Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-03-2024, 07:17:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Schip Veronica kan naar Scheveningen!
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Schip Veronica kan naar Scheveningen!  (gelezen 38343 keer)
schubbereet
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 08-04-2008, 18:01:38 »

Ik heb in mijn bestanden nog een foto van radio Veronica gevonden.
Heb alleen geen idee waar die gemaakt is Huh


* Veronica_1.jpg (63.23 KB, 572x552 - bekeken 1920 keer.)
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #16 Gepost op: 08-04-2008, 21:25:21 »

Lijkt op de scheeps sloperij in s'gravendeel
Gelogd

zeepaard
Schipper
*****
Berichten: 534


Wat is 't toch fijn om 'n Scheveninger te zijn!!!


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 16-05-2008, 12:40:02 »

Hoi Aad Taal
Fam. van ons Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Ik weet niet Aad of Arie van Dien op de foto staat?


* veronica_met_een_zwager_erop.jpg (40.5 KB, 640x437 - bekeken 1867 keer.)
« Laatste verandering: 16-05-2008, 12:43:07 door zeepaard » Gelogd

Wie wat waar,ik hou mijn kiezen op elkaar
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 16-05-2008, 17:54:27 »

Hoi Aad Taal
Fam. van ons Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Ik weet niet Aad of Arie van Dien op de foto staat?

Ik kan zowel Arie en of Giel niet vinden op de foto. Maar wel een leuke foto d'r staat zowat de hele crew van Veronica!  Bull Verweij & Rob Out haal ik er wel uit.

Aad
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 16-05-2008, 17:55:59 »

Herstel zittend op het dek in de rood geblokte overhemd is Giel
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #20 Gepost op: 16-05-2008, 17:57:16 »

Hoi Aad Taal
Fam. van ons Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Ik weet niet Aad of Arie van Dien op de foto staat?
Moooooooooooooie foto Aai, zie een zootje  bekende uit de radio wereld, waarvan er sommige helaas  niet meer leven.
Maar om een paar bekende namen te noemen:Jan v Veen , Rob Out, Hans Mondt, de Bulletjes,Tom collins, Ad bouman, Siedse Gardenier,ja Helaas de schevenigers kan ik niet, ik was toen te jong  he,maar de radio heeft  me altijd getrokken.
Uit welk boek komt  deze foto??, gezien de streep in  het midden v/d foto.
Gr Adje
Gelogd

witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 16-05-2008, 23:39:03 »

Hoi Aad Taal
Fam. van ons Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Ik weet niet Aad of Arie van Dien op de foto staat?
Moooooooooooooie foto Aai, zie een zootje  bekende uit de radio wereld, waarvan er sommige helaas  niet meer leven.
Maar om een paar bekende namen te noemen:Jan v Veen , Rob Out, Hans Mondt, de Bulletjes,Tom collins, Ad bouman, Siedse Gardenier,ja Helaas de schevenigers kan ik niet, ik was toen te jong  he,maar de radio heeft  me altijd getrokken.
Uit welk boek komt  deze foto??, gezien de streep in  het midden v/d foto.
Gr Adje

Inderdaad Adje zoals ik ook al beschreef bijna de hele crew, ik onwaar ook nog Giel Montagne in bruine trui naast de lucht koker. En volgens mij mar dat weet ik niet zeker licht Tineke languit op het dek. Wil Luikinga mis nog in het rijtje maar zie wel Kees van Kooten aan de reling staan.
« Laatste verandering: 16-05-2008, 23:41:07 door witkwast » Gelogd
meester
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 31-05-2008, 16:13:58 »

