Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
19-04-2024, 20:04:30
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Sint aldegonde plein en om geving
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 ... 64 Omlaag Print
Auteur Topic: Sint aldegonde plein en om geving  (gelezen 659457 keer)
jochem
Gast
« Antwoord #285 Gepost op: 29-01-2012, 15:40:11 »

hoi allemaal
denk inderdaad dar het schatsen wordt nel brei je wel een beetje warme kleertjes
 maar een grote pan snert maken en zuurkool met spek
gr jochem
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #286 Gepost op: 29-01-2012, 17:27:53 »

Hallo Pleiners

Het vriest inmiddels ook in Leidschendam.
Net de hond uitgelaten en waterkoud hier.
Maar ja het is januari dus niet zo gek dat het vriest.
In ieder geval hebben we geen last van vliegen en vannacht mijn slaapmuts op.
maar daarvoor neem ik nog een lekkere slaapmuts  uit een glaasje (misschien wel twee).

Groeten en hou je warm!!

PK
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #287 Gepost op: 29-01-2012, 18:04:52 »

Hallo Nel,

Sterkte daar in dat verre Friesland.
Fijn dat je niet hoeft te koken.
Vanavond een lekkere Chineese rijsttafel?
Asperines moet je niet nemen, dat is alleen tegen een hartkwaal.
Neem paracetamol, mag je nog bij drinken ook.
Aspenrine is ook nog eens slecht voor de maag.
Tot zover een gratis consult van Dr Keus.
Dr Keus gaat nu zijn andere patiënten afhandelen.

Groeten uit Leidschendam, momenteel -1 (dus dat is niks!).

PK
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #288 Gepost op: 29-01-2012, 19:01:47 »

Nel, welterusten.
Ik moet nog eten, zondag nooit voor 19:00 uur.
Lekkere kogelbiefstuk van slagerij de Jong uit Rijswijk.
Peper- en Stroganoff saus, krieltjes en snijbonen.
Toetje weet ik nog niet maar zal wel een aardbei- of bananenijsje zijn.
Ja, je moet goed eten als die Siberische kou eraan komt!

Groeten
PK
« Laatste verandering: 30-01-2012, 18:10:04 door PK » Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #289 Gepost op: 02-02-2012, 22:12:16 »

Hallo Nel

Mooi dat je er weer bovenop bent.
Ja het is goed weer voor de Hollandse stamppot.
Gisteren stond hier zuurkool op tafel en vandaag witlof schotel.
Net de hond uitgelaten en het is bitterkoud hier in Leidschendam.
Die kou zijn we voorlopig niet kwijt en morgen komt er een pak sneeuw aan.
Ach, hoort bij de winter.
Sterkte daar in Friesland want daar is het altijd nog een stukje kouder dan hier Grin.

PK
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #290 Gepost op: 03-02-2012, 11:31:50 »

Goeiemorgen Nel, dacht bij mezelf even reageren want je schrijft altijd zo lief en oprecht.
Nu ook weer.....straatje geveegd en de vogeltjes verzorgd..!

Hoef je hier in het westen niet bij aan te komen, op een enkeling na.
Vegen..Huh Ze hebben niet eens een bezem tegenwoordig. Undecided
Of ze hebben een instelling van: dat doet een ander wel.

Nou Nel, lekker winters bij jullie en als het goed is krijgen wij ook vandaag een wit pak.
Gelijk de hele randstad ontwricht, let maar op.
Goed weekend alvast en geniet van de winter. Smiley
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #291 Gepost op: 04-02-2012, 11:04:30 »

Goedemorgen Nel, ik zou ook inderdaad zeggen om fijn in Harlingen te blijven. Jullie hebben daar een bestaan opgebouwd en kennen de mentaliteit van de mensen, en die schijnt erg hartelijk te zijn. Die mentaliteit is hier ver te zoeken, de mensen zijn hier veel egoistischer geworden. Maar dat komt ook door de culturele smeltkroes, er wonen 1001 verschillende nationaliteiten hier met hun eigen levensopvatting en manier van leven.
Maar ook de hollandse jongelui, de goeie daar gelaten, zijn de meeste gewoon onbeschoft.
Wij wonen ertussen en merk je het niet zo maar als je ergens anders bent geweest dan zie je het des te meer.
Ik ga regelmatig naar een vriendin in Prinsenbeek (Nrd. Brabant) daar wonen ook zulke aardige mensen, vriendelijk en behulpzaam.
En dan kom ik terug in Voorburg en zie dan al die drukte en denk dan bij mezelf....pfffffff..! Maar een 1 minuut later zie je dat meer, dan ga je daar gewoon in mee.

