Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 14:02:47
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Wie kan mij helpen?
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Wie kan mij helpen?  (gelezen 7411 keer)
avanleeuwen
Gast
« Gepost op: 17-04-2012, 05:03:16 »

Ik ben opzoek naar mijn zesde overgrootvader “Arij Engelen van Leeuwen” die met “Adriana Willemsdr van Dam” is getrouwd in Monster op 2 juni 1737. Ik wil graag uitvinden wanneer hij is geboren en overleden en wie zijn ouders waren. Zijn familie woonde in Loosduinen waar vijf kinderen waren geboren. Zo dat is waar ik denkt dat hij is overleden.

Zijn kinderen waren:
Engel van Leeuwen   geboren: 1738, Loosduinen. Overleden:  14 Aug 1831, Loosduinen
Willem van Leeuwen   geboren: 1742. Overleden:  1 Jan 1742, Maasland
Cornelia van Leeuwen   geboren: 1743. Overleden:  12 Nov 1827, Maasland
Marijtje Arisdr van Leeuwen   geboren: 1749, Loosduinen.  Overleden: 5 Jan 1833, Rijswijkerbroek
Arie van Leeuwen    geboren: 1750, Loosduinen . Overleden: 17 Mei  1815, Loosduinen

Om dat ik in buitenland zit, moet ik zoeken over de internet.  Wie kan me vertellen hoe dat uit te zoeken?

Bedankt.

Avanleeuwen
Gelogd
reiger
Schipper
*****
Berichten: 2145


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 19-04-2012, 17:49:38 »

Mogelijk is hij geboren in Nootdorp.

Arij Engelen van Leeuwen, geboren te Nootdorp, zoon van Engel Cornelisse van Leeuwen. Gehuwd op 2 juni 1737 te Monster met:
Adriana Willemsdr van Dam, gedoopt op 22 oktober 1710 te Wateringen,
dochter van Willem Arendse van Dam en Neeltje Philips van der Meer

Gelogd
avanleeuwen
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 20-04-2012, 04:57:17 »

Reiger,
Bedankt. 
Ik ben de DTB-Districtsklappers voor Zuid-Holland te onderzoeken of het www.gahetna.nl website.  En van daar naar de archieven.  Ik heb scans gezien voor zijn trouw.  Maar nog niets voor zijn geboorte of overleden.

Anthony Van Leeuwen
Gelogd
avanleeuwen
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16-05-2012, 02:09:30 »

Reiger,
Waar heb je uitgevonden dat Arij Engelen van Leeuwen een zoon van Engel Cornelisse van Leeuwen?  Ik denk dat het niet klopt.  “Arij Engelen van Leeuwen” is Roman Katholiek en geboren te Nootdorp in ongeveer 1710 of 1715 en “Engel Cornelisse van Leeuwen” is protestant en is geboren in 1645 in Nootdorp.  De tijdbalk klopt hier niet.

Ik heb een “Engel Ariensz van Leeuwen” gevonden die met “Jannetje Giele van der Wadding” is getrouwd in Rijswijk in 1708 en woonde te Nootdorp. Beide zijn in de Roman Katholieke kerk getrouwd. Ze hebben ook nog kinderen die in de Roman Katholieke kerk zijn gedoopt van 1720 af.  In de Archiefinventarissen daar zijn geen bronnen voor dopen voor 1720 voor de Roman Katholieke kerk te Nootdorp.

Ik heb ook gezien in the Nootdorp begraven dat “Arie van leeuwen” zijn vader “Engel van Leeuwen’s” lichaam gebracht op 24 juni 1758. De Roman Katholieke kerk bronnen zegde dat hij op 20 juni 1758 gestorven was.
Op 5 juli 1765 is: “Jannetje van der Wadding” gestorven en begraven te Nootdorp waar het bron zegde dat zij was de weduwe van “Engel van Leeuwen”.

Ik weet niet zeker of “Arij Engelen van Leeuwen” echt een zoon van het echtpaar “Engel Ariensz van Leeuwen” en “Jannetje Giele van der Wadding”.   Maar dat ze allemaal Roman Katholiek waren en dat de tiidbalk is mogelijk, lijkt het zo.

Ik heb verder gezoekt en uit gevonden dat het echtpaar “Engel Ariensz van Leeuwen” en “Jannetje Giele van der Wadding” en het echtpaar “Arij Engelen van Leeuwen” en “Adriana Willemsdr van Dam” waren getuigen bij de dopen van kinderen van Casper Swaan en Elizabet Engelen van Leeuwen (zuster van Arie Engelen van Leeuwen?). Zo ik denk dat ze allemaal familie zijn.


Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 16-05-2012, 07:04:56 »

Probeer eens de archieven van het bisdom Haarlen of het bisdom Utrecht .
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!