Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24-04-2024, 12:00:43
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: http://jolybit.nl De nieuwe trading hulp website is in de maak. U kunt hem wel al gebruiken.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Vraag en antwoord
| |-+  Vraag en antwoord
| | |-+  Reacties op de 'Bloedpoort'
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Reacties op de 'Bloedpoort'  (gelezen 28402 keer)
Piet Es
Gast
« Gepost op: 03-08-2009, 16:10:29 »

Omdat men wellicht over de 'Bloedpoort' vragen zal hebben of erover wil discussiëren heb ik het vooorbeeld van Jan Jansen gevolgd (zoals bij de topic over 'Duindorp'). Ik heb deze speciale topic voor correspondentie e.d. aangemaakt. Dus: vraagt u maar of,  klaagt u maar...

Groetjes,

Piet Spaans
« Laatste verandering: 03-08-2009, 16:13:17 door Piet Es » Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 03-08-2009, 16:48:03 »

Ik klaag niet en vraagt ook nog niets . Maar ik zit met grote nieuw schierigheid weer op het volgende vehaal te wachten . Mijn compliementen .

Groetjes Henk K.
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 03-08-2009, 17:27:31 »

... Heer Piet Spaans..... Met veel genoegen lees ik en vele brouwkoppen de unieke verhalen welke toch wel onbekend zijn bij vele onder ons.
Een vraagje... is het niet mogelijk deze verhalen en gegevens van de "bloedpoort"in de beknopte bundel uit te geven, misschien tesamen met iets van Duindorp met achtergronden van het ontstaan van "Duindorp" en gedurende de periode 1940-1945 en  na de evacuatie. Veel informatie ontbreekt in de publiciteit omtrent diverse Scheveningse wijken. Nietemin kijk ik uit naar uw volgende editie van de "bloedpoort".
MVG Teun Visser.


Hallo Teun,

Ik heb je vraag even overgeheveld van de ene topic naar de andere. Het verhaal van de 'Bloedpoort' is in een groter verband al opgenomen in het boek Vertel me wat van Scheveningen van mij en Gijsbert van der Toorn. Over Duindorp en zijn ontstaan heb ik vrij uitgebreid geschreven in de verschillende verhalen in mijn boek Mooi-Tooi. Opnieuw bundelen is dus geen optie, maar troost je: het een en ander ligt dus al vast in boekvorm. Dank verder voor je vriendelijke reactie.

Ook dank aan jou, Roker, voor je sympathieke mailtje. Weet je, geschiedenis moet je met elkaar delen; het in de kast leggen ervan zet geen zoden aan de dijk. Er volgt m.b.t. de 'Bloedpoort' nog een en ander: over de moord, over het Oranjefeest, over het leven en wonen in de poort, over Jacob de Krik en over Snuitje, de burgemeester van de 'Bloedpoort'.  Aansluitend volgt nog een slotartikel over de Magneetstraat die vaak in adem wordt genoemd met de 'Bloedpoort'.

Met vriendelijke groet,

Piet Spaans
Gelogd
roker
Schipper
*****
Berichten: 185


Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 03-08-2009, 18:30:38 »

Er moet nu het nog kan erg veel vast gelegt woorden voor het nageslacht . Ik vind en met mij vele heel belangrijk . Ik wacht weer met spanning .
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 03-08-2009, 23:28:13 »

ik ook.
maar is vertel me wat van scheveningen,ook 80 euri?? Grin Grin Grin Grin Grin
Gelogd
Vierboet
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04-08-2009, 10:06:03 »

Piet Es,

Voor dit soort bijdragen van u op dit forum heb ik zeer veel waardering.
Ga zo door.

Gr. Vierboet.
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 04-08-2009, 10:40:11 »

ik ook.
maar is 'Vertel me wat van scheveningen' ook 80 euri?? Grin Grin Grin Grin Grin

Hallo Rob,

Het is in beide gevallen zo dat de boeken nog slechts tweedehands verkrijgbaar zijn. Een prijs blijkt nu plotsklaps een zweverig begrip; het wordt dan ineens wat de gek ervoor geeft. Ik was verbaasd over de prijs van Mooi-Tooi. Ik meen gezien te hebben bij Bol.com dat Vertel mij wat van Scheveningen... rond de € 50.- lag. Forse prijzen waarbij je één keer mag raden wie de winstpakker is. Zijn naam begint in elk geval niet met een P. Maar het is wel een heel informatief boek al zeg ik het zelf, zeker dankzij de bijdragen ook van mijn co-auteur Gijsbert van der Toorn.

Groetjes,

Piet   
« Laatste verandering: 04-08-2009, 10:42:16 door Piet Es » Gelogd
uitkijk
Schipper
*****
Berichten: 198


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 04-08-2009, 13:33:08 »

Piet Es,
ik heb geen klagen en geen vragen, maar heb met veel belangstelling het historische verhaal over de Bloedpoort gelezen. Hier ligt ook een stukje geschiedenis van mijn voorvaderen. Hoewel ik al veel wist van dit stukje Scheveningen, heb ik het mooie verhaal met veel plezier gelezen. Bedankt, ook voor de andere verhalen.
Gerrit
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 04-08-2009, 14:00:31 »

Hallo Gerrit,

Het doet me genoegen, je reactie te lezen. Wanneer je mij via een Persoonlijk Bericht (P.B.)  benadert en me de namen van je familie doorgeeft zal ik eens kijken wat ik er meer van weet en jou, eveneens via een P.B., daarover berichten. Overigens staat in mijn boek Vertel mij wat van Scheveningen... het relaas van de 'Bloedpoort' veel uitvoeriger beschreven. Het is weliswaar uitverkocht maar het is wellicht antiquarisch te koop of inzienbaar of te leen in een Haagse bibliotheek.

