Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:23:19
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Nieuwsbericht.
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 ... 53 Omlaag Print
Auteur Topic: Nieuwsbericht.  (gelezen 607976 keer)
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #150 Gepost op: 23-10-2013, 17:18:46 »

Zo istie toch groot zat?--Of iet Huh


* Groen.jpg (64.88 KB, 781x362 - bekeken 1096 keer.)
Gelogd
michael-taal
Schipper
*****
Berichten: 349



Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #151 Gepost op: 23-10-2013, 17:35:05 »

Zo istie toch groot zat?--Of iet Huh

Dat is een stuk beter, hoe heb je dat gedaan?
Gelogd
GerardKnoester
Gast
« Antwoord #152 Gepost op: 23-10-2013, 17:36:21 »

Via Paint
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #153 Gepost op: 23-10-2013, 18:00:18 »

Auckland, NZ – Dutch TallShips winnen TallShips Regatta Sydney - Auckland

In 2013 maken de Nederlandse historische zeilschepen ‘Oosterschelde’, Bark ‘Europa’, en ‘Tecla’ een reis rond de wereld. In de voetsporen van grote Nederlandse ontdekkingsreizigers als Abel Tasman en Cornelis de Houtman ronden de drie oudste klassieke zeilschepen van Nederland gezamenlijk de drie grote kapen: Kaap de Goede Hoop, Kaap Leeuwin en Kaap Hoorn.

Onderdeel van deze wereldreis is een race tegen andere TallShips, afkomstig uit alle windstreken. Het is voor het eerst dat een dergelijke race georganiseerd is in Australische wateren. Als eerste over de eindstreep kwam de Bark ‘Europa’ en kort daarop volgde de Nederlandse ‘Tecla’.
 
Race control this is Europa
Race control, race control, race control this is Europa,
At 08:30:05UTC on October 17th, Europa crossed the finish line at
NukutaungaLt in position 34 55.3S 174 00.3E. No othershipsaheadandTeclaapprox. 31 milesbehind. Captain Eric Kesteloo.
 
Spannende strijd
Tijdens de eerste helft van de race hielden de Nederlandse schepen de eerste drie plaatsen bezet. Echter na een forse weersverandering, wat resulteerde in twee gescheurde zeilen voor ‘Oosterschelde’, kwam er verandering in het wedstrijdveld. Later in de race heeft ‘Oosterschelde’ zich helaas terug moeten trekken uit de strijd: gedurende het laatste gedeelte van de race was er bijna geen wind. Toch was de strijd spannend en wisselden de schepen vaak van positie. De steeds veranderende wind liet de bemanning niet ongemoeid, steedswaren er aanpassingen nodig in de zeilen om zo veel mogelijk snelheid uit de schepen te halen!
Bark ‘Europa’ en ‘Tecla’ kwamen uiteindelijk als eerste twee over de streep, voor ‘Spirit of New Zealand’ die de derde plaats wist te bemachtigen. Strijdend in de thuiswateren van de andere deelnemers mag de bemanning van de twee Nederlandse schepen zeer trots zijn op dit resultaat.

Kaap Hoorn
Deregatta is onderdeel van de reis rond de wereld van de Dutch TallShips en markeert het einde van het bezoek aan Australië en Nieuw Zeeland. Wanneer de schepen eenmaal in Auckland zijn aangekomen beginnende voorbereidingen voor de grote reis rond Kaap Hoorn. De enige echte Kaap Hoorn reis, 5400 zeemijlen met alleen water en een 1 beruchte rots! Een lange reis over de Grote Oceaan volgens officiële maritieme traditie. De laatste 3000 mijlen leggen ze af zonder motor. De zeilen worden gezet zodat de schepen van 50 graden zuid in de Grote Oceaan, naar 50 graden zuid in de Atlantisch oceaan varen, rond Kaap Hoorn.

Naar Antarctica
Na een ongetwijfeld gigantisch zeilavontuur rond Kaap Hoorn worden de zeilen gezet naar nog een bijzondere bestemming: Antarctica. Zowel ‘Oosterschelde’ als Bark ‘Europa’ hebben nog kooien beschikbaar voor deze bijzondere reis naar het Witte Continent. Met prachtige zeildagen op zee enbezoeken aan de verschillende Antarctische gebieden is deze reis de perfecte combinatie om het leven op zee en de bijzondere natuur te ervaren. South Georgia en het Antarctisch Schiereiland herbergen veel dierenleven en prachtige vergezichten. Alle landingen zijn onder begeleiding van ervaren gidsen. Aan boord geven zij ter voorbereiding verschillende presentaties over bijvoorbeeld dierenleven en geologie.

