Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 10:13:03
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Henri Junggeburth
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Henri Junggeburth  (gelezen 1418 keer)
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2145


Bekijk profiel
« Gepost op: 21-09-2021, 09:05:41 »

Henri Junggeburth, geb. Kerkrade (Locht) 20 april 1868, zn. van Joseph Wilhelm en Maria Catharina Dierchs,

tr. ?

Anne Marie Sijstermans, geb. Kerkrade (Gracht) 29 aug. 1864, ovl. Aken 4 juli 1907, dr. van Hendrik Joseph Sistermans en Maria Sophia Dohmen.

Ondermeer uit dit huwelijk geboren:

Henri Mathieu Junggeburth, geb. Gemmenich, Belgie 27 sept. 1895, ovl. ?s-Gravenhage 27 nov. 1964, tr. ?s-Gravenhage 13 aug. 1924 Huibertje van der Zwan, geb. Schev. (Gemeente ?s-Gravenhage) 4 jan. 1906, ovl. ?s-Gravenhage 21 dec. 1984, dr. van Benjamin en Adriana Vink.

Ik ben op zoek naar de datum van overlijden van ouder Henri en zijn huwelijksdatum.

Ik hoor het graag
Gelogd
tgaeko
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 21-09-2021, 18:34:27 »

Hendrik (= jouw Henri, ook Henrich of Heinrich) Junggeburt (meestal zonder h op het eind) is op 92-jarige leeftijd op 22-11-1960 te Ubach over Worms overleden (akte 30). Zijn ouders: Joseph Junggeburt en Maria Catharina Dierichs.

Een huwelijksdatum met Anne Marie Sijstermans heb ik niet gevonden. Wel dat Wihelm (zal ook wel Wilhelm zijn) Joseph Junggeburt wordt geboren op 11 september 1893 te Burtscheid (omgeving Aken). Eerder heb ik van dit echtpaar geen kind gevonden. Ze hebben ook in Montzen en Gemmenich (Belgi?) gewoond.

Als de ouders van jouw Anne Marie (ook Anna Maria) Sijstermans (ook Systermans) Hendrik Joseph en Maria Sophia Dohmen zijn, dan is deze Anne Maria op 20-6-1884 getrouwd (akte 10) met Pieter Joseph Moonen (13-11-1858 Kerkrade). Ik heb over dit echtpaar verder niets kunnen vinden.

Hendrik is een aantal malen, begin 20e eeuw, door de krijgsraad veroordeeld voor desertie.

In ieder geval heb je nu een datum van overlijden en ik hoop dat de andere puzzelstukjes jou of een andere onderzoeker verder helpen.

Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2145


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 22-09-2021, 09:39:23 »

Theo, bedankt.

De huwelijksdatum blijft een raadsel.

Jaap
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!