Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
10-10-2024, 00:36:14
Nieuws:
http://jolybit.nl
De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.
Vraag en antwoord & Wie wat waar
Hoofdindex
Wie wat waar
vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
...
56
57
58
59
[
60
]
61
62
63
64
...
72
Auteur
Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes (gelezen 1007258 keer)
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #885 Gepost op:
09-01-2020, 21:07:55 »
H124 St. Britwin
De stoomtrawler H124 Saint Britwin is onder bouwnr 821 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Thomas Hamling & Co Ltd uit Hull.
Het schip is op 6 april 1950 te water gelaten.
Inhoud 742 bruto ton
Lengte: 183,4 ft ( 55,8 m)
Breedte: 30,8 ft ( 9,1 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en de stoommachine was van het fabrikaat C.D. Holmes met een vermogen van 1000 ipk waarmee een max. snelheid van 12,8 knopen kon worden behaald.
Geschiedenis:
Op 15 april 1975 is het schip opgelegd te Hull en in datzelfde jaar verkocht voor de sloop aan C F Booth te Rotherham.
Op 22 oktober 1975 kwam het schip aan te Blyth om te worden gesloopt.
Jan
H124-St-Britwin_150kB.jpg
(149.95 KB, 800x640 - bekeken 1573 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #886 Gepost op:
23-01-2020, 16:43:40 »
Haven van IJmuiden
De haven van IJmuiden net na de oorlog tijdens vlaggetjesdag. Voor de kant liggen de stoomtrawlers IJM24 Vios en de IJM2 Herman van de VEM.
IJM 24 Vios
Deze markante stoomtrawler met zijn grote schoorsteen en zijn mooie zeeg is in 1944 in opdracht van de Reederei Ludwig Janssen & Co te Wesermunde gebouwd bij de Scheepswerf De Haan & Oerlemans te Heusden. Het schip behoorde tot de 'Holland klasse'; een serie schepen die tijdens de oorlog in ons land zijn gebouwd. Het schip werd gevorderd door de Duitse Kriegsmarine maar is net voor het was afgebouwd tot zinken gebracht in Heusden. Na te zijn gelicht werd het schip aangekocht door de firma W. Kramer & Booy te IJmuiden waar het schip op 11 maart 1948 arriveerde.
bruto inhoud 538 ton
lengte 56 m breedte 9,19 m holte 4,19 m
machine 3 cil. triple expansie met turbine 750 pk fabricaat Kon. Mij. De Schelde, Vlissingen ketel kolengestookte Schotse ketel
Geschiedenis:
In eerste instantie was het schip ingeschreven als IJM 153 Vios I maar nadat de VEM het schip had overgenomen werd dat veranderd in IJM 24 Vios I. Op 31 mei 1949 vertrok de Vios voor haar eerste reis ter visserij onder schipper G. Plug. Zij was op dat moment de grootste stoomtrawler van de IJmuider vloot. Op 20 juli 1949 kwam een zusterschip van de Vios I in bedrijf onder de naam SCH 92 Herman. Dit werd later gewijzigd in IJM 2.
De Vios I heeft voornamelijk gevist op de Noordzee maar heeft ook de IJslandse wateren bevist. Laatste schipper was P. Stam en na op 15 augustus te zijn binnengekomen van de visserij werd het schip opgelegd. Op 12 januari 1960 verliet de Vios I voor het laatst de haven van IJmuiden op weg naar de slopershamer.
IJM2 Herman
De stoomtrawler IJM2 Herman is in 1944 gebouwd bij de werf V.d. Giessen te Krimpen onder bouwnr. 684 voor rekening van de Duitse rederij Cranzer Fischdampfer AG uit Hamburg. Het schip had toen de naam Focke & Hubert (BX450). In 1949 is het schip naar ons land gekomen en kreeg het de naam Herman (SCH92). In datzelfde jaar is de Herman eigendom geworden van de Visscherijonderneming De Vem en werd het visnummer gewijzigd in IJM2. De Herman kwam op 20 juli in dienst van de VEM met als schipper N. Korbee.
bruto inhoud: 555,83 ton
afmetingen: lengte 51,67 m breedte 9,20 m holte 4,19 m
machine: 3 cilinder triple expansie 810 pk met ?abdampfturbine?
