Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 14:34:55
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Zelf vis roken
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 14 Omlaag Print
Auteur Topic: Zelf vis roken  (gelezen 184678 keer)
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 24-08-2007, 09:54:49 »

Hallo Cor,
Ze zien er prima uit. De scharren zijn zoals ik op de foto zie gestoomd en die methode werkt goed als ze laag boven het vuur hangen.
Vroeger was scharfile in de handel een populair produkt. Nu is het een zeldzaamheid wanneer je het in de viswinkel aantreft. Voor het verkoopklaar maken van de file komt heel wat kijken. Graatloos in folie met een gewicht van rond een ons. De houdbaarheid was ook beperkt, mits goed gekoeld enkele dagen. Ik heb er heel wat van verwerkt.
Gerookte scharren zijn veel langer houtbaar. Ze worden net als andere gerookte vis hoog opgehangen (Koud gerookt).
Gr. Bart
« Laatste verandering: 24-08-2007, 09:57:04 door BartW. » Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 24-08-2007, 11:11:07 »

cor ...op antw. 14 ben je daar aan het roken.??

en als je er teveel heb draai je der maar een paar in een krant,en mot je ff an bart vragen wat voor bus halte je mot gaan staan als die een ritje maassluis maakt dan maak ik wel een afspraak met hem voor een bus halte hier zo,dan stuur ik de velle en de graat wel door naar maart in oban in een envelop.

zier
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 24-08-2007, 12:49:51 »

Ut kwijl loopt je gebbe eut kinderen as je die foto bekikt. Grin Grin Grin Grin
Gelogd
philsdutchie
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 24-08-2007, 14:13:33 »

Cor

Ken je effe uetlegge hoe dat gaet met da rooke?
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 24-08-2007, 15:53:02 »

Hallo Zier,
Heel goed dat idee van jou. Alstie voor het bezorgen ook nog een portie mee neemt is dat nog beter. Maar het is jammer genoeg voor mij niet meer mogelijk ze tijdens een busritje te vervoeren. Nog drie werkdagen en is het moment aan gebroken om te gaan Vutten en ook al voor het laatst bij jou in Maassluis geweest.
Trouwens de klus bij de flat zal op het eind lopen, ik zag nog wel de werkliften tegen de gevel staan. Wanneer worden ze opgeleverd?

Gr. Bart
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 24-08-2007, 17:30:57 »

cor ...op antw. 14 ben je daar aan het roken.??

en als je er teveel heb draai je der maar een paar in een krant,en mot je ff an bart vragen wat voor bus halte je mot gaan staan als die een ritje maassluis maakt dan maak ik wel een afspraak met hem voor een bus halte hier zo,dan stuur ik de velle en de graat wel door naar maart in oban in een envelop.

zier
Joj donderse draek, as je wat an de graet laet zitte mag je ut van mijn opsteere Zier

gr Maart
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 24-08-2007, 20:45:24 »

Hallo Zier,
Heel goed dat idee van jou. Alstie voor het bezorgen ook nog een portie mee neemt is dat nog beter. Maar het is jammer genoeg voor mij niet meer mogelijk ze tijdens een busritje te vervoeren. Nog drie werkdagen en is het moment aan gebroken om te gaan Vutten en ook al voor het laatst bij jou in Maassluis geweest.
Trouwens de klus bij de flat zal op het eind lopen, ik zag nog wel de werkliften tegen de gevel staan. Wanneer worden ze opgeleverd?

Gr. Bart

ja maar bart as we non alemael in de fut gaan wie houd er dan die pot vol.?
want waar af gaat en niet bij komt dat minderd.
motte die gaste die nog werken maar iedere dag een uurtje langer doorgaan.
as je nog een saajing mot ebbe mot je et maar zegge.

nou de torens die bouwlift bij ons is al weg,in de midden staat die nog.
het zel wel een zootje worden want ze gaan opleveren van onder af,dat is het zelvde as dat je een huis gaat bouwen en je plaatst eerst het dak.
maar van de 4 liften werkt er pas 1 dus dat schiet lekker op.
ik hoor van week 37 de eerste dus ik rekend ophalf oct. maar dan moeten de muren nog gedaan worden dan de vloer dat is ook een week en dan de keuken en dan kan je zelf wat doen,en het huis is nog niet verkocht dus kenne we rustig aan doen niet zenuwachtig worden.

maar we motte non van cor horen hoe die dat roken precies doet.

zier
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 24-08-2007, 20:56:03 »

Joj donderse draek, as je wat an de graet laet zitte mag je ut van mijn opsteere Zier

gr Maart
---------------------------------------------------------------------------------

hee maart je eet je eige soort tog iet op,en trouwens bij jullie zit tog genog vis al die kweek vijvers,ken je niet gaan stopen dan of schieten die schotten dan op je,ik zie ze der nog voor aan dat ze het doen.
nou ik houd het iedere week wel bij me pangasius.
zier
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 24-08-2007, 21:03:07 »


zo zijn we begonnen
    Cor


* dianto.jpg (46.18 KB, 912x576 - bekeken 1576 keer.)
Gelogd
Maart
Schipper
*****
Berichten: 753


mijn worstelaers staen in de zije


Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 24-08-2007, 21:18:41 »

Machtig die zit me familie uit te roeie Zier zegt er wat van oor,ik hoor net dat er in loch awe vlak bij ons 14000 forelen zijn ontsnapt uit een kwekerij dat gebeurde ongeveer 10 jaar geleden ook die waren allemaal ziek dus gaven ze door dat duikers het net open gesneden hadden ben benieuwt wat ze nouw de schuld geven en de verzekering er voor valt, de hengelaars hebben een field day d'r zitte jape tusse

gr Maart
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 24-08-2007, 21:19:09 »

volgens mijn is dat bij zierikzee.
zier
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 24-08-2007, 21:22:20 »

volgens mijn is dat bij zierikzee.
zier
Nee Zier 900 km noordelijker

    gr Cor
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 24-08-2007, 21:22:38 »

maart ik geloof der een bot ook bij hangt,maar dat geef niet want een zeelandse bot is een heel verschil met een bot uit de noordzee.
zier
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 24-08-2007, 21:27:21 »

oooooo cor dan is dat zeker die brug in noorwegen die ik zie,hoe heet dat daar ook al weer......tromso geloof ik.
zier
Gelogd
Cor
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 24-08-2007, 21:32:56 »

oooooo cor dan is dat zeker die brug in noorwegen die ik zie,hoe heet dat daar ook al weer......tromso geloof ik.
zier
Eindelijk een viskenner waren inderdaad scharren en botten
maar het is in Denemarken de brug van Nyborg naar Korsor

    Cor
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 6 ... 14 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!