Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 19:45:09
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  foto's Fam vd Kruk
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Omlaag Print
Auteur Topic: foto's Fam vd Kruk  (gelezen 48722 keer)
mik
Gast
« Gepost op: 12-04-2008, 23:48:31 »

Ik ben reeds enkele jaren bezig met de genealogie van de familie Van der Kruk. De familie heeft zich vooral in de randstad ontwikkelt. Maar is ook uitgezworven naar Ned. Indie, Canada, Australie en in mindere mate naar andere landen. Ik werk in GensDataPro, een programma dat zich leent om de genealogie te verfraaien met foto's. Van Scheveningse "Krukjes" heb ik tot nu toe geen foto's. Wie kan mij helpen? Natuurlijk ben ik graag bereid mijn kennis van de familie Van der Kruk te delen met anderen.
« Laatste verandering: 13-04-2008, 12:35:41 door Rinus.N » Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 13-04-2008, 13:25:53 »

Ik heb helaas geen foto's voor jou.
Ik heb wel een vraag.

Onderstaande Neeltje kan ik niet plaatsen. Weet jij misschien wie haar ouders waren en heb jij mogelijk nog aanvullende gegevens.

Neeltje de Bruin, geboren op 25 september 1912, overleden in het jaar 1980, 68 jaar oud.
Zij is getrouwd op 20 augustus 1941 te Schev. voor de kerk met

Nicolaas van der Kruk, geboren op 19 april 1914, overleden in het jaar 1957, 43 jaar oud, zoon van Nicolaas van der Kruk en Johanna van Zanen.
Uit dit huwelijk:

1 Albert Nicolaas Frederik van der Kruk, geboren op 13 maart 1943 te Schev., zoon van Nicolaas van der Kruk en Neeltje de Bruin (I).
Hij was gehuwd met Neeltje van der Harst ook genaamd Nel, geboren op 14 november 1947 te Schev., dochter van Johannes Zier van der Harst en Johanna Helena Pronk.
Uit dit huwelijk:

1 Nellie Albertina van der Kruk, geboren op 11 augustus 1970 te Wilnis.

2 Johannes Zier van der Kruk, geboren op 6 augustus 1974 te Wilnis, overleden op 7 november 1994 op zee, 20 jaar en 93 dagen oud.
Gelogd
mik
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 13-04-2008, 15:51:20 »

Een concreet antwoord op je vraag heb ik niet, wellicht kan ik je wel met het volgende verder helpen. [1] In de overlijdensadvertentie van Neeltje de Bruin geplaatst door de familie staat: "Vreest niet, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uwen naam geroepen, Gij zijt mijn". Jesaja 43:1. Tijdens haar bezoek bij de kinderen te IJmuiden overleed, voor ons geheel onverwacht, onze lieve, zorgzame moeder en oma, zuster, schoonzuster, tante en nicht. [2] In een andere overlijdensadvertentie: "Met ontroering geven wij u kennis van het overlijden van ons koorlid Nel van der Kruk-de Bruin. Zij zal in onze herinnering blijven voortleven als een trouwe en opgewekte vriendin. Oratoriumkoor 'Con Anima' ".
Als dit Scheveningse oratoriumkoor nog bestaat kan men je daar misschien aan de hand van notulen of archief verder helpen.
Opmerkingen bij Johannes Zier (Jan) van der Kruk, een kleinzoon van Neeltje de Bruin.
Zijn ouders plaatsten in de overlijdensadvertentie: "Volkomen verslagen zijn wij dat, tengevolge van de ramp met de Larissa uit ons midden is weggerukt onze lieve zoon, mijn broer, mijn zwager en mijn vriend". Zijn vriendin Suzanne plaatste ook een herdenkingsadvertentie: "LIEVE JAN, Altijd heel speciaal, Dat was jij helemaal, Dingen die we samen deden, Kunnen niet meer, dat is verleden, Voor eeuwig een plekje voor jou inmijnl even, Dat is wat ik nooit zal weggeven. Je meissie SUZANNE". Zijn werkgever plaatste de advertentie: "Met verbijstering hebben wij kennis genomen van de ramp met de Larissa waarbij onze vriend en collega Jan van der Kruk is omgekomen. Wij zullen hem en zijn lachende gezicht missen. Direktie en medewerkers van AutoService Schot BV. Velserbroek".
Ik hoop mevr. of heer "drogersdijk" dat u hier mee verder kunt. Mochten er aanvullingen komen dan houd ik me van harte aanbevolen.
Enne, jammer dat u geen foto beschikbaar hebt, alle begrip daarvoor. Misschien dat mee lezende Scheveningers wel een Van der Kruk op de foto hebben, en als het dan ook nog eens in Scheveninge klederdracht is kan mijn dag niet meer stuk. Succes.


Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 14-04-2008, 16:03:44 »

bij het museum in IJmuiden zit een vander Kruk
neem daar eens kontakt mee zijn Fam. komt uit scheveningen

kruk0099@planet.nl

en dit is ook Fam

mink1@telfort.nl

 
« Laatste verandering: 14-04-2008, 16:06:49 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 14-04-2008, 18:36:22 »

Bedankt voor de reactie.
Ik ben toch weer iets verder gekomen.

Mogelijk een hint.

Neem contact op met de HGVS te Scheveningen in de Neptunusstraat te Scheveningen voor evt. foto's m.b.t. de familie vd Kruk.
Zij zijn in het bezit van een groot fotoarchief.

Groet

Drogersdijk
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 14-04-2008, 18:37:23 »

Rinus,

Bedankt voor de aanwijzing.

Drogersdijk
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 15-04-2008, 10:45:35 »

jacobus
ook de eigenares van modehuis De Faam
in de kap.de Rijkstraat is fam. van deze family v.d Kruk
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2109


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 15-04-2008, 17:49:30 »

Rinus,

Ik heb beide personen gemaild en wacht nog op een reactie.

In ieder geval bedankt.

Jacobus
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #8 Gepost op: 17-04-2008, 09:28:44 »

dat kan even duren jacobus ze zijn nooit zo vlot met antwoorden helaas dus geduld
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
mik
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 18-04-2008, 09:41:16 »

Dag Arie,
Onderstaand het gezinsblad van Krijn Oosterbaan. Kreeg het echtpaar kinderen? Natuurlijk zou ik graag een foto van Wilhelmina aan mijn genealogie toe willen voegen. Kan ik een keer langs komen om een foto van de foto te maken of kan je scannen (300dpi) en digitaal opsturen?
vr.gr.
Piet van der Kruk.
Gezinsblad van Wilhelmina en Krijn Oosterbaan
Krijn Oosterbaan, zn. van Gysbert Oosterbaan en Petronella van der Zwan, geb. Scheveningen op 5 okt 1873, ovl. Winterswijk op 20 jun 1945.
tr. 's Gravenhage op 6 jan 1904
met Wilhelmina van der Kruk, dr. van Martinus van der Kruk (arbeider, landbouwer, schipper) en Johanna Cornelia Hofland, geb. Scheveningen des morgens ten vier ure op 3 okt 1877 (getuigen: Johannes Martinus Geneste, oud 62 jaren en Dirk van der Tas, oud 55 jaren, beiden zonder beroep en wonende te 's-Gravenhage), ovl. Scheveningen des avonds te tien ure op 21 jan 1915 getuigen: Franciscus de Bruijn, oud 42 jaren, bode, wonende te Scheveningen en Jan Timp, oud 48 jaren, bode, wonende te ’s-Gravenhage.
Uit dit huwelijk, kinderen onbekend
Gelogd
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #10 Gepost op: 29-04-2008, 17:32:40 »

Hallo Piet
Rinus weet mijn mail adres dus stuur je mail adres maar naar Rinus.
Maar nog een vraag Tinus v/d Kruk hij woonde in het Meeuwenhof was schipper op de SCH 280 was ook nog familie van m,n vader.En uit welk huwelijk waren de kinderen onbekend misschien heb ik nog wat.
Groetjes
Arie

Martinus van der Kruk


* indexkruk.jpg (21.26 KB, 800x213 - bekeken 1917 keer.)
« Laatste verandering: 30-04-2008, 13:12:21 door Rinus.N » Gelogd

