Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29-03-2024, 06:09:39
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Spionageloggers
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Spionageloggers  (gelezen 74704 keer)
JaapvD
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 30-03-2011, 13:06:18 »

 Jaap, hier dus ook!!



Jan ,,, ik ben met de helm geboren (vroeger geloofden iedereen daar in)
Ik ga het nu toch zelf ook geloven denk ik  Grin

                       grts Jaap
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #46 Gepost op: 30-03-2011, 13:11:38 »

is toch makkelijk voor op de brommer jaap
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
leen/spaans/
Schipper
*****
Berichten: 183


Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 30-03-2011, 15:53:27 »

Beste Piet, mijn interesse is nog steeds niet minder naar de geschiedenis van WO II en de rol van de visserij en aanverwante bedrijven. Hoe door sommige reders en opvarenden van deze schepen werd omgegaan met de bezetter zal ik niet goedpraten maar als men zelf niet in de schoenen heeft gestaan van deze mensen kan je als beschouwer van de feiten niet te makkelijk (ver) oordelen over de beweegredenen. De rol van de hedendaagse krantenconcerns kan niet worden opgezadeld met een min of meer foute overlevingsstrategie van zoveel jaren geleden, dat is mijn inziens "eens een dief altijd een dief"en past toch ook niet meer in ons huidige rechtsbestel. Kortom mijn honger naar meer inzicht over deze verleden tijd is nog lang niet gestild dus ga aub. door met je historische zoektocht naar de oude tijden . Ik neem aan dat kritiek ook positief bedoeld kan zijn en niet om jou te kwetsen en weet zeker dat ik niet de enigste ben die met interesse je artikelen leest. Gegroet Leen. 
Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 30-03-2011, 17:14:12 »

Ja het is ook overal gedonder in de wereld, zelfs hier. En het kan zo mooi zijn met alle informatie, die wij hier over Scheveningen kunnen en mogen lezen. Dus beste leden, pas op met ongefundeerde kritiek en respecteer alle schrijvers. En als je lange tenen hebt, probeer sommige opmerkingen te negeren, sta er boven en bekijk het eens met andere ogen. Soms zit er een stukkie humor en soms/vaak onschuldige domheid in verborgen. Allen gegroet, Gerrit
Gelogd
dekzwabber
Schipper
*****
Berichten: 403

radio maken is een Virus


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #49 Gepost op: 30-03-2011, 17:22:50 »

Jaap, hier dus ook!!



Jan ,,, ik ben met de helm geboren (vroeger geloofden iedereen daar in)
Ik ga het nu toch zelf ook geloven denk ik  Grin

                       grts Jaap
Grin Grin ;Dweet je  het zeker v/die helm Jaap??,was  het gien Zuidwester Grin Grin Grin Grin
Gelogd

De spienet
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 30-03-2011, 17:52:30 »

uitkijk proficiat ik had het niet beter kunnen verwoorden dus piet es kom terug we love you en ook je verhalen want er waren maar weinig die het verhaal van de bloedpoort kennen dus aub piet loop niet weg laat zien dat je een hoge rug heb dat zee,en ze toch vroeger op[ schevening dus neus in de wind en verder gaan met al het interesants wat je te vertellen heb zo dit is voor mij een heleboel geschrijf dus je weet dat je althans met een goede lezer gewilt ben tot lees  je vriend henk
Gelogd
vreemdeling
Schipper
*****
Berichten: 1860


Bekijk profiel
« Antwoord #51 Gepost op: 30-03-2011, 20:44:31 »

uitkijk

Lange tenen geldt zowel voor lezer en publicist

vreemdeling
Gelogd
Iggypop
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: 02-04-2011, 14:57:52 »

Ik kan best begrijpen dat er in WO 2 mensen elkaar met argwaan bekeken.
Als ik alleen hier al de reacties proef, ook tussen de regels door, blijkt het nog steeds een delicaat onderwerp te zijn.

Helden zullen er altijd zijn, meelopers verafschuwd worden en mensen die niets deden vergeten worden.

Gelogd
Metser
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: 04-04-2011, 19:48:38 »

Sapperloot, ik ben een tijd weggeweest en dacht even op de Ajax-site terecht gekomen te zijn. Piet Es , de Coronel van Scheveningen-nu.nl

Voor en tegen; hoe de impasse te doorbreken?

Het komt mij voor dat een forum Piet Es niet zo ligt en ik doe hem daarom de volgende suggestie van de hand: Een eigen site zou de oplossing zijn. Het opzetten ervan is een fluitje van een cent.

Het mes snijdt dan aan 2 kanten. Zo kunnen de mensen, die U nu bidden en smeken om terug te keren, blijven genieten van Uw bijdragen over het wel en wee van Scheveningen toen en nu. Op deze site komt een link naar Uw site. De voor- en tegenstanders kunnen elkaar op Scheveningen-nu van harte om de oren blijven slaan. U deelt daarin dan niet mee zoals U zelf al aangaf. Dat is beter voor uw gezondheid. Kwestie van knop omdraaien.

