Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:52:15
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  GDY 115
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 Omlaag Print
Auteur Topic: GDY 115  (gelezen 48772 keer)
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 22-04-2017, 19:12:39 »

Yh-370-Autumn Sun-1957


* Yh-370-Autumn_Sun-a_.jpg (121.86 KB, 960x615 - bekeken 993 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 22-04-2017, 19:15:02 »

YH-370-Autumn Sun-1957


* YH-370-Autumn_Sun-b.jpg (77.51 KB, 467x650 - bekeken 967 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 22-04-2017, 22:53:41 »

Yh-370-Autumn Sun


* YH_370-Autumn_Sun.jpg (80.14 KB, 900x600 - bekeken 1022 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 22-04-2017, 23:02:39 »

SWI-104-Korab II, ex GDY-115-Korab II


* SWI-104-Korab_II_x_GDY-115_Korab_II-a.jpg (125.75 KB, 600x900 - bekeken 964 keer.)
Gelogd
J.H.
Schipper
*****
Berichten: 2212


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 23-04-2017, 00:51:45 »

13-04-1957, Autumn Sun.
Ergens heb ik ooit eens gelezen  dat ze in het Midden Oosten / Rode zee of iets dergelijks  viste, waar weet ik niet meer precies maar dat weet Leen Bal dan wel weer,  ze waren uitgerust met koelruimen.


* 13-04-1957-Autumn_Sun__Star.jpg (140.13 KB, 569x1057 - bekeken 964 keer.)
« Laatste verandering: 23-04-2017, 10:06:01 door J.H. » Gelogd
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 23-04-2017, 16:35:38 »

Goedemiddag Rinus leuk dat ik die 4 foto's van de Autumn Sun weer mocht zien. Ik heb een leuke tijd op die boot mee gemaakt. Ik heb toen ook een maand of acht in Great Yarmouth gewoond. En had toen verkering met een kaakmeisje Paulien Anchor dus als we binnen kwamen had ik een warme stek, want  ik  was, daar ook in de kost. Haar vader had namelijk een koppel, en vroeg of ik als we getrouwd waren bij hem als monteur wilde komen varen. En daar had ik wel oren naar maar aan het einde van mijn Engeland avontuur, leerde ik met een reis naar  Rotterdam Alie kennen. En dat klikte met een dus ging het met Pauline niet meer door, al vond ik het wel rot voor haar. Maar ja de liefde heb je niet in de hand dus was het exit Pauline al is ze me nog lang blijven schrijven. Ik heb haar 20 jaar later nog een keer met haar man en twee dochters op Majorca met Alie en mijn oudste dochter ontmoet. En  hebben nog een heel leuk gesprek met haar en haar man en twee dochters gehad, en ze was niet boos meer op me zei ze. En mag ik de Foto's van de Autumn Sun ook op mijn Forum gebruiken, ik zet er dan wel de af korting letters van de eigenaar op. Nou Rinus het allerbeste maar weer, en ik moest je ook de groetjes van Alie doen. Vr grr Leen B          
« Laatste verandering: 23-04-2017, 16:44:34 door Leen » Gelogd

Recht zo die gaat
snirs
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #21 Gepost op: 23-04-2017, 16:53:58 »

Ben jij de Leen Bal uit de Flakkeese en Schouwensestraat?
Gelogd
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 23-04-2017, 17:25:36 »

Goedemiddag, Snirs ? ja je heb gelijk dat ben ik, maar Eeeehhh wie jij ben zou ik niet weten. In De Flakkeeschestr had ik wel een buurman die van de snirs was, en ik dacht ook nog een dochter Hennie. Maar dat is 64 jaar geleden en ik heb inderdaad ook nog in de Schouwensestraat gewoond. En daar vandaan ben ik getrouwd en wel van Scheveningen vertrokken, en heb ook nog een tijdje op de Kustvaart gezeten. En Last but Last heb ik als trambestuurder tot mijn zestigste jaar uitgereden. En ik woon nu alweer 17 jaar tot mijn grote zin in Drenthe. Zo dat was mijn levens beschrijving, en ik hoor hier na wel wie jij precies ben. Vr gr Leen B  Cool
Gelogd

Recht zo die gaat
snirs
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #23 Gepost op: 23-04-2017, 17:51:11 »

Hallo Leen
die snirs die naast je woonde was mijn opa en ik heb ook op de visserij gevaren en ook tot mijn60e jaar op de tram gezeten als je goed nadenkt weet je wel wie ik ben wij woonde in de jaren 50 in het plantsoen groeten Henk.
p.s. je broer heeft toch ook op de tram gezeten? Smiley Smiley
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #24 Gepost op: 24-04-2017, 11:07:53 »

niet zijn broer Cor hoor Henk
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Leen
Scheepsjongen
**
Berichten: 49