IVMVEBWL
mik
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 01-05-2008, 14:04:48 »

Bedankt GZV, ook mijn dank aan Arie en Marion. Dank zij jullie hulp heb ik  mijn genealogisch onderzoek kunnen verfraaien met twee (verre) familieleden in Scheveningse klederdracht. Via www.boekwinkeltjes.nl heb ik dank zij een andere tip het boek "Oorlogsstorm over zee en havens" kunnen aanschaffen. Hier veel informatie uit kunnen halen. Ik zag dat er nog een exemplaar te koop stond.
Door de tip van GZV ben ik gaan twijfelen over de vraag welke Martinus de schipper van de SCH 280 is geweest. Tot nu toe ging ik uit van Martinus, geb. 24 juni 1894 getrouwd met Johanna Maria Leuering. Van hem heb ik geen kinderen kunnen vinden. Wel van een andere zeevisser Martinus van der Kruk, geb. op 12 januari 1911, gehuwd met Jansje Pronk. En juist de laatste heeft een oudste zoon genaamd Job. Deze Job werd zeeman, in 1949 maakte hij als 17-jarige met het schip "Averdijk" een vaart van Rotterdam naar New York. Blijft dus de vraag welke Tinus was de schipper van de SCH 280? Vraag twee, was hij ook in de oorlog de schipper van de SCH 280?
vr.gr. Piet van der Kruk.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #12 Gepost op: 01-05-2008, 14:15:18 »

de Martinus waar G.Z.V het over heeft was van af 1950 schipper op de 280

de 280 is in de oorlog gevordert geweest door de Duitser
« Laatste verandering: 01-05-2008, 14:17:23 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
G.Z.V.
Schipper
*****
Berichten: 517


Een "Eilander" blijf je voor altijd.


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: 02-05-2008, 23:20:50 »

Bedankt GZV, ook mijn dank aan Arie en Marion. Dank zij jullie hulp heb ik  mijn genealogisch onderzoek kunnen verfraaien met twee (verre) familieleden in Scheveningse klederdracht. Via www.boekwinkeltjes.nl heb ik dank zij een andere tip het boek "Oorlogsstorm over zee en havens" kunnen aanschaffen. Hier veel informatie uit kunnen halen. Ik zag dat er nog een exemplaar te koop stond.
Door de tip van GZV ben ik gaan twijfelen over de vraag welke Martinus de schipper van de SCH 280 is geweest. Tot nu toe ging ik uit van Martinus, geb. 24 juni 1894 getrouwd met Johanna Maria Leuering. Van hem heb ik geen kinderen kunnen vinden. Wel van een andere zeevisser Martinus van der Kruk, geb. op 12 januari 1911, gehuwd met Jansje Pronk. En juist de laatste heeft een oudste zoon genaamd Job. Deze Job werd zeeman, in 1949 maakte hij als 17-jarige met het schip "Averdijk" een vaart van Rotterdam naar New York. Blijft dus de vraag welke Tinus was de schipper van de SCH 280? Vraag twee, was hij ook in de oorlog de schipper van de SCH 280?
vr.gr. Piet van der Kruk.

Piet vd Kruk
De Martinus vd Kruk uit mijn monsterboekje was schipper op de Sch 280 in `50 /`51 en zijn zoon Job voer er toen ook bij, nou weet ik niet meer als oudste of matroos. ( ik dacht als oudste ) en de geboorte datum van 1911 van Martinus kan dan wel kloppen. Maar Job vd Kruk is later ook nog schipper op de logger geweest. Al weet ik niet meer op welke. En in mijn herrinering had Martinus vd Kruk de Sch 280 in 1950 na de verbouwing gekregen als schipper.
                                                                 gzv
« Laatste verandering: 02-05-2008, 23:24:33 door G.Z.V. » Gelogd

IVMVEBWL
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #14 Gepost op: 04-05-2008, 11:01:50 »

volgens info van Hans een zoon van Tinus is zijn vader voor en na de oorlog schipper op de 280 geweest
hoor er van de week meer over
« Laatste verandering: 04-05-2008, 14:05:24 door Rinus.N » Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Pagina's: [1] 2 3 4 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!