Met vriendelijke groet,

Piet Spaans 
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 04-08-2009, 14:01:57 »

Piet Es,

Voor dit soort bijdragen van u op dit forum heb ik zeer veel waardering.
Ga zo door.

Gr. Vierboet.

Op waarde geschat en in dank aanvaard.

Piet Spaans
Gelogd
Post Boy
Schipper
*****
Berichten: 1317



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 04-08-2009, 15:42:49 »

Piet Es!!!

Ook van deze kant bedankt voor je goed onderbouwde verhalen over de Bloedpoort en andere stukken op deze site m,n complimenten!!!
Heb zelfs en boek door jou ondertekend!!
Me veader zee vrooger : "Ga zo door en gij zult spinazie eten"



gr. Dirk.
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 04-08-2009, 21:07:52 »

Piet Es!!!

Ook van deze kant bedankt voor je goed onderbouwde verhalen over de Bloedpoort en andere stukken op deze site m,n complimenten!!!
Heb zelfs en boek door jou ondertekend!!
Me veader zee vrooger : "Ga zo door en gij zult spinazie eten"



gr. Dirk.

... en jij hebt me destijds op weg geholpen met gegevens over de familie Groen voor mijn boek Bouweteelt dus de dank is wederzijds.

Met vriendelijke groet,

Piet Spaans
Gelogd
viking
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 04-08-2009, 22:47:22 »

ik ook.
maar is 'Vertel me wat van scheveningen' ook 80 euri?? Grin Grin Grin Grin Grin

Hallo Rob,

Het is in beide gevallen zo dat de boeken nog slechts tweedehands verkrijgbaar zijn. Een prijs blijkt nu plotsklaps een zweverig begrip; het wordt dan ineens wat de gek ervoor geeft. Ik was verbaasd over de prijs van Mooi-Tooi. Ik meen gezien te hebben bij Bol.com dat Vertel mij wat van Scheveningen... rond de € 50.- lag. Forse prijzen waarbij je één keer mag raden wie de winstpakker is. Zijn naam begint in elk geval niet met een P. Maar het is wel een heel informatief boek al zeg ik het zelf, zeker dankzij de bijdragen ook van mijn co-auteur Gijsbert van der Toorn.

Groetjes,

Piet   
is toch ook wat,dat bij je leven je boeken al antiquarisch zijn en er dan ook nog geeneens een graantje van mee kunnen pikken..is toch ook wat.
maar ga maar lekker door met je werk en laat ons maar genieten.

groeten Rob
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 04-08-2009, 22:55:35 »

ik ook.
maar is 'Vertel me wat van scheveningen' ook 80 euri?? Grin Grin Grin Grin Grin

Hallo Rob,


Het is in beide gevallen zo dat de boeken nog slechts tweedehands verkrijgbaar zijn. Een prijs blijkt nu plotsklaps een zweverig begrip; het wordt dan ineens wat de gek ervoor geeft. Ik was verbaasd over de prijs van Mooi-Tooi. Ik meen gezien te hebben bij Bol.com dat Vertel mij wat van Scheveningen... rond de € 50.- lag. Forse prijzen waarbij je één keer mag raden wie de winstpakker is. Zijn naam begint in elk geval niet met een P. Maar het is wel een heel informatief boek al zeg ik het zelf, zeker dankzij de bijdragen ook van mijn co-auteur Gijsbert van der Toorn.

Groetjes,

Piet   
is toch ook wat,dat bij je leven je boeken al antiquarisch zijn en er dan ook nog geeneens een graantje van mee kunnen pikken..is toch ook wat.
maar ga maar lekker door met je werk en laat ons maar genieten.

groeten Rob

Doe ik ook Rob. Overigens, van boeken schrijven word je nooit rijk tenzij je een oplage van 10.000 bereikt en dat lukt niet met Scheveningen. Maar ik ben desalniettemin gelukkig!

Met vriendelijke groet

Piet
Gelogd
Piet Es
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 04-08-2009, 23:01:26 »

Aan de lezers van de 'Bloedpoort

Vanavond heb ik deel 10 aan de topic toegevoegd. Ik moet nu even een pauze in acht nemen omdat mijn vrouw in het ziekenhuis is opgenomen en ik, naast het afleggen van ziekenhuisbezoeken, in ons huis aan de slag zal moeten. Zodra ik daarvoor weer ruimte heb, over een dag of veertien, ga ik door. Dan zal de veel besproken moord rond de 'Bloedpoort' ter sprake komen.

Tot dan, en met vriendelijke groet,


Piet Spaans
« Laatste verandering: 05-08-2009, 08:27:46 door Piet Es » Gelogd
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!