Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 06:09:58
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Genealogie Roeleveld
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Genealogie Roeleveld  (gelezen 78873 keer)
Maarten
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 07-12-2007, 22:24:22 »

Hoi,

Ik ben Maarten Roeleveld. Ook van de Banjer. Tot nu toe zie ik geen bekende op het lijstje staan.
Mijn Opa heette Arie Roeleveld en was getrouwd met Martina Spaans. Mijn vader heet Arie Roeleveld en mijn moeder is Geertje Vrolijk. Mijn vader heeft nog een broer en zus. Gerrit Roeleveld en Tiny Roeleveld.
Ik heb ergens nog iets van voorouders op papier staan. Moet ik alleen even opzoeken.

Wil best wel meer info geven van ouders en voorouders maar weet niet of daar intresse in is.

Met vriendelijke groet,

Maarten Roeleveld
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 08-12-2007, 08:12:03 »

Beste Maarten,

Natuurlijk is er interesse naar jou en jouw voorouders.
Trouwens waren jouw opa en oma Arie Roeleveld en Trijntje Spaans, die op 22 december 1915 te Den Haag trouwden?

Ik hoor het wel.

Jacobus
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 23-12-2007, 13:38:40 »

Hoi ik ben Leo Roeleveld,de broer van Marianne die al eerder op dit forum heeft gereageerd.Ik ben toch ook wel benieuwd of er nog meer familie van ons is.Zoals Marianne al vertelde heet mijn vander Leen.Zijn broers heten Koos,Jochem en Peter en zijn zussen Atie en Chiel.MIjn opa en oma heetten Leen Roeleveld en Chiel Roeleveld-van der Zwan.Mijn opa is in de vroege 60-er jaren overleden op het eiland.Dat was vlak na de ramp met de SCH 102.Mijn oma is later met de kinderen verhuist naar de Zeezwaluwstraat waar ze nog jaren hebben gewoond.Mijn oma is hier omstreeks 1982 overleden.Jochem is een aantal jaren geleden ook overleden,hij woonde toen in de Werfstraat en was vrachtwagenchauffeur.Mn ome Koos vaart nog op de SCH 6.
Misschien zijn er mensen die dit herkennen.

Groetjes Leo
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 23-12-2007, 17:03:32 »

Beste Leo,

Het volgende.
Kan jij aangeven hoe jouw opa en oma precies heetten.
Jouw opa Leen was dat Leenderd en jouw oma heette die Chieltje. Hadden zij nog meer voornamen en wanneer zijn zij geboren en getrouwd?
Misschoien heb jij ook nog wat meer gegevens over de verdere familie, die jij noemt.

Dat maakt het misschien wat makkelijker om te zoeken.

Jacobus
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 23-12-2007, 19:31:52 »

Hoi Jacobus,nav je berichtje heb ik direct mn vader gebeld.Hij weet zich helaas geen data van verjaardag of huwelijk te herinneren.Wel kon hij mij vertellen dat mijn opa Leenderd Johannes heette,hetzelfde als mijn vader en mij.Mijn opa had twee broers,Arie Roeleveld (kaptein) en Jan Roeleveld (stuurman).Ik zag een bericht staan van Maarten Roeleveld wiens opa Arie heette dus misschien is dat wel de broer van mijn opa geweest.Mijn oma heette Chiel van der Zwan en had 3 broers en 2 zussen.Frank,Koos,Ab en 2 zussen Pie en Leun.Misschien kan je hier wat mee.

Groetjes Leo
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 23-12-2007, 19:35:32 »

Oja dit vergeet ik nog te vermelden.De vader van mijn opa heette Jochem Roeleveld en was getrouwd met Ali of Aty.

Groetjes Leo
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 23-12-2007, 20:19:59 »

Beste Leo,

Nog niet veel, maar voorlopig.