Geschiedenis:
1944 BX450 Focke & Hubert (Cranzer Fischdampfer AG te Hamburg)
1949 SCH92 Herman (Ministerie van Landbouw en Visserij)
1949 IJM2 Herman (Visscherijonderneming De Vem)
1960 als Juno onder Panamese vlag
1965 Perico
1973 Deborah III
Haven-IJmuiden3_150kB.jpg
(148.07 KB, 800x628 - bekeken 1382 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #887 Gepost op:
30-01-2020, 11:18:57 »
SCH307 Margaretha
De motortrawler SCH307 Margaretha is in 1964 onder bouwnr. 1457 gebouwd bij de Scheepswerf Boot te Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen (bouwnr 199) voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam in 1964 in de vaart.
Inhoud: 316 BRT
Afmetingen: 43,41/40,70 x 7,22 x 3,82 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 1000 pk
In 1975 is het schip afgevoerd en gesaneerd.
Jan
SCH307-Margaretha3_150kB.jpg
(148.98 KB, 800x593 - bekeken 1372 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #888 Gepost op:
06-02-2020, 14:13:04 »
Uitgaande hektrawler te Scheveningen
Uitgaande-hektrawler_150kB.jpg
(149.83 KB, 800x643 - bekeken 1308 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #889 Gepost op:
13-02-2020, 14:41:17 »
SCH64 Frank Vrolijk
De motortrawler SCH64 Frank Vrolijk is in 1958 onder bouwnr. 1438 gebouwd te Leiden bij Scheepsbouw en Reperatiewerf v/h Gebr. Boot voor rekening van rederij N.V. Vischhandel, Reederij en IJsfabriek v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Het schip werd op 18 december 1957 te water gelaten en kwam in april 1958 in de vaart.
Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,25/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Hoofdmotor: 6 cil. deutz 750 pk
Geschiedenis:
1971: overgegaan naar Rederij Den Dulk ? van Leeuwen en hernoemd in Simon SCH323
1975: afgevoerd ivm sanering
Jan
SCH64-Frank-Vrolijk_150kB.jpg
(147.59 KB, 800x625 - bekeken 1278 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #890 Gepost op:
19-02-2020, 15:35:54 »
SCH52 Jacob Pronk
De motortrawler SCH52 Jacob Pronk is in 1957 onder bouwnr. 1436 gebouwd in Leiden bij de werf De Hoop v/h Gebr. Boot voor rekening van de N.V. Visserij Mij. J. de Jong uit Scheveningen.
De tewaterlating vond plaats op 24 mei 1957 en het schip kwam op 3 oktober 1957 in de vaart.
Inhoud: 274 brutoton
Afmetingen: 40,25/37,47 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 8 cil Deutz 1000pk
Geschiedenis:
1961 in exploitatie bij Verre Visserij Mij te Scheveningen
1965 overgegaan naar Jacob Pronk NV, Visserij Mij J. de Jong te Kaapstad, Zuid Afrika
1982 vergaan
Jan
SCH52-Jacob-Pronk_150kB.jpg
(148.07 KB, 800x630 - bekeken 1230 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #891 Gepost op:
24-02-2020, 15:42:38 »
SCH6 Alida
De motorlogger SCH6 Alida is in 1940 gebouwd bij scheepswerf Vuyck en Zn te Capelle a/d IJssel voor rekening van A. v/d Zwan te Scheveningen
Inhoud: 185,12 brutoton
Afmetingen: 35,75 x 6,84 x 2,99 m (lengte x breedte x holte)
Motor: dieselmotor MWM 6 cil 500pk (1955)
Geschiedenis
1940: In aanbouw gevorderd Duits Nr. MFL 661-M3205
15-06-1946 aankomst te IJmuiden
29-09-1946 vrijgegeven en als SCH 6 Alida in de vaart voor eig. A. v/d Zwan en Zonen
09-03-1954 SCH 6 Alida eig. NV A. van der Zwan
08-08-1955 SCH 6 Alida wijziging motor
18-01-1961 SCH 6 Alida eig. R. van der Zwan en Zn
04-05-1962 SCH 6 Alida eig. NV R. van der Zwan en Zn
14-05-1964 SCH 6 Alida Red. Vuurbaak in huurkoop
17-03-1965 SCH 6 Alida eig. Red. Vuurbaak. dir. J.Verbaan
03-11-1966 vernummert en wijziging naam SCH 49 Oceaan I
19-03-1968 SCH 49 Oceaan I eig. Rederij "Oceaan" dir. P.Taal.
01-11-1970 verkocht voor sloop naar Hendrik Ido Ambacht
SCH118 Oceaan V
Deze motorlogger is in 1936 gebouwd bij A. Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van rederij A. van der Zwan & Zonen te Scheveningen.