Iedereen blij. Of?
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 05-04-2011, 23:58:09 »


het kan nog veel simpeler, Metser......

PietEs zou binnen deze "Vraag-en-Antwoord"-site een eigen parallel-topic kunnen hebben,
die door eenieder wel kan worden gelezen, maar niet geschreven.
ik vermoed echter, dat voor Piet zoiets een gepasseerd station zal blijken (hetgeen natuurlijk onjuist is)
en dat hij zich mateloos zal blijven ergeren aan mensen, die op de parallel-topic commentaar zullen leveren. Boos
Gelogd
Rinus.N
Global Moderator
Schipper
*****
Berichten: 2786


SCH 84 voortvaren


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #55 Gepost op: 06-04-2011, 10:09:07 »

de webmaster heeft Piet es aangeboden om zijn verhaal bij verhalen op de website tezetten daar kan alleen gelezen worden en niet door heen geschreven worden
 ik weet niet hoe hij daar op heeft gereageert
Gelogd

Eens gevaren  Altijd Gevaren
http://www.scheveningen-haven.nl/
Wybe-M2
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: 08-04-2011, 06:23:27 »

PietEs zou binnen deze "Vraag-en-Antwoord"-site een eigen parallel-topic kunnen hebben, die door eenieder wel kan worden gelezen, maar niet geschreven.
ik vermoed echter, dat voor Piet zoiets een gepasseerd station zal blijken (hetgeen natuurlijk onjuist is)
en dat hij zich mateloos zal blijven ergeren aan mensen, die op de parallel-topic commentaar zullen leveren. Boos

Het mooie van een forum is juist dat je op elkaar kunt reageren. De som der delen is dan meer dan alle delen apart. Dat is een meerwaarde en dat is op dit forum meermaals gebleken.

Het nadeel van elektronisch kommuniseren kan zijn dat er te snel en te heftig wordt gereageerd. Je ziet je partner/tegenstander niet en kunt o.a. zijn lichaamstaal niet meenemen in je reaktie.
Daarom gaat  elektronisch kommuniseren ook vaak uit de bocht. Ook op dit forum gebeurde/gebeurt dit helaas af en toe.
Duidelijk is dat Piet S. helaas niet om kan gaan met dit medium.

Ik dank een ieder die reageerde op mijn verzoek in een PB aan mij aan te geven waar ik in deze draad uit de bocht zou zijn gegaan. Dit was voor mij zeer verhelderend en bevestigde mijn beeld van Piet S. en zijn werk.
Een samenvatting van die PB's hier zou alleen maar weer de vlam in de pan doen schieten. Daar zie ik dus vanaf.

Van mij mag Piet S. van alles schrijven. Maar hij moet zich wel realiseren dat als hij op publieke wijze eer wil behalen, hij ook de publieke (gefundeerde) kritiek moet aksepteren. Het eeen gaat niet zonder het andere.
Gelogd
peter.rog
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: 16-05-2011, 18:26:24 »


In de loop van april zal in de landelijke oplage van De Telegraaf een schokkend artikel verschijnen naar aanleiding van een zojuist door mij afgerond onderzoek.

is iemand bekend met de aangekondigde publicatie in de krant van Wakker-Nederland?
ik ben geen abonnee van de Telegraaf, maar wil het stuk wel graag lezen.
Gelogd
machinist
Webmaster
Opper-stuurman
*****
Berichten: 143


Bekijk profiel E-mail
« Antwoord #58 Gepost op: 22-05-2011, 19:33:36 »

Van een vriend gekregen.


* artikel2011.jpg (390.89 KB, 733x1493 - bekeken 1247 keer.)
Gelogd

Iggypop
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: 23-05-2011, 16:57:16 »

In dit artikel wordt gesuggereerd dat van Wieringen zijn huishoudster misbruikt zou hebben?

Ik heb andere informatie:

Willem van Wieringen was a son of Simon van Wieringen and Elisabeth de Leeuw.
Haags Gemeentearchief, overlijdensakte Willem van Wieringen (C2368, 1950)

Father and son Van Wieringen took part in the resistance. During an attempt stabbing to England they were arrested and detained in the so-called Oranjehotel in Scheveningen. From there they were deported to camp Amersfoort and then to Auschwitz.
After the war a "Book of the Dead" was made with the names and portraits of the inmates of the Oranjehotel. This "Book of the Dead" can be consulted on the website of the Nationaal Archief.

Willem van Wieringen, a sales representative, appears on the official honour roll as a member of the resistance.
NIOD, Erelijst Verzet en Koopvaardij, database vervaardigd door dhr J.W. de Leeuw
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!