I Jochem Roeleveld.
Zijn zonen bij een onbekende vrouw:

1 Leenderd Johannes Roeleveld, volgt onder II.

2 Arie Roeleveld, kapitein.

3 Jan Roeleveld, stuurman.


II Leenderd Johannes Roeleveld, zoon van Jochem Roeleveld (I).
Hij was gehuwd met Chieltje van der Zwan, geboren op 26 januari 1920 te Den Haag, dochter van Kobus van der Zwan (visser) en Chieltje Plugge.
Uit dit huwelijk:

1 Leenderd Johannes Roeleveld, volgt onder III.


III Leenderd Johannes Roeleveld, zoon van Leenderd Johannes Roeleveld (II) en Chieltje van der Zwan.
Zijn zoon bij een onbekende vrouw:

1 Leenderd Johannes Roeleveld.

Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 23-12-2007, 20:45:48 »

Ik kom steeds verder.Mijn opa is dus Jochem Roeleveld en was getrouwd met tante Aa.Zij woonden in de Soetenstraat 10.Hij is vroeger kok geweest op de SCH 39.Misschien niet van meerwaarde voor de stamboom maar zeker wel leuk om te weten.Ik ga zelf ook verder met speuren,ik heb nu de smaak te pakken Proost

Groetjes Leo
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 24-12-2007, 09:00:49 »

Weer iets verder.

Jochem Roeleveld, zeevisscher en kok SCH 39, geboren op 28 juni 1881 te Schev. (GA 2307), wonende te Schev.: Soetenstraat 10, zoon van Johannes Roeleveld (visscher) en Pieternella van der Zwan.
Hij is getrouwd op 28 december 1904 te Den Haag (HA 1868) met Adriana Pieternella Beekhuizen ook genaamd Aa, geboren op 12 oktober 1881 te Schev. (GA 3639), dochter van Arie Pieter Jacobus Beekhuizen (visscher, loteling 4e Regiment Infanterie) en Adriana Kuiper.
Uit dit huwelijk:

1 Leenderd Johannes Roeleveld, geboren rond 1920, volgt onder II.
2 Arie Roeleveld, kapitein.
3 Jan Roeleveld, stuurman.


II Leenderd Johannes Roeleveld, geboren rond 1920, overleden rond 1960, ongeveer 40 jaar oud, zoon van Jochem Roeleveld (I) en Adriana Pieternella Beekhuizen.
Hij was gehuwd met Chieltje van der Zwan, geboren op 26 januari 1920 te Den Haag, wonende te Schev.: Zeezwaluwstraat, overleden rond 1982 te Schev., ongeveer 62 jaar oud, dochter van Kobus van der Zwan (visser) en Chieltje Plugge.
Uit dit huwelijk:

1 Leenderd Johannes Roeleveld, volgt onder III.
2 Jacobus Roeleveld, visser SCH6.
3 Jochum Roeleveld, vrachtwagenchauffeur, wonende te Schev.: Werfstraat.
4 Peter Roeleveld.
5 Atie Roeleveld.
6 Chieltje Roeleveld.


III Leenderd Johannes Roeleveld, zoon van Leenderd Johannes Roeleveld (II) en Chieltje van der Zwan.
Zijn kinderen bij een onbekende vrouw:

1 Leenderd Johannes Roeleveld ook genaamd Leo.
2 Marianne Roeleveld.
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 24-12-2007, 09:11:54 »

Leo,

Wie waren jouw beide ouders en wanneer zijn zij geboren en getrouwd.

Jacobus
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 24-12-2007, 11:42:26 »

Mijn vader is Leenderd Johannes Roeleveld geboren 22-10-1948 en mijn moeder is Wilhelmina Jacoba Rog geboren 08-04-1954 dochter van Arend Rog en Dien Rog-De Roode.

Groetjes Leo
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 24-12-2007, 11:44:01 »

Ze zijn getrouwd op 15-01-1974 stadhuis Javastraat te Den Haag
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 24-12-2007, 12:09:20 »

Jouw oma Dien, heette zij niet Baartje de Roode, geb. 24 mei 1919 te Schev.

Jacobus
Gelogd
drogersdijk
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 24-12-2007, 12:11:48 »

Dien is mogelijk afgeleid van Baartje.......Egberdina.........Dien.
Gelogd
Banjer_32
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 24-12-2007, 20:07:09 »

Ik heb het even nagevraagd,zij heet Barendien Rog-de Roode en daar is Dien van afgeleid.

Groetjes Leo
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!