Inhoud: 161,31 brt na verlenging 191,12 brt
Afmetingen: 33,5 (37,98) x 6,83 x 3,00 m
Motor: 4 cil. Industrie 240pk later vervangen door een 6 cil. Industrie 450pk
Geschiedenis:
1937 SCH 118 Oceaan V eig. Arie van der Zwan & Zonen.
1940 SCH 118 Oceaan V gevorderd, M4302 - M 3403.
1945 SCH 118 Oceaan V vrijgegeven te IJmuiden
1951 SCH 118 Oceaan V verlengd en hermeten.
1954 SCH 118 Oceaan V eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 118 Oceaan V eig. R. v/d Zwan & Zn N.V.
1962 SCH 118 Oceaan V exploitatie bij de Fa. Oceaan be?indigt.
1964 SCH 118 Oceaan V in huurkoop aan de Red. "Vuurbaak".
1965 SCH 118 Oceaan V eig. Red. "Vuurbaak", dir. J.Verbaan.
1967 SCH 118 Oceaan V voor onbepaalde tijd verhuurd aan P.Taal
1968 SCH 118 Oceaan V eig. Red. Oceaan. dir. P.Taal.
1969 SCH 118 Oceaan V niet meer voor de visserij gebruikt, bestemming onbekend.
SCH47 Oceaan II
De motorlogger SCH47 Oceaan II is in 1931 onder briefnr. 6572 gebouwd bij de scheepswerf fa. Vuyck te Capelle a/d IJssel voor rekening van A. v/d Zwan te Scheveningen.
Inhoud: 141,97 brt
Afmetingen: 30,18 x 6,86 x 2,78 m
Motor: 120 pk Industrie (1939)
Geschiedenis:
1931: in de vaart voor A.v/d Zwan en Zn
1942 gevorderd door de Duitsers en ingezet voor de Ned. Zeereddingsdienst als ZRD32
1961 SCH47 Oceaan II eigenaar W. v/d Zwan en Zn
1962 SCH 47 Oceaan II Fa. Oceaan ontbonden, exploitatie in eigen beheer
1965 SCH 47 Oceaan Eig P.Taal in Huurkoop
1968 verkocht aan J.P Groen voor de Sportvisserij Zeelandia
1975 Zeelandia omgebouwd tot zeilschip
Jan
SCH6-Alida11847_150kB.jpg
(149.6 KB, 800x622 - bekeken 1219 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #892 Gepost op:
05-03-2020, 20:54:45 »
KW32 Geertruid-Margreta
De hektrawler KW32 Geertruid-Margreta is in 1986 onder bouwnr 107 gebouwd bij Scheepswerf en Machinefabriek Welgelegen te Harlingen voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.
De Geertruid-Margreta werd in maart 1986 te water gelaten vertrok op 23 juni 1986 voor haar eerste visreis uit IJmuiden.
Inhoud: 2624 bruto ton.
Afmetingen: 90,20/84,66 x 13,25 x 8,35 m.
Hoofdmotor: 6 cilinder Stork Werkspoor van 5050 pk (3714kW).
Invriescapaciteit: 150 ton/dag.
Max. ladingscapaciteit: 80.000 pakken
Jan
Geschiedenis:
1993 overgegaan naar VOF Voorwaarts uit Katwijk aan Zee, naam en visnr ongewijzigd
9 juli 1994 In brand geraakt op volle zee waarbij de brug zwaar is beschadigd. Het schip heeft 3 maanden bij de werf Sieghold te Bremerhaven gelegen voor reparatie.
1996 Verkocht aan rederij AZ Ocean Fisheries II bvn uit Den Haag en in de vaart als SCH 333 Oceaan VII
Sep 2012 verkocht naar Las Palmas en is op 2-9-2012 als "Flipper 9" naar Moroni (Comoren) vertrokken.
KW32-Geertruid-Margreta_150.jpg
(150.97 KB, 800x562 - bekeken 1137 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #893 Gepost op:
11-03-2020, 21:38:42 »
SCH 72 Tonny
De motorlogger Tonny werd in 1942 als VL 74 gebouwd bij de scheepsbouwwerf ?De Nieuwe Maas? van Gebr. Van der Windt te Vlaardingen in opdracht van de rederij de Scheepvaart en Visserij Mij. Irene te Vlaardingen. Zusterschip was de VL30 Janny welke in 1940 bij dezelfde werf is gebouwd.
Inhoud: 214,58 brt
Afmetingen: 36,55 x 7,03 x 3,39 m
Motor: 360 Pk 6 cil. Bolnes
Geschiedenis:
De Tonny werd in 1942 opgeleverd en direct gevorderd door de Duitse bezetter. Als M5621 bevond het schip zich na de bevrijding in Noorwegen.
