Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 20:52:33
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Historie
| |-+  Portret Foto's
| | |-+  portret Spaans/Verheij
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: portret Spaans/Verheij  (gelezen 33342 keer)
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Gepost op: 20-10-2009, 22:49:56 »

Mijn ouders W. Spaans en Cl. Verheij.


* IMG_0002202.jpg (28.3 KB, 299x478 - bekeken 2396 keer.)
« Laatste verandering: 21-10-2009, 12:34:59 door Rinus.N » Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21-10-2009, 21:00:03 »

Hallo Leen,

leuke foto van je ouders...ook die van van de fam.Verhey op het topic klederdracht

die had ik over het hoofd gezien anders had ik toen al gereageerd...ik heb die foto,s

nooit gezien bij mijn opa en oma..mischien hadden die ze ook niet..weet nu in ieder geval

waar de naam Leendert vandaan komt...ik heb een broer Leen die vernoemt is naar mijn

vaders oudste broer Leen die in 1946 jong is overleden (27) mijn vaders jongste broer Arie

nu (81) is de enige die nog leeft... Tante Jaan vond ik altijd een lieve vrouw...en ome arie uit Urk

heb ik vroeger ook wel eens gezien...vind het leuk om eens iets meer over de fam.Verhey te weten

je geheugen wordt weer eens wat opgefrist...in ieder geval bedankt.

Groetjes Dicky
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 23-10-2010, 14:03:14 »

Hallo Dicky, hierbij de overlijdenskaart van mijn tante Emmy uit IJmuiden, was ook getrouwd met een oom van mij van Verheij. Ik heb jaren geleden nog contact gehad met een dochter van haar. Zij was ook woonachtig in IJmuiden en was getrouwd met ene Pronk,weet verder geen gegevens meer. Leen.


* overlijdenskaart_Immetje_Mos.jpg (23.61 KB, 294x480 - bekeken 2116 keer.)
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 24-10-2010, 15:56:51 »

Hallo Leen,
Ik heb ze niet gekend zelf...maar wel over horen praten...volgens mij heette die oom Cor.
gr.Dicky
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 26-10-2010, 21:58:23 »

denk dat je gelijk hebt maar heb de man niet gekend, de dochter wel en ben een keer bij ze thuis geweest, ze hadden een zoon die doofstom was en zij heeft nog een tijd gekuurd jaren geleden wegens TB ik dacht in de Doorniksestraat. Gr. Leen.
Gelogd
Estherc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 08-11-2010, 19:03:09 »

Hallo, ik ben Esther Clasina Pronk uit IJmuiden, de rouwkaart die u plaatst van Immetje Verheij is de rouwkaart van mijn Oma.
Ik ben de dochter over de dochter waarvan u schrijft dat u daar wel eens bent geweest in IJmuiden.
Mijn moeder is Clasina Pronk-Verheij, mijn vader heet geen Cor maar Klaar Pronk en is overleden in 1995. Mijn moeder kent u nog en gaf aan het leuk te vinden dat als u dat wilt een keer contact te zoeken. Grappig om op deze site te lezen over mensen waarover ik natuurlijk wel eens heb gehoord, tante Fem, ome Arie en tante Jaan.
Vriendelijke groet, Esther.
« Laatste verandering: 08-11-2010, 22:48:40 door Estherc » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 08-11-2010, 20:32:57 »

Hoi Dicky is deze Pronk fam van mijn moeder
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 08-11-2010, 20:36:49 »

Hallo Esther,

Mijn opa heette Daan Verheij...als ik het goed begrijp was hij een broer van jouw opa

heette jouw opa geen Cor, er staat mij zoiets bij maar kan mij vergissen hoor!

dan is jouw moeder een nicht van mijn vader Mink Verheij.

Gr.Dicky
Gelogd
dicky
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 08-11-2010, 20:42:50 »

Hoi Dicky is deze Pronk fam van mijn moeder

Hoi Cor,

Nee het is fam. van mijn opa Daan Verheij...en Leen Spaans.
Gelogd
Estherc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 08-11-2010, 21:35:06 »

Hoi, eerst een berichtje voor Cor Bal, de moeder van mijn oma, Immetje Verheij heette Elisabeth Pronk en zij was getrouwd met een Chiel Mos. Nou heet ik natuurlijk van mijn meisjesnaam ook Pronk dus is het wel leuk om een en ander een keer uit te zoeken.

Dan een berichtje voor Dicky,ja mijn opa is dus Cor Verheij, dus jouw oom. Ik heb zojuist mijn moeder gebeld, zij zegt dat zij nog foto`s heeft van jouw opa en oma met de oudste kleinzoon, de zoon van haar ome Daan, Leendert die jong is gestorven.
Mijn moeder neemt aanstaande zondag de foto`s mee naar mij, als jij dat wilt zal ik ze voor je inscannen en naar je toesturen.
Op deze foto`s staan ook jouw tante Rieka en ome Arie en tante Sien Spaans-Verheij. Als je dit herkent dan laat je het maar even aan me weten, ik hoop dat ik het allemaal goed genoteerd heb.
Verder gaf mijn moeder ook door dat de bijnaam van hun Verheijen kant inderdaad de stink ei is. Groet, Esther
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 08-11-2010, 21:41:37 »

Hallo Esther, heel bijzonder om wat van jullie zo te horen en natuurlijk heette je vader Klaar Pronk. Na al die jaren was ik even de weg kwijt. Ik zou het erg leuk vinden om eens bij te praten. Ben erg nieuwsgierig om  te horen hoe het met jullie allemaal gaat. We moeten maar eens een afspraak maken, als je mij een PB-tje stuurt dan kunnen we wat gegevens wisselen en wellicht zien we elkaar binnen kort. Overigens is Dicky ook familie hoor maar dat zoeken we allemaal wel uit. Hartelijke groetjes Leen. Huh Knip oog Cheesy PS, ik zie net dat je Cor en Dicky een berichtje hebt gestuurd met een toelichting over de familie, heb je al eens op portretten of klederdracht gekeken daar staan ook wat fotos op van de familie !!
Gelogd
Estherc
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 08-11-2010, 22:47:35 »

Hallo ome Leen, zeker leuk om zo in contact te komen met elkaar.
Ik heb uiteraard al op de foto`s met klederdrachten gekeken maar daarin herken ik natuurlijk geen bekende mensen.
Mijn moeder komt zondag en ik ben ervan overtuigd dat zij wel een heleboel zal herkennen, lijkt mij ook erg leuk. Ik zal deze week wel even een PB sturen om wat gegevens met elkaar uit te kunnen wisselen. Ik kwam toevallig op deze site omdat mijn man is bezig om zijn stamboom uit te zoeken en die vond het stukje van de Verheijtjes zodoende.
Een hartelijke groet van ons, Esther
« Laatste verandering: 08-11-2010, 22:50:25 door Estherc » Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 09-11-2010, 10:21:29 »

Hoi Esther, vol verwachting klopt mijn hart. gr.Leen. Kiss Cheesy
Gelogd
Estherc
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 13-11-2010, 14:24:34 »

Hallo, ik heb u zojuist een prive berichtje gestuurd. Hartelijke groet, Esther.
Gelogd
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 14-11-2010, 00:00:01 »

Hoi Esther, heb je bericht ontvangen Leen


* 1289688927NGezin_Verhey_Verbaan.jpg (71.22 KB, 380x600 - bekeken 1818 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!