Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
28-03-2024, 23:22:17
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  mozaiek
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: mozaiek  (gelezen 6691 keer)
avredenduin
Gast
« Gepost op: 07-09-2013, 14:08:32 »

Aan het eind van de Nieuwe Parklaan rechts vlak voor Madurodam staat een oud wachthuisje, waarschijnlijk liep daar vroeger een tramlijn. Daarin staat nog een bank, en op de rechtermuur is een groot mozaiekstuk aangebracht met daarin allerlei Scheveningse dingen als motief. Het is heel mooi, wij zouden graag willen weten hoe lang het wachthuisje daar staat en wie het mozaïek heeft gemaakt. Van het mozaïek heb ik een mooie foto gemaakt, maar die kan ik geloof ik niet aan het bericht toevoegen.
Gelogd
garrent
Opper-stuurman
****
Berichten: 140


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 07-09-2013, 19:24:40 »

Dit is het oude wachthuisje van lijn 9 de Wittebrug op later is er die trambrug voor gekomen en is deze buiten gebruik maar hij staat op de monumentenlijst
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 08-09-2013, 11:34:37 »

je kan foto plaatsen hoor even naar extra opties
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
avredenduin
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08-09-2013, 14:00:06 »

Aan het einde van de Nieuwe Parklaan vlak voor Madurodam staat een oud wachthuisje met bank (waarschijnlijk liep hier vroeger een tramlijn). Op een van de zijmuren is een leuk mozaïek, van een paar m2, geplaatst met een afbeelding van allerlei Scheveningse motieven: bijv. een vissersvrouw, de vuurtoren, strand, allerlei vissen, de lucht etc.
Vraag: uit welk jaar dateert dit wachthuisje, en wie heeft het mozaïek gemaakt?
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!