Hoe was de temperatuur vannacht bij jullie..Huh Schjint de koudste nacht vanaf 1956 te zijn geweest.!
Het is zaterdag dus we gaan effetjes om booschappies. Fijne dag nog en groetjes.
« Laatste verandering: 04-02-2012, 11:17:20 door Anneke » Gelogd
kootje
Gast
« Antwoord #292 Gepost op: 04-02-2012, 12:11:41 »

Even op de koudste nacht terug te komen, die hebben wij mee gemaakt in 1956. de bloemen stonden op de muur van de uitbouw, en ook op de ramen. je had 1 kolenhaard in de kamer en de rest was koud, dus de matrassen opgepakt, de bedjes van de kinderen 3 en 2 jaar oud en zijn in de verwarmde Woonkamer gaan slapen. Toen was het koud omdat je verder geen verwarming had. nu kunnen de mensen de verwarming overal (wij ook) aandraaien. dus men moet niet klagen, het is wel zielig voor mensen die buiten moeten werken. Allemaal een warm weekend. nel
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #293 Gepost op: 04-02-2012, 21:29:35 »

hoi allemaal
we moeten zeker niet klagen zag gisteren een stukkie over siberie zat er een vent gewoon in ze trui op een bevroren rivier te ijsvissen hij zei het is niet koud het lijkt wel zomer het zonnetje schijnt en het is maar -27 dus wat zitte we hier dan te ouwehoeren als die vent hier komt loopt die in zen zwembroek
maar wat je zegt nel voor ons was het indie uitbouwen ook al koud wij hadden er een gevelkacheltje in maar die kon je ook niet de hele nacht laten branden ik en me broer gaven er ook niet om als me moeder hem had aangezet deden wij hem uit en het raam open onder de dekens warm en buiten koud slap je lekker zeiden we dan en het is nog volop winter nog een paar maandjes en het is lente dat is gauw zat welterust allemaal
jochem
Gelogd
PK
Schipper
*****
Berichten: 193



Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #294 Gepost op: 05-02-2012, 17:46:18 »

Hallo Nel en Jochen.
Mooie (of eigenlijk niet) verhalen van vroeger.
Ik weet ook nog goed dat in de Jan van Houtstraat 's winters de "bloemen" op de ramen stonden.
Dubbel glas bestond niet en we hadden een kolen kachel.
Toch kan ik mij niet herinneren dat ik het echt koud heb gehad, ach is al zo lang geleden.
Gelukkig zijn de tijden veranderd, zelfs mijn hond heeft een winterjas (echt waar, staat nog leuk ook).
Het is jammer voor de mensen die hun brood buiten moeten verdienen maar de winter is van alle tijden.
Over een paar weken begroeten we de lente en wie weet zitten wen met de Pasen weer op het strand.

Groeten uit Leidschendam waar het momenteel min 5 is dus dat valt mee.

PK
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #295 Gepost op: 08-02-2012, 13:48:53 »

hoi allemaal
hetis vandaag niet zo koud gisteren was het behoorlijk fris gaat de elfstedentocht nog door of krijgen we dooi zoals het er nu uit ziet dooi volgen mij niet dat ik mee rij daar heb ik niet genoeg voor getraint
niet veel te melden vandaag uit het ziekehuis gekomen effe een navelbreukje weg gewerkt mag 2 weken niet tillen maar dat  doe ik toch al niet dus niks nieuws eigenlijk
gr jochem
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #296 Gepost op: 08-02-2012, 15:27:12 »

Hallo Nel, ben ik nu pas effetjes..! Cheesy
Maar wat een verhaal zeg, verdreven uit je vertrouwde omgeving door een ander. In dit geval door een "gekleurde medemens".! Sad
Gelukkig hebben jullie het getroffen daar, weliswaar ver weg van je kinderen. En die zou je toch wel graag in de buurt willen hebben. Kleinkinderen komen ook niet even langs natuurlijk.

Sta je zaterdag klaar met je koek en zopie voor de Elfstedentocht.? Of heb je een stempelhokje. Cheesy
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #297 Gepost op: 08-02-2012, 15:29:19 »

Jochem dat je niet kan tillen wil niet zeggen dat je ook niet kan trainen op je noren. Roll Eyes
Valt me wel tegen hoor, had verwacht dat er toch wel een Scheveninger mee zou rijden. Tongue
Gelogd
Anneke
Schipper
*****
Berichten: 166



Bekijk profiel
« Antwoord #298 Gepost op: 08-02-2012, 15:30:45 »

Hebben jullie, als pleiners, vroeger ook nog geschaatst op de HOKIJ..?

HOKIJ, staat voor: Haagse Overdekte Kunst IJsbaan.

Nooit geweten, ik las dat in de Oud Hagenaar. Cheesy
Gelogd
jochem
Gast
« Antwoord #299 Gepost op: 08-02-2012, 17:36:26 »

hoi alemaal
daar hebben wij ook geschaatst an vrijdagavond om een uur of zeven liepen we er naar toe was wel lachen altijd de ijshockey club speelde landelijk nog hoog ook geloof ik en me noren heb ik al lang niet meer an
wat het tillen betreft nel volgens de arbo niet meer als 25 kilo  en dat mag nu ook niet dus alles laten liggen
gr jochem
Gelogd
Pagina's: 1 ... 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 ... 64 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!