Voor jullie gezocht en gelezen mensen. Leen

Van lichtschip in de Duitse Bocht tot omroepstation voor de Scheveningse wal.
Nederland heeft thans twee omroepen: Radio Luxemburg en Radio Veronica." In die trant moet zich niet zo lang geleden een hoge Nederlandse functionaris hebben uit-gelaten. Dit „hooggeplaatste" grapje bewijst op zijn minst, dat de activiteiten van de commerciële radiozender, die op het ogenblik ter hoogte van Scheveningen dobbert, buiten de territoriale wateren en dus buiten bereik van de Nederlandse overheid, niet ongemerkt aan de luisteraars in Nederland voorbijgaan. Aan de hand van enquêtes schatte men onlangs het aantal van degenen, die de programma's van de drijvende zender geregeld volgen, op ongeveer vier miljoen. En de adverteerders zien er blijkbaar brood in.
De eerste periode van de Veronica-geschiedenis was overigens zo dilettantistisch en rijk aan overdrijvingen, dat maar weinig lieden vertrouwen hadden in het welslagen ervan. De chaos in en rond de organisatie was bovendien zo groot, dat zelfs nu, nadat de onderneming in rustiger vaarwater is beland, geschiedschrijving van die beginperiode alleen maar kan neerkomen op een mislukte poging tot ontwarring. Het begon al in oktober 1959, toen de oprichting van de „Vrije Radio-Omroep Nederland" werd aangekondigd. De initiatiefnemers waren een paar kopstukken van de pas opgerichte „Bond van vrije radiohandelaren en -importeurs", waarvan de opzet was gezamenlijk het hoofd te bieden aan de onder meer juridische moeilijkheden, gerezen rond de vrije import van radio-en televisietoestellen uit Duitsland. Leden van de nieuwe bond vonden, dat de heren Slootmans, Oswald en Lewin hun plan voor een varende reclamezender tot een bondsaangelegenheid probeerden te maken, en daar hadden ze bezwaar tegen. Waarop de heer Slootmans, voorlopig voorzitter van de bond en tevens bestuurslid van de V.R.O.N., het bestaan van verband tussen het een en het ander ontkende: het was louter toevallig, dat een aantal mensen zowel in de ene als in de andere organisatie zat.


* Borkum_Riff.jpg (9.29 KB, 263x207 - bekeken 1572 keer.)

* aflossing.jpg (27.14 KB, 288x376 - bekeken 1917 keer.)
Gelogd
meester
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 31-05-2008, 16:15:36 »

Dat is tig jaar geleden zeker weten. Leen


* veronica_gestrand.jpg (18.95 KB, 418x266 - bekeken 1537 keer.)
Gelogd
Jan Jansen
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 31-05-2008, 18:49:42 »

Dat is tig jaar geleden zeker weten. Leen

Maar we weten het nog als de dag van gister

K
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #25 Gepost op: 16-06-2008, 17:43:46 »

Dat is tig jaar geleden zeker weten. Leen
Dat was in maart 1974  dacht ik, ze hadden niet veel tijd, want op 18 april was het grote protest op  het Malieveld,smitt kreeg  hem voor die datum niet los, dus huurden ze de miamigo die weliswaar  met een afgebroken zendmast dobberde, maar wel kon uit zenden en de centjes hard kon  gebruiken.
Gr  ADJE
Gelogd

jkleijn61
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 17-06-2008, 20:10:58 »



  Volgens mij was het 2/3 april 1973
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #27 Gepost op: 17-06-2008, 20:49:04 »



  Volgens mij was het 2/3 april 1973
Ja kan ook, ik weet wel:ik ging naar de boulevard om ff naar ut zeetje te kijken, maar moest  het laatste stuk(Kruipende )afleggen, want de branding die er toen stond joeg het zand over de kust heen, dus laag bij de grond, en af en toe 1 oog open om niet verblind te raken, er stond toe windkracht 12 om een uur of  5 smiddags, heb het overleefd,want op de terugweg donderde een schoorsteen naar beneden,vlak na dat ik gepaseerd was(en het was gien Sinterkaas tijd toen Grin Grin Grin)dr zijn nog plaat en video opnamen in de running, met een stukje over deze stranding.
Als ik me niet vergis, moet er een video opname zijn getieteld:het Veronica Avontuur.
Intresse??, bezoek dan Museum Rockart, zekenstraat 42 Hoek  v Holland.
Deze Expositi over Radio Veronica duurt nog tot 26 Juli 2008, en is geopend v Do tm Zaterdag v 13:00 tot 17:00 uur, en op Zondag de 1e v/d Maand.
Of kijk op www.rockart.nl
Entree slecht 3.50 euries.
Gr Adje

