAR KILOTJES SCHAR HALEN LEKKER IN DE PEKEL LEGGEN EN DAN AAN DE WAS LIJN ALS HET DROOG IS LEKKER EEN ZONNETJE ER OP SMAKELIJK

klinkt heel lekker Henk, maar wie heeft het juiste recept
zo ook gezoute en gerookt ( haal ze nog wel eens bij Roeleveld heerlijk )
      gr Cor
PS vroeger kwamen veel kotters binnen, hadden achter de staagen vol hangen
« Laatste verandering: 11-03-2010, 20:55:34 door Cor » Gelogd
De spienet
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 11-03-2010, 22:21:25 »

oke mop dan haal je er drietjes voor je zelf een uurtje in een pekeltje en dan drogen als het visje drijft is het pekeltje goed welterusten en morgen gezond weer op groet henk de spienet
Gelogd
Gina
Opper-stuurman
****
Berichten: 129


Pluk de dag!!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 15-03-2010, 11:12:04 »

Wat dacht je van een pannevisje Grin Grin

dit is geen gerecht maar een overblijfsel van de andere dag

Menig Scheveninger die een pannevisje eet Rinus....
nu weet Tamara wat dat is, zal je zien, komt er straks een klant
en die vraagt om een portie pannevisje Grin

staat ze toch met haar mond vol tanden....

nu weet ze wat dat is... Grin
Gelogd

Wie de wereld wil verwarmen
moet een groot vuur in zich hebben
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #21 Gepost op: 15-03-2010, 17:12:35 »

Uierbord is niet echt Schevenings, Vroeger kon je het ook op de Haagsche markt kopen.

nou dat klopt tog,den haag is tog van schev.
waar we vroeger ons vuil gooiden ,dat ze dat nu den haag noemen,ja het moet tog een naam hebben.
maar ik heriner me nog wel dat als me opoe uilebord had dat ik dat altijd heerlijk vond,je zou het nu niet meer bij de slager durven vragen net als varkenspootjes vooral gerookt.
zier
Uilebord, in Leiden noemen ze  het Ubord(maar in  de volksmond is  het  een koeie tiet),vroeger was  het  vlees  voor  de lagere klasse, maar  tegen woordig, moet je  het  per ons  betalen, ik  dacht  dat  het  in Leiden nog  wel  te  verkrijgen was,hoorde ook dat  het  door  de fricandellen verwerkt zit(eet smakelijk) Grin Grin Grin.
« Laatste verandering: 15-03-2010, 17:16:18 door dekzwabber » Gelogd

dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #22 Gepost op: 15-03-2010, 17:26:48 »

Een pannevisje, v/d  week nog  gemaakt,lekker en niet duur.
Recept voor 1 persoon.
Water in de pan koken, beetje zout  er in en dan 1 gesneden prei,1 gesneden ui,scheutje azijn, peper,ff  door laten koken,dan 4 stukken koolvis diepvries(ja  mot  op  de kleintjes letten)kabejauw/schelvis/wijting  is  beter klontje boter of  margarine(margarine laat  zich  beter mixen  met  de azijn) 3/4 geschilde aardapels, schepje mosterd.
Later  i kopje viswater er uit  halen(heb je nodig  voor  de boter/mosterd  saus),ff door laten koken, water afgieten, en die inhoud  v 1 klein potje worteltjes toevoegen, kluit  boter er in en ff  laten stoven, ff in de aardappels  prikken of  ze  gaar  zijn, en dan opdienen(Eeet  smakelijk) Grin Grin Grin.
Gelogd

zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 15-03-2010, 17:41:40 »

aad wat ik jou alemaal op hoor noemen ,zo maak je een drol ook lekker.
zier


p/s diepvries koolvis,ja dat ij je as je zelf gien haven heb,anders kon je vorse vis nemen.
maar ja jullie ebbe weer een burgemeister en dat ebbe ze weer iet op schev.
iet dat dat veul zeg een burgemeister want wij ebbe der ook ien maar je eb er niks an kost ammaar maar geld.
« Laatste verandering: 15-03-2010, 17:47:26 door zier » Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #24 Gepost op: 15-03-2010, 18:09:46 »

aad wat ik jou alemaal op hoor noemen ,zo maak je een drol ook lekker.
zier


p/s diepvries koolvis,ja dat ij je as je zelf gien haven heb,anders kon je vorse vis nemen.
maar ja jullie ebbe weer een burgemeister en dat ebbe ze weer iet op schev.
iet dat dat veul zeg een burgemeister want wij ebbe der ook ien maar je eb er niks an kost ammaar maar geld.
Grin ;Dthx  Zier, maar toch maar  liever  een panne visje Grin Grin, ja  als  we een have zouden hebben, dan  had ik  m,n adresjes  wel om een rond/platvisje  the krissen Grin, maar  dat  zit  er helaas  niet in hier Cry.
Ja onze burgemeester is  er 1 om op  handen te dragen(hij is er 1  voor  het  volk), vind  je  het gek dat  skeveninge gien burgemeester heb, de grootste zakken vullers  werken een eindje oost over Grin, las  net  dat  stukje  over  het  veronica  zend  schip, en inderdaad:De Mecur  wel, en de norderny niet, wel terminals die  nooit  helemaal gevuld  zullen worden, daar leent  scheveningen zich niet  voor(te ver v/d grote steden.
Laat  ze schev haven laten voor  wat  het is, dr staan al  genog wolkenkrabbers  an de wurf, die  de skyline verpesten Grin, mag  er dan nog 1 kleinstukje Nostalgie over blijven, met het laatst over  gebleven ofshore zendschip, als dat  verwezenlijkt kan worden, dan leeft Scheveningen zekers Grin.
Gr Adje.
Gelogd

witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 15-03-2010, 20:20:48 »

aad wat ik jou alemaal op hoor noemen ,zo maak je een drol ook lekker.
zier


Dat zijn allemaal gerechten Zier die men naar voren schoof. De meeste vis restaurants kunnen het niet alleen van vis hebben, of je moet in de loop der jaren zo'n bijzonder naam hebben gemaakt. Maar als je net een zaak opent moet je de kat uit de boom kijken en niet erin gooien.

Witkwast ( Aad )   
Gelogd
k vermaat
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 16-03-2010, 17:27:02 »


  ik heb wel eens horen vertellen

 dat rammenas een schevenings recept is

 maar wat het is weet ik niet

 wie weet het wel   

    koos
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 16-03-2010, 17:55:11 »

ff op Google kikke koos.
Is echt geen Schevenings recept.
Maar misschien is dit een Hint.
Dit visje stoven inde Oven in de Folie.
En dan aan een Lange tafel (in z,n geheel) opdienen(B.V. 40 man.)
En maar peuzele Grin Grin Grin Grin
Di Gerardo.


* Beet.JPG (83.12 KB, 829x621 - bekeken 2658 keer.)
« Laatste verandering: 16-03-2010, 17:56:59 door GerardKnoester » Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 16-03-2010, 17:59:20 »

geef mijn de kop maar.
zier
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 16-03-2010, 18:01:04 »

Goed gezien Zier,daer zitte goeie Kibbelinge an Grin Grin
Gerard.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!