Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:46:00
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Praatgroep Scheveningen
| | |-+  Aan de Kant/ Kade verleden
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 ... 74 Omlaag Print
Auteur Topic: Aan de Kant/ Kade verleden  (gelezen 764447 keer)
Knorhaan
Schipper
*****
Berichten: 1815



Bekijk profiel
« Antwoord #300 Gepost op: 25-01-2012, 11:18:28 »

Piet,
In vergelijking met de andere foto's is foto no.2 niet zo'n heel oude foto.
Schepen op de achtergrond hebben al een "buitenbrug " en op de voorgrond staat een pallet, wat voor de oorlog beslist niet bestond.
gr.
Cor

Foto is gemaakt na 1960

K
Gelogd

Voor behaalde aantal punten, zie blad 1 eerste bericht.
peter.rog
Gast
« Antwoord #301 Gepost op: 25-01-2012, 14:13:25 »

Piet,
In vergelijking met de andere foto's is foto no.2 niet zo'n heel oude foto.
Schepen op de achtergrond hebben al een "buitenbrug " en op de voorgrond staat een pallet, wat voor de oorlog beslist niet bestond.
gr.
Cor
ik ben het helemaal met je eens, Vreemdeling Kiss
gelukkig voel ik me niet aangesproken........ ik ben wèl Piet,
maar de blooper is gemaakt door iemand die óók Cor heet (verzachtende omstandigheid zullen we maar denken) Cheesy
hoewel Rinus de grens niet scherp heeft getrokken, had die andere Cor dus beter moeten weten Boos
ook de hoepel rond de ton is er één van veels te moderne snit. Grin Grin
zal ik je een geheimpje vertellen, Cor? die andere Cor is ècht nog een jong ding...... hij werkt nog!
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #302 Gepost op: 25-01-2012, 16:11:12 »

Nieuw in de vaart??? gezien de groote belangstelling.


* Sch-72.jpg (108.71 KB, 500x336 - bekeken 1352 keer.)
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #303 Gepost op: 25-01-2012, 16:22:46 »

Piet,
In vergelijking met de andere foto's is foto no.2 niet zo'n heel oude foto.
Schepen op de achtergrond hebben al een "buitenbrug " en op de voorgrond staat een pallet, wat voor de oorlog beslist niet bestond.
gr.
Cor
ik ben het helemaal met je eens, Vreemdeling Kiss
gelukkig voel ik me niet aangesproken........ ik ben wèl Piet,
maar de blooper is gemaakt door iemand die óók Cor heet (verzachtende omstandigheid zullen we maar denken) Cheesy
hoewel Rinus de grens niet scherp heeft getrokken, had die andere Cor dus beter moeten weten Boos
ook de hoepel rond de ton is er één van veels te moderne snit. Grin Grin
zal ik je een geheimpje vertellen, Cor? die andere Cor is ècht nog een jong ding...... hij werkt nog!
Wat voor de èèn voor de oorlog een verleden is, is voor de ander er na. Zien jullie heden ten dagen nog tonnen op de kant, nou ikke dus niet.  Grin Grin Bij deze èèn voor de oorlog.


* H-2-09.jpg (81.63 KB, 600x436 - bekeken 1302 keer.)
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #304 Gepost op: 25-01-2012, 16:30:05 »

Welke oorlog Cor Grin Grin
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #305 Gepost op: 25-01-2012, 16:30:32 »

Welke oorlog Cor Grin Grin
14/18  Grin Grin
Gelogd
schubbereet
Gast
« Antwoord #306 Gepost op: 25-01-2012, 16:30:53 »

 Grin Grin
Gelogd
witkwast
Schipper
*****
Berichten: 2272


Leer v. gisteren Droom v. morgen Maar leef vandaag


Bekijk profiel
« Antwoord #307 Gepost op: 25-01-2012, 21:41:26 »

Helaas moet ik toegeven dat gisteren ook al verleden is. Op de achtergrond van antw. 2  is ook een Hektrawler waar nemen ook dat is al vermeld. Wie van ons kan zeggen wanneer het verleden is begonnen en waar het eindigt. Misschien dat hr. Piet uit MM c.q. Scheveningen ( Duindorp ) ons dat uit eenzetten.