Onderweg naar warmere oorden
‘Tecla’ hijst de zeilen een koerst naar de Oostkust van Zuid-Amerika. De eerste bestemming na de Kaap Hoorn reis is Buenos Aires, Argentinië. De temperatuur zal steeds aangenamer worden naarmate de reis vordert. ‘Tecla’ is onderweg naar het Braziliaanse Carnaval en vaart vanaf Buenos Aires naar Santos, Brazilië. Deze reis wordt een tropische ervaring met verschillende overnachtingen in prachtige baaien!

Vaar mee op de Dutch TallShips volgens de eeuwenoude Nederlandse handelsroutes en in het kielzog van grote Nederlandse ontdekkingsreizigers als Abel Tasman en Anthony van Diemen. Neem gerust contact op met info@dutchtallships.com voor meer informatie. 
Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #154 Gepost op: 23-10-2013, 22:44:51 »

Mooi formaat voor een groot scherm,B.V op het Gevers Deynootplein Grin Grin Grin

Was wel duidelijk ik had geen leesbril nodig.  Grin Cheesy Grin Cheesy Roll Eyes 
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #155 Gepost op: 23-10-2013, 22:49:23 »

Zo istie toch groot zat?--Of iet Huh

Dat is een stuk beter, hoe heb je dat gedaan?

Als je het via je pc doe dan kan je het ook met Microsoft office picture manager. Je gaat dan op de foto staan en druk de rechter muis in ( openen met ) en open het met boven staande. Kan je heel veel mee doen met dit progamma. Succes
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #156 Gepost op: 24-10-2013, 09:59:52 »

heb het even aan gepast
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #157 Gepost op: 24-10-2013, 17:16:25 »

Goed Rinus,
vanwege het moeten schuiven met de muis leek ut wel een vliegdekschip met straaljagers in de lucht!    Shocked Shocked Roll Eyes Roll Eyes Boos Sad Smiley Cheesy Grin
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #158 Gepost op: 24-10-2013, 21:34:34 »

Goed Rinus,
vanwege het moeten schuiven met de muis leek ut wel een vliegdekschip met straaljagers in de lucht!    Shocked Shocked Roll Eyes Roll Eyes Boos Sad Smiley Cheesy Grin

Die kan hier niet binnenkomen Bart.  Shocked Shocked
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #159 Gepost op: 26-10-2013, 16:30:00 »

Ze worden wereldwijd ingezet, stond er geschreven en dan denk je niet gelijk aan Scheveningen toch!
Groet B@rtW.
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #160 Gepost op: 26-10-2013, 20:03:19 »

Ze worden wereldwijd ingezet, stond er geschreven en dan denk je niet gelijk aan Scheveningen toch!
Groet B@rtW.

Scheveningen staat zowel op de landkaarten als op de zeekaarten, er vinden vele schepen de koers naar Scheveningen Bart !
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #161 Gepost op: 28-10-2013, 12:42:20 »

Door de storm zijn er veel tramlijns gestremd of gedeeltelijk gestremd houd daar rekening mee als u van A naar B moet.
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #162 Gepost op: 28-10-2013, 12:44:12 »

welke lijn gaat er van a naar b aad
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #163 Gepost op: 28-10-2013, 21:13:11 »

welke lijn gaat er van a naar b aad

Die van Amsterdam naar Brussel !   Knip oog Knip oog 
Gelogd
Hans
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 995


Morgen is alles anders.


Bekijk profiel
« Antwoord #164 Gepost op: 28-10-2013, 23:26:08 »

Vandaag de opening van ons online kookboek

Graag wil ik u op de hoogte brengen van een nieuwe service die u aangeboden wordt door alles over Scheveningen. Het betreft een persoonlijk online kookboek.

Het idee is geboren dat ik vaak op mijn werk besloot wat ik ’s avonds wilde gaan koken en dan moest ik maar gokken wat voor een ingrediënten ik nodig had en vaak kwam het voor dat ik toch iets vergat, waardoor ik weer onnieuw boodschappen moest gaan doen,  waardoor ik veel tijd verloor en vaak geen zin meer had. Nu kan ik overal ter wereld (als er een internet verbinding  is) bij mijn persoonlijk recepten en daar een tablet steeds goedkoper wordt zijn deze gemakkelijk in de keuken te gebruiken.

Het programma is eenvoudige in gebruik en mochten er opmerkingen of suggesties zijn dan hoor ik het graag. Wij kunnen het gemakkelijk aanpassen. De recepten zijn voor andere niet zichtbaar, zodat u wel een inlognaam (e-mail )en een wachtwoord moet gebruiken. Er wordt ook een cookie geplaatst, zodat u niet steeds opnieuw hoeft in te loggen.

Wilt u het zelf uitproberen, dan kunt het hier vinden. www.allesoverscheveningen.nl/recepten

Met vriendelijke groet van de webmaster,

Johan Roos
« Laatste verandering: 28-10-2013, 23:29:33 door Hans » Gelogd

www.snuffelbeurs.nl is helemaal te gek
Pagina's: 1 ... 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 ... 53 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!