Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 12:25:26
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Stamboom en Genealogie
| | |-+  Familie de Groot
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Familie de Groot  (gelezen 9654 keer)
Slagerij de Groot
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: 30-06-2011, 18:39:34 »

Beste Duindorpers

Bij toeval kwam ik er achter dat er een site “van” en “voor”  Duindorpers  bestaat. Een plezierige ontdekking mag ik wel zeggen. Na een aantal dagen de site bekeken te hebben en gezocht te hebben naar iets bekends, heb ik mij direct aangemeld.
Ik zal me even voorstellen: naam; Ronald van der Lubbe, geboren in 1957 op het Tesselseplein nr 9. Helaas niet lang op Scheveningen gewoond maar al in 1959/1960 vertrokken naar Amersfoort. Mijn moeder Floor de Groot is geboren en getogen in Scheveningen en mijn vader Frans van der Lubbe kwam uit Den Haag.(Weigheliaplein). Vanwege de werkzaamheden van mijn vader (bij Shell Pernis) verhuisd naar Amersfoort, maar nog vele  jaren bijna maandelijks in Scheveningen geweest. Regelmatig bij de eigenaren van de groente zaak geweest die boven de huidige Hoogvliet woonden en andere bekenden.
Een paar keer ben ik op de site de naam van de Slagerij De Groot tegen gekomen en vroeg mij af of er nog mensen zijn die zich dat weten te herinneren, en misschien er nog iets over kunnen vertellen. Er was ook in de Keizerstraat nog een slagerij van De Groot maar dat was van een broer Oom Maap.(uit de Maastrichtsestraat)
Aangezien mijn grootouders, Dirk De Groot, de slager dus op het Tesselseplein, en mijn ouders allen zijn overleden zijn er de afgelopen jaren wat oude fotos boven water gekomen. Bij slechts een aantal fotos staat vermeld wanneer die zijn genomen maar de meeste zijn ook mij onbekend. Graag wil ik een aantal fotos op de site vemelden in de hoop dat ondanks dat het heel lang geleden is er misschien nog iemand is die er meer van weet of zelfs misschien wel mensen herkennen ( ouders of broers en zusters). Zoals velen wellicht herkennen werd er thuis niet zoveel over het verleden gesproken, de jeugd, de oorlog, de verplichte verhuizing uit Duindorp door de Duitsers, de oorlog in Indie etc. dus zodoende via deze site hoop ik een aantal reactie’s te ontvangen die mogelijk wat vragen, die ik heb, beantwoorden.
Afegeloppen Zaterdag nog op de Scheveningse dag geweest en ondanks het wat slechte weer toch een bewogen dag geweest. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar het geeft iedere keer weer het gevoel alsof je thuis komt en een bijkomstigheid was te zien dat ondanks dat er heel veel veranderd is er toch een aantal zeer herkenbare plekken zijn overgebleven, en dat nummer 9 te koop staat.  Ik woon nu in Barneveld op de Veluwe en dat is zeker wat anders, nu kippen en toen vis.Het is nog steeds iedere keer een beleving om even terug te keren naar Duindorp.
Ik hoop van harte dat er reacties komen of dat men nog iets weet over deze tijd.
Groeten en tot horens
Ronald
Gelogd
Slagerij de Groot
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #1 Gepost op: 30-06-2011, 19:11:54 »

De familie in de slagerij


* Fam_De_Groot_in_slagerij.gif (131.73 KB, 652x472 - bekeken 1331 keer.)
Gelogd
Slagerij de Groot
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #2 Gepost op: 30-06-2011, 19:15:44 »

Slagerij voor de oorlog


* Slagerij_voor_de_oorlog.gif (121.23 KB, 567x365 - bekeken 1215 keer.)
Gelogd
Slagerij de Groot
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: 30-06-2011, 19:17:10 »

Foto van na de oorlog, heropening in 1948


* Heropening_Slagerij_1948.gif (141.82 KB, 567x354 - bekeken 1303 keer.)
Gelogd
Slagerij de Groot
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: 30-06-2011, 19:20:18 »

Klasse foto, mijn moeder Floortje de Groot zit links voor, weet iemand welke school en zie je bekenden?


* index_gr-00.jpg (33.54 KB, 520x354 - bekeken 1140 keer.)
« Laatste verandering: 06-07-2011, 10:47:20 door Rinus.N » Gelogd
C. Bal
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 30-06-2011, 19:35:12 »

Vanaf de andere kant Pluvierstraat


* Herschaalde_kopie_van_33_tesselseplein_in_zicht_hoek_pluvier_1948_.jpg (50.1 KB, 600x434 - bekeken 1508 keer.)
Gelogd
Slagerij de Groot
Scheepsjongen
**
Berichten: 13


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #6 Gepost op: 30-06-2011, 20:34:36 »

Dat is wijs, heel hartelijk bedankt. Deze was nog niet bekend. Leuk
Gelogd
HP
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 30-06-2011, 22:49:57 »

Wat mooi, bedankt.....
Gelogd
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!