Aardig zijn


Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 24-04-2017, 15:48:16 »

Goedemiddag Henk ik neem aan dat jij met in het plantsoen wonen de vier inhammen die er in Flakeeschestraat zaten bedoeld. Alleen jammer dat ik me de naam Henk niet kan herinneren ik kan piekeren wat ik wil maar geen Henk in het zicht.
De jongens die ik me nog wel herinner Zijn Giel de Jong, Gijs Dijkhuizen, onlangs overleden Wim ? Gijs Pronk, Arie kuiper, De Fam Schaap, Teun, Henk, Arie, Piet, Allie, en Leen Schaap. Dan Ene Wim Mosterd, Mink, Giel en Arie Rog. En naast ons woonde Je Opa [ die had altijd een zwarte put op z'n hoofd, en je Opoe in was in Scheveningse dracht dat weet ik nog goed, ze hadden ook een dochter haar naam was geloof ik Hennie maar zeker weet ik dat niet. [het zou dan je meue moeten zijn, of ze meer kinderen hadden weet ik niet alleen die ene dochter zag ik altijd. En mijn Ome Mink met zijn vrouw tante  Mina, nichtje Willie, neefje Mink, en nog een nichtje Corrie woonden verder op in de straat. En in 1950 was ik twaalf jaar, daarna tot mijn 14 de als Leerjongen voor  Automonteur bij v de Heiden op de Loosduinseweg gewerkt. Toen de logger op eerste teelt als afhouder, en tweede als rijpschieter. Daarna naar de technische school  aan de Leuvenhaven in Rotterdam, en toen de kustvaart op. En zo verder tot de HTM  aan toe. En Henk in welke remise heb jij altijd gezeten? Ik eerst op Scheveningen, toen Frans halsstraat, Lijsterbesstraat, en last but last in de Rem Zichtenburg als vaste bestuurder op Lijn 6. Wel dat was het weer zo,n beetje ik moet nu weer eens verder op mijn eigen Forum, daar heb ik ook nog het een en ander te doen. Maar ja het is mijn hobby hé, ik vind het leuk om te doen hoor. Foto's, plaatsen verhalen schrijven, en die oude marine gasten vermaken. Vr gr Leen.
Ps en oja Henk mijn broer Mink heeft inderdaad ook op de tram, [ op lijn 6 ] gezeten.
Ik hoor nog van je Vr gr Leen B 
Gelogd

Recht zo die gaat
snirs
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #26 Gepost op: 24-04-2017, 16:35:00 »

Dag Leen daar ben ik weer,
Mijn vader was er een van 7 kinderen en ik ben naar mijn opa vernoemd,aleen jij ben een stukje ouder ik ben 72 en heb in het middelste gedeelte in het plantsoen gewoond met jongens Job Korving zijn neef Arie Bruin,Jan Spaans,Cor Bruin,Daan de Bruin,Wim de Jong
Gijs de Jong,Kok de Jong Koos Guyt,Simon den Heijer,Jan den Heijer,Corrie Plugge,Trix Korving,Wim de Heijer,Leo Roeleveld,Siebe Spaans.mijn broer Maarten Spaans,piet de Bruin
en zo kan ik nog een half uurtje doorgaan want er komen steeds meer namen boven. Grin Grin Grin Grin Grin
Gelogd
snirs
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #27 Gepost op: 24-04-2017, 16:53:25 »

O Ja Leen
Je vroeg in welke remise ik gezeten heb dat is Scheveningen en in het begin zat ik veel in de Frans Halsstraat in de zomer veel op 8 en 9 en de laatste jaren vaste bestuurder op lijn 1
 ik heb 38 dienstjaren en daarvoor ongeveer 9 jaar gevaren op de visserij waarvan het laatste jaar als stuurman op de Superior Producer van de Norfolklijn.
Leen de Groeten. Grin Grin Grin Cool
Gelogd
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 24-04-2017, 20:31:33 »

Henk trix korvink is dat het zusje van job korvin,en arie bruin was dat de broer van piet de bruin ??.
Gelogd
snirs
Scheepsjongen
**
Berichten: 38


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #29 Gepost op: 25-04-2017, 09:54:00 »

Beste Zier
Ja dat klopt helemaal,Job en Trix zijn broer en zus en Arie en piet zijn neven van ze en ook broers.
H.G. Henk Spaans.
« Laatste verandering: 26-04-2017, 00:24:05 door snirs » Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!