Witkwast 
« Laatste verandering: 25-01-2012, 21:43:56 door witkwast » Gelogd
poon
Gast
« Antwoord #308 Gepost op: 25-01-2012, 21:42:31 »

40/45
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #309 Gepost op: 25-01-2012, 22:12:49 »

Helaas moet ik toegeven dat gisteren ook al verleden is. Op de achtergrond van antw. 2  is ook een Hektrawler waar nemen ook dat is al vermeld. Wie van ons kan zeggen wanneer het verleden is begonnen en waar het eindigt.
Misschien dat hr. Piet uit MM c.q. Scheveningen ( Duindorp ) ons dat uit eenzetten.
Witkwast 


hier volgt dan mijn uiteenzetting, waarvan ik verwacht (en hoop)
dat hij overeenstemt met hetgene dat onze grote roerganger Rinus N. voor ogen staat........ Shocked

het is goed even te bedenken dat er een topic "Langs de kade... heden" bestaat
en dan is de definite van "Langs de kade... verleden" kinderlijk eenvoudig geworden,
immers....... alles, maar dan ook alles, wat geen heden is, dat is verleden! Sancta Simplicitas!
dan komen Witkwast & Stuurman & Filmer & Aad ongetwijfeld met de vraag...
"maar Heer Piet uit Duindorp, Scheveningen en Emmen... wat is dan het heden"? Undecided
mijn antwoord zou zijn: alle foto 's die de heren John79 & WillemO & W.O.junior (waar blijft hij?) & Jacobus aka JaapRog & Gerard du Press e.v.a. heden op hun digitale filmrolletje hebben geschoten is natuurlijk het heden aka o.t.t. .....
al het andere is dus verleden!
en zó kan het dus gebeuren,  dat C. Bal aka Shorty aka Shorti de goede foto op de goede plaats heeft neergezet!
en toen kwam die olifant met die verschrikkellijk lange snuit...... Knip oog Grin
« Laatste verandering: 25-01-2012, 22:15:12 door Piet » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #310 Gepost op: 26-01-2012, 07:38:53 »

Helaas moet ik toegeven dat gisteren ook al verleden is. Op de achtergrond van antw. 2  is ook een Hektrawler waar nemen ook dat is al vermeld. Wie van ons kan zeggen wanneer het verleden is begonnen en waar het eindigt.
Misschien dat hr. Piet uit MM c.q. Scheveningen ( Duindorp ) ons dat uit eenzetten.
Witkwast 


hier volgt dan mijn uiteenzetting, waarvan ik verwacht (en hoop)
dat hij overeenstemt met hetgene dat onze grote roerganger Rinus N. voor ogen staat........ Shocked

het is goed even te bedenken dat er een topic "Langs de kade... heden" bestaat
en dan is de definite van "Langs de kade... verleden" kinderlijk eenvoudig geworden,
immers....... alles, maar dan ook alles, wat geen heden is, dat is verleden! Sancta Simplicitas!
dan komen Witkwast & Stuurman & Filmer & Aad ongetwijfeld met de vraag...
"maar Heer Piet uit Duindorp, Scheveningen en Emmen... wat is dan het heden"? Undecided
mijn antwoord zou zijn: alle foto 's die de heren John79 & WillemO & W.O.junior (waar blijft hij?) & Jacobus aka JaapRog & Gerard du Press e.v.a. heden op hun digitale filmrolletje hebben geschoten is natuurlijk het heden aka o.t.t. .....
al het andere is dus verleden!
en zó kan het dus gebeuren,  dat C. Bal aka Shorty aka Shorti de goede foto op de goede plaats heeft neergezet!
en toen kwam die olifant met die verschrikkellijk lange snuit...... Knip oog Grin
Grin Grin Grin Grin Grin Grin
Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #311 Gepost op: 26-01-2012, 07:44:44 »

Aan de haven


* A.de_haven.jpg (89.3 KB, 800x524 - bekeken 1557 keer.)
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #312 Gepost op: 26-01-2012, 07:53:35 »

Cor

Antwoord 19.

Wat doet de logger op de achtergrond met een laadboom.?
Heeft aan de voormast de laadboom en de gaffel van het grootzeil is te zien.
Heeft deze logger soms vracht gevaren. c.q haring in tonnen vanuit het buitenland aangevoerd ?

Cor
Gelogd
B@rtW.
Schipper
*****
Berichten: 771


SUPERIOR-TRADER


Bekijk profiel
« Antwoord #313 Gepost op: 26-01-2012, 11:52:35 »

Hallo Cor,
het zou zo maar kunnen dat de door jou opgemerkte laadboom op de logger aanwezig was.
Ik heb de foto nog eens goed bekeken en vermoed dat deze boom op de foto is getekend.
Iemand heeft aan de foto gewerkt. Wanneer ik de voorste logger bekijk zie ik de kabels tussen voor- en achtermast en wat er aan vast zit ook zijn getekend.

B@rtW.
Gelogd

Zoekt en gij zult vinden!
C. Bal
Gast
« Antwoord #314 Gepost op: 26-01-2012, 12:28:58 »

Cor, Bart dat laat ik aan de kenners over, voor mij verleden tijd  Grin Grin
Gelogd
Pagina's: 1 ... 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 ... 74 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!