Onder de naam Ingrid arriveerde het schip op 23 september 1945 te IJmuiden en heeft daarna, tot juli 1946 sleepdiensten verricht voor het Bureau Teruggave Visserijvaartuigen te IJmuiden.
Eerst in 1947 kon het schip, groot 215 ton, voor het oorspronkelijke doel, de visserij, vertrekken onder de naam Tonny VL 74. Evenals de Janny kwam het in 1953 als SCH 72 vanuit Scheveningen te varen voor de Rederij v/h Frank Vrolijk en dat duurde tot 1963. Na een aantal jaren in de Scheveningse haven te hebben gelegen werd de Tonny in maart 1972 naar Amsterdam overgebracht.
Jan
SCH72-Tonny2_150kB.jpg
(149.33 KB, 800x599 - bekeken 1157 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #894 Gepost op:
26-03-2020, 19:29:14 »
SCH9 Arendje
Deze logger werd in 1930 gebouwd te Alphen a/d Rijn bij scheepswerf Pannevis onder briefnr. 7108 voor rekening van Rederij De Marezaten uit IJmuiden. Het schip had toen de naam IJM161 Elie Cheneviere. In eerste instantie was het een stoomlogger maar na de oorlog is het schip omgebouwd tot motorlogger.
Afmetingen: 32,48 x 6,34 x 3,21 m. Inhoud: 170 BRT
Hoofdmotor: Stoommachine met een vermogen van 280 pk; deze is in 1947 vervangen door een 6 cil. Werkspoor dieselmotor (430 pk). In 1962 is de Werkspoor motor vervangen door een 6 cilinder MWM dieselmotor van 800 pk.
Geschiedenis:
1930 IJM 161 Elie Cheveniere Eig. de Marazaten te IJmuiden
1940 gevorderd door Duitsers
1944 door bommen zwaar beschadigd
Begin 1946 Voorschip gekocht van N.V de Marezaten te IJmuiden en bij Sleephelling.MIJ Scheveningen achterschip aangezet en verbouwt tot motorlogger
1947 SCH 9 Prinses Marijke Eig. J.J.v.d.Toorn
1952 SCH 9 Prinses Marijke Eig. Verre Viss. MIJ
1963 SCH 9 Prinses Christina Eig Verre Viss.MIJ
1972 SCH 9 Arendje Eig. T.Ros
1974 SCH 9 Prinses Christina Eig. Verre Viss. MIJ
1975 aan visserij ontrokken
Jan
SCH9-Arendje_150kB.jpg
(150.02 KB, 800x655 - bekeken 1177 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #895 Gepost op:
02-04-2020, 19:37:16 »
SCH33 Maria
De hektrawler SCH33 Maria werd in 1966 gebouwd bij T. van Duijvendijk?s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z79. voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen. Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH110 Ali (bouwnr Z80) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81). Deze laatste was van een ander type.
De Maria kwam in 1966 in bedrijf.
Inhoud: 674 bruto ton
Afmetingen: 49,84/46,27 x 8,52 x 5,20 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 1180 pk.
Geschiedenis:
1980 werd de Maria afgevoerd
1982 sanering.
1982 verkocht naar Griekenland; onder de nieuwe naam Naftilos kreeg het als thuishaven Piraeus.
Jan
SCH33-Maria_150kB.jpg
(149.03 KB, 800x593 - bekeken 1052 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #896 Gepost op:
08-04-2020, 22:04:52 »
H218 Arctic Hunter
Deze stoomtrawler is in 1945/46 als St. Mark gebouwd onder nr 1310 bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK) voor de rederij St. Andrews Steam Fishing Co Ltd uit Hull.
Het schip is op 6 november 1945 te water gelaten en kwam in maart 1946 in de vaart.
Inhoud 579 bruto ton
Lengte: 177,6 ft (54,1 m)
Breedte: 30,2 ft ( 9,2 m)
Het schip beschikte over een stoommachine met een vermogen van 166 NHP.
In 1947 is de trawler overgegaan naar Hudson Brothers Trawlers Ltd uit Hull en kreeg toen de naam Cape Trafalgar. In 1955 nam vervolgens Westdock Steam Fishing Co Ltd uit Hull het schip over en kreeg het de naam Auburn Wyke. In 1959 werd de Auburn Wyke verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en kreeg het de naam Arctic Hunter. Voor deze rederij heeft de trawler tot 1968 gevaren en is daarna gesloopt.