« Laatste verandering: 17-06-2008, 20:52:09 door dekzwabber » Gelogd

reuzekee
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 21-06-2008, 01:55:14 »



  Volgens mij was het 2/3 april 1973
Ja kan ook, ik weet wel:ik ging naar de boulevard om ff naar ut zeetje te kijken, maar moest  het laatste stuk(Kruipende )afleggen, want de branding die er toen stond joeg het zand over de kust heen, dus laag bij de grond, en af en toe 1 oog open om niet verblind te raken, er stond toe windkracht 12 om een uur of  5 smiddags, heb het overleefd,want op de terugweg donderde een schoorsteen naar beneden,vlak na dat ik gepaseerd was(en het was gien Sinterkaas tijd toen Grin Grin Grin)dr zijn nog plaat en video opnamen in de running, met een stukje over deze stranding.
Gr Adje


... je kan toch wel teuge een beetje wind ...... omwaaien zal je iet .... met al dat gewicht in je schoenen Grin Grin Grin Grin
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 27-06-2008, 23:00:49 »

Voor jullie gezocht en gelezen mensen. Leen

Van lichtschip in de Duitse Bocht tot omroepstation voor de Scheveningse wal.
Nederland heeft thans twee omroepen: Radio Luxemburg en Radio Veronica." In die trant moet zich niet zo lang geleden een hoge Nederlandse functionaris hebben uit-gelaten. Dit „hooggeplaatste" grapje bewijst op zijn minst, dat de activiteiten van de commerciële radiozender, die op het ogenblik ter hoogte van Scheveningen dobbert, buiten de territoriale wateren en dus buiten bereik van de Nederlandse overheid, niet ongemerkt aan de luisteraars in Nederland voorbijgaan. Aan de hand van enquêtes schatte men onlangs het aantal van degenen, die de programma's van de drijvende zender geregeld volgen, op ongeveer vier miljoen. En de adverteerders zien er blijkbaar brood in.
De eerste periode van de Veronica-geschiedenis was overigens zo dilettantistisch en rijk aan overdrijvingen, dat maar weinig lieden vertrouwen hadden in het welslagen ervan. De chaos in en rond de organisatie was bovendien zo groot, dat zelfs nu, nadat de onderneming in rustiger vaarwater is beland, geschiedschrijving van die beginperiode alleen maar kan neerkomen op een mislukte poging tot ontwarring. Het begon al in oktober 1959, toen de oprichting van de „Vrije Radio-Omroep Nederland" werd aangekondigd. De initiatiefnemers waren een paar kopstukken van de pas opgerichte „Bond van vrije radiohandelaren en -importeurs", waarvan de opzet was gezamenlijk het hoofd te bieden aan de onder meer juridische moeilijkheden, gerezen rond de vrije import van radio-en televisietoestellen uit Duitsland. Leden van de nieuwe bond vonden, dat de heren Slootmans, Oswald en Lewin hun plan voor een varende reclamezender tot een bondsaangelegenheid probeerden te maken, en daar hadden ze bezwaar tegen. Waarop de heer Slootmans, voorlopig voorzitter van de bond en tevens bestuurslid van de V.R.O.N., het bestaan van verband tussen het een en het ander ontkende: het was louter toevallig, dat een aantal mensen zowel in de ene als in de andere organisatie zat.

Leen die aflossing is door de sch 26 van mijn schoonvader Jan Groen, mijn zwager Arie staat op de voorplecht.



En krijg nou wat mijn schoonvader zit links op de Veronica, de man met die put op.  Cheesy
« Laatste verandering: 27-06-2008, 23:03:11 door C. Bal » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!