Jan
H281-Arctic-Hunter2_150kB.jpg
(148.37 KB, 800x638 - bekeken 1065 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #897 Gepost op:
15-04-2020, 19:35:24 »
SCH97 Condor
De motorlogger SCH97 Condor is in 1916 onder briefnr. 8755 gebouwd te Leiderdorp bij Scheepswerf Fa. Boot voor rekening van rederij N.V. Condor uit IJmuiden. Het schip had toen het visnr. IJM308.
Inhoud: 159 BRT
Afmetingen: 35,00 x 6,62 x 2,75 m
Hoofdmotor: Kromhout 100 pk bouwjaar 1930 In 1952 is deze vervangen door een 6 cil. Kromhout met een vermogen van 300 pk.
Geschiedenis:
1916 IJM308 Condor Eigenaar N.V. Condor
1923 SCH97 Condor Eigenaar Phoenix
1936 SCH97 Condor Eigenaar Rederij B/h Frank Vrolijk
1941 gevorderd door de Duitsers en ingezet als Hs 103 resp. Hs 67
1965 einde visserij en ingezet voor de pleziervaart en sportvissen
Jan
SCH97-Condor_150kB.jpg
(146.02 KB, 600x766 - bekeken 909 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #898 Gepost op:
22-04-2020, 21:09:23 »
SCH353 Hyacinth
De motorlogger SCH353 Hyacinth is in 1916 onder briefnr. 3605/7610/8804 gebouwd te Millingen bij Scheepswerf Fa. Bodewes voor rekening van C. v/d Toorn Jz & Co uit Scheveningen. Het schip had toen de naam Wilhelmina.
Inhoud: 144,35 BRT
Afmetingen: 25,62 x 6,57 x 2,67 m (na verlenging 32,18 x 6,57 x 2,67 m)
Hoofdmotor: Kromhout 80 pk. Later is deze vervangen door een 3 cil. Kromhout 150 pk uit 1941.
Geschiedenis:
1916 SCH353 Wilhelmina eig. C. v/d Toorn Jz. & Co
1925 SCH353 Wilhelmina eig. C. v/d Toorn Jz
1927 SCH353 Hyacinth wijziging naam
1934 SCH353 Hyacinth eig. W. v/d Toorn
1938 SCH353 Hyacinth eig. W. v/d Toorn & J.C. Pronk
1941 SCH353 Hyacinth gevorderd door Duitse Weermacht, Duits No. VP 1260
1945 SCH353 Hyacinth vrijgegeven te IJmuiden
1949 SCH353 Hyacinth verlengt en hermeten
1952 SCH353 Hyacinth wijziging inhoudsmaten en meetbrief
1958 SCH353 Hyacinth verkocht voor sloop aan Fa. Boelens te Antwerpen voor NLG 21.000,=
Jan
SCH353-Hyacinth_150kB.jpg
(145.54 KB, 800x645 - bekeken 1011 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
Berichten: 630
Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal
Re: vervolg.. Mooie trawler plaatjes
«
Antwoord #899 Gepost op:
06-05-2020, 19:51:23 »
KW141 Willy
De motortrawler KW141 Willy is in 1951 gebouwd bij Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van C.V. Gebrs. Den Dulk?s Handel-mij uit Katwijk aan Zee.
Inhoud: 224 BRT
Afmetingen: 37,60 x 7,03 x 3,25 m
Hoofdmotor: Industrie dieselmotor type 6.DV.7 (360pk)
Geschiedenis:
4 september 1951 overdracht (bouwsom schip NLG 300.000,-)
18 april 1965 Opgelegd voor de verkoop
20-3-1963 in aanvaring stomend in de mist met Fins vrachtschip ,,Elisa Schauman''
1965 Verkocht naar Noorwegen als SOLVAR eig. B. Alssag te Haugesund
1967 nieuwe motor geplaatst (900pk Wichman)
Jan
KW141-Willy_150kB.jpg
(149.57 KB, 800x640 - bekeken 996 keer.)
Gelogd
t' Is een smul!
www.jandereus.nl
Pagina's:
1
...
56
57
58
59
[
60
]
61
62
63
64
...
72
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Vraag en antwoord
-----------------------------
=> Vraag en antwoord
=> Stamboom en Genealogie
-----------------------------
Hoofdindex
-----------------------------
=> Praatgroep Scheveningen
=> Wie wat waar
=> Gekeuvel
=> Alles over Duindorp
=> Drilling Offshore Site
-----------------------------
Historie
-----------------------------
=> Historische gebeurtenissen
=> Gebouwen en monumenten
=> Klederdracht
=> Portret Foto's
=> Straten en hofjes
=> Mooie momenten
=> Overige
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by SMF 1.1.4
|
SMF © 2006, Simple Machines LLC
Laden...